Mattias_87 skrev:Bara jag som njuter av att se FBK ligga sist i tabellen? Nu förlorade dom ännu en gång på straffar.
Kul så länge det varar..
Kolla på Igguldens avgörande straff, otroligt snygg.
Som sagt, honom kommer växjö ha löjligt stor nytta av
Exakt samma straff igen!!!
Hur dåligt scoutar målvakterna straffskyttar egentligen?
LHO: Det var tredje straffen under samma match.
På kvitteringen till 2-2 gick han höger. Andra straffen sköt han in mellan benen.
3:e drog han till vänster. Inte lätt för målvakten då han har allt i sitt register.
3 raka straffar under en och samma match, imponerande!!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Roliga var ju Reddox som tappade hjälmen och fortsatte spela. Sen in i båset och helt förvirrad bland spelare och tränare som förklarar med ett flin att dom antagligen glömt berätta skillnaden mellan NHL och Elitserien på den punkten
Men Iggulden ja, ojoj.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kentta skrev:Hultas på Flashback (en person med bra koll på aik) säger att aik förhandlar med Linkan.
Ja herregud, hur skulle det se ut..
Förjävligt skulle det se ut. Men jag förstår Linkan fullt ut. Han vill hem till Stockholm och spela hockey på högsta tänkbara nivå. DIF (läs: Järlan) vill inte ha honom. Vad fan ska han göra.
Går han till fittorna raderas allt han gjort för oss ur historieböckerna. Ledsen, men även fast vi inte har nåt intresse av honom så blir det bara så om han skulle gå dit. Det jag kommer ha på näthinnan är Fredrik Bremberg i den vidrigaste tröjan av dem alla, inte när han sprutade in poäng för oss.
Förra gången sa han "Jag gick inte till aik pga av respekt till DIF-Fansen". Det uttalandet gjorde mig sjukt glad/stolt över Linkan, men då skulle han alltså bryta den respekten om han gick dit nu.
Hoppas det löser sig för Bremberg, verkar ju inte vara så många ES-klubbar som är sugna.
Kanske slutar sagan så till sist i aik av alla klubbar = Not a Happy Ending
Vore på ett vis ett ganska så intressant scenario då Herr Bremberg lirar bort DIF från sista slutspelsplatsen.
Så kan Hardy stå där sen på sitt så övertygande sätt och säga: -Jaa mään asså, han passar ju inte riktigt in i vårat hårt jobbande lag
Men undrar om Fredrik verkligen vågar?
Finns ju en del folk även bland DIF:s fina supportrar som inte verkar ha alla hästar hemma/one beer short of a six pack.
Det skulle säker sluta med mordhot/mordbrand
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns riktigt riktigt tråkigt om Linkan får avsluta sin lysande karriär i Solna. Tragiskt. Mest för hans egen del... Om derbyn varit magsår tidigare skulle begreppet få en helt ny innebörd om Bremberg skulle glida in på Globens is i fel tröja. Usch.
Gozzi var ju på honom innan HV sejouren så det hela förvånar mig föga.
Känns märkligt att man inte väljer att låta Bremberg komma hem och avsluta sin säsong i DIF.
Han har spelat 15!! säsonger för DIF.
DIF har väl sagt att de är alltid intresserade av hemvändare eller?
Och snacket om att han inte passar in i vårt spelsystem är det mest löjligaste jag hört.
Vilket spel system? Ingen av våra spelare spelar ju efter det. Inte många i vårt lag just nu som åker skridskor och tacklas och sätter press precis som det va tänkt från början lägg därtill snabba uppspel och spelvändningar. Gör dem det så går passningen åt helsike eller lyckas man inte skapa tryck i anfalls zon. Linkan är väl en av de bästa i ES att hålla i pucken och lägg därtill att han ahde höjt vårt PP avsevärt..
DIF och Linkan kanske avvaktar för att se vad Mika gör??