-daniel- skrev:
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad folk är upprörda över.
Av den lilla anledningen att vårt spel inte stämmer, vi har en förstakedja som inte skulle leverera i Allsvenskan, vi har ett powerplay som jag på fullaste allvar skrattar åt, och jag hejar ändå på laget, av den anledningen att vi är i starkt behov av en spetsspelare som faktiskt kan sätta en pyts här och var, och FRAMFÖRALLT för att Mika INTE kommer komma hem!
Som att vänta på Niklas Kronwall ska komma hem och förbättra baksidan. Han har gjort sitt val och varför ska vi sätta våra liv på hold för en spelares skull. So what om ungen nu skulle fucka upp de här matcherna, jag vill inte att min klubb ska vara nån jävla reservskärm eller skyddsnät. Det finns många bra spelare på marknaden nu som kommer sugas upp av de aktiva toppklubbarna Hv, Fbk och äckel Modo. Vi som troligtvis behöver en ny spelare mest väntar till bottenskrapet finns kvar, på grund av att vi ska vänta på att elefanter börjar flyga. Det är bara brist på verklighetsuppfattning det gäller nu.
Djurgården är ingen satans spotthink
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-10-06 11:21:22, redigerad totalt 2 gång.
Jim Morrison skrev:
Jo visst, men samtidigt sägs det här;
"– Vi har ekonomiskt utrymme till att värva spelare, men första prioritet är att få hem Mika, säger Tommy Engström, ekonomiskt ansvarig för Djurgården."
Tycker verkligen att Mika får nöja sig med en mindre lön ifall fallet skulle vara så.
Men det är ju inte så heller att alla spelare är borta om 3 veckor, jag förstår inte det resonemanget riktigt. Visst kanske några försvinner men det är ju inte så att alla får kontrakt innan dess.
Jag kan förstå att man blir upprörd om man fortsätter vänta efter de här 9 inledande matcherna, då känns det bara korkat att vänta på något som definitivt aldrig kommer ske.
Nej, absolut inte, men jag tror definivt att om man vill ha en så kallad toppspelare i Elitserien bör man agera snarast, annars försvinner dom. Men visst går det att fixa fram en ny Zigomanis kanske, som är duktig på tekningar och diverse men knappast är någon förstecenter.
Men spelar ingen roll vad vi skriver, vi vet ändå alla hur det kommer bli i slutändan. DIF Hockey förvånar ingen längre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-daniel- skrev:
Av den lilla anledningen att vårt spel inte stämmer, vi har en förstakedja som inte skulle leverera i Allsvenskan, vi har ett powerplay som jag på fullaste allvar skrattar åt, och jag hejar ändå på laget, av den anledningen att vi är i starkt behov av en spetsspelare som faktiskt kan sätta en pyts här och var, och FRAMFÖRALLT för att Mika INTE kommer komma hem!
Som att vänta på Niklas Kronwall ska komma hem och förbättra baksidan. Han har gjort sitt val och varför ska vi sätta våra liv på hold för en spelares skull. So what om ungen nu skulle fucka upp de här matcherna, jag vill inte att min klubb ska vara nån jävla reservskärm eller skyddsnät. Det finns många bra spelare på marknaden nu som kommer sugas upp av de aktiva toppklubbarna Hv, Fbk och äckel Modo. Vi som troligtvis behöver en ny spelare mest väntar till bottenskrapet finns kvar, på grund av att vi ska vänta på att elefanter börjar flyga. Det är bara brist på verklighetsuppfattning det gäller nu.
De senaste årens agerande där vi låter spelare pissa på oss gång efter gång, har gjort oss till en spotthink. Jag anser att tålamodet bör vara mindre med veliga junisar. Man vinner inga guld med ofullständig trupp.
Jag tror att många kommer att bli besvikna om vi måste värva en ersättare till Zibanejad. Alla verkar förvänta sig någon frälsare till förstacenter med NHL-meriter. Min gissning är att pengarna räcker till en lirare som hör hemma i typ tredjelinan, spelare med samma löneanspråk som Pesonen är ju bara att glömma.
Zibanejad är jävligt mycket valuta för pengarna och jag tycker att ledningen gör rätt i att vänta.
Senast redigerad av Edin den 2011-10-06 11:28:31, redigerad totalt 1 gånger.
Edin skrev:Jag tror att många kommer att bli besvikna om vi måste värva en ersättare till Zibanejad. Min gissning är att pengarna räcker till en lirare som hör hemma i typ tredjelinan, spelare med samma löneanspråk som Pesonen är ju bara att glömma.
Zibanejad är jävligt mycket valuta för pengarna och jag tycker att ledningen gör rätt i att vänta.
Edin skrev:Jag tror att många kommer att bli besvikna om vi måste värva en ersättare till Zibanejad. Alla verkar förvänta sig någon frälsare till förstacenter med NHL-meriter. Min gissning är att pengarna räcker till en lirare som hör hemma i typ tredjelinan, spelare med samma löneanspråk som Pesonen är ju bara att glömma.
Och om detta stämmer så förlitar vi antingen allt vårat hopp på att en 18 åring som gör sin andra säsong i Elitserien ska komma in och vara den förstecenter vi saknat så länge. Att han ska komma in och dominera. Eller så kommer han inte och vi får en ny Mattias Carlsson?
Gött. När man är Djurgårds-fan får man lära sig att klubben är "settlers" och inte "reachers".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-daniel- skrev:
Jag vet inte vad du förväntar dig men det har sett betydligt, betydligt bättre ut senaste matcherna. Trots ett stort mannfall. Men du kanske tror att laget skall flyga fram och dominera och vinna med 12-2 varje match? Förstakedjan är bedrövlig, det håller jag verkligen med om men jag tror att man med väldigt små medel kan få det att se oerhört mycket bättre ut; exempelvis spela med heta spelare och plocka bort slöhögen M.Tjärnqvist.
Det är väl inte en jävel som tycker att NHL-avtalet är väl utformat för ES-lagen, där håller nog alla med om men i det här fallet tycker jag Djurgården agerar högst rimligt. Man kanske t.om märker efter några matcher hur det går för Mika och om han ser ut att ta chansen och agera utefter det.
-daniel- skrev:
Jag vet inte vad du förväntar dig men det har sett betydligt, betydligt bättre ut senaste matcherna. Trots ett stort mannfall. Men du kanske tror att laget skall flyga fram och dominera och vinna med 12-2 varje match? Förstakedjan är bedrövlig, det håller jag verkligen med om men jag tror att man med väldigt små medel kan få det att se oerhört mycket bättre ut; exempelvis spela med heta spelare och plocka bort slöhögen M.Tjärnqvist.
Det är väl inte en jävel som tycker att NHL-avtalet är väl utformat för ES-lagen, där håller nog alla med om men i det här fallet tycker jag Djurgården agerar högst rimligt. Man kanske t.om märker efter några matcher hur det går för Mika och om han ser ut att ta chansen och agera utefter det.
Och en helt urusel förstakedja kommer göra skillnaden i ett eventuellt slutspel. Så är det bara. Vi kan inte mäta oss med lag som har producerande och konstant farliga förstakedjor som lagen spelar sina bästa spelare mot. Vi förlorar fan ALLTID skottstatistiken, vad kan det bero på? Jo, att vi ALLTID får försvara oss istället för att anfalla, även när Mackan, Otto och MT är inne på isen.
Håller med Jim Morrison om att vi bör värva en stjärna redan nu och hoppas på Mika som bonus. Mika lär ju inte kunna kräva många kronor och snubben säger ju att vi har pengar till att värva spelare. Han pratar ju inte ens i singularis så det lär ju finnas en del $$$.
Jim Morrison skrev:
Och en helt urusel förstakedja kommer göra skillnaden i ett eventuellt slutspel. Så är det bara. Vi kan inte mäta oss med lag som har producerande och konstant farliga förstakedjor som lagen spelar sina bästa spelare mot. Vi förlorar fan ALLTID skottstatistiken, vad kan det bero på? Jo, att vi ALLTID får försvara oss istället för att anfalla, även när Mackan, Otto och MT är inne på isen.
Ja, men hallå? Vi är 8-9 omgångar in i serien. Senast jag kollade spelas slutspelet i vår.