Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Har sagt det förut, men det tål att nämnas igen.
Modo hockeys fansforum http://lumberjacks.se/forum/ är i motgång (läs de 4 senaste säsongerna) bland det mest komiska som går att hitta i sportsnacksväg.
Deras bitterhet och sågning av egna spelare och ledare får vårt forum att framstå som högst ordinärt, balanserat och gemytligt.

:lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Kentta »

Vi har mycket att lära av Timrå i hur man sköter ett uppspel, dom spelar riktigt fint mot Luleå just nu. Tar sig förbi Sveriges bästa försvar ganska enkelt.
kaminor

Inlägg av kaminor »

40-10 i skott till skellefteå mot frölunda efter mindre än två perioder. Sjukt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

kaminor skrev:40-10 i skott till skellefteå mot frölunda efter mindre än två perioder. Sjukt.
Spelar man en jippomatch dagen innan en tävlingsmatch får man räkna med trötta ben.

Sedan tycker jag Frölunda hypen är överdriven. Precis som när Lundqvist spelade där så gömmer de sig bakom en extremt bra målvakt. Och en jävligt bra reserv. Alla tyckte Frölunda var fantastiska med Lundqvist och när han lämnade höll de på att åka ur. Hade inte Andersen storspelat, och det hade varit Honken som varit kvar så hade de legat någonstans i mitten som vanligt.
Expert.
kaminor

Inlägg av kaminor »

SirDIFalot skrev:
kaminor skrev:40-10 i skott till skellefteå mot frölunda efter mindre än två perioder. Sjukt.
Spelar man en jippomatch dagen innan en tävlingsmatch får man räkna med trötta ben.

Sedan tycker jag Frölunda hypen är överdriven. Precis som när Lundqvist spelade där så gömmer de sig bakom en extremt bra målvakt. Och en jävligt bra reserv. Alla tyckte Frölunda var fantastiska med Lundqvist och när han lämnade höll de på att åka ur. Hade inte Andersen storspelat, och det hade varit Honken som varit kvar så hade de legat någonstans i mitten som vanligt.
Det är ju i och för sig helt sant. Fasth-fenomenet.

Elitserierekordet är 68 skott. Skellefteå har 42 efter två perioder. Inte omöjligt att de slår det. Frölunda lär inte bli piggare ju längre matchen lider direkt.

Edit: Under grundserien är rekordet 56 skott. Det tror jag nog att de kan slå i alla fall.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Såg MoDo - Färjestad. Två rätt kassa lag. Förstår inte att vi kunde förlora mot Modo.
Rob Schremp hade två ruggiga straffar. Dock finns det ingen glädje i honom alls. Ser jävligt sur ut jämt.

Konstigt att dessa två lag kan vara så kassa när dom har så otroligt mycket spets som vi saknar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Man ska nog ta skottstatistiken i SAIK - Frölunda med en nypa salt även om Frölunda gör en riktigt dålig match. SAIK skjuter ju på i stort sett allt som rör sig, istället för att dumpa ner i zon och jaga eller snurra i hörnen slänger man in allt på mål. Med en darrig målvakt kan det definitivt ge utdelning men möter man ett lag som är snabba på att ställa om kan det bli ordentlig backfire. Som tur är för SAIK så är ju Frölunda helt uddlösa och slutkörda.

Angående MoDo så gråter jag lite varje gång jag ser Nicky D och Tellan i den där förbannat fula tröjan, att de båda två sedan är grymt viktiga för just MoDo gör det inte bättre.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag är nöjd. Poängfördelningen blev exakt som jag hade hoppats. Noll poäng till nihet, tre till oss, noll poäng till luläääh, noll till fisklunda (nya lulä?) och fbk cementerade i botten. Men SAIK... shit vad tufft det kommer att bli på tisdag. Vilken offensiv! Däremot Pikkarainen... vad sysslar han med? Spelade som Bombom gör i sina sämsta stunder. Nej, nu ryker han f-nimig från mitt CLM-lag!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev:Såg MoDo - Färjestad. Två rätt kassa lag. Förstår inte att vi kunde förlora mot Modo.
Rob Schremp hade två ruggiga straffar. Dock finns det ingen glädje i honom alls. Ser jävligt sur ut jämt.

Konstigt att dessa två lag kan vara så kassa när dom har så otroligt mycket spets som vi saknar.
Tycker man märker både på Modo & FBK att det redan smugit sig in en enorm osäkerhet, är dock helt övertygad om att Färjestad kommer kriga sig uppåt i tabellen tämligen snart. Men Modo känns precis som det fuskbygge jag tyckte innan säsongen...
Användarvisningsbild
JohanPez

Elitserien 2011/2012

Inlägg av JohanPez »

android skrev: Rob Schremp hade två ruggiga straffar. Dock finns det ingen glädje i honom alls. Ser jävligt sur ut jämt.
Inte så konsigt om man är en vokal bort för att heta Räka, inte det bästa av hockeynamn ;)

Edit: och ett C förstås.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Växjö verkar tvåla till Brynäs ikväll. Heja Växjö!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Ganska intressant match måste jag säga. Brynäs dominerade första utan att få in ett mål. Sen kom Växjö in mer och mer i matchen och deras Iggulden bara sniffade ett mål. Dom spelade tight, disciplinerat och satsade när det gick att satsa. Till slut fick dom utdelning i powerplay och sedan på ett backmisstag av Gunderson. Växjö är lite årets aik kan jag ana nu :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag gillar det Växjö presterat hittils, bortsett från första perioden mot Brynolf gör dom verkligen en gedigen insats. Skrev just det i Sillytråden men Mike Iggulden är en ruskigt bra värvning...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Men vad sysslar Järnkrok/Silfverberg med? En varsin poäng på de senaste tre matcherna. Hur ska jag kunna vinna Coach Le Mat med såna medelmåttor. Skärpning!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Frölunda har inga pengar..
http://www.dn.se/sport/ishockey/frolund ... -pa-pengar
Känns som att det är guld i år som gäller för fiskrensarna, annars lär det bli ganska tungt.
Skriv svar