Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Raus
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Raus »

Tänk vilken enorm revanschlust Bremberg skulle ha om han fick komma hem till DIF.
Tänk vilka enorma hyllningar han skulle få på Hovet.
Tänk vad glad han skulle bli att få komma hem igen.

Jag bara ryser. SNÄLLA DIF, AGERA!
Losing all hope was freedom.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Sa inte Hardy typ rakt ut för nåt år sen att han inte ville ha Linkan?

Jag blir inte jätte besviken om vi inte tar honom men det känns som att vårat PP kan gynnas rejält av det här!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Ge oss Linkan. Nu!
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Hardy måste sätta laget framför sig själv. DIF behöver Linkan, Linkan behöver DIF.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Nej tack till Linkan!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

HIV sparkar Linkan enligt vissa uppgifter, betyder detta att de fortsätter pröjsa hans lön eller att de kommit överrens och helt enkelt köpt ut spelarens kontrakt?

Om bara Bremberg kan tänkas sig en vettig lön anser jag att vi skall slå till, en Bremberg i form skulle kunna rädda vårt PP och bara det skulle göra han värd att satsa på.

Zibbe lär gå förlorad och då borde det finnas plats för att chansa lite med Bremberg, allt annat vore helt ärligt en smärre skandal i mina ögon.
Mash

Inlägg av Mash »

Stadion skrev:Nej tack till Linkan!
Ja tack till Linkan!

Han behövs till offensiven, agera nu Hardy!
Användarvisningsbild
roj

Inlägg av roj »

Kall-El skrev:HIV sparkar Linkan enligt vissa uppgifter, betyder detta att de fortsätter pröjsa hans lön eller att de kommit överrens och helt enkelt köpt ut spelarens kontrakt?

Om bara Bremberg kan tänkas sig en vettig lön anser jag att vi skall slå till, en Bremberg i form skulle kunna rädda vårt PP och bara det skulle göra han värd att satsa på.

Zibbe lär gå förlorad och då borde det finnas plats för att chansa lite med Bremberg, allt annat vore helt ärligt en smärre skandal i mina ögon.

Hv71 Har löst ut han från kontraktet så om jag har fatta det rätt så har han fått betalt för hela säsongen.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:HIV sparkar Linkan enligt vissa uppgifter, betyder detta att de fortsätter pröjsa hans lön eller att de kommit överrens och helt enkelt köpt ut spelarens kontrakt?

Jag skulle tro man köpt ut honom, antar att Linkan acceperat en viss summa av det riktiga kontraktet - väldigt svårt att tro han fått all innestående lön. Man har väl klargjort för Fredrik att han inte skulle få någon speltid och helt enkelt kommit överrens om en summa.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev:

Jag skulle tro man köpt ut honom, antar att Linkan acceperat en viss summa av det riktiga kontraktet - väldigt svårt att tro han fått all innestående lön. Man har väl klargjort för Fredrik att han inte skulle få någon speltid och helt enkelt kommit överrens om en summa.
Låter soft! Här har du en påse pengar för att inte komma till arbetet!

Kom igen nu, in med Linkan!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Zibanejad verkar få spela de 9 första matcherna vilket betyder att vi får vänta tills efter 25 oktober på besked. Är detta ett jävla skämt?

Gör en markering och släpp honom. You're on your own. Man kan inte behandla en klubb på det här viset, det är ingen jävla välgörenhet vi sysslar med.
Säg den glädje som varar
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:Zibanejad verkar få spela de 9 första matcherna vilket betyder att vi får vänta tills efter 25 oktober på besked. Är detta ett jävla skämt?

Gör en markering och släpp honom. You're on your own. Man kan inte behandla en klubb på det här viset, det är ingen jävla välgörenhet vi sysslar med.
Det värsta är vi är den enda Elitserieklubb som skulle gå med på detta... Börjar faktiskt bli mer än rikligt förbannat på vår ledning. Någon jävla måtta får det vara, och det är dags att vi supportrar gör någon markering om inte de anställda vill göra sitt jobb. Zibbe behandlar klubben som skit, med rätta om han nu skulle lyckas med det. Ska vi va helt ärliga så är det ingen av oss härinne som skulle tacka nej till ett sånt skyddsnät som Djurgården erbjuder Mika. MEN vi ska inte acceptera det. Djurgården är ingen jävla dörrmatta som kan vandras fram och tillbaka över varje säsong. Även fast Järlefeldt, Engström, Hardy verkar vara av den åsikten.

Spelet ser ut som skit, om vi ska vara ärliga. Det kan inte ens de förneka! Trots deras löjliga inställning om att "vi minsann har mest tålamod av alla i Sverige". Jag är orolig för min förening, vi har spelare som glider runt på våra matcher som om det är någon jävla lek vi håller på med, och några som bara underprestrerar å det grövaste. Vi har ett värdelöst powerplay som våra tränare fullständigt verkar ignorera. Har skade- och sjukdomsproblem plus att en av våra absolut bästa spelare klassmässigt lämnar oss. Som en skänk från ovan så blir en av Elitserens mest spelskickliga spelare ledig samtidigt som Zibbe försvinner. Vi har ett drömläge! Ungefär som om Modo säger nej till Bröderna Sedin för att, "nej tack vi ska klara det med enbart vår ungdomsverksamhet och dessutom är denna värvning precis det alla väntar sig av oss, inge kul då ju". Som en envis dagisunge!

Fan vad trött jag blir på dessa människor ibland alltså....
Senast redigerad av Jockmaniac den 2011-09-30 12:50:53, redigerad totalt 3 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

DIF_Soldier skrev:Zibanejad verkar få spela de 9 första matcherna vilket betyder att vi får vänta tills efter 25 oktober på besked. Är detta ett jävla skämt?

Som jag skrivit tidigare, det här måste vara sista gången DIF hamnar i en sådan här situation. Man måste kunna kräva att Pontus Åberg med flera kan bestämma sig och lämna besked till Djurgården i god tid om de ska åka över Atlanten och satsa på NHL (och i det ingår att hamna i AHL om man är för dålig!!) eller stanna och utvecklas i Djurgården (och i det ingår att förbereda sig för säsongen i DIF, inte åka över Atlanten så fort NHL-laget har ett ispass!!).

Fatta ett beslut och stå för det som en man. Vela inte tills halva säsongen är spelad. Det är inte att begära för mycket av en professionell ishockeyspelare.
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Hade Mika återvänt de kommande dagarna kan jag förstå att inte Linkan skulle vara aktuell. Men nu blir det alltså inte så utan det blir än mer utdraget därborta. Se honom som förlorad nu för helvete, dyker möjligheten upp att få hem honom så ta det då isf.
Men nu är det NU och vi behöver en spelare som kan göra "det lilla extra", gå in och avgöra matcher osv osv. Och nu är självaste Fredrik "Linkan" Bremberg ledig.
*Han är fortfarande en av serien vassaste forwards (om man använder honom rätt), det är jag övertygad om.
*Han är en stor Djurgårdsprofil och han skulle garanterat vara sugen på en comeback i DIF för att visa att han fortfarande kan.
* Han blev utköpt(?) av HV och lär således fått en stor del av lönen betald ändå. Vilket rimligen borde betyda att han knappast skulle kräva någon monsterlön.
* Djurgården BEHÖVER verkligen förstärka laget med en spetsspelare. Tänk vilka underverk han skulle göra med vårat nuvarande piss-powerplay.

Om man inte ens är intresserade av "Linkan" i detta läget så anser jag att man skvätter kiss lite överallt. Dels på Bremberg himself, dels på alla fans och även på föreningens sportsliga ambitioner.

Hade vi haft vilken annan tränare som helst förutom Hardy så tror jag faktiskt att det varit högaktuellt med "Linkan". Nu är jag högst tveksam, tyvärr. Och jag blir redan nu förbannad över det.
Kan inte Hardy skrälla och visa motsatsten? Snäääääälla....
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Dags att agera. Tillbaks med Linkan nu! Precis vad vi behöver. Han passar perfekt in vårt spelsystem med långa anfall. Har mailat DIF och hoppas ni gör det också. Låt vårt meste poängplockare genom tiderna få avsluta hos oss. Linkan är en legend i vår klubb.
Låst