DIF_Soldier skrev:Zibanejad verkar få spela de 9 första matcherna vilket betyder att vi får vänta tills efter 25 oktober på besked. Är detta ett jävla skämt?
Gör en markering och släpp honom. You're on your own. Man kan inte behandla en klubb på det här viset, det är ingen jävla välgörenhet vi sysslar med.
Är ju helt väntat under rådande förutsättningar.
Seriöst. In med Linkan, jag blir fan galen annars.
Linkan - Almtorp - Åberg
Nilson - Otto - Ölvestad
Tjärnqvist - Norman - Cehlin
Brodin - Fimpen - Kempe
Extra: Tim, Carlsson och Söder är reserver...
DIF_Soldier skrev:Zibanejad verkar få spela de 9 första matcherna vilket betyder att vi får vänta tills efter 25 oktober på besked. Är detta ett jävla skämt?
Gör en markering och släpp honom. You're on your own. Man kan inte behandla en klubb på det här viset, det är ingen jävla välgörenhet vi sysslar med.
Linkan - Almtorp - Åberg
Nilson - Otto - Ölvestad
Brodin - Fimpen - Kempe
Skapligt.
Tim som reserv?????
Senast redigerad av Sjöwall den 2011-09-30 13:01:30, redigerad totalt 1 gånger.
Linkan - Almtorp - Åberg
Nilson - Otto - Ölvestad
Brodin - Fimpen - Kempe
Skapligt.
Skulle Linkan komma hem har vi ju väldigt många forwards att tillgå. Det är väl det dom också kommer hänvisa till, "att vi har full trupp". Isf vill jag bara lägga mig ner och spy i 8 dagar i streck.
För varför inte lira med 5 ytterforwardspar? När vi har full trupp då vill säga vilket inte är jätteofta. Det vill jag minnas att vi gjorde i slutspelet 09/10 och det gick ju ganska skapligt.
Något i stil med det du föreslog kanske. Där ytterforwards ska matchas jämnt i 5/5 och sedan lira med uttalade specialteams i PP. Ett drömläge för mig iaf. Garanterat en mardröm för Järlan och Hardy. Tyvärr.
Haha, nån måste vara reserv. Visst byt ut nån annan. Försöker dock vara realist, så gott man kan. Hardy gillar inte Tim nu - och lär inte gilla honom mer om Linkan kommer. Ut med Tjärnqvist då.
Edit:
Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta sätt Tim som extraforward. Snart slår jag någon.
Haha, count me in. Folk har verkligen ingen koll alls! Vet att tillåts ha en egen åsikt men det här är bara sjukt
Ja, för i forumet är det ju uppenbart alla andra tycker att du alltid har mest koll.
Tror ledningen anser att det inte finns plats för Bremberg alt. att hans tjänster inte behövs. Vidare förklaras att truppen behöver arbetsro, att spelet kommer bli bättre, att våra juniorer är fullgott komplement och att vi inte har pengar.
Tror tyvärr Linkan spelar i Finland resten av säsongen.
kaminor skrev:Haha, nån måste vara reserv. Visst byt ut nån annan. Försöker dock vara realist, så gott man kan. Hardy gillar inte Tim nu - och lär inte gilla honom mer om Linkan kommer. Ut med Tjärnqvist då.
Edit:
Jockmaniac skrev:
DIF_Soldier skrev:Sluta sätt Tim som extraforward. Snart slår jag någon.
Haha, count me in. Folk har verkligen ingen koll alls! Vet att tillåts ha en egen åsikt men det här är bara sjukt
Ja, för i forumet är det ju uppenbart alla andra tycker att du alltid har mest koll.
Det vet jag inget om, och när det gäller saker jag inte har koll på, så är mina läppar förseglade. Meen att bänka våran kanske hetaste spelare i nuläget är ju mer än måttligt korkat. Det tror jag de flesta förstår. Undantaget du och som du är inne på, Hardy kanske?
AGERA JJ! En chans som denna kommer aldrig igen! Tror Linkan har grymt mycke mer att visa än vad han gjort i hv. 26 poäng är inte illa förra året om man tittar på istid och sättet dom spelade honom. Nej jag spyr rakt ut om jag får läsa att han skrivit på för modo nästa vecka och att DIF inte enns har hört av sig!
Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?
Är han hel så sällar jag mig till "ta hem Linkan nu"-gänget. Annars inte.
Magnutz skrev:Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?
Linkan sparkades eftersom han inte passar in i Dahléns spelsätt, tror jag iaf.
Och varför Hardy plötsligt skulle ändra sin syn på Linkan förstår jag inte..
Magnutz skrev:Kom igen nu. Anledningen till varför Linkan lösts från kontraktet måste väl först bli känd innan vi "tar tillbaks" Linkan? Är han dåligt tränad? Dras han med dåliga knän, trasiga fötter?
Dem sa det ju ganska tydligt i artiklarna på sportexpressen och aftonh*ran. Att han inte har lyckats att ta en plats i de två offensiva kedjorna och man anser att den kvalitén som han besitter är för bra för en 4:e kedja. Då dem hellre kan ha unga och tuffa spelare där. Förstår inte att dem inte gav honom chansen i powerplay och första kedjan. Det är samma sak som att sätta Crosby som defensiv back.
Sen om han dras med skador vet vi ju inte. Tillbaks med Linkan.
Kall-El skrev:Haken är bara den att spelet sett lika jävligt, ojämnt, osäkert och svagt ut sedan förra hösten.
Skulle ledningen välja att INTE plocka in Bremberg och spelet inte blir markant bättre kommer de ju helt klart att få ett rent helvete från fansen.
Frågan är om de vågar ta den chansen?
Om Bremberg fått pröjs av HIV för denna säsong borde han väl dessutom vara villig att krita på för oss till en relativt billig peng dessutom.
En sak är säker hamnar han hos Råtta för han vill hem till Stockholm då anser jag att huvuden skall rulla...
Fast i verkligheten så kommer troligtvis detta "helvete" bestå i 15-20 användare på det här forumet som skriver arga saker. Jag misstänker att de vågar.
Linkan sparkades eftersom han inte passar in i Dahléns spelsätt, tror jag iaf.
Och varför Hardy plötsligt skulle ändra sin syn på Linkan förstår jag inte..
Nä, Linkan lirar nog aldrig mer i Djurgården.
Hade han varit 27 eller så hade det gått att slipa honom men killen är 38, inte träningsnarkoman och har precis blivit löst från sitt kontrakt. Det luktar inte som den vi vill ha som ersättare till Mika Z. Om Linkan kan tänka sig att spela för 2500kr/månad kan vi kanske ha honom med i PP men.. Hur bakar man in killen i 5vs5-spelet utan att förskjuta hela laget. Nån måste ju ryka och det lär väl bli Åberg då.
Ska Linkan hem igen ska han vara fräsch och helt skadefri. Annars är det en skandal. Vi kan väl inte plocka hem honom bara för att det går?!
Läs mig rätt: Jag håller Linkan högt. Det är dock fullkomligt irrelevant här.
Överförtydligande till er som tror jag hatar Linkan: JAG VILL HA HONOM TILLBAKS! men bara om han är hel.