Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kommer aldrig hända med Järlan vid rodret. Han betalar hellre spelare som Widing och Ekman som han känner på sig kommer att bidra.

Sedan visar han fingertoppskänsla och värvar dansk dynamit istället för Elias Fälth.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Lugnet

Inlägg av Lugnet »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Kommer aldrig hända med Järlan vid rodret. Han betalar hellre spelare som Widing och Ekman som han känner på sig kommer att bidra.

Sedan visar han fingertoppskänsla och värvar dansk dynamit istället för Elias Fälth.
Precis. Man vet vad man får av Linkan. Widing var jag skeptisk till redan från början när det blev klart. Knappast värd pengarna.
Nisse tyckte jag var ok. Men önskade mig hellre Linkan.
Tänk en kedja med Mackan - Bäcker =) -Linkan
Fälth har ju spelat bra i Luleå, själv hade jag inte en tanke på honom i DIFdressen, men det borde kanske sportchefen ha koll på. Sedan tror jag att det hade blivit svårt, Fälth spelade ju under Rönnqvist i Almtuna och kände sig säkert trygg med honom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

janne08 skrev:Jag har tjatat om det förut....
så nu säjer jag bara, NEJ, NEJ och åter NEJ
Lyfte du tråden för att åter säga nej till Bremberg?
Expert.
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Tillbaks med Linkan nu!!!!!!
Användarvisningsbild
David1891

Namnlista: Fredrik Bremberg ska tillbaks till Djurgården!

Inlägg av David1891 »

Christopher J skrev:Tillbaks med Linkan nu!!!!!!
+1
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Yes.
Mash

Inlägg av Mash »

Ta hem Linkan eller avgå...
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

Kom igen nu Djurgården!

Gör oss och Linkan glada!

Låt honom avsluta med värdighet, vår poängkung genom tiderna.
Tror det kan bli kanon att sätta honom med två unga rivjärn som t.ex. Cehlin och Norman så han kan leverera flippmackor till dom likt han gjorde med Bengan. Han är definitivt inte slut som artist, men det är inte många som förstår hur man ska använda honom. Ge honom lite friare tyglar och han levererar.

Välkommen Linkan!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

SirDIFalot skrev:Även om jag vill ha tillbaka honom, så litar jag på Janne J och de andra om de säger motsatsen.
Ja, för de har ju varit så lyckosamma med värvningar de senaste åren? Bombom, Carlsson, Widing, Lassen, etc. har ju verkligen lyft laget till oanade höjder!
Erik I

Inlägg av Erik I »

...jag vill ju inte vara nån Messerschmitt, men jag tillhör defacto de förståsigpåare som inför Linkans sejour i HV omnämnde ett gammalt djungelordspråk:

"Fredrik Bremberg är bara bra i Djurgården."

(lex NHL, lex KHL, lex [urrk] MIF, och så nu lex HåVe.)

Så, ska han tillbaka? Frågan ställer mig faktiskt helt schizofren.

- JA för att han garanterat kommer att (personligen) stå för en hel del mål/assist;

- JA för att han håller än och är en DIF-profil (-legendar, som borde få tröjan hissad en dag)som i mina ögon kommer lyfta en hel del yngre spelare.

- NEJ för (om?) han haft svårt under Hardy tidigare, vad jag förstått i det defensiva arbetet. Det går inte att hela laget kör en grej "utom Linkans kedja", hur många p han än producerar kommer laget som helhet då snarare att stå och falla med honom, och till skillnad från de magra åren är vi tackolov hänvisade till bättre.

- NEJ om ovanstående och hans löneanspråk dessutom är på tok för höga.

Det viktigaste för mig personligen är därför Hardys åsikt; när Hardy tillträdde minns jag att en av målsättningarna inför säsongen var att "behålla Linkan", vilket inte skedde; om avsikten var ärlig, och jag har ingen anledning att tro annat, måste ju Hardy ansett sig kunna anpassa Linkan till lagspelet (tror ej på tvärtom), och det kanske han tror nu med. Kan alltså Linkan anpassa delar av sitt spel helt till Hardys idéer, och kan Hardy ändå ge honom den frihet han behöver, jadå JA; men låt bli annars...
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Sparka Hardy och ta hem Linkan...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:
SirDIFalot skrev:Även om jag vill ha tillbaka honom, så litar jag på Janne J och de andra om de säger motsatsen.
Ja, för de har ju varit så lyckosamma med värvningar de senaste åren? Bombom, Carlsson, Widing, Lassen, etc. har ju verkligen lyft laget till oanade höjder!
Kolla när jag skrev det där... :P
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:
David Printz, Kyle Klubertanz, bröderna Tjärnqvist, Nils Ekman, Marcus Nilson, Ossi Väänänen, Jiri Marusak (första året).
Tycker överlag de ansvariga gjort fler bra än dåliga värvningar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hursomhelst, skulle aldrig försöka pressa ledningen till att ta in en spelare de själva inte tror på.
Expert.
Låst