Hardy

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Hardy

Inlägg av Jojje »

Det jag saknar i dagens DIF är "Hardymentaliteten". Finns ett klassiskt ögonblick i hardys karriär som spelare, det var när han spelade i saik, de ledde riktigt stort en match och det var inte många sekunder kvar, en back åker slött för att hämta en nedlagd puck i egen zon då han känner ett rapp i röven och hör någon skrika "Jobba för fan det är 10 sekunder kvar", han vrider på huvudet och ser Hardys isblå ögon stirra argt på honom...

Finns ingen riktig själ i dagens DIF, för många glassare som linkan, otto, falk osv. Åker vi ut i år? Finns risk för det.

Det var bättre förr...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Japps det saknas en Kjellberg typ i laget helt klart. Kanske att svära i kyrkan, men hade vi haft Hedtröm i vårt lag hade vi antagligen haft en 6-7 pinnar mer i serien. Där har vi också en riktig pådrivare...
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Och saken blir inte bättre av att det verkar som att egenskaperna teknisk kompetens och vilja i detta lag är undantagslöst inverterat proportionellt i förhållande till varandra.

Att sedan ha Ölvestad som kapten känns tveksamt. Visst, han föregår med gott exempel genom att alltid ge järnet, men jag har svårt att tro att han ger "Linkan" den feta tillrättavisning han förtjänar i periodpauserna när han glider omkring på en skridsko och ser ut att tänka på något helt annat.

Tror dock inte att vi åker ur. Precis som förra året kommer nog några av de bättre lagen att dra in några läggmatcher och andramålvakter mot oss för att de inte gärna ser att vi åker ur av någon anledning. Jag sätter mitt hopp till detta faktum.

Men OM vi skulle hamna i kvalserien är jag 100% säker på att vi inte fixar det. För att vi ska vinna måste vi möta lag som är ytterligare en nivå mer viljelösa än vad vi är, och det kommer inte lagen i kvalserien att vara.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jag är förvånad och riktigt besviken att det ser ut såhär under challes ledning. Han var en av våra bästa kaptener någonsin... Dags att omvärdera hans ledaregenskaper tyvärr.

Dags att agera nu, två riktigt bra defensiva backar är en början.

DIF har väl ökat sin spelarbudget med över 5 miljoner i år, vart har man gjort av dem?! Junisarna kan inte kosta mycket. Tompa? Måste finnas lite pengar att ta av... Eller väntar man tills efter jul och gör ett par sköna panikvärvningar? Eller är man så pass insnöad på att det måste vara 08:or?

Frågorna är många, svaren är få.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

DIF borde öppna ett Plusgirokonto där man kan sätta in halva biljettpriset, så skickar de hem ett par nålar och bilder på "hardcorefansen" på bandyresa, då kan man få uppleva samma smärta och känsla av olust i ens varma och trygga hem som man skulle fått på plats i globen och det till bara halva priset!

Ännu en brilliant affärsidé från min sida...
TomyMörth

Byt inte tränare!

Inlägg av TomyMörth »

Joijje skall du pynta challes & säckens kontrakt ifall vi byter tränare? Du är galen! Behåll Challe & Säcken! Men ge dom möjligheten att jobba på ett korrekt sätt! Vad DIF behöver är 1-2 rutinerade backar till! plus 2 rutinerade forwards till! Sen behöver Tomas Johansson,Fredrik Bremberg,Ronnie Pettersson och Niklas Danielsson höja sig avsevärt!
Användarvisningsbild
Jacke

Re: Byt inte tränare!

Inlägg av Jacke »

TomyMörth skrev:Joijje skall du pynta challes & säckens kontrakt ifall vi byter tränare? Du är galen! Behåll Challe & Säcken! Men ge dom möjligheten att jobba på ett korrekt sätt! Vad DIF behöver är 1-2 rutinerade backar till! plus 2 rutinerade forwards till! Sen behöver Tomas Johansson,Fredrik Bremberg,Ronnie Pettersson och Niklas Danielsson höja sig avsevärt!

Tsss, det som behövs är någon som kan sätta ihop kjedjorna. Alla kjedjor kan inte producera eftersom vi inte har tillräckligt många bra spelare. Så varför inte låta de som KAN också få chansen att göra det.

Den klassiska kjedjeuppsättningen. En med speluppfattning och teknik, en som tacklar och en målskytt. Sen ska det finnas en back som vill frammåt och en back som säkrar bakåt.

Då blir det dessa kjedjor:

Förstafemman
19. Jimmie Ölvestad - 9. Kristofer Ottosson - 84. Dragan Umicevic
7. Alexander Ribbenstrand - 18. Thomas Johansson

Andrafemman
23. Fredrik Bremberg - 16. Nichlas Falk - 20. Christian Eklund
33. Timmy Pettersson - 4. Martin Lindman

Tredjefemman
10. Patric Hörnqvist - 24. Pär Bäcker - 26. Morten Ask
6. Ronnie Pettersson - 29. Jonas Liwing

Fjärdekedjan
34. Christopher Thörn - 44. Nicklas Danielsson - 17. Christofer Löfberg
8. Dennis Persson - 38. Fredrik Ericson

Två femmor som kan producera, en som åtminstonde kan försöka göra något med pucken och sen en avlastningsfemma.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

TomyMörth skrev:Joijje skall du pynta challes & säckens kontrakt ifall vi byter tränare? Du är galen! Behåll Challe & Säcken! Men ge dom möjligheten att jobba på ett korrekt sätt! Vad DIF behöver är 1-2 rutinerade backar till! plus 2 rutinerade forwards till! Sen behöver Tomas Johansson,Fredrik Bremberg,Ronnie Pettersson och Niklas Danielsson höja sig avsevärt!
Håller med!
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Bautabröl skrev:
Håller med!
Det var ett jäkla tjat om att byta tränare. Tycker både Challe och Säcken gjort ett otroligt starkt jobb med det matrialet vi har. Både har förmodligen en väldigt låg lön, sämst av alla tränare i elitserien? Och ändå inget gnäll från deras sida.
Utan Säcken hade vi garanterar spelat i allsvenskan iår.
wzy

Inlägg av wzy »

Jacke om du har så bra spelförståelse och är så bra på att sätta ihop kedjor tycker ja de är väldigt konstigt att inte du är elitserietränare!?!

Eller är det kanske så att Säcken och Challe faktsikt är tränare för Djurgården för att dom har just den kompetensen?

Jag är nästan 100 på att vi skulle spelat i allsvenskan nu om de inte vore för våra tränare med hjärtan som brinner för DIF!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Har man ett tunn trupp kommer vi att råka ut för torskar som mot MOra senast. Saknar man målskyttar kommer samma sak att hända även i del matcher med spelövertag. Tyvärr har vi ingen spelar som bara kan kliva fram och sätta dit dem kontinueligt.

När man valde att plocka in spelare till denna säsong lyckades man väl tyvärr inte hitta de målskytt / pådrivare som varje lag behöver. Förra säsongen tror jag Thoresen var en sådan spelare i DIF. För honom hade vi som bekant Kjellberg.
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Kall-El skrev:Har man ett tunn trupp kommer vi att råka ut för torskar som mot MOra senast. Saknar man målskyttar kommer samma sak att hända även i del matcher med spelövertag. Tyvärr har vi ingen spelar som bara kan kliva fram och sätta dit dem kontinueligt.

När man valde att plocka in spelare till denna säsong lyckades man väl tyvärr inte hitta de målskytt / pådrivare som varje lag behöver. Förra säsongen tror jag Thoresen var en sådan spelare i DIF. För honom hade vi som bekant Kjellberg.
Jimmy Ölvestad är exakt en sådan spelare...

Kanske inte en målskytt - men en spelare som gör de matchavgörande målen eller som i alla fall skapar de matchavgörande situationerna. Dessutom en pådrivare av rang...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Remy Lebeau skrev:
Det var ett jäkla tjat om att byta tränare. Tycker både Challe och Säcken gjort ett otroligt starkt jobb med det matrialet vi har. Både har förmodligen en väldigt låg lön, sämst av alla tränare i elitserien? Och ändå inget gnäll från deras sida.
Utan Säcken hade vi garanterar spelat i allsvenskan iår.
Helt rätt, tränarna kan inte lastas för att DIF inte har råd med en bättre trupp. Säcken gjorde ett grymt bra jobb förra säsongen.
Med alla dessa ungtuppar i laget är det inte konstigt om vi kommer att vara ojämna säsongen igenom.
Visst är jag besviken efter gårdagen, men inte särskilt förvånad.

Det verkar vara oerhört många på detta forum som är negativt överraskade till våra resultat så här långt.
Vad är era realistiska förväntningar på årets lag egentligen?

Bättre lag än DIF har förlorat och kommer att förlora borta mot Mora.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Att kraven är lite högre i år kan ju att göra med att både spelare, styrelse och tränare har gått ut med målsättningen att man skall hamna 6a i grundserien. När man går ut med tuffa mål kommer också kraven från fansen ganska naturligt. Hade man istället officiellt gått ut att målsättnigen för laget är att undvika kval / ta sig till slutpsel så hade inte kraven / kritiken blivit lika hård som den är nu.

Har man pratat om 6e platser ja då får man stå sitt kast.

För att svara på en annan sak så ja Ölvestad är en kämpe, men jag vet inte om han har förmågan att dra med sig andra spelare. Det är den förmågan jag efterlyser i en eller två spelare i dagens trupp. Tyvärr tror jag inte vi har någon. Inget ont om Ölvestad dock han gör alltid sitt jobb oc mer därtill, men ibland räcker inte det tyvärr.
Användarvisningsbild
Jacke

Inlägg av Jacke »

wzy skrev:Jacke om du har så bra spelförståelse och är så bra på att sätta ihop kedjor tycker ja de är väldigt konstigt att inte du är elitserietränare!?!

Eller är det kanske så att Säcken och Challe faktsikt är tränare för Djurgården för att dom har just den kompetensen?

Jag är nästan 100 på att vi skulle spelat i allsvenskan nu om de inte vore för våra tränare med hjärtan som brinner för DIF!

Skulle de ha tillräckligt med kompetens skulle vi inte harva i botten av tabellen med dessa spelare. Fick de ut 100% av våra bästa lirare lovar jag dig att Djurgården skulle klara sig till slutspelet med marginal. Sedan att de har nog med kompetens för att inte bli sparkade är en annan sak.

Konstigt att jag inte är elitserietränare, det tycker jag också.
Skriv svar