Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fricke »

Magnutz skrev:
starvin_marwin skrev:De flesta visste det säkert redan men Zibbe tog plats i Ottawas roster. Tror ni Järlan väntar in de inledande matcherna innan han agerar?

http://www.vancouversun.com/sports/Mika ... story.html
Jag hoppas så jäkla innerligt att de inte väntar utan agerar nu. Mika måste anses som förlorad nu. Allt annat är ju jultomte/påskhare-tro...

In med en ny nu! :)
Nej! Mika är definitivt inte körd. Anledningen till att han får stanna kvar är att Ottawa har ett par skador och därför har rosterutrymme kvar. Den allmänna uppfattningen i Ottawa är att det av olika anledningar finns en plats kvar i truppen (som idag är 25 men som måste ner till 23 innan fredag) och det är tuff konkurrens om sista platsen. Framförallt från Regin och Da Costa.

Det finns så klart en risk att han stannar men han är definitivt inte körd. Sitt ner i båten!
mb81
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Magnutz skrev:
mb81 skrev:
Magnutz skrev:
starvin_marwin skrev:De flesta visste det säkert redan men Zibbe tog plats i Ottawas roster. Tror ni Järlan väntar in de inledande matcherna innan han agerar?

http://www.vancouversun.com/sports/Mika ... story.html
Jag hoppas så jäkla innerligt att de inte väntar utan agerar nu. Mika måste anses som förlorad nu. Allt annat är ju jultomte/påskhare-tro...

In med en ny nu! :)
Nä vi klarar oss fram tills 9 första matcherna är spelade! Ta det lugnt och spela med det vi har sålänge och jobba på få in en riktigt bra på artistkontrakt. Då kan denna artistspelare spela hela vägen fram till en eventuell sjunde finalmatch! Skulle vara snopet om vi tar in någon på artistkontrakt och denna spelare måste dra hem när det är typ 4 finalmatcher kvar!
Menade "agera nu" att vi måste leta ny nu. Det går inte att vänta längre. Leta aktivt och sen.. in med en artist. Jag menade nog inte "ta in en ny spelare i laget NU". :)
Jag tror säkert det jobbas för fullt! Undrar om det betyder att Fimpen kommer bli petad från ordinarie uppställning? Svårt att se nån annan av centrarna bli petad.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Tim eller Kempe blir petad. Varför? För att det ska vara så helt enkelt. Skitsamma om de är de bästa spelarna i laget för närvarande...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Jag tror inte att man kommer ersätta Mika. Om man gör det, blir det nog med Jocke Eriksson.

EDIT: Såg inte att han hade gått till Blues. My bad :D
Senast redigerad av NorpaN den 2011-10-02 19:11:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

NorpaN skrev:Jag tror inte att man kommer ersätta Mika. Om man gör det, blir det nog med Jocke Eriksson.
Bra koll. =)
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Frasse, du har väldigt bra koll, kan du ge oss något rykte om eventuell spelare eller om du vet att det letas i alla fall? Efter beskedet om Zibanejad. Eller väntas det till dom 9 matcherna är spelade?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

NorpaN skrev:Jag tror inte att man kommer ersätta Mika. Om man gör det, blir det nog med Jocke Eriksson.
Haha humor. Hur tror du Espoo Blues ställer sig till detta? skickar iväg han på första färja?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Skulle man få för sig att plocka in et utfyllnadscenter kan man lika gärna låta en junis få chansen.

Skall det inte något skall det in ren spets enligt mig.
Jag håller helt med, och hoppas verkligen Järlan & Co inser det också. Det skall definitivt in någon som kan klassas som vår förstacenter, annars kan det lika gärna vara.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Skulle man få för sig att plocka in et utfyllnadscenter kan man lika gärna låta en junis få chansen.

Skall det inte något skall det in ren spets enligt mig.
Jag håller helt med, och hoppas verkligen Järlan & Co inser det också. Det skall definitivt in någon som kan klassas som vår förstacenter, annars kan det lika gärna vara.
Tror alla håller med. Vår situation med får många tredjecentrar blir tydlig när man ser efter hur man ska formera laget efter den nya centern har anlänt. Har ingen som håller som förstacenter i dagsläget. Låt oss bara kul säga att vi fått in en grym förstacenter.

Forward - 1.a Center - Forward
Forward - Norman - Forward
Forward - Almtorp - Forward
Forward - Ottosson - Forward

Blir nästan så att alla är "för bra" för att bara vara fjärdecenter. Ingen av de vi har förtjänar att spela så långt bak egentligen. Men det är så det går om man rekryterar som vi gjort.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Vilket i sin tur också borde innebära att man kan skapa 2 mycket obehagliga checkingkedjor med spelare som Kempe, Brodin, Ölvestad och Fimpen...
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Nu får Mika Z inleda de 9 första matcherna med Ottawa innan beslut tas... betyder detta att vi väntar in det 9 matcherna innan ersättare tas in? vad tror ni?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Billx skrev:Nu får Mika Z inleda de 9 första matcherna med Ottawa innan beslut tas... betyder detta att vi väntar in det 9 matcherna innan ersättare tas in? vad tror ni?
Dom kommer garanterat att vänta.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
NorpaN

Inlägg av NorpaN »

Frågan är ju också hur mycket pengar vi har att lägga på en ny spelare just nu. Tjänade vi något på att Lassen gick till Malmö?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Vilket i sin tur också borde innebära att man kan skapa 2 mycket obehagliga checkingkedjor med spelare som Kempe, Brodin, Ölvestad och Fimpen...
Blomstrand!
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Vilket i sin tur också borde innebära att man kan skapa 2 mycket obehagliga checkingkedjor med spelare som Kempe, Brodin, Ölvestad och Fimpen...
Blomstrand!
Nja. Blomstrand känns lite för tunn för att kunna brunka på i Elitserien med kontinuitet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst