Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
jensa85

Re: Hata aik

Inlägg av jensa85 »

DIF_Soldier skrev:Exakt, jensa. Dessutom, oavsett vad förutsättningarna var innan match jagade vi faktiskt kvittering och var sånär på att lyckas också. Inte fan slår man över till aikmatchen under en slutforcering. Det är fan helt huvudlöst.

Att dessutom ge upp innan pucken släpps är ju också Kalle Anka-fasoner.
Jo jag skriver under på det där. Man kan ju givetvis ha en känsla av att man förlorar en match på förhand, det brukar jag ha vääääldigt ofta :wink:
Men att i efterhand vara glad att vi inte förlorade större med tanke på hur matchen såg ut bara för att man TRODDE att det skulle bli storpisk. Det förstår jag inte riktigt.

Nu vill jag inte starta någon debatt om "riktig djurgårdare" hit o dit för jag tycker det är så jävla löjligt.
Men JAG skulle aldrig zappa över till en gnagetmatch parallellt med att DIF jagar 3-3 oavsett om dom så var på väg att tappa 150-0 till förlust.
Skulle nog överhuvudtaget inte zappa över till någonting annat i det läget. Men som sagt, det är ju bara jag. Och vill man hellre se när aik eller vilket annat jävla lag som helst för den delen tappar en stor ledning än att se sitt Djurgården i en tight match, så bryr jag mig inte det minsta. Kommer dock aldrig att förstå mig på det :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Min pappa är starkare än din pappa.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:Eftersom du frågar fortsätter vi något OT. Det har inte med saken att göra, men eftersom frågorna fortsätter så fortsätter även jag, och det är okej med mig :)

En apologist grundar sig från engelskans apology, alltså ursäkt, och karaktäriseras av människor som ursäktar heliga skrifter med olika futila argument för att översläta olika hemskheter i de grundläggande skrifterna.

Ja, apokalypsen är en händelse. I religiösa sammanhang ses den händelsen som något bra. Jordens undergång anses inte som något negativt. Många religiösa kan inte vänta på domedagen. De längtar efter den, så pass mycket att de hittar på egna datum. Därför är det både destruktivt och farligt.
Ehm, är du säker på det? Du syftar inte på apologet då? D.v.s. försvarare av kristendomen (ursprungligen) eller annan religiös eller filosofisk ståndpunkt (i sentida innebörd). I så fall kan jag upplysa dig om att det ordet inte har någon som helst koppling till det engelska språket, utan likt många av de andra beståndsdelar som bygger upp vårt nutida ordförråd går tillbaka på den klassiska grekiskan. Det kommer av det grekiska ordet för försvara. Men du kanske syftar på något helt annat, som sagt.

Beträffande resten har jag bara en sak att tillägga: Du ska inte dra alla över en kam. Idioter finns överallt. Om dessa bestämmer sig för att använda religionen för sin idiotsutövning är det inte religionen som bör klandras.
DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:Inte ens 4000 på Hovet, 2000-talets vändning och aikarna skämmer ut sig... DIF_Soldier kan ge fan i att skriva/läsa i tråden om han inte gillar sånt här. Jag älskart och njuter som jag druckit en flaska whisky såhär på kvällskvisten.

EN RÅTTA SVART OCH GUL... Tror det räcker så!
Jag är fortfarande mer besviken över Djurgårdens förlust. Kanske kan ses som märkligt för dig, men jag står för det.

Hur kan en sån här vändning hända dock? Jag menar, är det ens fysiskt möjligt?
Min granne brukar alltid knacka på och vifta med gnagethalsduken när aik spelar bra. Undrar varför han inte knackade på ikväll ;)
Här är vi helt eniga. Själv är jag ruskigt besviken.
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-10-04 23:27:24, redigerad totalt 1 gånger.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Hela diskussionen är löjlig... Självklart är man besviken, men vad är man besviken på? Jag är besviken över den satans oturen att vi gått från att ha en av seriens bästa backuppsättning till att ha en som knappast skulle platsa i allsvenskan. Det komiska var att under första perioden när Almtorp lägger in 0-1 så sa jag direkt: "kul men kommer aldrig hålla". Rätt fick jag, kan kallas tur, men snarare är det rent förnuft och förstånd. Inte fan orkar man spela 60 min med så få backar, framförallt när Tjärnqvist och Klubertanz nästan spelar i varje PP och BP. Jag skiter i spelarna och tränarnas smörja om att det bara är roligt att spela mycket och att det inte är några problem. Ren rappakalja!

Det jag menar är att det är fysiskt omöjligt att med de här föruttsättningarna besegra ett topplag på bortaplan. Vi ska och kommer bli översköljda! Serien är så jämn, att med dessa avbräck så har man inte en chans däruppe. Detta gör att jag är hyfsadt nöjd med resultatet ändå, då jag föreställt mig något så mycket värre.

Kalla mig vad du/ni vill, jag är en obota hockeyälskare vid sidan av Djurgårdsintresset och just idag så fann jag det betydligt intressantare på Hovet än att se ett slutkört krypande Djurgården jaga en hopplös kvittering när man knappt ens får låna pucken. Att sen deras PP ser ut som något jag vanligtvis producerar på toaletten gör inte det hela mer spännande!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:
Ehm, är du säker på det? Du syftar inte på apologet då? D.v.s. försvarare av kristendomen (ursprungligen) eller annan religiös eller filosofisk ståndpunkt (i sentida innebörd). I så fall kan jag upplysa dig om att det ordet inte har någon som helst koppling till det engelska språket, utan likt många av de andra beståndsdelar som bygger upp vårt nutida ordförråd går tillbaka på den klassiska grekiskan. Det kommer av det grekiska ordet för försvara. Men du kanske syftar på något helt annat, som sagt.
Det har du rätt i. Jag var dåligt påläst om ordets ursprung. Jag drog den parallell som kändes mest självklar.
Säg den glädje som varar
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:Hela diskussionen är löjlig... Självklart är man besviken, men vad är man besviken på? Jag är besviken över den satans oturen att vi gått från att ha en av seriens bästa backuppsättning till att ha en som knappast skulle platsa i allsvenskan. Det komiska var att under första perioden när Almtorp lägger in 0-1 så sa jag direkt: "kul men kommer aldrig hålla". Rätt fick jag, kan kallas tur, men snarare är det rent förnuft och förstånd. Inte fan orkar man spela 60 min med så få backar, framförallt när Tjärnqvist och Klubertanz nästan spelar i varje PP och BP. Jag skiter i spelarna och tränarnas smörja om att det bara är roligt att spela mycket och att det inte är några problem. Ren rappakalja!

Det jag menar är att det är fysiskt omöjligt att med de här föruttsättningarna besegra ett topplag på bortaplan. Vi ska och kommer bli översköljda! Serien är så jämn, att med dessa avbräck så har man inte en chans däruppe. Detta gör att jag är hyfsadt nöjd med resultatet ändå, då jag föreställt mig något så mycket värre.

Kalla mig vad du/ni vill, jag är en obota hockeyälskare vid sidan av Djurgårdsintresset och just idag så fann jag det betydligt intressantare på Hovet än att se ett slutkört krypande Djurgården jaga en hopplös kvittering när man knappt ens får låna pucken. Att sen deras PP ser ut som något jag vanligtvis producerar på toaletten gör inte det hela mer spännande!
Är nog inte helt övertygad om att du ens såg DIF matchen. För nog fan skapades det chanser för att vinna matchen. Och nog fan fick vi "låna pucken".
Men som sagt, vad andra människor finner intressant skiter jag i. Om nu någon hellre ser på aiks ras för att man ändå redan vet att DIF förlorar när det står 2-3. Fine, gör så.
Jag är dock den sortens Djurgårdare som hellre ser mitt eget lag när dom är mitt i en spännande match än att njuta av att lillebror tappar en jätteledning på Hovet. Med det inte sagt att jag är "mer Djurgårdare" än någon annan :wink:
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
Det har du rätt i. Jag var dåligt påläst om ordets ursprung. Jag drog den parallell som kändes mest självklar.
Nåja, det är kanske inte det viktigaste i sammanhanget. Mina två-tre sista meningar är det däremot. Annars finns det en tumregel som säger att inga svenska ord kommer från engelskan om det inte är typiskt engelska eller amerikanska objekt eller fenomen vi har att göra med, alternativt modern teknik. Det mesta kommer från låg- och högtyskan som i sin tur oftast härstammar från latinet och grekiskan. Andra ord kommer direkt från latinet eller grekiskan.
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

Denna tacklingen är så jävla bra som den kan bli http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3727273.ab

Men Lilla Mats tycker att det är fult. http://blogg.aftonbladet.se/wennerholm

Mer sånt i ES tack. I NHL hade publiken och coacherna hllat honom för denna tackling!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Hawk skrev:Denna tacklingen är så jävla bra som den kan bli http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3727273.ab

Mer sånt i ES tack. I NHL hade publiken och coacherna hllat honom för denna tackling!
Det är klart det är fult. Han fick ju ont.

Suck... Jag orkar snart inte mer.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
Hawk skrev:Denna tacklingen är så jävla bra som den kan bli http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3727273.ab

Ledin kollar ner i isen och åker på en propp rakt framifrån, hans eget ansvar att se till att han inte åker på den smällen. Bra att det inte blev utvisning. Varenda tackling tar ju emot huvudet på ett eller annat sätt, hetsen om att stävja håller på att kväva svensk hockey...
Expert.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:

Ledin kollar ner i isen och åker på en propp rakt framifrån, hans eget ansvar att se till att han inte åker på den smällen. Bra att det inte blev utvisning. Varenda tackling tar ju emot huvudet på ett eller annat sätt, hetsen om att stävja håller på att kväva svensk hockey...
Haha, inte vågar han godkänna min kommentar heller. Äckliga Wennerholm. Fan vad jag hatar media, på alla plan, inte minst Prostitutionsbladet.
Mash

Inlägg av Mash »

Stor humor att gå in och läsa på packets forum om gårdagensmatch på Hovet :lol:
En och annan inkompetent kommentar där
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Haha Montén
Expressen skrev: Framför tv:n i Skellefteå Kraft Arenas pressrum står förbundskapten Pär Mårts och skakar på huvudet.
Det står fortfarande 7-7 på skärmen.
– Om han ändå får vinna straffläggningen så blir det i alla fall lite bättre. Annars är det ju hemskt, säger förbundskapten Pär Mårts .
Sedan blinkar det till, 7-8, Popovic drar av sin svordom - och den ende som någorlunda nöjd ut är Djurgårdens tränare Tomas Montén .
– Enda trösten för oss i kväll, som Montén uttrycker det.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Ser att det snackas från gnagarhåll om att ha ett hockeyderby på Råsunda.
Tur att det aldrig kommer ske. :)
DIF!
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Daniel942 skrev:Ser att det snackas från gnagarhåll om att ha ett hockeyderby på Råsunda.
Tur att det aldrig kommer ske. :)
Snackades väl en del om det för ett tag sen, men DIF tyckte att Råttsunda var för mycket "gnaget". Är lite orolig för att detta kan bli verklighet på Stockholms Arenan dock.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar