Japp, finns ju bara positivt säga efter en fem-etta i arslet. Fattas bara att vi sätter minst sex kassar per match så har vi ju lätt en 3-poängare per omgång. JIIPPIEYYYY
Ser redan nästa sässong framför mig när Sundsvall, Arboga och Oskarshamn kommer och gästar globen.
Ja Du Jasmine?
Du var nog väldigt förbannad då du skriver att Djurgården är sämre än gnaget!
För det är vi inte, vi är på tok mycket bättre, klasser bättre!
Vi har stora problem på bortais, men hemmaspelet fungerar klockrent, en plump endast mot Skellefteå 3-4.
I övrigt klanderfritt!
Gnaget förtjänar sin plats i hockeyallsvenskan, storhetsvansinne med jortikapengar på 90-talet har resulterat i att de var nere å vände i Tunnelbaneserien 2004/05 (Division 1 B)!
In med en målskytt i primetime åldern som någon skrev.
en säker back och hårdträning på Ronnie Pettersson, Thomas Johansson..
Vilken Målvakt vi hittat i Daniel Larsson, släpp för i helvete inte honom Djurgår´n!
Realistiskt just nu är väl att se till platserna 7-10, vi är 8:a!
Än så länge....
#25 SuperMicke Johansson skrev:Ja Du Jasmine?
Du var nog väldigt förbannad då du skriver att Djurgården är sämre än gnaget!
För det är vi inte, vi är på tok mycket bättre, klasser bättre!
Vi har stora problem på bortais, men hemmaspelet fungerar klockrent, en plump endast mot Skellefteå 3-4.
I övrigt klanderfritt!
Vart var du när Brynäs gästade Globen? Skulle inte kalla att spelet fungerar klockrent när vi som så många gångar släpper inte ett mål i slutet av matchen. Vi vinner inte matchen, vi tar bara bonuspoängen. Du verkar blunda för faktan att något är jävligt fel i DIF när vi gång på gång släpper in mål i slutet av matcherna. Det spelar ingen roll om vi enligt dig spelar "klockrent" när vi förlorar på bortaplan hela tiden.
Vakna upp och se verkligheten.
Kan också ställa frågan villket lag som kommer vara bakom oss när säsongen är slut förutom Malmö? För just nu är vi sämst, tillsammans med Malmö.
Jag kommer aldrig att kunna acceptera att spelarna i DIF viker ner sig så kraftigt som under gårdagens drabbning. Jag kan ta en förlust, men inte att man förlorar på det här sättet.
Igår var det amatörmässigt när det gäller såväl defensiv och offensiv. Vi tappade ständigt markering (speciellt i den tredje perioden) och kom knappt över offensiv blå på två perioder. Hur f-n ska man lyckas vinna matcher då?
Men nu är det nya tag som gäller emot Frölunda, och jag räknar med att jag får se att taggat DIF med bra fart under rören. På torsdag ska även vi på läktaren göra vårt jobb oavsett ställning matchen igenom för att lyfta fram Djurgården. Det här ska bli säsongens bästa hemmastöd.
Hittills samma berg- och dalbana i resultaten som i fjol. Samtidigt känns det definitivt som att truppen är starkare i år, och att en plats bland de 8 är fullt realistisk om laget kommer upp i en både bra och jämn nivå.
Sneglade på tabellen i Metro idag och noterade att det de facto är lika långt poängmässigt upp till toppen - Timrå exkluderat - som till plats 11. Vad tyder detta på? Jo, en rejält jämn serie samt att fler lag än Dif underpresterat. Vilka av de tippade topplagen kan vara nöjda hittills? Inte FBK och definitivt inte HV eller VF, det skulle möjligen vara MoDo då. Timrå, SAIK och Mora (den sistnämnda "som vanligt") har ju överraskat de flesta tips. Dif? De som trodde på en markant höjning - Anrell - måste vara besvikna efter försäsongen, de övriga skulle säga "ungefär som väntat".
Ser vi till spelet hittills varvas riktigt bra insatser med tämligen mediokra insatser, även om de sistnämnda i mitt tycke inte varit lika många som i fjol. FBK-matchen kan vi glömma, och SAIK VILL man ju bara glömma, liksom sista perioden mot Mora igår. I övrigt har vi ju kunnat notera viss oförmåga att täppa till i slutminuterna -hm- men med den unga truppen i åtanke borde detta kunna åtgärdas under säsongens gång.
Jag har inte något svar på exakt när det skulle gå att prata om kris, jag tror dock att vi tills vidare får göra oss beredda på den väg av toppar och dalar vi sett de senaste åren, dock utan de nästan tvåsiffriga resultat vi kunnat se tidigare. Jag håller med att förluster mot lag på undre halvan är dubbelt retliga - 3p mot Mora håller jag med om är mera värda än 3p mot Timrå. Men samtidigt har jag en - personlig, men ändå - känsla av att få lag på undre halvan kommer ta fler poäng mot topplag än vad Dif kommer göra, där tror jag den förbättrade bredden kommer ge resultat. Och det finns sanning i påståendet att det är lättare att vara underdog och spela på motståndarnas misstag än att föra matcher mot "sämre" lag, men tror för tusan inte att Challe och Säcken inte vet det sedan länge...jag litar på dem, men hoppas också de förmår ryta till rejält när folk inte visar tåga. Vem myntade repliken "du spelar för fan i Djurgården, inte i nåt jävla gärdsgårdslag"? Tumba kanske....
Va hade ni för förväntningar inför säsongen, seger 50 matcher i rad lr ?
Ok, vi spelar inte jätte bra just nu, men vi ligger på 8:e plats!
De som tippat här på forumet har ju alltid sagt plats mellan 6-10
Bara för att vi nu inte har tagit 3 poäng på länge, betyder la inte de att vi e skit och kommer få kvala....
Jag är helnöjd med säsongen så här långt, och de e inte lätt att spöa Mora på bortais, så bryt ihop o kom igen nu, inget dumt snack om att vi skäms för våra färger, ALDRIG
Tack för ordet
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Va hade ni för förväntningar inför säsongen, seger 50 matcher i rad lr ?
Ok, vi spelar inte jätte bra just nu, men vi ligger på 8:e plats!
De som tippat här på forumet har ju alltid sagt plats mellan 6-10
Bara för att vi nu inte har tagit 3 poäng på länge, betyder la inte de att vi e skit och kommer få kvala....
Jag är helnöjd med säsongen så här långt, och de e inte lätt att spöa Mora på bortais, så bryt ihop o kom igen nu, inget dumt snack om att vi skäms för våra färger, ALDRIG
Tack för ordet
Du har all rätt att det är 50 omgångar kvar och vi inte ska bryta ihop redan nu. Men som du ser har vi Djurgården inte vunnit på borta-is än och någongång måste vi göra det. Man kan inte släppa in motståndarlagen som vi gör i slutet av bortamatcherna. Som Wikegård säger: "Järnkaminernas spel på bortaplan saknar för tillfället alldeles för mycket för att jag skall ha förhoppningar om ett kommande slutspel. Efter en riktigt bra inledning av matchen släpper man ifrån sig initiativet till Mora. Det är inte direkt första gången i år som Djurgården släpper till det i den sista perioden. Igår var det dags igen. Detta var femte gången, och det är baske mig ingen slump vi snackar om."
Självklart kan man göra ett bra första och andra period, men släpper aldrig ifrån sig spelet i slutet av matchen. Hellre tvärtom.
Man kan inte heller säga att man är inte orolig när man inte har vunnit en ända bortamatch än. Man måste vara lite orolig annars blir det ingen slutspel. Visst ska man inte snacka skit om laget, men man ska inte vara nöjd ändå.
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n