Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Är trött på att ha elitseriens i särklass sämsta "förstakedja", därför vore det helt fantastiskt att kunna sätta in typ Pesonen på vänsterkanten istället för limskrinnaren MT. Inget ont om Mathias men i en en toppledja tillhör han inte, men han behövs absolut framför mål i poweplay.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev:Är trött på att ha elitseriens i särklass sämsta "förstakedja", därför vore det helt fantastiskt att kunna sätta in typ Pesonen på vänsterkanten istället för limskrinnaren MT. Inget ont om Mathias men i en en toppledja tillhör han inte, men han behövs absolut framför mål i poweplay.
Att vi saknar förstakedja har vi väl till stor del Hardy och Järlan att "tacka" för. De vill tydligen ha hårt jobbande spelare rakt igenom. Enda spelaren i laget som skulle kunna tillhöra en förstakedja är Mackan när han är i form.

Jag tror inte man kan få några framgångar med ledningens sätt att bygga lag. Man måste ha spetsspelare som kan avgöra täta och tuffa matcher.

Men nu saknar vi som sagt en förstakedja och därför kommer vi att sluta någonstans i mitten av tabellen och sedan lär vi inte göra något större väsen av oss i ett eventuellt slutspel.
Att år efter år förlita sig på att juniorer ska kliva fram och höja laget är ekonomiskt försvarbart, men inte sportsligt. Därför får vi verkligen hoppas att vi kan få in mer spets i förstalinan.

Pesonen in, JA TACK GÄRNA!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev:Nu var det ju tänkt att Zibanejad skulle ingå i truppen,, låt oss inte glömma det.
Det ska vi inte göra. Men att förvänta sig att han ska kunna bidra till en stark förstakedja redan i år är rätt stora krav. Högstanivån är hög, men finns jämnheten?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

SirDIFalot skrev:
Christopher J skrev:
SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Lägg ner, kommer inte hända.

Tänker fortsätta skriva att vi behöver Linkan i ett sportsligt, ekonomiskt och i ett publikt perspektiv.
Haha bara för att jag skrev samma sak till dig i Linkan-tråden? Lite skillnad på situationerna. Linkan är 38 år och Järlan har klart och tydligt gått ut och sagt att han inte kommer värvas. Med tanke på åldern så kommer han förmodligen inte få fler chanser att återvända. Punkt slut. Dubbelfyran däremot uttryckte alltid en stor kärlek till DIF och sitter på utgående kontrakt i en klubb som kanske skulle kunna åka ur eller missa slutspel och #44 kanske är sugen på en återkomst.
Vi pratar inte om en 38-åring, vi pratar om Djurgårdens meste poängplockare genom tiderna som är ledig på marknaden. För mig är det oacceptabelt att man inte kontaktar Linkan med tanke på det som han kan bidra med. Dessutom med hur vi spelar för tillfället. Linkan håller fortfarande hög klass och även om han är 38 så bidrar han fortfarande. Nästan alla lag har stora profiler som får avsluta i sina klubbar. Jag tror att Linkan skulle kunna hålla i 2-3 säsonger till. Jag struntar i vad Järlan har sagt. Linkan är större för DIF än vad han är. I det här fallet så måste man göra ett undantag från sina värderingar. Linkan drar publik och är en artist. Det gynnar ekonomin då vi kommer sälja flera biljetter(Känner flera medgångare tyvärr, både äldre och yngre som har sagt att det skulle gå mer om Linkan lirar och underhåller). Vi pratar om en av våra största genom tiderna, vår meste poängplockare. Klart han måste få spela i DIF än sista gång.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Christopher J skrev:
SirDIFalot skrev:
Christopher J skrev:
SirDIFalot skrev:Nicky D gjorde fyra poäng idag... Snälla Dubbelfyran kom hem!!
Lägg ner, kommer inte hända.

Tänker fortsätta skriva att vi behöver Linkan i ett sportsligt, ekonomiskt och i ett publikt perspektiv.
Haha bara för att jag skrev samma sak till dig i Linkan-tråden? Lite skillnad på situationerna. Linkan är 38 år och Järlan har klart och tydligt gått ut och sagt att han inte kommer värvas. Med tanke på åldern så kommer han förmodligen inte få fler chanser att återvända. Punkt slut. Dubbelfyran däremot uttryckte alltid en stor kärlek till DIF och sitter på utgående kontrakt i en klubb som kanske skulle kunna åka ur eller missa slutspel och #44 kanske är sugen på en återkomst.
Vi pratar inte om en 38-åring, vi pratar om Djurgårdens meste poängplockare genom tiderna som är ledig på marknaden. För mig är det oacceptabelt att man inte kontaktar Linkan med tanke på det som han kan bidra med. Dessutom med hur vi spelar för tillfället. Linkan håller fortfarande hög klass och även om han är 38 så bidrar han fortfarande. Nästan alla lag har stora profiler som får avsluta i sina klubbar. Jag tror att Linkan skulle kunna hålla i 2-3 säsonger till. Jag struntar i vad Järlan har sagt. Linkan är större för DIF än vad han är. I det här fallet så måste man göra ett undantag från sina värderingar. Linkan drar publik och är en artist. Det gynnar ekonomin då vi kommer sälja flera biljetter(Känner flera medgångare tyvärr, både äldre och yngre som har sagt att det skulle gå mer om Linkan lirar och underhåller). Vi pratar om en av våra största genom tiderna, vår meste poängplockare. Klart han måste få spela i DIF än sista gång.
Japp, jag vill också ha in honom.Även om jag tycker att det är sjukt irrelevant att han är DIF's bästa poängplockare genom tiderna, det är vad han kan leverera idag som är det väsentliga, även om det finns vissa frågetecken där skulle jag också vilja ha in honom, på ett tryout kontrakt på en månad helst. Men DIF har sagt nej tydligare än någonsin så varför hålla på och tjata på ett forum och bara " Ta in Linkan då! " när man redan sagt "Nej, vi kommer inte ta in honom". Skriv det till Järlan i så fall.

Vi kan diskutera hundratals möjliga värvningar här, men Linkan är nog den sista spelaren på hela marknaden som är aktuell för DIF. Djurgården och Järlan har nog aldrig tidigare faktiskt gått ut och sagt offentligt att "den spelaren tänker vi inte värva", tydligare än så blir det inte. De skulle såga hela sin organisation om de bara ändrade sig en vecka senare.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

DIF behöver ingen Linkan, däremot så skulle en Andreas Engqvist (han själv eller någon med samma egenskaper) passa alldeles utmärkt i dagens DIF.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Caveman skrev:DIF behöver ingen Linkan, däremot så skulle en Andreas Engqvist (han själv eller någon med samma egenskaper) passa alldeles utmärkt i dagens DIF.
Just Engqvist lär få det än tuffare att ta en plats i Montreal nu då laget har plockat in Blair Betts på waivers.

Vågar man drömma om en finfin centerförstärkning till Jul?
Även fast jag verkligen skulle unna "Ante" att verkligen lyckas där borta så skulle jag gärna vilja ha hem honom till DIF.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Tror alla bär ett litet tveeggat svärd svärd just nu. Vi alla vill att Ante ska lyckas i NHL, det förtjänar han, men vi alla vill samtidigt att han ska komma hem. Det känns som att om han kommer in kommer han stanna för gott och vara ett ankare likt Jörgen Jönsson/Rickard Wallin har varit och är för Färjestad till exempel. 40~ poäng och superb defensivt varje säsong med ett C på bröstet? Ja, tack.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jim Morrison skrev:Tror alla bär ett litet tveeggat svärd svärd just nu. Vi alla vill att Ante ska lyckas i NHL, det förtjänar han, men vi alla vill samtidigt att han ska komma hem. Det känns som att om han kommer in kommer han stanna för gott och vara ett ankare likt Jörgen Jönsson/Rickard Wallin har varit och är för Färjestad till exempel. 40~ poäng och superb defensivt varje säsong med ett C på bröstet? Ja, tack.
Det är nog precis det som de allra flesta hoppas på helt klart.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Jim Morrison skrev:Tror alla bär ett litet tveeggat svärd svärd just nu. Vi alla vill att Ante ska lyckas i NHL, det förtjänar han, men vi alla vill samtidigt att han ska komma hem. Det känns som att om han kommer in kommer han stanna för gott och vara ett ankare likt Jörgen Jönsson/Rickard Wallin har varit och är för Färjestad till exempel. 40~ poäng och superb defensivt varje säsong med ett C på bröstet? Ja, tack.
Jag kan känna lite grann att... Fullföljer han sina två år därborta, alltså kommer hem i sommar så får vi hem en bättre och mer erfaren spelare än om han kommer hem redan i vinter. Men är bara en magkänsla.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Sean Avery bjuds ut till Elitserien och Djurgarden namns i texten. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3734369.ab

Det har ar ingen spelare jag vill ha egentligen, vi skulle fa spendera halva matcherna i boxplay. Men samtidigt, just for att det vore jakla coolt med en san profil i Elitserien sa vore det roligt. Han har ju skills, hjarta och fulhet som ingen annan i hela serien. Vore ratt kul att se, haha...

Men som sagt, det ar nog ingen bra varvning.

Skont att se att man fortfarande jobbar pa Zibbe. Det kanns ju ganska hopplost och om han kommer sa sker det langt in pa sasongen, men jag hoppas fortfarande.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jag skulle heller inte vilja ha avery istället för en riktig poängmaskin, men det är endå något tilltalande med den värvningen. Han kan ju göra poäng och det finns antagligen ingen annan spelare som är tillgänglig som passar bättre in i Hardys filosofi. Avery framför Fasth (likt brodeur) i ett fullsatt Globen är ju frestande :)
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Nu tror jag oddsen att se Avery hos oss är typ noll, men det är ingen tvekan om att killen har tillräckligt med Hockey i sig för att bli poängbäst i laget, om han nu skulle klara av att hålla sig på isen större delen av matcherna...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
Jag kan känna lite grann att... Fullföljer han sina två år därborta, alltså kommer hem i sommar så får vi hem en bättre och mer erfaren spelare än om han kommer hem redan i vinter. Men är bara en magkänsla.
Jag trodde verkligen Engqvist skulle få chansen den här säsongen, han avslutade ju förra med idel lovord från tränarna i Montreal som mer eller mindre uttryckte det som han redan hade knipit en tröja i laget. Men det man läst om hans försäsong där borta har ju inte varit speciellt imponerande, lite märkligt kan tyckas. Jag tror i vilket fall som helst han fullföljer kontraktet, och sen får man väl se. Ingen blir gladare än jag om han vänder hemåt. :)

Angående Avery så säger jag bara "Yeah, right!". Chansen att han skall hamna i ES är väl sådär till att börja med, och verkligen inte en sådan spelare vi behöver i laget för stunden.
Låst