Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Stoooooooooooooooooooooooooooor komik på Hovet. Kan inte sluta skratta.
Mash

Inlägg av Mash »

Edin skrev:Vad hade hänt om den här matchen hade varit ett derby? Halva stan hade väl blivit nerbränd och ena supporterlägret hade tagit kollektivt självmord...
Hahaha :lol:

Samtidigt, hur man än vänder på det så hade jag tagit självmord vilket som...

DIF ligger under med 7-2, jag hade tagit självmord vid 5-2 målet.
DIF leder med 7-2, packet vänder till 7-8 och jag hade hoppat framför tåget vid stationen.

7-8... pinsamt gnaget, pinsamt..
Bergan

Inlägg av Bergan »

Här satt jag, född i Jkpg och gammalt HV-fan, och var länge lättad över att jag inte hade möjlighet att gå på matchen i kväll, och sen slutar det i ett "åh, tänk om jag hade kunnat gå på matchen!". Vilken vändning! Fast det kanske hade varit läge att gömma sin HV-halsduk efter matchen i så fall, AIK-arna var säkert inte så glada...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

DIF_Soldier skrev:
Metal Machine skrev:
DIF_Soldier skrev:Hur då? Om du inte tror på apokalypsen, en separation och fördömelse är du knappast troende, utan en apologist.

Eller du kanske också är en sån som skiter i att läsa partiprogrammet innan du röstar?

Haha, "låt oss hata". That's what the nazi said. Skämt åsido, det gör jag också, men jag ifrågasätter det eftersom det är det enda rätta. Uppenbarligen en öm tå.
Allvarligt.... vad snackar du om?
Apokalypsen är en del av religion - den slutgiltiga lösningen. Grundidén är att den ska upprätthållas som något bra. Apologister har inte läst Bibeln - därav röstar de innan de läst partiprogrammet.
Kort fråga: Vad betyder ordet apologist? Och på vilket sätt ska apokalypsen "upprätthållas". Apokalypsen är väl ändå EN händelse? Vad som sedan följer är något helt annat. Dock förstår jag fortfarande inte vad det här har med saken att göra...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Eftersom du frågar fortsätter vi något OT. Det har inte med saken att göra, men eftersom frågorna fortsätter så fortsätter även jag, och det är okej med mig :)

En apologist grundar sig från engelskans apology, alltså ursäkt, och karaktäriseras av människor som ursäktar heliga skrifter med olika futila argument för att översläta olika hemskheter i de grundläggande skrifterna.

Ja, apokalypsen är en händelse. I religiösa sammanhang ses den händelsen som något bra. Jordens undergång anses inte som något negativt. Många religiösa kan inte vänta på domedagen. De längtar efter den, så pass mycket att de hittar på egna datum. Därför är det både destruktivt och farligt.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Inte ens 4000 på Hovet, 2000-talets vändning och aikarna skämmer ut sig... DIF_Soldier kan ge fan i att skriva/läsa i tråden om han inte gillar sånt här. Jag älskart och njuter som jag druckit en flaska whisky såhär på kvällskvisten.

EN RÅTTA SVART OCH GUL... Tror det räcker så!
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-10-04 21:40:17, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag håller faktiskt med här, så sjukt roligt att se Solnas genomklappning...man kan ju nästan inte vara Djurgårdare och låta bli att le åt bedrövelsen.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Så klart att man sitter och njuter av sånt här, det enda som kunde ha gjort det hela bättre hade varit om hv gjort mål 7-8 precis i slutet!

Klart som sjutton att man ska håna ajk, finns inget annat! Sen får random människa säga precis vad han/hon vill.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Jokester

Inlägg av Jokester »

Det mest komiska är när råttorna precis torskat straffläggningen och speakern säger "Nästa gång vi ses är på lördag" medan hela råttklacken buar. Höll på att falla av stolen av skratt. :mrgreen:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jockmaniac skrev:Inte ens 4000 på Hovet, 2000-talets vändning och aikarna skämmer ut sig... DIF_Soldier kan ge fan i att skriva/läsa i tråden om han inte gillar sånt här. Jag älskart och njuter som jag druckit en flaska whisky såhär på kvällskvisten.

Jag är fortfarande mer besviken över Djurgårdens förlust. Kanske kan ses som märkligt för dig, men jag står för det.

Hur kan en sån här vändning hända dock? Jag menar, är det ens fysiskt möjligt?
Min granne brukar alltid knacka på och vifta med gnagethalsduken när aik spelar bra. Undrar varför han inte knackade på ikväll ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

DIF_Soldier skrev:
Jockmaniac skrev:Inte ens 4000 på Hovet, 2000-talets vändning och aikarna skämmer ut sig... DIF_Soldier kan ge fan i att skriva/läsa i tråden om han inte gillar sånt här. Jag älskart och njuter som jag druckit en flaska whisky såhär på kvällskvisten.

Jag är fortfarande mer besviken över Djurgårdens förlust. Kanske kan ses som märkligt för dig, men jag står för det.

Min granne brukar alltid knacka på och vifta med gnagethalsduken när aik spelar bra. Undrar varför han inte knackade på ikväll ;)
Om du tittar riktigt noga så hänger han & dinglar i köket med halsduken virad runt kökslampan...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:

Jag har varit förberedd på torsk sen jag såg uppställningen. Nr 1: Fettokedjan fortsatt ihop, Nr 2: Backuppsättningen har inte ens fått hår på penis än... Det är stor komik att ens bli besviken över en sån torsk. Är glad över att målskillnaden inte försämrades så grovt som den borde!

Det här var ett gigantiskt plåster på såren och om du bara skriver härinne för att ifrågasätta hur mycket Djurgårdare vi är för att vi ogillar aik, kan du lika gärna bara hålla dig till matchtrådar och silly-snack.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Fasth har en hand/fingerskada..

Hihihi!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:

Jag har varit förberedd på torsk sen jag såg uppställningen. Nr 1: Fettokedjan fortsatt ihop, Nr 2: Backuppsättningen har inte ens fått hår på penis än... Det är stor komik att ens bli besviken över en sån torsk. Är glad över att målskillnaden inte försämrades så grovt som den borde!

Det här var ett gigantiskt plåster på såren och om du bara skriver härinne för att ifrågasätta hur mycket Djurgårdare vi är för att vi ogillar aik, kan du lika gärna bara hålla dig till matchtrådar och silly-snack.
Man är ALLTID besviken när Djurgården förlorar.
Man är inte glad över att "målskillnaden inte försämrades så grovt som den borde" med tanke på att DIF borde fått med sig MINST en poäng.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Exakt, jensa. Dessutom, oavsett vad förutsättningarna var innan match jagade vi faktiskt kvittering och var sånär på att lyckas också. Inte fan slår man över till aikmatchen under en slutforcering. Det är fan helt huvudlöst.

Att dessutom ge upp innan pucken släpps är ju också Kalle Anka-fasoner.
Säg den glädje som varar
Skriv svar