Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Kanske redan var helt klart tidigare (men jag hade inte noterat det): Enqvist till farmarlaget.
http://www.hockeykanalen.se/1.2312217/2 ... gallringen
http://www.hockeykanalen.se/1.2312217/2 ... gallringen
starvin_marwin skrev:Nu tror jag oddsen att se Avery hos oss är typ noll, men det är ingen tvekan om att killen har tillräckligt med Hockey i sig för att bli poängbäst i laget, om han nu skulle klara av att hålla sig på isen större delen av matcherna...
Word.
- SkönaDjurgårn
-daniel->> I forsta hand ska saklart ett spelgeni/forstecenter in i truppen. Men att Avery inte alls skulle behovas haller jag inte med om. Jag tycker snarare att det saknas nagon som kliver over lik for att vinna matcher. Vi har val egentligen bara Olvestad som liknar nagot sadant, men jag skulle garna ha nagon som ar riiiiiktigt ful och tuff. En san man alskar att spela med, men hatar att spela mot.
Nar jag tanker pa det sa vill jag nog ha fler rollspelare overlag. Vi har ju nagra som har toppkunskaper sasom t.ex. Tjarna Jr (styrningar), Honken (PP-back), Jimmie (tacklare) men jag skulle vilja ha en mer framstaende forstakedja och sedan nagra galna, tuffa, elaka rivjarn i fjarde- och kanske t.o.m. tredjekedjan. Nu kanns det ju som att alla forwards ar likadana. Vad ar det for skillnad pa Kempe, Cehlin, Brodin, Tim, Carlsson, Fimpen osv osv osv? Inte mycket egentligen.
Nar jag tanker pa det sa vill jag nog ha fler rollspelare overlag. Vi har ju nagra som har toppkunskaper sasom t.ex. Tjarna Jr (styrningar), Honken (PP-back), Jimmie (tacklare) men jag skulle vilja ha en mer framstaende forstakedja och sedan nagra galna, tuffa, elaka rivjarn i fjarde- och kanske t.o.m. tredjekedjan. Nu kanns det ju som att alla forwards ar likadana. Vad ar det for skillnad pa Kempe, Cehlin, Brodin, Tim, Carlsson, Fimpen osv osv osv? Inte mycket egentligen.
- -daniel-
Jag tycker vi har karaktärspelare så det räcker, Jimmie, Fimpen, Brodin...SkönaDjurgårn skrev:-daniel->> I forsta hand ska saklart ett spelgeni/forstecenter in i truppen. Men att Avery inte alls skulle behovas haller jag inte med om. Jag tycker snarare att det saknas nagon som kliver over lik for att vinna matcher. Vi har val egentligen bara Olvestad som liknar nagot sadant, men jag skulle garna ha nagon som ar riiiiiktigt ful och tuff. En san man alskar att spela med, men hatar att spela mot.
Det vi saknar är en förstacenter, sen kan man naturligtvis ha synpunkter på att man vill ha superlirare i varje kedja men man måste se till förutsättningarna och det ekonomiska läget också.
- Jim Morrison
Don't kid yourselves, Sean Avery skulle INTE vara någon "tuff gnuggare" i Elitserien. Jag har följt honom väldigt mycket då NY Rangers är mitt favoritlag i NHL och han besitter väldigt bra hockeykunskaper när han vill spela hockey. Riktigt snabb och bra spelsinne. Han skulle garanterat snitta en poäng per match i alla fall. Och vem skulle inte vilja se honom spela mot aih? Haha, skulle vara fantastiskt roligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Remy Lebeau
Avery skulle definitivt inte göra bort sig i Elitserien. Frågan är om det kostar mer än det smakar.
Fasth skulle väl få sitt vanliga psykbryt om Avery stod och höll på såhär i PP.
Fasth skulle väl få sitt vanliga psykbryt om Avery stod och höll på såhär i PP.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Sean Avery? Haha, vi kan ju fortsätta att drömma. Han passar inte in i ''DIF-profilen'' och det är ju det enda som verkar spela någon roll när ansvariga värvar spelare. Inte hur bra de är på isen.
Sean Avery? Haha, vi kan ju fortsätta att drömma. Han passar inte in i ''DIF-profilen'' och det är ju det enda som verkar spela någon roll när ansvariga värvar spelare. Inte hur bra de är på isen.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Jim Morrison
Och när Mika Zibanejad får stanna i Ottawa i slutet av månaden så kommer alla bra spelare redan vara borta. Typ Pesonen eller Avery.Mäklaren skrev:På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Ett jävla skämt är vad det är.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
AVERY TILL DJURGÅRDEN! 

-
Vi har en pinsam ledning som ligger sååå långt efter resterande i Elitserien. Att syssla med välgörenhet och på köpet bli använda som dörrmattor verkar ligga i deras intresse men då kan de lika gärna söka sig någon annanstans. Använd inte vår sköld medan ni så självklart blir blåsta för helvete!
Tycker synd om en kille som Ednertz som kämpar arslet av sig och verkar vara den enda med lite ryggrad plus kunskap inom sitt område för närvarande.
Tycker synd om en kille som Ednertz som kämpar arslet av sig och verkar vara den enda med lite ryggrad plus kunskap inom sitt område för närvarande.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Man kommer ju naturligtvis vänta tills de här 9 inledande matcherna gått, det är väl ganska naturligt agerat?Mäklaren skrev:På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Tror fortfarande Regin & Da Costa ligger före Zibanejad men eftersom skadeläget var som det var så ville man ändå ge Mika chansen.
Jag förstår faktiskt inte riktigt vad folk är upprörda över.
- Jim Morrison
Tycker att vi behöver agera nu, medan alla toppspelare fortfarande finns på marknaden. Väntar vi på Zibanejad för länge så blir det han eller inget liksom. Vi kan anse Mika som en bonus om han nu skulle komma tillbaka, inte högsta prioritet när VI uppenbarligen är hans andraval.-daniel- skrev:Man kommer ju naturligtvis vänta tills de här 9 inledande matcherna gått, det är väl ganska naturligt agerat?Mäklaren skrev:På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Tror fortfarande Regin & Da Costa ligger före Zibanejad men eftersom skadeläget var som det var så ville man ändå ge Mika chansen.
- -daniel-
Men det är ju också en pengafråga, det måste väl folk förstå? Om man anser att det kanske trots allt är 30% sannolikhet att Mika kommer tillbaka vill man inte slänga ut dyra pengar på en annan toppspelare när vi redan sitter på så många kontrakt...Jim Morrison skrev:Tycker att vi behöver agera nu, medan alla toppspelare fortfarande finns på marknaden. Väntar vi på Zibanejad för länge så blir det han eller inget liksom. Vi kan anse Mika som en bonus om han nu skulle komma tillbaka, inte högsta prioritet när VI uppenbarligen är hans andraval.-daniel- skrev:Man kommer ju naturligtvis vänta tills de här 9 inledande matcherna gått, det är väl ganska naturligt agerat?Mäklaren skrev:På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Djurgården Hockey är inte gjord av pengar, även om folk verkar tro att kistorna är outtömliga.
- Jim Morrison
Jo visst, men samtidigt sägs det här;-daniel- skrev:Men det är ju också en pengafråga, det måste väl folk förstå? Om man anser att det kanske trots allt är 30% sannolikhet att Mika kommer tillbaka vill man inte slänga ut dyra pengar på en annan toppspelare när vi redan sitter på så många kontrakt...Jim Morrison skrev:Tycker att vi behöver agera nu, medan alla toppspelare fortfarande finns på marknaden. Väntar vi på Zibanejad för länge så blir det han eller inget liksom. Vi kan anse Mika som en bonus om han nu skulle komma tillbaka, inte högsta prioritet när VI uppenbarligen är hans andraval.-daniel- skrev:Man kommer ju naturligtvis vänta tills de här 9 inledande matcherna gått, det är väl ganska naturligt agerat?Mäklaren skrev:På Tommy Engström låter det som att vi kommer att vänta till förbannelse på att Zibanejad ska komma hem. Vilket han inte lär göra. Killen har uppenbarligen imponerat och ges chansen i NHL. Vad är det då som säger att han bara skulle ge upp och åka hem till Sverige igen om han blir nedskickad till AHL i två-tre matcher? Mika stannar med största sannolikhet kvar på andra sidan Atlanten under hela säsongen.
Djurgården Hockey är inte gjord av pengar, även om folk verkar tro att kistorna är outtömliga.
"– Vi har ekonomiskt utrymme till att värva spelare, men första prioritet är att få hem Mika, säger Tommy Engström, ekonomiskt ansvarig för Djurgården."
Tycker verkligen att Mika får nöja sig med en mindre lön ifall fallet skulle vara så.
- -daniel-
Men det är ju inte så heller att alla spelare är borta om 3 veckor, jag förstår inte det resonemanget riktigt. Visst kanske några försvinner men det är ju inte så att alla får kontrakt innan dess.Jim Morrison skrev:
Jo visst, men samtidigt sägs det här;
"– Vi har ekonomiskt utrymme till att värva spelare, men första prioritet är att få hem Mika, säger Tommy Engström, ekonomiskt ansvarig för Djurgården."
Tycker verkligen att Mika får nöja sig med en mindre lön ifall fallet skulle vara så.
Jag kan förstå att man blir upprörd om man fortsätter vänta efter de här 9 inledande matcherna, då känns det bara korkat att vänta på något som definitivt aldrig kommer ske.