Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Datsyuk_13 »

Med risk för att svära i kyrkan, men personligen tycker jag INTE att Djurgården ska värva hem Bremberg. Jag hyser verkligen en enormt stor respekt för vad "Linkan" uträttat tidigare under karriären, men hans karriärkurva pekar ju inte direkt uppåt. Killen är ändå 38 år!
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Datsyuk_13 skrev:Med risk för att svära i kyrkan, men personligen tycker jag INTE att Djurgården ska värva hem Bremberg. Jag hyser verkligen en enormt stor respekt för vad "Linkan" uträttat tidigare under karriären, men hans karriärkurva pekar ju inte direkt uppåt. Killen är ändå 38 år!
Det handlar om en spelare som skulle lyfta vårt powerplay något oerhört. Spelformen som varit vår stora akilleshäl de senaste åren, som jag ser det. Man säger inte nej tack till Linkan i det läge vi befinner oss nu.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Mitt tips är för övrigt att Linkan hamnar i Timrå.
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Skulle personligen ta emot Bremberg med öppna armar men tror inte DIF känner lika. Man valde att inte signa honom inför förra säsongen och hans prestationer det senaste året måste snarare varit en bekräftelse på att de tagit rätt beslut.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

luncano skrev:Skulle personligen ta emot Bremberg med öppna armar men tror inte DIF känner lika. Man valde att inte signa honom inför förra säsongen och hans prestationer det senaste året måste snarare varit en bekräftelse på att de tagit rätt beslut.
Han fick ju inte lira i HV, inte lätt o producera poäng när man harvar i en 3:e line och inte lirar PP (vilket är hans specialtet) så att säga att han presterat dåligt är ju ganska hårt då han inte ens får chansen!
Dock är han ju gammal nu, men det hindrade inte Ragge att dominera. Jag är bombsäker att Linkan hade levererat i rätt miljö, och då förhoppningvis DIF's powerplay!
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Daniel942 »

AMMC skrev:
Daniel942 skrev:Bremberg istället för Zibanejad låter som ett bra byte.
Det tycker jag verkligen inte. Tar Zibanejad lätt.
Nu menade jag mer som "Zibbe kommer inte hem - vi tar Linkan istället".

Skulle nog också välja Zibanejad före Linkan.
DIF!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Men herregud människor, jag tror inte att Linkan skulle vara någon messias om vi värvar hit honom. MEN som Renberg sa igår på Hockeykväll, det finns ont om kvalite på marknaden just nu, Hardy sa innan säsongen på frågan, om det är något som saknas i Djurgårdens lag den här säsongen, "det får vi se några omgångar in", det är ganska tydligt att det saknas offensiv spets i det här laget. Powerplay är uruselt, ÄVEN när Marcus Nilson och alla gubbar är med. Vi har problem med någon som kan göra det där lilla extra och förändra matchbilder, det funka rinte bara med killar som Ölvestad, Brodin och och Cehlin som är duktiga på att sprätta med grillorna, utan någon som kan hålla pucken, slå en vettig passning, och Linkan är Elitseriens bästa spelare på detta. Detta lär man få till en vettig peng, plus att Zibbe INTE kommer tillbaka. De tär inte lätt att leverera på bänken(se Tim Eriksson) men varje gång jag sett hv spela och Linkan varit på isen så har jag nästan brallat på mig varje gång. Man ser att han har en talang som få andra har, och hans pass håller fortfarande världsklass, det kan Hiv och vår ledning inte säga nått annat om.

Säger ledningen nej till Linkan just nu så pissar man inte bara honom i ansiktet, utan även oss supportrar. Nr 23 är ledigt, vi har chansen att faktiskt få ihop ett skapligt lag som kan undvika bottenstriden. Ta chansen eller dra åt helvete!!!

Djurgården är för mig iaf är inget träskgäng
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bremberg (I DIF-tröja) på Hovet är en fin & oftast väldigt vacker kombination.
Men detta kommer falla på att Herr Nilsson helt enkelt inte gillar "den sortens spelare"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:
AMMC skrev:

Det tror jag alla förstod......utom YMCA
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Bremberg (I DIF-tröja) på Hovet är en fin & oftast väldigt vacker kombination.
Men detta kommer falla på att Herr Nilsson helt enkelt inte gillar "den sortens spelare"
Så är det så klart.

Men Hardy har ju helt fel här, alltså Linkan må se lite loj ut ibland men han är en jävel på att hålla pucken i anfallszon (och naturligtvis flippa Linkan-mackor som alltid sitter på bladen till höger o vänster). Är det inte långa anfall Hardy vill bygga sin hockey kring? Om Linkan ser loj ut i Hardys ögon hur i helvete kan han tycka M.Tjärnqvist platsar? Begriper det inte.

Annars är jag personligen lite orolig över hans form. Vet att Fredrik alltid tränar bra så det borde inte vara några problem egentligen, tycker också han verkligen borde varit revanschsugen sen förra säsongen och legat i hårt med träningen.

Aja, det skall oerhört mycket till för att vi får se Linkan i DIF. Det är ju dock ett ganska lustigt sammanträffande att vi med rätt stor sannolikhet får reda på att Zibanejad stannar i Ottawa samma dag som nyheten släpps att HV droppar Bremberg.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Lee Harvey Oswald skrev:
Daniel942 skrev:
AMMC skrev:

Det tror jag alla förstod......utom YMCA
Ett bra byte brukar betyda att det utfallet av bytet är positivt.

Har du problem eller?
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jag skulle välja Linkan före Zibanejad alla dagar i veckan. Vi har redan ett antal Zibbe-liknande spelare (om än inte lika vassa), men av Linkan finns det bara en. Marcus Nilson är inte i närheten av Linkans liraregenskaper.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

In med Linkan!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Okej. Jag fattar ingenting av det här med Zibby. Sa han inte att om han inte får garantier att han får spela hela säsongen i NHL så återvänder han? Vad blir nästa överraskning, att han ska lira i AHL?

38 är bara en siffra. 41 (Selänne) är också en siffra. Köp!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Ärligt talat, tar man inte in Linkan nu vet jag inte vad dom står på. En spelare som alltid har presterat i Djurgården och som har dom exakta kvalitéerna vi behöver just nu. Vill se #23 i världens finaste tröja igen, om än för att tacka för allt. Men Fredrik är långt ifrån färdig, och det kommer han bevisa.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst