Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Mash

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mash »

Jahapp... Kom inte och gnäll sen när Linkan nätar femtioelva puckar i en Växjö-tröja mot oss....
Senast redigerad av Mash den 2011-09-30 23:12:54, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och la

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:Jahapp... Lom inte och gnäll sen när Linkan nätar femtioelva puckar i en Växjö-tröja mot oss....
Fan ta den som lommer!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Heaty
Säsongskort: Ja

Inlägg av Heaty »

Så besviken just nu. Vill bara säga förlåt till Linkan.
Så satans ovärdigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Heaty skrev:Så besviken just nu. Vill bara säga förlåt till Linkan.
Så satans ovärdigt.
Det Linkan har gjort för DIF genom åren är fantastiskt och jag är evigt tacksam. Men aldrig att jag skulle kräva att ledningen värvar en spelare som man inte tror på bara för att "vara snälla". Tror man inte att Linkan kommer tillföra något så erbjuder man sig inte att betala för hans tjänster.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Går Linkan till horungarna så vet jag inte vad jag ska göra...
DIF!
Stadion

Inlägg av Stadion »

Nu har det pratats ett bra tag om att de flesta av oss vill ha in en center och nu när Bremberg är ledig så försvinner snacket totalt, om vi hade tagit in Bremberg hade det forfarande inte ändrat det faktum att centersidan är lite för svag. Eller blir centrarna helt plötsligt bli så mycket bättre enbart för att Bremberg skulle komma in i laget?
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Stadion skrev:Nu har det pratats ett bra tag om att de flesta av oss vill ha in en center och nu när Bremberg är ledig så försvinner snacket totalt, om vi hade tagit in Bremberg hade det forfarande inte ändrat det faktum att centersidan är lite för svag. Eller blir centrarna helt plötsligt bli så mycket bättre enbart för att Bremberg skulle komma in i laget?
Linkan kan spela överallt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Heaty skrev:
Stadion skrev:Nu har det pratats ett bra tag om att de flesta av oss vill ha in en center och nu när Bremberg är ledig så försvinner snacket totalt, om vi hade tagit in Bremberg hade det forfarande inte ändrat det faktum att centersidan är lite för svag. Eller blir centrarna helt plötsligt bli så mycket bättre enbart för att Bremberg skulle komma in i laget?
Linkan kan spela överallt.
Lögn.

(Nu drar säkert någon upp myten om att han spelade center när han gjorde 64 poäng)
Expert.
SåJävlaGrym

Inlägg av SåJävlaGrym »

Som många har nämnt, så har "Linkan" inte producerat så pass mycket som man förväntar sig av honom. Såklart att han kunde ha gjort det bättre, men det är inte vem som helst som kommer och petar HVs första kedja. Man kan inte förvänta sig att han ska komma upp i dem poängen han nådde i DIF när han spelade i tredje och fjärde linan. Frågan är ifall inte trivdes och helt enkelt inte kunde spelade med dem, eller om åren har gått iväg. Jag hoppas att han fortfarande håller klass, och att han åtminstone för en chans att spela med Djurgårn en sista gång. Men jag tycker inte att han ska in för vad han har gjort för några säsonger sedan, han ska inte åka runt och såsa. Om han ska spela, ska han kämpa och spela bra. Jag ser hellre att alla ungdomar får chansen att spela, om han inte jobbar osv.
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Linkan kommer gå till gnaget, ta dem till final med 100+ poäng och slå ut oss i en final.
debben

Inlägg av debben »

Fan vad jag önskar att Linkan kommer att få chansen att slå tillbaka precis som han gjorde nere i Jönköping dagarna efter nyår.
Den känslan som man då hade (på plats) är obeskrivlig. Jag bara måste se honom i DIF-tröjan igen innan karriären är över.

De som klagar på Linkans förra säsong kan varken hockey eller psykologi, så enkelt är det. Eller så började man gå säsongen 08/09, ja i samband med det att allt började gå bättre igen...

Finns flera spelare han enkelt skulle kunna ersätta vilket skulle få betydlig påverkan på truppens kvaliteter.
Senast redigerad av debben den 2011-09-30 23:06:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Järlefelt har nu sagt att dem kommer jobba på att värva en center om Mika stannar.. frågan är vad det finns för intressanta centrar på marknaden? någon som har en susning?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Billx skrev:Järlefelt har nu sagt att dem kommer jobba på att värva en center om Mika stannar.. frågan är vad det finns för intressanta centrar på marknaden? någon som har en susning?
När har han sagt det?
Expert.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

SirDIFalot skrev:
Billx skrev:Järlefelt har nu sagt att dem kommer jobba på att värva en center om Mika stannar.. frågan är vad det finns för intressanta centrar på marknaden? någon som har en susning?
När har han sagt det?
http://www.hockeykanalen.se/1.2305607/2 ... _lagbygget
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Låst