Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av mb81 »

Glasflaskan skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Skön period som kommer nu.
Vi har börjat så förbannat dåligt att det är sorgligt. I de kommande fem matcherna ser jag det inte som omöjligt att vi plockar full pott (15 poäng), eller vad säger ni andra? Fyra matcher hemma på hovet av fem matcher är inte dåligt spelschema nu.

13/10 Linköping, Hovet, 3 poäng
15/10 Skellefteå, Hovet, 3 poäng
19/10 Linköping, Cloetta, 3 poäng
22/10 Luleå, Hovet, 3 poäng
27/10 HV71, Hovet, 3 poäng
Troligare med noll än 15. Dessutom har vi sugit hemma iår! Men skulle iaf sitta fint om vi kunde ta minst 9p på de 5 kommande!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Mäklaren skrev:
-daniel- skrev:Ja, med vårt härligt frejdiga hemmaspel så är minst 12 poäng givet, och sen tar vi en 3:a av bara farten i Cloetta också. Allt faller helt plötsligt på plats! Eller inte.

Vi är ruskigt nära att bli nästa "krislag" som det skrivs spaltmeter om i tidningarna, snälla...låt oss börja med en vinst på torsdag i allafall där vi börjar hitta något slags kreativt anfallsspel.
Det kanske är lite kritik och press från media som behövs? Ifjol kom spelarna och Hardy undan trots att de underpresterade grovt. Likadant den här säsongen., Motorsågen åker fram så fort FBK och HV71 förlorar två matcher i rad, men med DIF är tålamodet större, vilket jag tror är negativt. Spelarna tror nog att de fortfarande är jävligt bra när det inte skrivs någonstans hur jävla usla de är. Dessutom markerar varken tränarna eller ledningen någonting, typ värvar en spelare/bänkar en spelare och då blir nöjdheten än större.

Tjockisarna behöver en näsbränna!
Bra där! Har bara väntat på krisrubrikerna! Mackan har tom fått bra kritik några gånger! fram med stora sågen nu så spelarna vaknar till! Vakna DIF!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det som varit fram till och med nu har visat tendenser. De närmsta matcherna kommer visa om tendenserna kommer stelna och bli faktum.

Hoppas på mer fart och .. jävla anamma och mer Tim Eriksson.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Jadu, ska man vara krass så kan det bara bli bättre nu, vi kan ju knappast spela sämre i PP, göra färre mål, åka slöare, kämpa mindre osv... allt är ju precis rock bottom nu! Skulle möjligen vara att Wesslau får en svacka så vi släpper in 5+ per match istället.

Man undrar lite vad som behövs som wakeup call för de slappa jävla glidarna som bara hasar omkring på isen och kammar hem fet lön utan att lyfta ett finger.... Nästan så jag hoppas vi torskar ett par matcher till så vi hamnar SIST.... det kanske hjälper att få våra primadonnor att inse att de faktiskt inte är så jävla heta som de tror.

Ja.. jag är helt totalt uppgiven.. jag vågar inte ens gå till Hovet just nu för det känns dubbelt så psykiskt hårt att sitta på plats när vi fjollspelar bort match efter match. :(
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Tycker att alla överdriver så förbannat.. Jag tycker att vi har farten, dock så har vi inte finessen. Vi slarvar på vissa små punkter som gör att hela spelsättet vi spelar på fallerar. Mycket av vårt spel hänger på våra backar, och när dom till exempel blir fastcheckade i egen zon, ja då är det svårt att göra uppspel som vi vill göra dom.

I nästa match vill jag se mindre slarv, mer fart, och fler skott från backarna! Förstår inte varför dom så sällan skjuter slagskott från blå, det är ju ändå på det viset vissa puckar går in. Så man bör nog inte lasta våra forwards allt för mycket för att PP:et inte funkar, backarna har en stor del i flowet att göra också. Mer skott från blå och mer trafik framför motståndarens målvakt. Man såg en del tendenser till det faktiskt mot Frölunda, och visst fan flöt PP:et på bättre då.

Det är iaf mina tankar om det här. Om ni vill se ett lag som hade det tufft, då kan ni kolla på HBO:s 24/7 road to the NHL Winter Classics, där man får se Washington gå igenom en period med 9 raka torsk. :wink:
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:Jadu, ska man vara krass så kan det bara bli bättre nu, vi kan ju knappast spela sämre i PP, göra färre mål, åka slöare, kämpa mindre osv... allt är ju precis rock bottom nu! Skulle möjligen vara att Wesslau får en svacka så vi släpper in 5+ per match istället.

Man undrar lite vad som behövs som wakeup call för de slappa jävla glidarna som bara hasar omkring på isen och kammar hem fet lön utan att lyfta ett finger.... Nästan så jag hoppas vi torskar ett par matcher till så vi hamnar SIST.... det kanske hjälper att få våra primadonnor att inse att de faktiskt inte är så jävla heta som de tror.

Ja.. jag är helt totalt uppgiven.. jag vågar inte ens gå till Hovet just nu för det känns dubbelt så psykiskt hårt att sitta på plats när vi fjollspelar bort match efter match. :(
Det är ju ett av problemen föreningen ställs inför när laget inte funkar speciellt bra. Publiken börjar känna att det finns roligare grejer att bränna tid och pengar på än att sitta på Hovet och se vårt lag förlora. = minskade intäkter. Vi som lever efter devisen "alltid, oavsett" är inte i majoritet.

Nu behöver laget rycka upp sig, om det är möjligt, och spela hockey även om det är en vanlig sketen tisdagsmatch.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

jo visst är det så, men det ÄR riktigt tungt o sitta där just nu (tycker jag iaf)... jag kan ta torsk, jag kan ta 20 torsk i rad OM vi spelar och kämpar! Får vi spö och man VET att grabbarna gjort allt så går det inte att klaga, ibland räcker man helt enkelt inte till men kämpar man sitt max så kan ingen gnälla på det!

Just nu känns det absolut tvärtom... alla spelare (med få undantag) har minst 2 växlar till att lägga i och detta stör mig som fan när man sitter och kollar. Det blir ännu mer uppenbart när man är på plats och ser det live, allting som är slött och oengagerat ser ännu värre ut live!

Men att gnälla "överdrivet mycket" håller jag fan inte med om, vi har ett lag som ska ligga top5 utan problem och ligger istället på kvalplats. Jag skiter faktiskt rätt mkt i om det är match 6 eller 48 för säsongen, jag spyr av att se oss ligga där nere så visst fan förtjänar de "överdrivet gnäll"... vafan ska man bara sitta och klappa i händerna medan vi blir våldtagna gång på gång pga att VI inte orkar lira som vi har kapacitet för? Näe tack! :(
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

ja.. jag är lite deppig och behöver skriva av mig ibland... hjälper ytterst lite faktiskt! :P
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Capcash skrev:vi blir våldtagna gång på gång pga att VI inte orkar lira som vi har kapacitet för? Näe tack! :(
Sånt här gör mig bara förbannad, VÅLDTAGNA GÅNG PÅ GÅNG?!?!

Visst, en sur 2-0 torsk på serieledarna igår, en dålig match.

En 4-2 förlust på bortaplan mot SAIK, en match som vi lika gärna kunnit vinna om vi hade satt våra lägen.

En vinst mot Växjö som satt ganska långt inne, men ändå en ganska stabil insats.

En vinst mot ett sargat Färjestad i en match där dom flesta på planen slet bra.

Och en tung förlust mot Brynäs hemma.

Det här är dom fem senaste matcherna, du kallar det här att bli våldtagna gång på gång?

Fan skärpning.
Magnutz

Re: Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av Magnutz »

Capcash skrev:jo visst är det så, men det ÄR riktigt tungt o sitta där just nu (tycker jag iaf)... jag kan ta torsk, jag kan ta 20 torsk i rad OM vi spelar och kämpar! Får vi spö och man VET att grabbarna gjort allt så går det inte att klaga, ibland räcker man helt enkelt inte till men kämpar man sitt max så kan ingen gnälla på det!

Just nu känns det absolut tvärtom... alla spelare (med få undantag) har minst 2 växlar till att lägga i och detta stör mig som fan när man sitter och kollar. Det blir ännu mer uppenbart när man är på plats och ser det live, allting som är slött och oengagerat ser ännu värre ut live!

Men att gnälla "överdrivet mycket" håller jag fan inte med om, vi har ett lag som ska ligga top5 utan problem och ligger istället på kvalplats. Jag skiter faktiskt rätt mkt i om det är match 6 eller 48 för säsongen, jag spyr av att se oss ligga där nere så visst fan förtjänar de "överdrivet gnäll"... vafan ska man bara sitta och klappa i händerna medan vi blir våldtagna gång på gång pga att VI inte orkar lira som vi har kapacitet för? Näe tack! :(
Hehe vem tycker att du gnäller överdrivet mycket? Vi har ett lag som inte funkar. Det är inte kul att se. Ednertz och hans stab jobbar nog hårt för att hålla skeppet flytande. ;)
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Skönt att du trivs med läget Kentta.. jag gör inte det och det finns inte ett skit du kan göra åt saken,,, dina exempel bara förstärker min känsla av att INGEN kämpar!

Vi har spelat 10 matcher i år och det är fan bara tur att vi har 4 vinster (känns som 1-2 vore rimligare), i 8 av 10 matcher så lägger vi oss bara på rygg och tar emot skiten in my humble fucking opinion!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Capcash skrev:Skönt att du trivs med läget Kentta.. jag gör inte det och det finns inte ett skit du kan göra åt saken,,, dina exempel bara förstärker min känsla av att INGEN kämpar!

Vi har spelat 10 matcher i år och det är fan bara tur att vi har 4 vinster (känns som 1-2 vore rimligare), i 8 av 10 matcher så lägger vi oss bara på rygg och tar emot skiten in my humble fucking opinion!
Vem fan har sagt att jag trivs med läget?

Nu är det som det är, och jag är säker på att dom som vet något om hockey i Djurgården, jobbar på att hitta en lösning.

Kanske dags att lugna dig och sänka dina förväntningar lite?
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Kentta skrev:Kanske dags att lugna dig och sänka dina förväntningar lite?
Eh.. näe? Varför ska jag sitta och vara nöjd med en 10:e plats + att 80% av laget halvsover? Ser jag ut som en AIK-supporter eller?

Med det laget vi har så ska både prestationen och förväntningarna ligga på "top half" av tabellen, allt annat är ett stort misslyckade.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Missade kenttas inlägg. Nu fattar jag vad det reagerades på.

Summa är att vi alla har vårt eget sätt att tackla besvikelser på. Laget har målats upp som guldkandidat och sånt ställer till det.

Vissa av oss tar detta med en klackspark andra inte.

.. bla bla. ;)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Capcash skrev: Eh.. näe? Varför ska jag sitta och vara nöjd med en 10:e plats + att 80% av laget halvsover? Ser jag ut som en AIK-supporter eller?

Med det laget vi har så ska både prestationen och förväntningarna ligga på "top half" av tabellen, allt annat är ett stort misslyckade.
Årets ES kommer bli den jämnaste och mest ovissa någonsin, det är de flesta överens om.
Tror kanske att du och många andra lurats med i mediadrevet på försäsongen där DIF i princip redan vunnit guldet.

Vi har iaf på pappret hyfsat namnkunniga backar, där endast D.Tjärnqvist levererat ännu.
Wesslau i mål måste också få godkänt, fladdrigare än i slutspelet 09/10 men ändå helt Ok.
Men sedan blir det klart svårare att hitta tydlighet i dagens DIF.
Vem är spelfördelare? vem är sniper? vem är ledare ute på isen? vem går in och bryter mönstret när vi kört fast?
Vi förfogar över ett gäng grovjobbare som för tillfället inte trivs på jobbet

Av lagen som ligger framför oss i tabellen är det egentligen bara aik och Växjö som säkert kommer tappa mark, BIF ser alldeles för stabila ut.
Bakom oss finns FBK och Modo som säkert kommer vakna ur sin Törnrosasömn och klättra i tabellen, endast TIK känns klart sämre.

Nån sa vi kanske ska sänka förväntningarna lite.
Som ett rent hälsotips skulle jag nog rekommendera det.
Men som redan nämnts, det kommer bli så oerhört tajt så DIF kan lika gärna komma 4:a som 10:a efter 55 spelade omgångar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar