Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Glory1

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011

Inlägg av Glory1 »

Så det kan gå när man missar öppna lägen som man bara inte får missa
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Gillar inte att snacka om att man förtjänar poäng, men idag tycker jag nog i var värda minst en pinne i alla fall...

... Nåväl mitt bankkonto tackar och bockar.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Synd då Saik gör en jävla skitmatch, det var liksom upplagt för 3 DIF poäng som det såg ut ikväll.

Grymt jobbig period som ligger framför oss nu med alla skador och skit.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Om Sillen bara hade haft det dära lilla extra självförtroendet.. :( Aja, älskar honom ändå. Nåja, tycker att jag ser mycket som är bättre idag än tidigare, trots att vi saknar tre tongivande spelare. Gustafsson och Holm växer i elitseriekostymen, tycker framförallt den förstnämnde börjar komma in i det. Åberg, var var du idag? Skellefteå med taggade i inledningen av perioderna, därför vinner dom idag något rättvist, även om jag tycker vi kanske är värda en poäng i alla fall.

+ Går till Cehlin (trots missarna..), Brodin (jävla bra att ha tillbaka i laget igen) och Almtorp.
- Till Otto och Mackan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag som hade hoppats att Cehlin skulle ha sitt "breakout-year" i år :(
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Kempe är en mer naturlig målskytt. Varför inte spela honom 15 minuter istället för Cehlin. Han hade garanterat gjort ett mål med den speltiden idag.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

+ till inställning och kämpaglöd, bra jobbat i 60min!

- till lagbygget DIF som knappt förfogar över nån tekniskt skicklig forward, bara en hög brunkare med cementerade handleder som bara skyfflar puck mot mål, precis som Hardy vill ha det
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
swenojs

Inlägg av swenojs »

Att Tim spelar endast 9.14 är enbart löjligt av Hardy.Minst speltid av alla! Varför? Byt ut vem som helst i 1:a linan mot Tim i PP så blir det fart.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Domarna och Cehlin - sämst på planen i dag. Och Carlsson......... snällla nån! Varför ska du fucka upp precis ALLA möjligheter till en bra målchans?!!?

För övrigt. Bremberg - vem fan behöver honom?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

pulverapa skrev:Så trött på Cehlin. Kan han kapa en decimeter på klubban already?
Är du trött på CEHLIN? Cehlin?!

Vet du vilka jag är trött på? Mathias Tjärnqvist, Marcus Nilson och Hardy Nilsson.

Att ständigt spela dessa och låta dem massakrera powerplay gång, på gång, på gång, på gång. Att inte välja att spela Tim Eriksson, Mario Kempe och Cehlin som gång på gång på gång skapar giftiga lägen, är bortom mitt förstånd.

Är det någon här som kan förklara vad Hardy tänker? Varför är det ingen som knackar honom på axeln och säger "Ehh, är det inte bra om förstakedjan ska ha bra offensiv, eller åtminstone ska vara kapabla att transportera in pucken i zon?"

Utöver dessa sengångare som i tre matcher i rad inte skapat ett enda läge i 5 mot 5 så är det godkänt. Vi skapar fler målchanser under matcherna nu och skjuter mer.

Om någon ska ha plus är det Patrick Cehlin.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Sluta spela sirapslinan. M.Tjärnqvist måste vara den slöaste förstalinespelare i ES historien. Pinsamt att se.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Relativt nöjd men förbannat frustrerad efter kvällens drabbning. Tycker vi bjuder upp till en bra bortafight även om saik inte direkt gör sin bästa match för säsongen. Helt klart jämnt vad gäller målchanser, lite bättre effektivitet så hade vi fått med oss åtminstone en pinne denna afton.

MEN - vad i h-vete håller vi på med i PP? Hade vi haft ens en antydan till ett fungerande PP-spel hade vi vunnit ikväll, det är jag övertygad om. Jag tror fan vi hade negativ skottstatistik i numerärt överläge ikväll , illa!!
swenojs

Inlägg av swenojs »

Är det Montén eller Hardy som bestämmer över laget? Nån har i alla fall bestämt sig att inte ens se att det finns andra än Mackan och Co. Tydligen gäller mest betalt = mest speltid!
Användarvisningsbild
Silverminken

Inlägg av Silverminken »

piss.. Tycker allt vi kunde fått med oss en poäng.. jaja värre för gnihet!
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Usel match idag igen, men vi saknar ju en hel drös spelare så det är ändå helt ok.
En liten tröst att Solna Hockey tappade 7-2 till 7-8, haha.
Skriv svar