Få nån, några nyktra?! att leda klacken så blir den låten också smutt.Raus skrev:DetSå mycket fel man kan ha. Anledningen till att du tycker så är förmodligen för att 99% av klacken sjunger i fel tonart och i fel tempo. När den sjungs i rätt tempo (som den gjordes under slutspelet 09/10) så är det ett av våra största vapen på läktaren. Det trista med ramsan är dock att den i princip aldrig sjungs rätt..BERG skrev:En ramsa jag respekterar men somnar till är "vi är djurgårn, superdjurgårn ifrån stan"
den är snäppet värre än nationalsången och håller så låg ton.
lite mer fart och tryck i ramsorna
Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Re: Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Klacktråden - Järnkaminerna
Finns det någon chans att vi slipper "en hora" ramsorna denna säsong?
Tycker bara de ger klacken en negativ bild, dessutom så ser jag inte att det på något sätt skulle hjälpa laget. Snarare tvärt om då en spelare som blir kallad hora snarare blir förbannad och gör allt för att sätta klacken på plats, och jobbar hårdare mot Djurgårn.
Finns så mycket kreativitet i klacken, kan inte något av den läggas på att ersätta "en hora" ramsorna med något fyndigare?
Tycker bara de ger klacken en negativ bild, dessutom så ser jag inte att det på något sätt skulle hjälpa laget. Snarare tvärt om då en spelare som blir kallad hora snarare blir förbannad och gör allt för att sätta klacken på plats, och jobbar hårdare mot Djurgårn.
Finns så mycket kreativitet i klacken, kan inte något av den läggas på att ersätta "en hora" ramsorna med något fyndigare?
Alltid Oavsett.
Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
Losing all hope was freedom.
Går han på alla matcher då? Ursäkta för att jag inte vet vem det är, vet säkert vem det är om jag ser honom.Raus skrev:Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
zOscaR skrev:Går han på alla matcher då? Ursäkta för att jag inte vet vem det är, vet säkert vem det är om jag ser honom.Raus skrev:Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
Är inte det där "Martin"?Biaas skrev:zOscaR skrev:Går han på alla matcher då? Ursäkta för att jag inte vet vem det är, vet säkert vem det är om jag ser honom.Raus skrev:Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Martin = Fonzlajjnus skrev:Är inte det där "Martin"?Biaas skrev:zOscaR skrev:Går han på alla matcher då? Ursäkta för att jag inte vet vem det är, vet säkert vem det är om jag ser honom.Raus skrev:Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
DIF!
- DIF_Soldier
Man är helt klart beroende av en klackledare.
Stämmer det verkligen att någon fick stryk för att han försökte väcka bomullkäftarna? Alltså, vafan...
Stämmer det verkligen att någon fick stryk för att han försökte väcka bomullkäftarna? Alltså, vafan...
Säg den glädje som varar
- SirDIFalot
Vad pratar du om? När?DIF_Soldier skrev:Man är helt klart beroende av en klackledare.
För övrigt: bomullkäftarna? Finspång-uttryck?

Expert.
Ryktas om att det var någon på räcket som fick spö efter derbyt.. Sjukt om det är sant.SirDIFalot skrev:Vad pratar du om? När?DIF_Soldier skrev:Man är helt klart beroende av en klackledare.
För övrigt: bomullkäftarna? Finspång-uttryck?aldrig hört förut.
Jaha, nu är jag med.Biaas skrev:zOscaR skrev:Går han på alla matcher då? Ursäkta för att jag inte vet vem det är, vet säkert vem det är om jag ser honom.Raus skrev:Den enda som är kapabel nog att leda klacken med en viss fingertoppskänsla är väl Fonz, och han är inte uppe ofta längre. Han står mest uppe på räcket under "viktiga" matcher.
- SirDIFalot
Tvivlar jag starkt på. I så fall hade det nog inget att göra med räcket. Det var dessutom inga "icke respekterade" personer på räcket i derbyt. Vad jag kan minnas i alla fall.Kentta skrev:Ryktas om att det var någon på räcket som fick spö efter derbyt.. Sjukt om det är sant.SirDIFalot skrev:Vad pratar du om? När?DIF_Soldier skrev:Man är helt klart beroende av en klackledare.
För övrigt: bomullkäftarna? Finspång-uttryck?aldrig hört förut.
Expert.
- DIF_Soldier
Ville sätta ord på min syn på dem och då kom det där upp.SirDIFalot skrev: För övrigt: bomullkäftarna? Finspång-uttryck?aldrig hört förut.
Alternativt skräckparalyserade jantelagshönor.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-10-06 23:47:59, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Fast nu är ju inte fabriken älskade av alla heller.
Dryga jävlar allihopa.
Dryga jävlar allihopa.
Mår du bra eller?Heaty skrev:Fast nu är ju inte fabriken älskade av alla heller.
Dryga jävlar allihopa.