Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011
Bra match ändå. Jag är hyfsad nöjd. Trodde på dyngtorsk med vårt manfall. Vi var nog förtjänta av en pinne. Synd att vi bränner så många öppna lägen och att vårt PP är katastrof.
Tack HV.
Tack HV.
Att förlora med 4-2 mot saik med tre backar borta känns ganska stabilt, men att bränna öppna lägen är fan inte acceptabelt.. Lägg i mer fokus i spelet.
Tack HV som gjorde förlusten en aning mildare
Tack HV som gjorde förlusten en aning mildare

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Underbar hockeydag. Djurgårdsmatchen är som väntat inget att hänga i granen! Powerplay är lika uselt som vanligt, vi orkar inte med Skellefteå i försvaret och en stabil förlust.. Allt är precis som väntat!
MEN när jag såg vad som höll på och vända på Hovet var jag tvungen att slå över. Och jag blev sittande med ett riktigt fett leende resten av kvällen
En sån rejäl våldtäkt och det är bara att tacka Hv för detta. Jag tror jag börjar gilla det där bibelbältet!
MEN när jag såg vad som höll på och vända på Hovet var jag tvungen att slå över. Och jag blev sittande med ett riktigt fett leende resten av kvällen

100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Det är precis det här jag menar.........Jockmaniac skrev:Underbar hockeydag. Djurgårdsmatchen är som väntat inget att hänga i granen! Powerplay är lika uselt som vanligt, vi orkar inte med Skellefteå i försvaret och en stabil förlust.. Allt är precis som väntat!
MEN när jag såg vad som höll på och vända på Hovet var jag tvungen att slå över. Och jag blev sittande med ett riktigt fett leende resten av kvällenEn sån rejäl våldtäkt och det är bara att tacka Hv för detta. Jag tror jag börjar gilla det där bibelbältet!
Säg den glädje som varar
-
Det här hade man redan på förhand kunnat räkna ut med armhålan. När DIF har chansen att kraftigt avancera i tabellen vet man att det är dags för torsk. Ruggigt bra första period. Men sen då?
Vem behöver Linkan? Inte vi.
Vem behöver Linkan? Inte vi.
Satt och kokade av ilska varenda gång jag fick se mackan, otto och tjärna komma in och glida runt och peta med klubborna. Värst var det när Cehlin krigat fram ett PP och mackan & co kommer in och slösar bort hela PP utan att ens ta sig in i zon.
Marcus Nilson är lika långsam som Bremberg. Skillnaden är att Bremberg har teknik. Varför skjuter inte karln? Jag kommer ihåg 09/10 då han fick igång sitt självförtroende genom skickliga skott i PP.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Alla ungtuppar gör återigen en bländande insats, men vår förstalina är som alla redan påpekat så fruktansvärt bleka att det är skandalöst. Jag tycker faktiskt det börjar gå överstyr, SE TILL ATT TA BORT TJÄRNQVIST FRÅN ATT SPELA BREDVID NILSON, det går inte. Helt jävla sjukt segt. Kryddat med Ottosson så hinner man somna innan pucken glidet över blålinjen.
Nu är fan råttet mågat!
Nu är fan råttet mågat!
- DIF_Soldier
Man kan trösta sig med att Marcus Nilson alltid sett ut såhhär i inledningen på säsongen.
Det kanske är höjt i dunkel med tanke på den framgång som sedan blev, men faktum är att han startade säsongen 09/10 på samma sätt.
Det kanske är höjt i dunkel med tanke på den framgång som sedan blev, men faktum är att han startade säsongen 09/10 på samma sätt.
Säg den glädje som varar
Vissa tittar hellre på när aik tappar en ledning än att se Djurgården jaga en kvittering vid 2-3. Så enkelt är det baraDIF_Soldier skrev:Det är precis det här jag menar.........Jockmaniac skrev:Underbar hockeydag. Djurgårdsmatchen är som väntat inget att hänga i granen! Powerplay är lika uselt som vanligt, vi orkar inte med Skellefteå i försvaret och en stabil förlust.. Allt är precis som väntat!
MEN när jag såg vad som höll på och vända på Hovet var jag tvungen att slå över. Och jag blev sittande med ett riktigt fett leende resten av kvällenEn sån rejäl våldtäkt och det är bara att tacka Hv för detta. Jag tror jag börjar gilla det där bibelbältet!

- -daniel-
Visst gjorde han det, men då hade han lite senare en tämligen pigg Otto bredvid sig och en formtoppad Jimmie. Tjärnqvist är en bedrövlig hockeyspelare, förutom på den där kvadratmeten framför mål. Inser inte Hardy det? Förstår ingenting.DIF_Soldier skrev:Man kan trösta sig med att Marcus Nilson alltid sett ut såhhär i inledningen på säsongen.
-
Vad är problemet.. Ska jag vara helt ärlig så var jag inte nyfiken på Djugården idag! Till och med en aikare hade kunnat räkna ut att Skellefteå(guldkandidat, med nästintill fullt lag) skulle plocka en lugn trea mot ett Djurgården vars backar knappt lekt färdigt i sandlådan än. Skulle kunnat satsa min flickvän på en torsk om hon bara inte varit så satans envis...DIF_Soldier skrev:Det är precis det här jag menar.........Jockmaniac skrev:Underbar hockeydag. Djurgårdsmatchen är som väntat inget att hänga i granen! Powerplay är lika uselt som vanligt, vi orkar inte med Skellefteå i försvaret och en stabil förlust.. Allt är precis som väntat!
Samtidigt i en annan ishall så uppspelar sig kanske 2000-talets vändning i svensk hockey. Dessutom så råkar det vara våra ärkerivaler som drabbas av denna så sura våldtäkt, att jag nästan tycker synd om dem. Kan säga att jag bytt kanal även om det här hänt på en obetydlig match som Luleå - Linköping!
Hockeyälskaren i mig ville inte missa detta, FRAMFÖRALLT när det drabbar gnägget. Kan kalla det en fet bonus

100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Jag tror att det finns potential att vi får se något liknande. Fortsätter Cehlin såhär är det bara en tidsfråga innan allting stämmer för honom. Sätt honom bredvid Mackan och ha en defensivt skicklig Almtorp emellan så kan det bli en kul jul.-daniel- skrev:Visst gjorde han det, men då hade han lite senare en tämligen pigg Otto bredvid sig och en formtoppad Jimmie. Tjärnqvist är en bedrövlig hockeyspelare, förutom på den där kvadratmeten framför mål. Inser inte Hardy det? Förstår ingenting.DIF_Soldier skrev:Man kan trösta sig med att Marcus Nilson alltid sett ut såhhär i inledningen på säsongen.
Säg den glädje som varar
Trots förlusten ikväll känns det bättre, känslan för laget och dess potential är ljusare. Att domarna gör en del sjukt konstiga bedömningar är det nog bara att svälja. Att vi missar öppna lägen ikväll är rena otursmoment.DIF_Soldier skrev:Jag tror att det finns potential att vi får se något liknande. Fortsätter Cehlin såhär är det bara en tidsfråga innan allting stämmer för honom. Sätt honom bredvid Mackan och ha en defensivt skicklig Almtorp emellan så kan det bli en kul jul.-daniel- skrev:Visst gjorde han det, men då hade han lite senare en tämligen pigg Otto bredvid sig och en formtoppad Jimmie. Tjärnqvist är en bedrövlig hockeyspelare, förutom på den där kvadratmeten framför mål. Inser inte Hardy det? Förstår ingenting.DIF_Soldier skrev:Man kan trösta sig med att Marcus Nilson alltid sett ut såhhär i inledningen på säsongen.
Mot nya tag i nästa match!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Tror också det finns potential, tycker Mackan ändå ser piggare ut än inledningen 09/10. Men vilken miljö som helst är bättre än nuvarande uppställning....DIF_Soldier skrev:Jag tror att det finns potential att vi får se något liknande. Fortsätter Cehlin såhär är det bara en tidsfråga innan allting stämmer för honom. Sätt honom bredvid Mackan och ha en defensivt skicklig Almtorp emellan så kan det bli en kul jul.-daniel- skrev:Visst gjorde han det, men då hade han lite senare en tämligen pigg Otto bredvid sig och en formtoppad Jimmie. Tjärnqvist är en bedrövlig hockeyspelare, förutom på den där kvadratmeten framför mål. Inser inte Hardy det? Förstår ingenting.DIF_Soldier skrev:Man kan trösta sig med att Marcus Nilson alltid sett ut såhhär i inledningen på säsongen.