Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Christopher J

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Christopher J »

Den sportsliga ledningen bör avgå. Att nobba vår meste poängplockare genom tiderna är en stor miss. Han passar inte in? Vad är det för svar. Precis tvärtom. Han räddade oss under flera säsonger dessutom. Det här är som att tacka nej till att spela om guldet.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Med Linkan i laget tror jag att vi hade tagit guldet 09/10.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wainscotting »

Tycker att det är riktigt korkat att inte ens ta kontakt med Linkan, om nu uppgifterna i media skulle stämma för en ovanlighets skull.
Vill se honom i DIF-tröjan igen och inte bara av nostalgiska skäl. Jag är fullt medveten om att vi har överskott på ytterforwards och att det egentligen (som vanligt) är en center som skulle behövas, men Linkans kompetens slår bra många av de forwards som finns i laget. Jag tror inte att han skulle få några problem att komma in i laget, han har alltid fungerat i DIF och de andra lag han har spelat i verkar inte ha förstått hur han ska spela. (Kanske är så att han bara trivs med den gulrödblåa skölden på bröstet?)
Bremberg skulle kunna fixa till PP som sett minst sagt taffligt ut så här långt.

I dagens hockeyvärld när många kontrakt blir kortare och kortare och många går på try-out kan det knappast skada DIF att åtminstone kontakta Bremberg och försöka få hit honom på ett kontrakt på en månad för att kolla om det fortfarande skulle funka. Gör ett försök i alla fall!

Fredrik Bremberg går på vatten!

EDIT: Må vara att han inte är purung längre, men sätt honom tillsammans med någon junis som vet var målet finns och vi kommer att få en ny Bengan.
Senast redigerad av Wainscotting den 2011-10-01 13:35:41, redigerad totalt 1 gånger.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Metal Machine skrev:Med Linkan i laget tror jag att vi hade tagit guldet 09/10.
Jepp, tror jag med.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Metal Machine

Jag tycker det är lustigt hur folk kan ifrågasätta Linkan efter EN misslyckad säsong när han innan dess hade 4-5 extremt LYCKADE säsonger. Samtidigt kan vi titta på en spelare som Carlsson som hade EN lyckad säsong efter att ha haft 4-5 MISSLYCKADE säsonger dessförinnan. Vem tror ni har störst möjligheter att lyckas den här säsongen, med bakgrund av ovanstående?
Stummo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stummo »

Christopher J skrev:Den sportsliga ledningen bör avgå. Att nobba vår meste poängplockare genom tiderna är en stor miss. Han passar inte in? Vad är det för svar. Precis tvärtom. Han räddade oss under flera säsonger dessutom. Det här är som att tacka nej till att spela om guldet.
Håller med till 100%!! Blir tamigfan tokig på den här sk sportsledningen!
Härliga Djurgår´n
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

debben skrev:
B.I.B.A skrev:Korkat är generöst sagt. En av världens bästa 18-åringar som skulle tillföra en hel del. Att ursprung är så viktigt säger en hel del om personen bakom detta inlägg.
Var i mitt, "korkade", inlägg påstår jag att han INTE skulle tillföra något? Jag anser snarare att steget J20-NHL på en säsong är korkat. Det är ingen slump att alla världens, i nuläget, bästa spelare har haft jämna utvecklingskurvor.

Sen att ifrågasätta mitt ursprung, när du inte ens vet vem jag är eller mina kopplingar till föreningen är även det minst sagt korkat.
1. Jag antog att du inte tyckte att han skulle tillföra något eftersom Zibbe i dina ögon är "Sveriges mest överskattade spelare".

2. Oavsett vad du tycker om steget från J20 till NHL så kvarstår faktum att situationen har varit känd och accepterad av DIF sedan Mika skrev på för Ottawa innan sommaren. Varför ska vi nobba Mika nu när vi har väntat hela sommaren helt enligt planen?

3. När ifrågasatte jag ditt ursprung? Det var DU som beskrev Mika som en "restprodukt plockad från Syrianland" och det var det jag ifrågasatte.

Ta in alla hästar i stallet innan du börjar slänga ur dig saker. Pucko.
Avgå Jocke.
Berra

Inlägg av Berra »

B.I.B.A skrev:
debben skrev:
B.I.B.A skrev:Korkat är generöst sagt. En av världens bästa 18-åringar som skulle tillföra en hel del. Att ursprung är så viktigt säger en hel del om personen bakom detta inlägg.
Var i mitt, "korkade", inlägg påstår jag att han INTE skulle tillföra något? Jag anser snarare att steget J20-NHL på en säsong är korkat. Det är ingen slump att alla världens, i nuläget, bästa spelare har haft jämna utvecklingskurvor.

Sen att ifrågasätta mitt ursprung, när du inte ens vet vem jag är eller mina kopplingar till föreningen är även det minst sagt korkat.
1. Jag antog att du inte tyckte att han skulle tillföra något eftersom Zibbe i dina ögon är "Sveriges mest överskattade spelare".

2. Oavsett vad du tycker om steget från J20 till NHL så kvarstår faktum att situationen har varit känd och accepterad av DIF sedan Mika skrev på för Ottawa innan sommaren. Varför ska vi nobba Mika nu när vi har väntat hela sommaren helt enligt planen?

3. När ifrågasatte jag ditt ursprung? Det var DU som beskrev Mika som en "restprodukt plockad från Syrianland" och det var det jag ifrågasatte.

Ta in alla hästar i stallet innan du börjar slänga ur dig saker. Pucko.
Inte för att jag vill lägga mig i grälet med debben. Men då debben pratar om restprodukter från Syrianland, syftade då han verkligen på Mika Z? Fotbollen spelade 0-0 mot syrianska häromdagen och syrianska spelar i Södertälje. Jag gjorde tolkningen att debben syftade på att vi tappat mycket spets framåt och ersatt dessa med två spelare från degraderade södertälje...
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Hallman tycker att det är dumt att inte överväga att ta in Linkan.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... n.html?m=1

Jag köper om Järlan inte vill ha honom men då ska man ju undersökt frågan lite närmare först anser jag, vilket jag är övertygad om att man inte hann med innan man gick ut med ett NEJ! i media.
Innan man tokvägrar anser jag att man bör undersöka exempelvis prislapp och Brembergs hälsa och form..
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Om nu Mika kommer tillbaka så tycker jag att man borde iaf överväga att ta in Linkan, men om Mika stannar i ottawa så tycker jag att man först borde prioritera en toppcenter, och finns de pengar kvar i budgeten efter de, då kanske. Sen att Järlan säger att han inte passsar i vårt spelsystem är dumt, känns lite ''Manchester City'' aktigt, Det är vad jag tycker iaf. Argument?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

JohanPez skrev:Hallman tycker att det är dumt att inte överväga att ta in Linkan.
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... n.html?m=1

Jag köper om Järlan inte vill ha honom men då ska man ju undersökt frågan lite närmare först anser jag, vilket jag är övertygad om att man inte hann med innan man gick ut med ett NEJ! i media.
Innan man tokvägrar anser jag att man bör undersöka exempelvis prislapp och Brembergs hälsa och form..
Marie Hallman, hur trevlig hon än må vara, är knappast en auktoritet på ämnet.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Den sportsliga ledningen tycker inte om gamla Djurgårdshjältar. Man gör sig av med Garpen, nobbar Linkan och Tellan. Ser gärna att alla 3 är tillbaka i föreningen så snart som möjligt på något sätt.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Christopher J skrev:Den sportsliga ledningen tycker inte om gamla Djurgårdshjältar. Man gör sig av med Garpen, nobbar Linkan och Tellan. Ser gärna att alla 3 är tillbaka i föreningen så snart som möjligt på något sätt.
Ledningen har ju för fan som ledord att värva gamla återvändare. Nu var det så att man inte tyckte att varken Tellan eller Linkan var några bra alternativ för oss, och jag litar på att dom har gjort rätt val.
Metal Machine

Kentta skrev:
Christopher J skrev:Den sportsliga ledningen tycker inte om gamla Djurgårdshjältar. Man gör sig av med Garpen, nobbar Linkan och Tellan. Ser gärna att alla 3 är tillbaka i föreningen så snart som möjligt på något sätt.
Ledningen har ju för fan som ledord att värva gamla återvändare. Nu var det så att man inte tyckte att varken Tellan eller Linkan var några bra alternativ för oss, och jag litar på att dom har gjort rätt val.
I fallet med Tellan känns det rätt med facit i hand, även om jag var besviken när beskedet kom. Jag ångrade mig när jag föreställde mig hur det skulle vara att möta Wesslau den här säsongen... Inte någon höjdare direkt. När det gäller Linkan tror jag att han skulle göra en enorm skillnad för oss i PP, men jag vet inte om vi har råd att ta in en spelare som inte gör jobbet i 5 mot 5 (utan puck) för då riskerar vi att tappa det fina spelet som vi visade mot Växjö. Däremot skulle vi verkligen behöva en riktig förstacenter som både är snabb på skridskorna och skicklig med pucken. Frågan är vem. Mike Comrie? Jeff Toms?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Ja, för spelare som Mackan Nilson och Mathias Tjärnqvist bidrar ju oerhört mycket i fem mot fem...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Låst