Han fick väl en assist till Tims mål idag, då han passade till Tim när han var vid mittlinjen, därefter gjorde han ett solo mål.Metal Machine skrev:Nej, inbrytningen på mål som han gjorde i Timrå-matchen var ju bara ren tur! Skottet han tog mot Hv, och som Tjärna styrde in, var säkert tänkt som en bakåtpassning. Framspelningen till Mackans derbymål gjordes egentligen av en AIK:are. O.s.v...Soulsic skrev:Hur fan kan Klubertanz som varit så anonym lyckas få in 7 poäng redan nu? Känns inte som något av poängen förutom hans mål är något han varit en betydande roll i.
FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Åberg är mer nervös när han spelar hemma på Hovet pga att det är ett mycket bättre tryck på läktarna där, än vad det är vid bortamatcherna.
Av 16 möjliga minusmål i Elitserien denna säsong har Boumedienne lyckats vara inne på isen vid 9. Det betyder att sannolikheten att Djurgården ska släppa in mål när Boumedienne är på isen är 56,25%, medan sannolikheten är 21,87% att Djurgården ska släppa in mål när varje av de andra två backparen är inne. Totalt jävla sanslöst...
Boumedienne har varit inne på +5, -9 = -4.Josefsson skrev:Av 16 möjliga minusmål i Elitserien denna säsong har Boumedienne lyckats vara inne på isen vid 9. Det betyder att sannolikheten att Djurgården ska släppa in mål när Boumedienne är på isen är 56,25%, medan sannolikheten är 21,87% att Djurgården ska släppa in mål när varje av de andra två backparen är inne. Totalt jävla sanslöst...
Senast redigerad av Caveman den 2011-09-30 00:46:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Han har väl varit på isen några gånger när vi gjort mål också kanske?Caveman skrev:Boumedienne ligger väl på - 4. Jag förstår inte dina uträkningar.Josefsson skrev:Av 16 möjliga minusmål i Elitserien denna säsong har Boumedienne lyckats vara inne på isen vid 9. Det betyder att sannolikheten att Djurgården ska släppa in mål när Boumedienne är på isen är 56,25%, medan sannolikheten är 21,87% att Djurgården ska släppa in mål när varje av de andra två backparen är inne. Totalt jävla sanslöst...
DIF!
- SirDIFalot
Inne på fem mål framåt, nio mål bakåt, = minus 4.Caveman skrev:Boumedienne ligger väl på - 4. Jag förstår inte dina uträkningar.Josefsson skrev:Av 16 möjliga minusmål i Elitserien denna säsong har Boumedienne lyckats vara inne på isen vid 9. Det betyder att sannolikheten att Djurgården ska släppa in mål när Boumedienne är på isen är 56,25%, medan sannolikheten är 21,87% att Djurgården ska släppa in mål när varje av de andra två backparen är inne. Totalt jävla sanslöst...
Expert.
Jag har rättat till det nu.
Boumedienne har varit inne på +5, -9 = -4.
Då är det -4 som gäller.
Då är det -4 som gäller.
- SirDIFalot
Jo, men han pratar om hans benägenhet att vara inne på mål bakåt. Inte hans sammanlagda plus/minus. Dvs hans minus 9.Caveman skrev:Jag har rättat till det nu.
Då är det -4 som gäller.
Expert.
+1. Han kommer verkligen undan billigt ofta. Han är en stor säkerhetsrisk i egen zon, vanligen ser man han åkande ett par meter efter puckhållare efter att först ha ramlat.Caveman skrev:Han får väl nästan aldrig någon skit...? Folk ser bara till hans assist, han har varit riktigt kass dom två senaste matcherna.Metal Machine skrev:Kyle tycker jag kommer undan för att han är ljusår bättre än Boumedienne och Holmqvist i defensiven. Dessutom har han en offensiv som är helt magisk. Kyle får ta oförtjänt mycket skit i mitt tycke.
Nej, han har haft rejält med flyt vad det gäller statistiken. Ett par bra aktioner, tex inbrytningen som ledde till att Tjärna kunde slå in den på volley.Soulsic skrev:Hur fan kan Klubertanz som varit så anonym lyckas få in 7 poäng redan nu? Känns inte som något av poängen förutom hans mål är något han varit en betydande roll i.
Ja och det jag säger är att Josef som värst kunde ha haft +X, -16. Med tanke på det så är -9 ofantligt mycket oavsett om hans siffror är +5, -9 eller +15, -9.Caveman skrev:Jag har rättat till det nu.
Då är det -4 som gäller.
För alldeles oavsett hur många plusmål han är inne på isen på, så kvarstår faktum att när det väl har släppts in ett baklängesmål av Djurgården (som inte är ett PP-mål) så är sannolikheten 56,25% att Josef Boumedienne fanns på isen när det släpptes in!
-
Vet inte om det redan delats ut + hit och dit, men Mario Kempe har lyft sig rejält i sitt fysiska spel och sin skridskoåkning anser jag, från förra säsongen.
Blir bara så förbannad att hans puckar inte trillar dit, han är så jävla väl värd att få göra mål. Att allt bara ska släppa! Grabben har en skön stajl, utan dess like. Han och Tim tycker jag nog är de mest underskattade spelarna.
Dags att ge nykomlingarna på proppen på lördag! T A G G A!

Blir bara så förbannad att hans puckar inte trillar dit, han är så jävla väl värd att få göra mål. Att allt bara ska släppa! Grabben har en skön stajl, utan dess like. Han och Tim tycker jag nog är de mest underskattade spelarna.
Dags att ge nykomlingarna på proppen på lördag! T A G G A!

"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Kempe har bra fart och blick för spelet, dock har han 2 stora minus (blir säkert bättre i framtiden).SebastianK skrev:Vet inte om det redan delats ut + hit och dit, men Mario Kempe har lyft sig rejält i sitt fysiska spel och sin skridskoåkning anser jag, från förra säsongen.
1. Han väger fan inget så även när han "smäller på" så blir det oftast han som tappar balansen och motståndaren rättar till tröjan lite. Dock grymt att han vågar och trycker till, mer sånt behövs.
2. Killen måste fan träna på avslut. Han verkar ju tro att han är Crosby eller nån (för mkt tv-spelande?) och ska alltid trixa till det i sista stund, en extra dragning eller som vid straffar, inte åker han fram och bara lägger in den utan han vill hitta på nån Omark-variant (snudd på)! Mer rakt och enkelt spel när det gäller avsluten så skulle puckarna regna in för honom!
Annars diggar jag oxo Kempe; han, DT, Åberg, Wesslau, Sillen (även om han alltid hamnar i sarghörnen) och Claesson har varit mina stora plus so far denna säsong! Resten får underkänt och spelare som Almtop, Carlsson samt Bume måste höja sig ung 300%, annars ska de inte spela i DIF nästa säsong!
Håller inte med i beskrivningen av Kempe. Jag tycker egentligen tvärtom. Han har dåligt spelsinne och passningar. Vad han dock har är ett bra skott och extremt hög fart som ger honom skönt tryck i tacklingarna.Capcash skrev:Kempe har bra fart och blick för spelet, dock har han 2 stora minus (blir säkert bättre i framtiden).SebastianK skrev:Vet inte om det redan delats ut + hit och dit, men Mario Kempe har lyft sig rejält i sitt fysiska spel och sin skridskoåkning anser jag, från förra säsongen.
1. Han väger fan inget så även när han "smäller på" så blir det oftast han som tappar balansen och motståndaren rättar till tröjan lite. Dock grymt att han vågar och trycker till, mer sånt behövs.
2. Killen måste fan träna på avslut. Han verkar ju tro att han är Crosby eller nån (för mkt tv-spelande?) och ska alltid trixa till det i sista stund, en extra dragning eller som vid straffar, inte åker han fram och bara lägger in den utan han vill hitta på nån Omark-variant (snudd på)! Mer rakt och enkelt spel när det gäller avsluten så skulle puckarna regna in för honom!
Annars diggar jag oxo Kempe; han, DT, Åberg, Wesslau, Sillen (även om han alltid hamnar i sarghörnen) och Claesson har varit mina stora plus so far denna säsong! Resten får underkänt och spelare som Almtop, Carlsson samt Bume måste höja sig ung 300%, annars ska de inte spela i DIF nästa säsong!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
jag fattar verkligen inte hur vissa folk kan klaga så mycket på Almtorp. i min åsikt har han varit en positiv överraskning.
Han sliter i princip 60min varje match, och har varit våran stabilaste center hittils i säsongen.
Han sliter i princip 60min varje match, och har varit våran stabilaste center hittils i säsongen.
- -daniel-
Jag håller nog med om att Almtorp är duktig, men problemet är att vi skriker efter en förstacenter och riktigt där är inte Jonas.Hildi skrev:jag fattar verkligen inte hur vissa folk kan klaga så mycket på Almtorp. i min åsikt har han varit en positiv överraskning.
Sen spelade han inte igår så känns meningslöst att ta upp hans insatser i den här tråden (om man nu skall vara petig).

Mods: upp med tråd till Växjö matchen hemma, tack!