Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
B.I.B.A

Re: Hata aik

Inlägg av B.I.B.A »

DIF_Soldier skrev:
Kentta skrev:
SirDIFalot skrev:
Raus skrev:Seriöst, 4200.... AHAHAHHAHAHAHHAHAH
Minnet är kort.

http://www.difhockey.se/match.php?id=2318
http://www.difhockey.se/match.php?id=2291
http://www.difhockey.se/match.php?id=2306
Tycker inte att det är en rättvis jämförelse. Djurgården på den tiden kämpade i botten, aik nu för tiden har börjat starkt och ligger på slutspelsplats, ändå kommer inte fotbollspubliken till Hovet.

"vi tror på en långsam ökning"
Men var tyst och sluta skäm ut dig. SirDIFalot, tack för att du knäpper dem på näsan.
Kom igen, ett uns självkritik bör väl alla ha, annars blir det ju nästan sjukligt.

Som Lee Harvey sa - städa efter din egen skit innan du skyller på andras. (Nåja, det var inte riktigt så han skrev och jag ställer mig stark emot felcitat i vanliga fall, men jag orkar inte leta upp det). Så...
Dock så har vi väl städat vår egen skit? Vi har ju en bra publiksiffra nu, så varför kan vi inte få håna aik för att deras är usel? Om vi hetsar på aik att de förlorat en match - ska de då kontra med: http://difhockey.se/match.php?id=2095 ?? Njaa..

(bra publiksiffra där dock)
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Verkligheten kommer snabbt ifatt en min vän. Om inte Djurgårdens spel höjer sig illa kvickt kommer resultaten dala oc publiksiffran därefter. Vad jag menar är att du ska inte ha bråttom med att dela ut lavetter mot Solna, för det kan sluta med att du får en rak höger på returen.

Aik har tillbringat 11 år i skamvrån, det är klart att det har sin effekt. Aiks fans har inte själva hunnit ta sitt eget lag på allvar än. Det tar tid att återuppliva ett krossat varumärke. Det är bara för oss att se oss själva i spegeln och minnas hur Globen ekade tomt för 5-6 år sedan och supporterkulturen var död. Självinsikten, var är den?

Det tog oss ett bra tag att komma på fötter igen. Dessutom hade vi ett fotbollslag som gick okej, så som supporter kändes fotbollen för många "lite roligare". Nu har det vänt - kolla siffrorna på Stadion idag så förstår du. Nu känns helt plötsligt hockeyn "lite roligare" för den breda publiken.

Precis så är det för aik nu. Fotbollen har varit lite roligare, eller rentav mycket roligare fram till nu.

Sedan följer den breda massan alltid kvällspressens ord slaviskt. De goda publiksiffrorna inledningsvis kan vi tacka media för, som tippade oss som SM-guldvinnare. Det tar ett tag för den breda pubiken att inse att medias ord inte är lag, om de någonsin gör det.

På samma sätt blev aik tippade i botten av majoriteten "experter". Måhända att publiksiffran lider något av det också.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:
Raus skrev:Seriöst, 4200.... AHAHAHHAHAHAHHAHAH
Minnet är kort.

http://www.difhockey.se/match.php?id=2318
http://www.difhockey.se/match.php?id=2291
http://www.difhockey.se/match.php?id=2306
Shit! Notera skotten... (Vi behöver ha Linkan tillbaka)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Ramlade in en gammal intervju med Lasse Björn.

"Vi lirade på Råsunda innan aik skulle spela fotboll, nä nu svor jag igen. Jag ber om ursäkt"

Citatmaskinen. Legend.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Härliga Widing. En djurgårdstorped som har uppgift att mörda råttor. Grymt!
Expert.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Jag fattar inte diskussionen :shock: Låt säga att vi vinner SM-Guld och aik åker ur. Har inte vi rätt att håna dem då? För vem vet om några år kanske aik är tillbaka och det är ombytta roller.

Jävla larv, aik ska hånas för att de förtjänar det. Allt annat är skitsnack!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vi har rätt att håna ajk varje dag, varje minut, resten av våra liv. Helt enkelt för att dom har valt en förening som inte är värd någonting.

ajk är smuts.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har iallafall en märklig vilja att hellre hylla mitt eget lag än att håna något annat.
Men jag ger mig fan på att om vi vinner SM så kommer det börja gapas om att man hatar aik. Att Djurgården vunnit kommer väl bara vara nån slags bonus.

I mina ögon tycker jag att det angränsar till någon slags sjuklig besatthet.

Det kanske bara är jag, men jag känner att jag växt ifrån det där med genuint hat mot en annan förening. På samma sätt som min tro på mjölktandsmöss och jultomten är väl detta ännu ett steg i att växa upp.

Jag tycker väl helt enkelt att det känns mer värt att lägga energin på något annat än hat mot en förening som utövar en sport.

Jag måste erkänna att det känns ganska skönt att slippa gråta mig själv till sömns för att aik vann sin match mot ett bondelag. Det känns skönt att kunna ta skit från en annan supporter med en klackspark och med glimten i ögat.

Det är helt enkelt väldigt rofyllt att ha en balansgång i sin hatkärlek mot aik. Ni bör pröva den, det kommer göra er gott :)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

DIF_Soldier skrev:Jag har iallafall en märklig vilja att hellre hylla mitt eget lag än att håna något annat.
Men jag ger mig fan på att om vi vinner SM så kommer det börja gapas om att man hatar aik. Att Djurgården vunnit kommer väl bara vara nån slags bonus.

Det kanske bara är jag, men jag känner att jag växt ifrån det där med genuint hat mot en annan förening. På samma sätt som min tro på mjölktandsmöss och jultomten är väl detta ännu ett steg i att växa upp.

Jag tycker väl helt enkelt att det känns mer värt att lägga energin på något annat än hat mot en förening som utövar en sport.

Jag måste erkänna att det känns ganska skönt att slippa gråta mig själv till sömns för att aik vann sin match mot ett bondelag. Det känns skönt att kunna ta skit från en annan supporter med en klackspark och med glimten i ögat.

Det är helt enkelt väldigt rofyllt att ha en balansgång i sin hatkärlek mot aik. Ni bör pröva den, det kommer göra er gott :)
Amen!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:Jag har iallafall en märklig vilja att hellre hylla mitt eget lag än att håna något annat.

Tack!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

En bra omgång av Allsvenskan är när DIF vinner och AIK förnedras...
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Hata aik

Inlägg av seppuko »

Som Soldier säger. Eller tycker.
Men jag vill även tillägga att hur kul skulle det vara utan derby, där denna hatkärlek kommer tillhands på ett riktigt sätt. Att hata en annan klubb när denna klubb tex ligger en division under är inte lika skoj som efter ett vunnet derby. Jag gillar att driva med mina aikvänner, men det var inte lika kul för ett par år sedan då aik låg i allsvenskan.

Ni andra får ju såklart tycka vad ni vill, men utan konkurrensen blir det inte lika spännande.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

seppuko skrev:Som Soldier säger. Eller tycker.
Men jag vill även tillägga att hur kul skulle det vara utan derby, där denna hatkärlek kommer tillhands på ett riktigt sätt. Att hata en annan klubb när denna klubb tex ligger en division under är inte lika skoj som efter ett vunnet derby. Jag gillar att driva med mina aikvänner, men det var inte lika kul för ett par år sedan då aik låg i allsvenskan.

Ni andra får ju såklart tycka vad ni vill, men utan konkurrensen blir det inte lika spännande.
Jag är som gladast när aik ligger i femman och vi vinner guld.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Samtidigt hatar ju du ganska mycket annat i religion, kvällstidningar, Mika Zibanejad och Josefson.

Jag tror att du överdriver proportionerna av hatet mot aik. 99% "hatar" gnaget. Sen finns det vissa som skulle gå över gränser etc.

Samtidigt som du inte gråter dig till sömns vid en förlust så jublar du inte högt vid en vinst. Nej tro mig det gör du inte. Nej, du gör inte det. Ju större ångesten är, desto skönare är det när det släpper. Grundläggande i människohjärnan.

Kan ju bara ta för mig själv, men derbyn är jävligt jobbiga, men nog fan är dom en liten glädjespridare i livet när man vinner. Vi förlust är det jobbigt någon dag sedan kommer man över det. Ingen big deal.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Intressant diskussion. Själv så avskyr jag allt Solna står för, men just det där riktiga "hatet" har jag lite svårt att framkalla nuförtiden. Sen är verkligen "hat" en definitionsfråga, det du klassificerar som hat kan te sig som ett smått ogillande i någon annans ögon.

Däremot så tycker jag det är så sjukt mycket roligare nu när Solna har klivit upp i ES; känslan av att vinna ett derby är helt enkelt som en långdragen orgasm. Visst är det surt som kattskit när man förlorar, men jag skulle vilja hävda att lyckokänslan vid vinst är så pass mycket större att det motiverar den påfallande risken att förlora...
Skriv svar