FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Än en gång har detta forum gått från helvete till paradis på två dagar. Finns en charm här som är svår att hitta på andra ställen.
Grymt att läsa om Söder, Åberg och alla andra yngre som offrar sig. Hoppas det smittar av sig på de äldre. Nilson framförallt.
Grymt att läsa om Söder, Åberg och alla andra yngre som offrar sig. Hoppas det smittar av sig på de äldre. Nilson framförallt.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja visst är det härligt.Struten skrev:Än en gång har detta forum gått från helvete till paradis på två dagar. Finns en charm här som är svår att hitta på andra ställen.

- SirDIFalot
I match 11 gjorde han sitt första mål. Men då hade å andra sidan folk inte lika höga förväntningar. Kommer ihåg i omgång fyra...? När vi åkte till Frölunda och vann 5-1 med vår extremt bra fungerande förstakedja. Krüger-Engqvist-Josefson. Dom våldtog Frölunda på egen hand och Marcus Nilson centrade efter det i en 4:e kedja ett par matcher...-daniel- skrev:Jag undrar om det är någon som har nåt minne här? Hur bra var egentligen Nilson 09/10 innan december någongång? Ganska praktusel och betydligt sämre än inledningen av den här säsongen.
Tycker folk överdriver sin hets mot honom.
Expert.
Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Vi har ett nytt lag idag Struten.Struten skrev:Än en gång har detta forum gått från helvete till paradis på två dagar. Finns en charm här som är svår att hitta på andra ställen.

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Som någon sa så borde han kanske få testa i ny miljö.
- -daniel-
Något sådant, ja.SirDIFalot skrev:I match 11 gjorde han sitt första mål. Men då hade å andra sidan folk inte lika höga förväntningar. Kommer ihåg i omgång fyra...? När vi åkte till Frölunda och vann 5-1 med vår extremt bra fungerande förstakedja. Krüger-Engqvist-Josefson. Dom våldtog Frölunda på egen hand och Marcus Nilson centrade efter det i en 4:e kedja ett par matcher...-daniel- skrev:Jag undrar om det är någon som har nåt minne här? Hur bra var egentligen Nilson 09/10 innan december någongång? Ganska praktusel och betydligt sämre än inledningen av den här säsongen.
Tycker folk överdriver sin hets mot honom.
- SirDIFalot
Det är så svårt att veta vart man ska stoppa in dessa herrar som har fart, men inte gör poäng eller bidrar med fysiskt spel... Man vill ju ha sina formationer som göra poäng och de som köttar... Vart stoppar man in en sån som Carlsson? (Nu var han ju tänkt att göra poäng, men det verkar inte bli så)-daniel- skrev:Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Expert.
Härligt att se DIF vinna, igen
Men jag blir mörkrädd när jag ser bom-bom på isen,

Men jag blir mörkrädd när jag ser bom-bom på isen,

- -daniel-
Jag vet faktiskt inte...det är lite knivigt helt klart.SirDIFalot skrev:Det är så svårt att veta vart man ska stoppa in dessa herrar som har fart, men inte gör poäng eller bidrar med fysiskt spel... Man vill ju ha sina formationer som göra poäng och de som köttar... Vart stoppar man in en sån som Carlsson? (Nu var han ju tänkt att göra poäng, men det verkar inte bli så)-daniel- skrev:Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Vad sägs om att prova spela Carlsson med Tim som förhoppningsvis kan servera honom några hyfsade lägen?
Snygg liknelseMagnutz skrev:Vi har ett nytt lag idag Struten.Struten skrev:Än en gång har detta forum gått från helvete till paradis på två dagar. Finns en charm här som är svår att hitta på andra ställen.
Grymt att läsa om Söder, Åberg och alla andra yngre som offrar sig. Hoppas det smittar av sig på de äldre. Nilson framförallt.Om inte för skadorna/avstängningarna hade vi inte sett samma fart och samma glädje på isen. Det är kul när de unga lejonhanarna får leka loss med de stora lejonen.

- SirDIFalot
Är nog ingen dum idé, även om Kempe och han funkat riktigt bra så... Kanske inte ska splittra på dom? Men vore intressant att byta plats på Kempe och Carlsson bara då.-daniel- skrev:Jag vet faktiskt inte...det är lite knivigt helt klart.SirDIFalot skrev:Det är så svårt att veta vart man ska stoppa in dessa herrar som har fart, men inte gör poäng eller bidrar med fysiskt spel... Man vill ju ha sina formationer som göra poäng och de som köttar... Vart stoppar man in en sån som Carlsson? (Nu var han ju tänkt att göra poäng, men det verkar inte bli så)-daniel- skrev:Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Vad sägs om att prova spela Carlsson med Tim som förhoppningsvis kan servera honom några hyfsade lägen?
Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Fimpen - Tim E
Hmm,
Expert.
- -daniel-
Tycker det ser rätt skapligt ut faktiskt.SirDIFalot skrev:Är nog ingen dum idé, även om Kempe och han funkat riktigt bra så... Kanske inte ska splittra på dom? Men vore intressant att byta plats på Kempe och Carlsson bara då.-daniel- skrev:Jag vet faktiskt inte...det är lite knivigt helt klart.SirDIFalot skrev:Det är så svårt att veta vart man ska stoppa in dessa herrar som har fart, men inte gör poäng eller bidrar med fysiskt spel... Man vill ju ha sina formationer som göra poäng och de som köttar... Vart stoppar man in en sån som Carlsson? (Nu var han ju tänkt att göra poäng, men det verkar inte bli så)-daniel- skrev:Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Kempe - Norman - Cehlin
Carlsson - Fimpen - Tim E
Hmm,
Eller hur?!Struten skrev:Snygg liknelseMagnutz skrev:Vi har ett nytt lag idag Struten.Struten skrev:Än en gång har detta forum gått från helvete till paradis på två dagar. Finns en charm här som är svår att hitta på andra ställen.
Grymt att läsa om Söder, Åberg och alla andra yngre som offrar sig. Hoppas det smittar av sig på de äldre. Nilson framförallt.Om inte för skadorna/avstängningarna hade vi inte sett samma fart och samma glädje på isen. Det är kul när de unga lejonhanarna får leka loss med de stora lejonen.
Nu vill jag att Brodin kommer tillbaka så vi kan rida vidare på denna actionfyllda, frenetiska junisvåg.

Brodin är saknad. På lördag är Jimpa tillbaks. Undrar hur det ser ut för Honken/Printz.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- diftobbe89
Har alltid tyckt dom har ganska så lik spelstil på något sätt, rappa och bra skridskoåkare, Tim snurra bort motståndarna och Mattias avslutar, skulle nog inte va så dumt att ha dom ihop!-daniel- skrev:Jag vet faktiskt inte...det är lite knivigt helt klart.SirDIFalot skrev:Det är så svårt att veta vart man ska stoppa in dessa herrar som har fart, men inte gör poäng eller bidrar med fysiskt spel... Man vill ju ha sina formationer som göra poäng och de som köttar... Vart stoppar man in en sån som Carlsson? (Nu var han ju tänkt att göra poäng, men det verkar inte bli så)-daniel- skrev:Jag tyckte Carlsson såg rätt vilsen ut på isen i försäongsmatcherna till en början, men har hittat sin position bättre. Men får inte riktigt spelat att stämma i övrigt.Djurgårn skrev:Carlsson är en spelare jag verkligen gillar som spelare vanligtvis men som jag upplever det, har kommit helt snett in i vårt sätt att spela. Han har vad som krävs och får hoppas att det lossnar för killen snart.
Spela fult