Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Hem med Linkan!
Magnutz, vad får dig att tro att vi kommer peta den spelare som gjort flest mål i hela Elitserien?
Magnutz, vad får dig att tro att vi kommer peta den spelare som gjort flest mål i hela Elitserien?
Det är väl självklart om du ser hur laget fungerat hittills. Vi premierar rutin före up-and-coming. kan ju förändras. Vad fan vet jag.SkönaDjurgårn skrev:Hem med Linkan!

Sen får jag fortfarande inga hållbara förklaringar till varför vi ska ta in Linkan. Det jag läser är "..om vi inte tar hem Linkan och vi inte tar SMguldet ska alla avgå och sen dö.." och ".. låt honom komma hem och avsluta karriären i DIF. Det är han värd.." och ".. han är bra i PP.."
Förklara för mig varför vi ska ha honom i laget. (säg inte att han skulle ersätta Mika Z för då får jag åderbrock)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jo, jag är med dig i detta. Om man har en spelare i en femma som bara åker framåt är man ju direkt en man kort i defensiven/backchecking. Det kostar idag när allt går så jäkla fort på isen.sensei skrev:Dags för lite kalla fakta här känner jag.
Det sägs ofta att tiden har sprungit ifrån rena rollspelare. Ofta används "enforcers" i NHL som exempel, de har helt enkelt inte plats längre i lag där varje position är dyrbar. Well, guess what. Detta gäller även rena lirare.
Idag måste samtliga spelare i ett lag hjälpa till med samtliga funktioner ute på isen. Detta innefattar att alla måste åka skridskor som ducarellkaminer, checka, backchecka, tacklas, grina, täcka skott, gneta och rent allmänt trötta ut motståndaren.
Vi har idag redan 1-2 spelare som inte bidrar nämnvärt (eller tillräckligt bra enligt mig) till detta lagarbete. Fine. Men det räcker. Vill vi ha in Linkan så får vi tradea bort någon av våra nuvarande pucktrollare. Vem?
Vi tar hit Radulov. Tror han passar i vårt spelsystem. Dessutom gjorde han 80 poäng på 54 matcher i KHL förra säsongen och vann poängligan.
Trevligt att myten om att Linkan är seg (möjligtvis lite långsammare än senaste sejouren) på grillorna lever kvar fortfarande.
Han är snabb när han vill vara det, och långsam i de moment han inte tycker är lika viktiga. Precis som Mackan Nilson.Crashmash skrev:Trevligt att myten om att Linkan är seg (möjligtvis lite långsammare än senaste sejouren) på grillorna lever kvar fortfarande.
När det luktar målchans, snabb. Jaga hemåt eller åka och byta, snigelfart.
Det jag hört är att det är hans humör som sätter hastigheten?! har inte kollat honom annat än när han spelade i HV förra säsongen men såg för lite för att uttala mig. Nu har han fått lämna HV och jag vet inte varför. Är Linkan hel, tränad och sugen är han en tillgång, inget snack, men jag undrar ju.Crashmash skrev:Trevligt att myten om att Linkan är seg (möjligtvis lite långsammare än senaste sejouren) på grillorna lever kvar fortfarande.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Varför tjatar folk om att vi behöver fart? Brodin, Jimmie, Cehlin, Tim, Kempe, Carlsson, med flera. Visst är första linan lite seg men, fart är väl verkligen inte det vi söker.
Om något så är det väl KREATIVITET vi behöver.
Expert.
Jag blir så jävla less när jag läser alla inlägg om att Linkan inte skulle passa in i vår spelidé, att han inte har tillräcklig fart och att han skulle sätta sig över laget med divig stil!
För det första är Linkan inte långsam på nått sätt (förutom när han ska åka och byta eventuellt), jag har sett med egna ögon Linkan skrinna förbi mängder med andra kompetenta ES lirare när han väl behöver. Han ÄR inte långsam och han HAR fart på banan, det är en illusion att det går segt, då hans sätt att åka skridskor är väldigt annorlunda mot andra spelare.
För det andra behöver inte Linkan alltid vara snabb, han är utan tvekan den smartaste spelare i elitserien och använder huvudet i många situationer där andra spelare bara stirrar i isen och "gnuggar på"! Linkan tar istället rätt och smarta beslut och ligger steget före alla andra, vinner puckar utan att bombardera andra spelare med tacklingar och alltid hinna först till pucken. Han glider nästan ALLTID ur en situation med puck utan att ha blivit tacklad av motståndaren, även fast dom gjort allt i sin makt för att stoppa honom. Linkan e helt enkelt unik, och detta gör att så många missförstår honom och hans spelstil.
Med tanke på att Hårde Hardys spelidé fungerat "sådär" förra säsongen och även hittills i år så undrar jag egentligen om argumentet "han passar inte in i vår spelidé" är ens hållbart! Jag tror Linkan passar in och tillför spets i vilket lag som helst, BARA han får spela på sitt sätt med rätt gubbar omkring sig. I DIF har han lyckats förut och jag tror han kan göra det igen!
DIF's spelidé är fullständigt sönderläst av motståndarna, vi har aldrig en plan B i matcherna när det inte går som vi tänkt oss. Jag tror Linkan skulle kunna tillföra enormt i vårt lag, samt spetsa till PP spelet nått enormt, då det SUGER idag!
För det första är Linkan inte långsam på nått sätt (förutom när han ska åka och byta eventuellt), jag har sett med egna ögon Linkan skrinna förbi mängder med andra kompetenta ES lirare när han väl behöver. Han ÄR inte långsam och han HAR fart på banan, det är en illusion att det går segt, då hans sätt att åka skridskor är väldigt annorlunda mot andra spelare.
För det andra behöver inte Linkan alltid vara snabb, han är utan tvekan den smartaste spelare i elitserien och använder huvudet i många situationer där andra spelare bara stirrar i isen och "gnuggar på"! Linkan tar istället rätt och smarta beslut och ligger steget före alla andra, vinner puckar utan att bombardera andra spelare med tacklingar och alltid hinna först till pucken. Han glider nästan ALLTID ur en situation med puck utan att ha blivit tacklad av motståndaren, även fast dom gjort allt i sin makt för att stoppa honom. Linkan e helt enkelt unik, och detta gör att så många missförstår honom och hans spelstil.
Med tanke på att Hårde Hardys spelidé fungerat "sådär" förra säsongen och även hittills i år så undrar jag egentligen om argumentet "han passar inte in i vår spelidé" är ens hållbart! Jag tror Linkan passar in och tillför spets i vilket lag som helst, BARA han får spela på sitt sätt med rätt gubbar omkring sig. I DIF har han lyckats förut och jag tror han kan göra det igen!
DIF's spelidé är fullständigt sönderläst av motståndarna, vi har aldrig en plan B i matcherna när det inte går som vi tänkt oss. Jag tror Linkan skulle kunna tillföra enormt i vårt lag, samt spetsa till PP spelet nått enormt, då det SUGER idag!
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tycker vi ska ta hem Linkan och låta han sitta och puffa cigarr i båset och vänta på PP..
DIF!
- Lee Harvey Oswald
sensei skrev:Dags för lite kalla fakta här känner jag.
Det sägs ofta att tiden har sprungit ifrån rena rollspelare. Ofta används "enforcers" i NHL som exempel, de har helt enkelt inte plats längre i lag där varje position är dyrbar. Well, guess what. Detta gäller även rena lirare.
Idag måste samtliga spelare i ett lag hjälpa till med samtliga funktioner ute på isen. Detta innefattar att alla måste åka skridskor som ducarellkaminer, checka, backchecka, tacklas, grina, täcka skott, gneta och rent allmänt trötta ut motståndaren.
Vi har idag redan 1-2 spelare som inte bidrar nämnvärt (eller tillräckligt bra enligt mig) till detta lagarbete. Fine. Men det räcker. Vill vi ha in Linkan så får vi tradea bort någon av våra nuvarande pucktrollare. Vem?
Vi har idag en hel trupp full med glada pojkar som kan åka skridskor fort (när dom känner för det) och fäkta med klubba hit & dit men väldigt få om ens någon som kan lirka upp ett försvar på egen hand.
Att inte ens prata Bremberg visar en otrolig övertro på den trupp vi förfogar över idag.
Intressant att se vad som kommer istället, eller ja just det, vi har ju en juniorverksamhet som är het...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jag gillar Linkan, det ska sägas.
Men till Jannes och Djurgårdens försvar, det är seriös affärsverksamhet detta, kommer Linkan producera som förväntat mot den lön han skulle få/kräva av Djurgården??
Troligtvis inte.
Dessutom kan, jag vet inte hur jag ska säga det, någon av de nuvarande spelarna kanske "slappna av" en smula, vilket kan hända när man har för många bra spelare.
Men till Jannes och Djurgårdens försvar, det är seriös affärsverksamhet detta, kommer Linkan producera som förväntat mot den lön han skulle få/kräva av Djurgården??
Troligtvis inte.
Dessutom kan, jag vet inte hur jag ska säga det, någon av de nuvarande spelarna kanske "slappna av" en smula, vilket kan hända när man har för många bra spelare.
Kan ingen berätta för Cehlin, Tim, Kempe att det är OK att skjuta efter 3 lyckade dragningar, man behöver inte göra 5 till och sen försöka backhanda upp den i krysset. Gör dom inte sitt spel lite enklare så kommer dom sätta en puck på tusen i fortsättningen oxå. Blir fullständigt galen när dom ska göra allt så jävla snyggt hela tiden. Hade dom varit enklare i sitt spel hade vi nog haft tre kandidater till bästa målgörare denna säsong. Visserligen måste nog Timmy kalibrera om sin målsökare på klubban, den verkar vara inställd på naturliga hinder. Träffar ju benskydd, klubbor, skridskor, domare och fan allt förutom målet... (exkluderat fladderbaljan senast mot FBK)SirDIFalot skrev:Varför tjatar folk om att vi behöver fart? Brodin, Jimmie, Cehlin, Tim, Kempe, Carlsson, med flera. Visst är första linan lite seg men, fart är väl verkligen inte det vi söker.

- Lee Harvey Oswald
.....att det är ok att ta med pucken innan man sätter fart.PatteW skrev: Kan ingen berätta för Cehlin....... Tim, Kempe att det är OK att skjuta efter 3 lyckade dragningar, man behöver inte göra 5 till och sen försöka backhanda upp den i krysset. Gör dom inte sitt spel lite enklare så kommer dom sätta en puck på tusen i fortsättningen oxå. Blir fullständigt galen när dom ska göra allt så jävla snyggt hela tiden. Hade dom varit enklare i sitt spel hade vi nog haft tre kandidater till bästa målgörare denna säsong. Visserligen måste nog Timmy kalibrera om sin målsökare på klubban, den verkar vara inställd på naturliga hinder. Träffar ju benskydd, klubbor, skridskor, domare och fan allt förutom målet... (exkluderat fladderbaljan senast mot FBK)
Killen har ju så bråttom så han får knappt med sig utrustningen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Personligen tycker jag att det är BRA att folk här uttrycker olika meningar/tankar konstruktivt.
Linkan delar tydligen lägret. Jag väljer inte sida förrän jag vet varför han fick gå från HV. Så.. *holding breath*
Linkan delar tydligen lägret. Jag väljer inte sida förrän jag vet varför han fick gå från HV. Så.. *holding breath*