Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Billx

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Billx »

Mike Comrie skulle ju kännas väldigt bra - på förhand. Sen vet man ju hur det kan gå med "stjärnvärvningar". Men som sagt Comrie är 31 år och har massa NHL-rutin och skulle nog bidra med det mesta. SPETSSPELARE.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Mäklaren skrev:Ja, för spelare som Mackan Nilson och Mathias Tjärnqvist bidrar ju oerhört mycket i fem mot fem...
Stundtals, ja.
Billx skrev:Mike Comrie skulle ju kännas väldigt bra - på förhand. Sen vet man ju hur det kan gå med "stjärnvärvningar". Men som sagt Comrie är 31 år och har massa NHL-rutin och skulle nog bidra med det mesta. SPETSSPELARE.
Toms verkar ju inte heller vara dålig, och skulle nog ha lättare att anpassa sig rent kulturellt (han bor redan i Europa). Men jag tror inte heller att succén är given på någon av dessa. Känslan säger nog att oddsen för succé är lägre på Toms.

(Ska tilläggas att jag aldrig har sett någon av dessa spela, åtminstone inte vad jag minns eller till den grad att jag kan göra en adekvat bedömning. Går enbart på statistik och andras utlåtanden, läs EP.)
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Andreas Engqvist är en drömvärvning. Linkan också, men honom kan vi glömma.

Är ganska säker dock på att DIF gör en ''DIF'' och struntar i att ersätta Zibanejad, för ''vi vill ge nuvarande lag chansen''.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Mäklaren skrev:Andreas Engqvist är en drömvärvning. Linkan också, men honom kan vi glömma.

Är ganska säker dock på att DIF gör en ''DIF'' och struntar i att ersätta Zibanejad, för ''vi vill ge nuvarande lag chansen''.
Det tror jag inte, det är säkert full aktivitet i ledningen. Dock har läget blivit betydligt mer komplext eftersom det fortfarande finns en chans att Zibbe kommer tillbaks efter ett antal matcher. Jag vet inte ens själv vad jag skulle göra om jag var värvningsansvarig.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mäklaren skrev:Andreas Engqvist är en drömvärvning. Linkan också, men honom kan vi glömma.

Järlan har sagt att det ska ha in en center till om inte Zibbe kommer hem. Frågan är väl om de väntar de första 9 NHL-matcherna innan de slår till.

"Blir Mika kvar i Ottawa så kommer vi att försöka värva en center, säger Järlefelt."

http://www.hockeykanalen.se/1.2305607/2 ... _lagbygget

Edit: Fan Mika, att du ska vara så JÄVLA bra.
Senast redigerad av kaminor den 2011-10-02 09:27:22, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

I princip är jag mot att ta in spelare på artistkontrakt men just i situationen som vi är nu när vi får besked om Mika efter 9 matcher tycker ändå jag att vi sitter i en rätt bra sits! Jobba på att hitta en riktigt jävla bra center ge honom ett artistkontrakt med bra pröjs. Det blir väl ändå rätt billigt med artistkontrakt.
Så nu gäller det för ledningen att hitta nån jävligt bra transatlant eller vad det nu kan bli som kan komma om inte Mika kommer hem.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det lär definitivt bli så att man väntar tills den 25:e oktober (eller när det nu är) då Mika fått chansen de 9 första matcherna, skulle förvåna mig oerhört om man gör något innan dess. Tycker det känns tämligen klokt agerat.

Jag är dock inte helt övertygad om att man kommer försöka få in en center för någon av de första linorna, utan att man istället tänker sig en spelare mer för utfyllnad...såfall blir jag extremt besviken. :|
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

man måste ju älska Jeff Toms attributer på pappret. 195cm, 96kg och ständig poängmaskin. 37år dock. skulle vara intressant med en mer utförlig beskrivning av honom om någon nu har koll.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skulle man få för sig att plocka in et utfyllnadscenter kan man lika gärna låta en junis få chansen.

Skall det inte något skall det in ren spets enligt mig.
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

http://www.hockeysverige.se/article/104 ... l-kontrakt

Känns inte som att Hilary Duff kommer flytta till Sverige. Men man vet ju aldrig.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ja ska det in någon center så är det en offensiv center som gör mycket poäng som direkt kan gå in i en förstalina. Vi har redan Otto, Norman och Almtorp som är perfekta för en andra eller tredjelina och dessutom Fimpen som är perfekt som center i checkinglinen med Ölvestad och Brodin. En poängmaskin eller spara pengarna. Inget jävla halvdant!
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Magnutz

Inlägg av Magnutz »

starvin_marwin skrev:De flesta visste det säkert redan men Zibbe tog plats i Ottawas roster. Tror ni Järlan väntar in de inledande matcherna innan han agerar?

http://www.vancouversun.com/sports/Mika ... story.html
Jag hoppas så jäkla innerligt att de inte väntar utan agerar nu. Mika måste anses som förlorad nu. Allt annat är ju jultomte/påskhare-tro...

In med en ny nu! :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81

Inlägg av mb81 »

Magnutz skrev:
starvin_marwin skrev:De flesta visste det säkert redan men Zibbe tog plats i Ottawas roster. Tror ni Järlan väntar in de inledande matcherna innan han agerar?

Jag hoppas så jäkla innerligt att de inte väntar utan agerar nu. Mika måste anses som förlorad nu. Allt annat är ju jultomte/påskhare-tro...

Nä vi klarar oss fram tills 9 första matcherna är spelade! Ta det lugnt och spela med det vi har sålänge och jobba på få in en riktigt bra på artistkontrakt. Då kan denna artistspelare spela hela vägen fram till en eventuell sjunde finalmatch! Skulle vara snopet om vi tar in någon på artistkontrakt och denna spelare måste dra hem när det är typ 4 finalmatcher kvar!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

mb81 skrev:
Magnutz skrev:

Nä vi klarar oss fram tills 9 första matcherna är spelade! Ta det lugnt och spela med det vi har sålänge och jobba på få in en riktigt bra på artistkontrakt. Då kan denna artistspelare spela hela vägen fram till en eventuell sjunde finalmatch! Skulle vara snopet om vi tar in någon på artistkontrakt och denna spelare måste dra hem när det är typ 4 finalmatcher kvar!
Menade "agera nu" att vi måste leta ny nu. Det går inte att vänta längre. Leta aktivt och sen.. in med en artist. Jag menade nog inte "ta in en ny spelare i laget NU". :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Låst