Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Kentta »

Frölunda fixade till det i slutet ändå..
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Dock syns det rätt tydligt tendenser här. Gnagarna slutar aldrig kämpa, medan DIF ger upp när andra laget leder med två mål eller liknande. Dessutom verkar deras 6 mot 5 spel fungera, något som inte kan sägas om Djurgår'n. Går det att boka ett möte med Hardy`?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tycker ärligt talat Solna bara hade extrem tur den här matchen, de var fullständigt uspelade och utmanövrerade i 57 minuter. Om sanningen skall fram så gjorde Frölunda dock en mycket bättre match än mot oss i lördags...
Användarvisningsbild
JIIR

Inlägg av JIIR »

Mycket möjligt, men om man aldrig slutar kämpa så trillar turpuckarna in efter ett tag också, det är där DIF viker ner sig mot övermakten Frölunda. Vi hade å andra sidan rätt mycket otur den matchen också, men det kändes om att det var rätt uppgivet efter 2-0 målet.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

JIIR skrev:Mycket möjligt, men om man aldrig slutar kämpa så trillar turpuckarna in efter ett tag också, det är där DIF viker ner sig mot övermakten Frölunda. Vi hade å andra sidan rätt mycket otur den matchen också, men det kändes om att det var rätt uppgivet efter 2-0 målet.
När DIF viker ner sig förlorar vi mot Frölunda med 2-0 på bortaplan.
När aik viker ner sig tappar dom 7-2 till 7-7 inom loppet av 10 minuter.

Jag vet vad jag föredrar av dom två scenariorna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JIIR skrev:Mycket möjligt, men om man aldrig slutar kämpa så trillar turpuckarna in efter ett tag också, det är där DIF viker ner sig mot övermakten Frölunda. Vi hade å andra sidan rätt mycket otur den matchen också, men det kändes om att det var rätt uppgivet efter 2-0 målet.
Jag tycker inte våra spelare kämpar mindre än några andra. Känns som en klassisk supporterklyscha att säga att "det är fel på inställningen" eller "de visar inte hjärta" så fort de förlorar en närkamp. Och givetvis "de kämpar inte" . Jag tror det kämpar som satan. Men det saknas offensiv spets. En tro på anfallsspelet saknas vilket sätter käppar i hjulet mentalt. Jag tror inte truppen klickar helt med tränartrion. DIF blir ofta sönderlästa rent taktiskt och kommer ingenstans. Vi formerar backparen fel och är extremt känsliga för hög press, speciellt när vi formerat backparen som vi gjort..
Expert.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kentta skrev:Känns som att det är en liten flopp-varning på Czarnecki i Färjestad..
Woopwoop, vad vare jag sa! :wink:
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

JIIR skrev:Dock syns det rätt tydligt tendenser här. Gnagarna slutar aldrig kämpa, medan DIF ger upp när andra laget leder med två mål eller liknande. Dessutom verkar deras 6 mot 5 spel fungera, något som inte kan sägas om Djurgår'n. Går det att boka ett möte med Hardy`?
Hur tänker du nu? Om det är något vi gjort denna säsong så är det väl att vända underläge till vinst i de (få) matcher vi vunnit?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Remy Lebeau skrev:
När DIF viker ner sig förlorar vi mot Frölunda med 2-0 på bortaplan.
När aik viker ner sig tappar dom 7-2 till 7-7 inom loppet av 10 minuter.

Jag vet vad jag föredrar av dom två scenariorna.

Typ så ja...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Jag tycker inte våra spelare kämpar mindre än några andra. Känns som en klassisk supporterklyscha att säga att "det är fel på inställningen" eller "de visar inte hjärta" så fort de förlorar en närkamp. Och givetvis "de kämpar inte" . Jag tror det kämpar som satan. Men det saknas offensiv spets. En tro på anfallsspelet saknas vilket sätter käppar i hjulet mentalt. Jag tror inte truppen klickar helt med tränartrion. DIF blir ofta sönderlästa rent taktiskt och kommer ingenstans. Vi formerar backparen fel och är extremt känsliga för hög press, speciellt när vi formerat backparen som vi gjort..
Du har delvis rätt, det här stämmer på stora delar av laget.

Men jag tycker helt ärligt talat att en del av våra äldre spelare såsar omkring och ser lagom intresserade ut. Precis som förra året vid den här tiden (och 09/10 för den delen också). Att en sådan spelare som Mathias Tjärnqvist ens får snöra på sig grillorna i den form han visat hittils är för mig helt oförståeligt. Något måste vara fel på inställningen hos vissa, eller så är något annat fundamentalt fel i träningsupplägget. Har det tränats för hårt? För hård matchning för tidigt under försäsongen?

Det skall inte behöva se slött och trött ut på spelare vid den här tiden på året. Även fast det gång på gång, år ut och år in är samma jävla visa. Jag tror det är en inställningsfråga, det är därför unga spelarna har varit våra solklart bästa. Det gamla gardet vet att det inte avgörs nu och drar (omedvetet?) ner på kämpainsatsen en aning. Som publik blir man fullständigt galen på något som ser ut att vara halvkass inställning...

Det skall kämpas och krigas och ges allt i varenda jävla närkamp - speciellt på vår hemmaplan. Annars tar det inte lång tid förrens publiken väljer andra saker framför hockey på Hovet en sketen torsdagskväll.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Kirill Kabanov till Färjestad. En rolig och spännande chansning av Färjestad. Dick Axelsson upphöjt i 100 när det gäller problem och tjafs. Han har alltid trott att han är större än laget men han är även en ruskigt bra talang.

http://nwt.se/sport/folj_fbk/article985551.ece
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Kirill Kabanov till Färjestad. En rolig och spännande chansning av Färjestad. Dick Axelsson upphöjt i 100 när det gäller problem och tjafs. Han har alltid trott att han är större än laget men han är även en ruskigt bra talang.

http://nwt.se/sport/folj_fbk/article985551.ece
Byter alltid till mig honom på PS3 :) Fick 97 på förra spelet. Hypertalang där.
Expert.
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

En positiv sak med att disciplinnämnden är Sveriges hårdast arbetande enhet just nu är att man med alla böter som delas ut får reda på spelarnas inkomstintervaller. Så här långt den här säsongen kan vi konstatera att:

- Jimmie Ölvestad tjänar mellan 130 001 och 150 000 kr/månaden
- Morten Madsen, Modo, tjänar mellan 90 001 och 110 000 kr/månaden
- Christian Söderström, Skellefteå, tjänar mellan 90 001 och 110 000 kr/månaden
- Simon Bertilsson, Brynäs, tjänar mellan 35 001 och 50 000 kr/månaden

Från förra säsongen (crosscheckingen på Linkan) har vi med oss att Josef Boumedienne tjänar mer än 170 000 kr/månaden. Snart får vi väl även reda på vad Färjestad betalar Hyvönen på sitt korttidskontrakt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Örebro-Malmö (hockeyallsvenskan, jag vet) på tv10. Lassen orsakar 2-0 till Örebro...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jävlar vad det svänger! 3-0 Örebro har blivit 3-2 på en period.

Både Lassen och Dragan inne på baklängesmål för Malmeuuu.
Säg den glädje som varar
Skriv svar