Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:Daniel: kan inte citera på min telefon så skriver ett separat inlägg.

Jag tycker att skottstatistiken har allt med detta att göra. Det bevisar att vi har NOLL offensiv spets utan förlitar oss på tre tredjekedjor och seriens bästa försvar (jo, våra backar är otroligt bra och så fort alla är friska och spelar på topp kommer det synas, även om vi har släppt in mest mål i serien). Att lägga allt vårar hopp på en 18-åring som kanske inte ens kommer känns sisådär, även om Mika är grym. Och på vissa låter det som att han är det enda alternativet vi har? Annars får vi in en ny tredjecenter? Nej, jag måste säga att det känns otroligt ovisst att ha seriens sämsta förstakedja.
Jag håller med dig om att det känns ovisst och framförallt förbannat onödigt att vår förstalina är så urkass, men som jag försökt hävdat 25 gånger redan så tror jag definitivt man skulle kunna få ordning på det om man stuvade om en del (dvs plockade bort MT till förmån för exempelvis Åberg). Tror Mackan dras med av Tjärnqvist sjukligt sega tempo och glidarfasoner.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:Kanske redan var helt klart tidigare (men jag hade inte noterat det): Enqvist till farmarlaget.
http://www.hockeykanalen.se/1.2312217/2 ... gallringen
Det gick snabbt att få chansen igen:
http://www.hockeykanalen.se/1.2313186/2 ... _uppkallad

:)
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
18DIF91 skrev:
diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:
Nilson har gjort godkänt ifrån sig tycker jag.

Tacklingar och skridskor i all ära, men om han tacklar och åker skridskor utan att näta hjälper det föga. Nilson har ju i allafall bidragit med mål, så jag tycker han producerar som det ser ut hitills.
:?: :?:

Nilson skulle haft Wikegård som coach som förr, det hade fått lite tävlainstinkt och fart på den jävla slöfocken, Hardy verka tycka det är okej att spela som han gör när man ska vara en ledande spelare och lagkapten! Han kanske kommer igång som vissa är inne på. Jag vet inte om det bara är jag men jag tål inte att se han på isen ibland, han är sjukt seg, tacklar minst av alla forwards, och kanske även tappar mest puck av alla i anfallszon! Vad fan kan bli sämre?

Så förstår inte riktigt hur du kan ge han godkänt såhär långt!

Sen tycker jag nog inte 3 mål på 8 matcher med den istid och PP spel är särskilt imponerande!
Ser man till hur de flesta andra har presterat i laget hitills så ja, då är han godkänd i mina ögon.

Ska man sen börja snacka om istid och pp spel så är det en hel del fler personer i laget i sådana fall som knappast är väldigt imponerande.

Nilson ligger för övrigt runt 10:e plats i istid i laget.
Om Nilson är godkänd nu så måste han ha överpresterat grovt förrförra säsongen. Tycker han är ljusår från det han presterade då.

Jag har ännu inte sett resultatet av att han ska vara bättre tränad än på länge. Men man får väl hoppas han kommer igång vad det lider likt den magiska säsongen 09/10. Vill minnas att han inte var särskilt vass första tredjedelen då.
Säsong 09/10 gjorde han:

1 mål och 3 assists på 8 matcher.

Han spelade inte från start förra säsongen.

På 8 matcher förra säsongen hade han skrapat ihop 3 poäng om jag räknat det rätt:

1 mål och 2 assists.

På 8 matcher nu ligger han på 3 mål och 3 assists.

På vilket sätt överpresterade han på 8 matcher förra säsongen?
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Billx skrev:
DIF_Soldier skrev:Avery kanske inte har den rollen i NHL, men i Elitserien skulle han definitivt producera poäng.
Utvisningarna till trots skulle jag ta emot honom med öppna armar.
Håller med. Tror även det skulle bli en injektion för hela truppen att få in en sådan spelare. Skulle nog som sagt dessutom göra sina poäng i Elitserien.
Han tjänar 4 miljoner dollar per säsong just nu.
Jag tror han förstår att han inte kan tjäna dom pengarna längre (ett idiotiskt kontrakt av Brett Hull) om han vill fortsätta spela hockey. Och jag tror knappast KHL och kalla Ryssland lockar en spelare som Sean Avery, närmast från New York.
Eller så sitter han i AHL året ut och drar in sina 4 miljoner dollar? Eller ett fett kontrakt i Ryssland?
Jag tror AHL spel med 4 miljoner dollar lockar mer än Elitseriespel med 300 000 kronor i månaden året ut. Betydligt mer.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

18DIF91 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
18DIF91 skrev:
diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:

Tacklingar och skridskor i all ära, men om han tacklar och åker skridskor utan att näta hjälper det föga. Nilson har ju i allafall bidragit med mål, så jag tycker han producerar som det ser ut hitills.

Nilson skulle haft Wikegård som coach som förr, det hade fått lite tävlainstinkt och fart på den jävla slöfocken, Hardy verka tycka det är okej att spela som han gör när man ska vara en ledande spelare och lagkapten! Han kanske kommer igång som vissa är inne på. Jag vet inte om det bara är jag men jag tål inte att se han på isen ibland, han är sjukt seg, tacklar minst av alla forwards, och kanske även tappar mest puck av alla i anfallszon! Vad fan kan bli sämre?

Sen tycker jag nog inte 3 mål på 8 matcher med den istid och PP spel är särskilt imponerande!
Ser man till hur de flesta andra har presterat i laget hitills så ja, då är han godkänd i mina ögon.

Ska man sen börja snacka om istid och pp spel så är det en hel del fler personer i laget i sådana fall som knappast är väldigt imponerande.

Om Nilson är godkänd nu så måste han ha överpresterat grovt förrförra säsongen. Tycker han är ljusår från det han presterade då.

Jag har ännu inte sett resultatet av att han ska vara bättre tränad än på länge. Men man får väl hoppas han kommer igång vad det lider likt den magiska säsongen 09/10. Vill minnas att han inte var särskilt vass första tredjedelen då.
Säsong 09/10 gjorde han:

På 8 matcher förra säsongen hade han skrapat ihop 3 poäng om jag räknat det rätt:

1 mål och 2 assists.

Har jag aldrig sagt. Jag skrev förrförra säsongen. Sedan ska man inte stirra sig blind på poäng. Han ser helt orkeslös ut i närkamperna numera och skapar inga ytor längre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Billx skrev:
DIF_Soldier skrev:Avery kanske inte har den rollen i NHL, men i Elitserien skulle han definitivt producera poäng.
Håller med. Tror även det skulle bli en injektion för hela truppen att få in en sådan spelare. Skulle nog som sagt dessutom göra sina poäng i Elitserien.
Jag tror han förstår att han inte kan tjäna dom pengarna längre (ett idiotiskt kontrakt av Brett Hull) om han vill fortsätta spela hockey. Och jag tror knappast KHL och kalla Ryssland lockar en spelare som Sean Avery, närmast från New York.
Eller så sitter han i AHL året ut och drar in sina 4 miljoner dollar? Eller ett fett kontrakt i Ryssland?
Jag tror AHL spel med 4 miljoner dollar lockar mer än Elitseriespel med 300 000 kronor i månaden året ut. Betydligt mer.
Om han blir utlånad, tjänar han inte pengarna fortfarande då? Tror att Rangers gör den tjänsten till Avery om han inte vill lira i AHL t.ex. Tror faktiskt inte landet Ryssland lockar honom alls heller. Känns inte som hans stil öht.

"Nu kan Sportbladet avslöja att Avery bjuds ut till elitserien och de klubbar som anses ha råd med honom.

– Avery tittar sig om efter ett jobb i Europa, och då är givetvis elitserien ett alternativ. Jag har redan hört mig för lite löst med ett par elitserieklubbar, och kommer att kolla runt lite mer de kommande dagarna, säger Erik Ryman, Averys svenske agent på Newport Sports."

Även detta citat antyder på att han vill spela i Europa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:
SirDIFalot skrev:
Billx skrev:
jag tror att hans lön kommer sänkas betydligt då han blir nerskickad. det brukar väll vara en (ganska låg) procentuell summa av orginallönen. rätta mig om jag har fel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jerka skrev:
jag tror att hans lön kommer sänkas betydligt då han blir nerskickad. det brukar väll vara en (ganska låg) procentuell summa av orginallönen. rätta mig om jag har fel.
Gäller olika.
Avery har samma i båda.
http://capgeek.com/players/display.php?id=638

Så funkar det dock inte för de lite mindre etablerade.
http://capgeek.com/players/display.php?id=1491

Beror på vad du förhandlar dig till helt enkelt.
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

18DIF91 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
18DIF91 skrev:
diftobbe89 skrev:
18DIF91 skrev:

Säsong 09/10 gjorde han:

1 mål och 2 assists.

Men stirra dig nu inte blind på hur mycket poäng alla spelare gör, krävdes ju speciellt skit mycket för Nilson att (få) ett mål mot Växjö t.ex.. Han har underpresterat på alla plan och varit dålig såhär långt, punkt slut..

Mathias Tjärnqvist är ju en annan grymt dålig hockeyspelare som jag inte riktigt fattar varför Hardy lirar så mycket som han gör, han kaaaan ju verkligen inte hantera en puck i 5/5 läge och med dålig skridskoråkning på det blir han nästan totalt oanvändbar, men det fattar ju inte Hardy.

Lira han i enbart PP eller spar på hans stackars krafter så han orkar dela ut en tackling med jämna mellanrum och byt plats på han och Kempe (som ändå förtjänar mer istid)

Hade varit intressant att se en femma med Kempe - Almtorp - Nilson.. Annars sätta Kempe i en andra kedja och in med Åberg i en första..

Till lördag hoppas jag på lite ändringar iallafall och att Printzen är tillbaka bakåt.
Spela fult
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Marcus Nilson såg lika dålig ut om inte sämre på inledningen av säsongen 09/10 - som jag sa är det svårt att minnas det med tanke på hur det utvecklade sig.

Marcus Nilson har alltid, och jag säger alltid varit seg i början på en säsong. Han är och har alltid varit segstartad. Så detta är inget nytt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Marcus Nilson såg lika dålig ut om inte sämre på inledningen av säsongen 09/10 - som jag sa är det svårt att minnas det med tanke på hur det utvecklade sig.

Marcus Nilson har alltid, och jag säger alltid varit seg i början på en säsong. Han är och har alltid varit segstartad. Så detta är inget nytt.
http://www.svd.se/sport/det-har-lossnat ... 920303.svd
Japp.
Expert.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

SirDIFalot skrev:
Jerka skrev:
Gäller olika.
Avery har samma i båda.

Spelare som är givna i ligan när de skriver kontraktet vägrar att skriva på ett Two-Way Contract som det kallas. Dvs du får X summa om du spelar i NHL och Z summa om du spelar i AHL.

Sean Avery har ett One-Way Contract vilket betyder att han får sin lön vare sig han spelar i NHL eller AHL
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Lakrisal skrev:
SirDIFalot skrev:
Jerka skrev:
Gäller olika.
Avery har samma i båda.

Spelare som är givna i ligan när de skriver kontraktet vägrar att skriva på ett Two-Way Contract som det kallas. Dvs du får X summa om du spelar i NHL och Z summa om du spelar i AHL.

Sean Avery har ett One-Way Contract vilket betyder att han får sin lön vare sig han spelar i NHL eller AHL
Korrekt!
Spela fult
Rix

Inlägg av Rix »

Om man följer snacket här så är domedagen nära, allt är katastrof och ingen spelare är godkänd (undantag Wesslau). Nej vi har inte spelat så bra i matcherna men vi ligger ändå på 6e plats och inte många poäng uppåt, vi har knappt spelat 10 matcher men vissa av er är beredda att sälja hela laget, slänga ut Hardys spelidé på gatan.

Vi kanske ska lugna oss lite, visst spelet är väl inte det bästa just nu, men vi har ju i stort sätt precis börjat. Om nu inte Mika kommer, så får vi värva en Center som kan leda en bra förstalina, men inte fan behöver vi ha panik över det nu?

Kan vara jag som bara tycker allt tjat och gnäll är överdrivet men känns som varannan kommentar är om hur usla spelare, fansen, draget på läktaren, coachningen och allt möjligt. Lite överdrivet va? :D
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Rix skrev:Om man följer snacket här så är domedagen nära, allt är katastrof och ingen spelare är godkänd (undantag Wesslau). Nej vi har inte spelat så bra i matcherna men vi ligger ändå på 6e plats och inte många poäng uppåt, vi har knappt spelat 10 matcher men vissa av er är beredda att sälja hela laget, slänga ut Hardys spelidé på gatan.

Vi kanske ska lugna oss lite, visst spelet är väl inte det bästa just nu, men vi har ju i stort sätt precis börjat. Om nu inte Mika kommer, så får vi värva en Center som kan leda en bra förstalina, men inte fan behöver vi ha panik över det nu?

Kan vara jag som bara tycker allt tjat och gnäll är överdrivet men känns som varannan kommentar är om hur usla spelare, fansen, draget på läktaren, coachningen och allt möjligt. Lite överdrivet va? :D

Medhåll.

Samma visa varenda gång i början på säsongen.

Förra säsongen skulle vi inte alls ta oss till slutspel.

Förförra säsongen skulle vi DEFINITIVT inte nå slutspel. :roll:

Tror knappast det var gnället på forumet som ledde till att laget ryckte upp sig, om man säger så. :P
Alltid Oavsett.
Låst