Haha och framför allt så är han en självutnämnd supertalang, visserligen gick han som 3:a i draften för några år sedan men han har tydligen sagt nej till alla Phoenix kontraktsförslag den här sommaren. Phoenix gör allt för att få honom att stanna men Kyle tycker tydligen att han förtjänar lön som en top-6 spelare i hela laget, vilket Phoenix inte riktigt håller med om. Sägs att han vill ha kring $4,000,000 per år medan Phoenix vill ge honom cirka $1,500,000. Som sagt, en talang som inte riktigt blommat ut och det är oense om han förtjänar en megalön än, eller senare.-daniel- skrev:Står ju dessutom att han är skadad så lär ju va sådär troligt...
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om Kyle Turris skriver på för oss tänker jag suga av en peddogubbe.
Så jävla osannolikt är det. Att ens nämna hans namn i våra kretsar är skrattretande och idiotförklarande.
Så jävla osannolikt är det. Att ens nämna hans namn i våra kretsar är skrattretande och idiotförklarande.
Säg den glädje som varar
Framgångarna 2009/2010 stavades "Marcus Nilson". Han växte under säsongen. Från att vara seg till att bli elitseriens dominant. Han var en ledartyp. När han vågade så vågade andra också.
Nu är han kass.
Vi har ingen spelare som tillför spets. I alla fall på forwardsidan. Dom som har varit bäst i anfallszon är Norman och Tim Eriksson. Vilket säger en del.
Nu är han kass.
Vi har ingen spelare som tillför spets. I alla fall på forwardsidan. Dom som har varit bäst i anfallszon är Norman och Tim Eriksson. Vilket säger en del.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Sådär kan man ju faktiskt bara säga om vi redan hade en förstakedja vilket vi inte har.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Jag förväntar mig att Mika bidrar mer än Ottosson, Mackan, Tjärna och Almtorp, gör inte du?
- -daniel-
En burk rårörda lingon hade presterat bättre just nu.JohanPez skrev:Sådär kan man ju faktiskt bara säga om vi redan hade en förstakedja vilket vi inte har.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Jag förväntar mig att Mika bidrar mer än Ottosson, Mackan, Tjärna och Almtorp, gör inte du?
"En burk rårörda lingon."
Nu har det väl ändå gott för långt?
Nu har det väl ändå gott för långt?

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Helt klart intressant. Han spelade i samma lag som Klubertanz förut så de är nog rätt så bra polare.Billx skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris
Intressant, ser bra ut statistiskt och har NHL-rutin.
Sidney Crosby, Steve Stamkos och Ovechkin är också helt klart intressanta.pulverapa skrev:Helt klart intressant. Han spelade i samma lag som Klubertanz förut så de är nog rätt så bra polare.Billx skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris
- SirDIFalot
Vi skulle värva en center så Ovechkin är inte aktuell.AMMC skrev:Sidney Crosby, Steve Stamkos och Ovechkin är också helt klart intressanta.pulverapa skrev:Helt klart intressant. Han spelade i samma lag som Klubertanz förut så de är nog rätt så bra polare.Billx skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris

Expert.
Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la
Eller Karlsson på Taket som kan köra flygande anfall.SirDIFalot skrev:Vi skulle värva en center så Ovechkin är inte aktuell.AMMC skrev:Sidney Crosby, Steve Stamkos och Ovechkin är också helt klart intressanta.pulverapa skrev:Helt klart intressant. Han spelade i samma lag som Klubertanz förut så de är nog rätt så bra polare.Billx skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11345 Kyle Turris
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tror Daytsuk kan lyfta laget, även Sundin skulle kunna komma in och dominera. Nej nu får vi sluta drömma om någon superspelare, får vi inte tillbaka Zibbe så får vi ta in en Center som är bra men vi kommer ju knappast värva en superstjärna. Det tror inte jag iaf.
Zibbe gick poänglös ur gårdagens match mot Toronto, en målrik match som slutade 6-5 till Toronto. På två matcher har Zibbe gjort 1 poäng och är -1 med en istid på 12.07.
Nu är det bara nååågra matcher kvar...
- reservjesus
Känns som att man har väldigt höga förväntningar på Mika, att han ska komma tillbaka och styra upp pp osv. Frågan är fall han gör det.Kentta skrev:Zibbe gick poänglös ur gårdagens match mot Toronto, en målrik match som slutade 6-5 till Toronto. På två matcher har Zibbe gjort 1 poäng och är -1 med en istid på 12.07.
clowns to the left of me, jokers to the right
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, jag håller med om att vi inte har någon fungerande förstakedja. Min poäng var bara att vi inte ska ha för höga förväntningar ifall han kommer tillbaka. Killen är ung och borde rimligen ha något år till på sig innan den riktiga jämnheten infinner sig.JohanPez skrev:Sådär kan man ju faktiskt bara säga om vi redan hade en förstakedja vilket vi inte har.BOMBOM BOUCHARD skrev:Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Ja-ke den andre
Och Da Costa gjorde en jävligt bra match och även ett snyggt mål vad jag läst mig till.Kentta skrev:Zibbe gick poänglös ur gårdagens match mot Toronto, en målrik match som slutade 6-5 till Toronto. På två matcher har Zibbe gjort 1 poäng och är -1 med en istid på 12.07.