Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011
Var: Skellefteå Kraft Arena, 19:00
TV
Canal + Hockey
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen
Djurgårdens IF - SAIK 2-3 (str)
SAIK - Djurgårdens IF 4-5
Djurgårdens IF - SAIK 5-1*
SAIK - Djurgårdens IF 5-4 (str)
Djurgårdens IF - SAIK 3-1
* DIF gick ut i ett ursinnigt tempo denna match och Skellefteå-spelarna hann inte med vilket gav oss många 5-4-lägen. Kedjan med Mackan och Nisse levererade och det började se bra ut. Efter tre spelade perioder skrevs slutställningen till 5-1, fullt rättvist. Dagen efter drabbades #3 Nils Ekman av en stroke som kom att tvinga honom att avsluta sin aktiva hockeykarriär i förtid. Nisse är nu på bättringsvägen och kan ta hand om sig och sin familj. Det är vad som räknas. Vi är med dig överallt.
TV
Canal + Hockey
CSport (Webben)
LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering
Inbördes möten förra säsongen
Djurgårdens IF - SAIK 2-3 (str)
SAIK - Djurgårdens IF 4-5
Djurgårdens IF - SAIK 5-1*
SAIK - Djurgårdens IF 5-4 (str)
Djurgårdens IF - SAIK 3-1
* DIF gick ut i ett ursinnigt tempo denna match och Skellefteå-spelarna hann inte med vilket gav oss många 5-4-lägen. Kedjan med Mackan och Nisse levererade och det började se bra ut. Efter tre spelade perioder skrevs slutställningen till 5-1, fullt rättvist. Dagen efter drabbades #3 Nils Ekman av en stroke som kom att tvinga honom att avsluta sin aktiva hockeykarriär i förtid. Nisse är nu på bättringsvägen och kan ta hand om sig och sin familj. Det är vad som räknas. Vi är med dig överallt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011
Jag såg inte matchen mellan SAIK och Frölunda i lördasg men av alla rapporter att dömma så bör vi se upp med snabba kontringar, speciellt i PP. 

Jag är inte arg, och inte besviken.
Ugh, det här kan bli jobbigt.
Får hoppas att Printz, Honken och Almtorp är tillbaka - samt att Wesslan storspelar.
2-2 efter ordinarie tid. Möller avgör för SAIK i sudden.
Edit: Honken "borta en längre tid" enligt Micke Johansson hörde jag...
Får hoppas att Printz, Honken och Almtorp är tillbaka - samt att Wesslan storspelar.
2-2 efter ordinarie tid. Möller avgör för SAIK i sudden.
Edit: Honken "borta en längre tid" enligt Micke Johansson hörde jag...

Senast redigerad av kaminor den 2011-10-03 16:08:03, redigerad totalt 1 gånger.
saik är förjävla snabba på vända och utnyttja tillfällena i boxplay. Passar nog bra mot DIF som är en aningen sega hemåt då och då. Får hoppas på de bästa.
Nytt tangetbord lefflan?
Blir en oerhört svår match detta, tar vi poäng borta är jag riktigt nöjd! Men trots detta har jag ändå en rätt så bra känsla inför den här matchen.
Ska vi säga 3-3 efter full tid och att Åberg smäller in en i förlängning.
Blir en oerhört svår match detta, tar vi poäng borta är jag riktigt nöjd! Men trots detta har jag ändå en rätt så bra känsla inför den här matchen.
Ska vi säga 3-3 efter full tid och att Åberg smäller in en i förlängning.
2014-04-07, vad hände?
DIF gillar att spela där uppe (det är allmänt känt att saik är livrädda för DIF), 4-5 slutar matchen. Saiks fyra mål görs på kontringar sedan Mackan Nilson har hållit i pucken alldeles förlänge för att sedan bli av med på den offensiva blå.
Vad tippar du? Vänta tills efter matchen med att säga det till oss dock.lefflan skrev:saik är förjävla snabba på vända och utnyttja tillfällena i boxplay. Passar nog bra mot DIF som är en aningen sega hemåt då och då. Får hoppas på de bästa.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Imorgon lär vi bli sönderåkta så det står härliga till. Tippar på att vi har 3-0 emot oss när första perioden är avklarad. Sedan slår de av på takten och vi får mer att säga till om.
Det blir väl 5-1 och en klar och rättvis hemmaseger.
Sedan väntar Frölunda borta......
Det blir väl 5-1 och en klar och rättvis hemmaseger.
Sedan väntar Frölunda borta......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
+10lilleman skrev:Vad tippar du? Vänta tills efter matchen med att säga det till oss dock.lefflan skrev:saik är förjävla snabba på vända och utnyttja tillfällena i boxplay. Passar nog bra mot DIF som är en aningen sega hemåt då och då. Får hoppas på de bästa.
Jag ser ett mönster...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag hoppas verkligen D.Tjärnqvist spelar imorgon, och även Printz. Kommer behövas.
Har dock en liten orolig känsla av att man snart kommer slänga in Sandberg i hetluften igen; hoppas verkligen inte det sker nu när vi så smått börjat hittat försvarsspelet. Tror det kan bli en riktig näsbränna om stackars Tim kastas in mellan stolparna i det här skedet.
Har dock en liten orolig känsla av att man snart kommer slänga in Sandberg i hetluften igen; hoppas verkligen inte det sker nu när vi så smått börjat hittat försvarsspelet. Tror det kan bli en riktig näsbränna om stackars Tim kastas in mellan stolparna i det här skedet.
4-1 till Skellefteå.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
5-2 tycker jag verkar vara en rimlig siffra.
-
2-4, kom ihåg var ni hörde det först! 

- swallat
2-10, Otto gör fem, innan bombom gör ett magiskt hattrick som han avslutar med puckout och Saik kan reducera
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Personligen tycker jag det verkligen känns vidöppet den här matchen. Vi har har på senaste åren haft hyfsat lätt för Skellefteå, och som någon annan skrev så har de enorm respekt för Djurgården.
Spelar vi ett tajt försvarsspel så tror jag absolut vi kan ha chans på poäng. Men det gäller som jag var inne på ovan att vi får tillbaka några pjäser och att framförallt inte general #34 är ur spel.
EDIT: sen måste vi naturligtvis göra en av våra bättre insatser den här säsongen men varför inte dags för det nu? Känner mig försiktigt optimistisk.
Spelar vi ett tajt försvarsspel så tror jag absolut vi kan ha chans på poäng. Men det gäller som jag var inne på ovan att vi får tillbaka några pjäser och att framförallt inte general #34 är ur spel.
EDIT: sen måste vi naturligtvis göra en av våra bättre insatser den här säsongen men varför inte dags för det nu? Känner mig försiktigt optimistisk.