FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Jag är lite inne på som flera nämnt att bänka Boumedienne... jag tycker han förstör mer än han lyckas åstadkomma. Nu gör han ingen bedrövlig match i kväll i mitt tycke men han är verkligen galet seg.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
Haha, lite kul att Åberg ligger på delad förstaplats i skytteligan såhär långt!
Lika många som "Supervärvningen" Harju med flera.
Lika många som "Supervärvningen" Harju med flera.
Senast redigerad av SirLeas den 2011-09-29 21:30:39, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Håller med, och det handlar inte om att peta en stjärna för att markera. Holm och Claesson är båda bättre helt enkelt. Simple as that.-daniel- skrev:Jag är lite inne på som flera nämnt att bänka Boumedienne... jag tycker han förstör mer än han lyckas åstadkomma. Nu gör han ingen bedrövlig match i kväll i mitt tycke men han är verkligen galet seg.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
Expert.
-
Kan börja med att ta bort de enkla slarven. Låt mig ta dig tillbaks ett par timmar MagnutzMagnutz skrev:Hehe, Jockmaniac - vilken hockey gillar du?! Jag satt och njöt stundtals, av det spel som vi bjöd på idag. Snabba, rörliga anfall, bra tacklingar, etc. Det bjöds på vilja idag - det täcktes skott, det spelades enkelt ut ur zon. (med vissa undantag).
Med kvällens spel + en bättre defensiv kommer vi vinna sjukt många matcher denna säsong. med 2-1, med 3-1, med 4-2... Så jävla tajt är Gustaf. Så bra är vi i deffen när vi har rätt folk på isen.
Men berätta gärna hur vi ska spela för att du ska vara nöjd.

Cehlin tar in pucken med samma fart som vanligt, ska droppa pucken bakåt till Otto. Ett relativt enkelt åtangande, knappast ett kirurgist ingrepp, du behöver bara peta bak den en 50 cm, tror nog att 97% härinne lyckas med det, men Sillen inte bara missar pucken utan också ramlar rätt in i knäskålen på Färjestadsbacken. Otto försöker styra upp misstaget genom att väldigt hårt peta med klubban i riktning mot pucken, men han har missat att det går att åka fram till den istället för att stå stil med böjda skridskor och hoppas att kaffenissen ska skjuta fram den till bladet på Kristofers klubba.
Detta görs om ett par anfall senare, då återigen genom konståkaren Cehlin som återigen landar på läppen. Norman vurpar gång på gång när han blir så exalterad av pucken att benen ser ut som elvispar på isen. Carlsson likaså, hela den kedjan spenderar mer tid liggandes än Rydströms fru.
Sådana misstag hör inte hemma i elitserien, men ska sägas att Färjestad spelade precis likadant och det är därför vi vinner idag. Hade vi mött Luleå, Frölunda, Linköping, Hv, Modo, Skellefteå, aik osv så hade vi inte gjort det.
100% DJURGÅRDSJ***L
- -daniel-
Tycker fortfarande vi gör säsongens bästa match totalt sett. Nu säger ju inte det så jävla mycket om man ser till hur urusla vi varit tidigare.crike skrev:Magnutz skrev:Hehe, Jockmaniac - vilken hockey gillar du?! Jag satt och njöt stundtals, av det spel som vi bjöd på idag. Snabba, rörliga anfall, bra tacklingar, etc. Det bjöds på vilja idag - det täcktes skott, det spelades enkelt ut ur zon. (med vissa undantag).
Med kvällens spel + en bättre defensiv kommer vi vinna sjukt många matcher denna säsong. med 2-1, med 3-1, med 4-2... Så jävla tajt är Gustaf. Så bra är vi i deffen när vi har rätt folk på isen.
Jag förstår inte heller hur folk kunde njuta, första 30 var för mig en kavalkad av dålig hockey från två för stunden dåliga lag. Passningsspelet var uruselt och det var först i tredje som båda lagen och framförallt DIF började sätta passningarna, som jag skrev innan så var det alldeles för många passningar som missade sin adress eller rann av bladet på mottagaren.
Men det är ju bara vad jag tycker...
Men vi hade ändå 6 man borta...inte vilka pjäser som helst heller.
Holm spelade verkligen sjukt bra, han var en sån där som man inte lägger märke till, på ett positivt sätt. Gör inga misstag och spelar väldigt stabilt.
- SirDIFalot
Glömde säga. Det är så jävla kul att se våra Djurgårdsjunisar som kastar sig och täcker skott och inte är rädd för att kasta sig in mellan sargen och Sanny Lindström. Hjältar som krigar något oerhört. Söder och Claesson block var underbart vackra!SirDIFalot skrev:Lite reflektioner.
Det förvånar mig starkt att BomBom får näst mest istid av backarna, verkligen sjukt. De måste se något vi inte ser, minst sagt. Men jävligt kul att se Claesson, Gustafsson och Holm att dom kliver upp och spelar för skölden idag. Riktigt jävla bra. Även grymt att Kyle får göra en till poäng. Krossar han Petraseks rekord i år?
Angående femmorna så är det givet att Åberg ska spelas extremt mycket from now on, han åstadkom mer på en match i förstakedjan än av Nilson gjort hittills på 6 matcher. Tjärnqvist har en målskytt i sig och är bra på sitt kontor där framför men fan... Vad ska vi göra med honom i övriga spelet?
Ottosson vill jag inte gnälla på idag. Han Fimpen och Norman rullar idag och får mycket istid. Endast tre centrar som fokuserar på defensiven och gör det mycket väl.
TimE och Kempe, piggaste forwardsparet vi har idag. Grymt fint mål av Tim, även om jag var övertygad att han skulle missa. Han brukar åka sig till riktigt fina lägen sådär men dessvärre har han ju ett skott som får Ottossons att se ut som Alexander Ovechkin. Och här kan verkligen ingen säga emot. Jävligt synd. Som när han skapar ett liknande läge för sig senare i matchen. Kempe gör det jag gillar skarpt. Driver alltid PÅ MÅL och ger sig in i gröten. Synd att han inte fick peta in någon av straffarna. Cehlin gör även han en stark arbetsinsats idag. Carlsson, såg han ta två utvisningar och missa ett friläge, så... Ingen förbättring där.
BLOMSTRAND, in med han i en renodlad checkingline med Fimpen och Ölvestad så länge Brodin är borta. Delade ut 4 tacklingar idag enligt statistiken. Åberg delade ut två. Resten av laget hade fyra stycken, tillsammans. (M. Tjärnqvist, Holm, Cehlin, Fimpen varsin)
Wesslau, otur på första målet, pucken är väl några centimeter över linjen. Överlag en skakig dag på jobbet men skulle snarare säga att det är han som blir osäker med mycket junisar omkring sig och BomBom... Det är verkligen inte han som sprider osäkerhet till försvarna, tvärtom.
Summering: Spela Kempe&Tim mer, Åberg kvar i förstalina, Blomstrand in i en checkingline!
Expert.
- -daniel-
Precis. Alltså Boumedienne är en duktig back när han är i bra form och spelsugen, men det är tyvärr alltför ofta matchavgörande misstag som han lyckas åstadkomma. Nä, jag hade förhoppningar att han skulle kliva fram bättre den här säsongen men just nu är definitivt Holm och även Claesson ljusår före. Holm är jag förövrigt riktigt imponerad av.SirDIFalot skrev:Håller med, och det handlar inte om att peta en stjärna för att markera. Holm och Claesson är båda bättre helt enkelt. Simple as that.-daniel- skrev:Jag är lite inne på som flera nämnt att bänka Boumedienne... jag tycker han förstör mer än han lyckas åstadkomma. Nu gör han ingen bedrövlig match i kväll i mitt tycke men han är verkligen galet seg.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
Också imponerad över att Montén lyssnade på mitt förslag (

och dubblera Tjärna.
- SirDIFalot
Förresten.
Synd om Holm som är typ 20 dagar för gammal för att spela JVM i vinter.
Bra för DIF att Holm är typ 20 dagar för gammal för att sticka på JVM när vi redan har Claesson där. Tänk er om skadesituationen på backsidan ser ut såhär, Honken och Printz typ, så hade Claesson och Holm dragit på JVM? Oh herregud...
Synd om Holm som är typ 20 dagar för gammal för att spela JVM i vinter.
Bra för DIF att Holm är typ 20 dagar för gammal för att sticka på JVM när vi redan har Claesson där. Tänk er om skadesituationen på backsidan ser ut såhär, Honken och Printz typ, så hade Claesson och Holm dragit på JVM? Oh herregud...
Expert.
Underbart avslut på torsdagskvällen! Kämparinsats ikväll, 2p var vi värda!
- diftobbe89
Är vi ändå inne på det tycker jag vi kan göra detsamma med Mattias Carlsson när alla är tillbaka, han har problem och får inte till det, ser inte till varför det skulle ''lossna'' för honom som vissa tror! Söder visar ju BP kvaliteter och en uppoffrande spelstil och inte gjort bort sig alls såhär långt,tvärtom, han ska ju också som vissa säger har en förmåga att få in puckarna. Så varför inte!-daniel- skrev:Jag är lite inne på som flera nämnt att bänka Boumedienne... jag tycker han förstör mer än han lyckas åstadkomma. Nu gör han ingen bedrövlig match i kväll i mitt tycke men han är verkligen galet seg.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
Spela fult
Ja och det kan jag hålla med om men det tycker jag framförallt beror på att kämpaglöden fanns där och inte för den bländande speluppfattningen. Aja det lär ju bara bli bättre ju längre säsongen lider och förhoppningsvis förstår killarna som var borta att om man kämpar så kan man kompensera för brister i annat.-daniel- skrev:Tycker fortfarande vi gör säsongens bästa match totalt sett. Nu säger ju inte det så jävla mycket om man ser till hur urusla vi varit tidigare.crike skrev:Magnutz skrev:Hehe, Jockmaniac - vilken hockey gillar du?! Jag satt och njöt stundtals, av det spel som vi bjöd på idag. Snabba, rörliga anfall, bra tacklingar, etc. Det bjöds på vilja idag - det täcktes skott, det spelades enkelt ut ur zon. (med vissa undantag).
Jag förstår inte heller hur folk kunde njuta, första 30 var för mig en kavalkad av dålig hockey från två för stunden dåliga lag. Passningsspelet var uruselt och det var först i tredje som båda lagen och framförallt DIF började sätta passningarna, som jag skrev innan så var det alldeles för många passningar som missade sin adress eller rann av bladet på mottagaren.
Men det är ju bara vad jag tycker...
Men vi hade ändå 6 man borta...inte vilka pjäser som helst heller.
- SirDIFalot
Med tanke på att han är ett nyförvärv vill man nog ge honom tid, 20-25 matcher åtminstone innan man skulle göra något sånt, skulle vara onödigt att knäcka honom nu medan han tror att han har tränarnas förtroende fortfarande. Även om han inlett tokuselt.diftobbe89 skrev:Är vi ändå inne på det tycker jag vi kan göra detsamma med Mattias Carlsson när alla är tillbaka, han har problem och får inte till det, ser inte till varför det skulle ''lossna'' för honom som vissa tror! Söder visar ju BP kvaliteter och en uppoffrande spelstil och inte gjort bort sig alls såhär långt,tvärtom, han ska ju också som vissa säger har en förmåga att få in puckarna. Så varför inte!-daniel- skrev:Jag är lite inne på som flera nämnt att bänka Boumedienne... jag tycker han förstör mer än han lyckas åstadkomma. Nu gör han ingen bedrövlig match i kväll i mitt tycke men han är verkligen galet seg.
När alla är friska:
Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm
TACK.
Sedan är det ju inte riktigt samma grej att ha en back som ställer till det för hela laget så fort han är inne på isen eller att ha en forward som är iskall.
Expert.
Jo, Bombom slarvar allt för mycket allt för ofta...Jokester skrev:Jag såg hela matchen, och jo han är svajig, höll på att ställa till det rejält bland annat när han missar att blockera en puck.Magnutz skrev:Du har inte sett matchen då antar jag.Jokester skrev:Jag tycker Wesslau är riktigt svajig idag och definitivt bör ta på sig 2-2 målet. Bombom var lika slarvig och visade samma arbetsmoral som vanligt.
Gustaf motar allt förutom två som han inte har chansen på. Josef Boumedienne är inblandad i detta som någon påpekade genom att han drar på sig en utvisning vid 1-1-målet (avvaktande som aldrig verkställs) samt självmålet.
Gustaf var skitbra ikväll.
Bombom har jag inte mycket till övers för, ser helst att han bänkas till fördel för Holm.
Alltså, jag såg kvalitéer som jag annars bara sett på inspelningar från slutspelet 09/10 i dagens match. Bortse från bambi-kedjan då. Och från Bombom.
Fart och frenesi. Inovativa anfallslösningar.. Åbergs blick för spelet när han passar Mathias Tjärnqvist fram till 1-2.. Läckert. Jag såg inbrytningar mot mål idag. Jag såg Claesson och Söder spela Conan barbaren-hockey med livet som insats. Jag såg åtminstone ett PP som såg bra ut. Vi fick deras box att röra sig, att krympa och.. bara målet som fattades i det PPet.
Tyvärr gör ju detta att jag blir tveksam till Mackan. Jag tror allvarligt att vi hade fått stryk om vi hade haft honom med i laget så som han lirade sist. Då hade hela laget sett annorlunda ut och vi hade säkert haft lika lite fart som vi haft de senaste matcherna. Jag vet inte hur mycket jag vill ha tillbaks honom.. Känns ju lite sådär kan jag tycka för en Marcus Nilson i form är grym.
Fart och frenesi. Inovativa anfallslösningar.. Åbergs blick för spelet när han passar Mathias Tjärnqvist fram till 1-2.. Läckert. Jag såg inbrytningar mot mål idag. Jag såg Claesson och Söder spela Conan barbaren-hockey med livet som insats. Jag såg åtminstone ett PP som såg bra ut. Vi fick deras box att röra sig, att krympa och.. bara målet som fattades i det PPet.
Tyvärr gör ju detta att jag blir tveksam till Mackan. Jag tror allvarligt att vi hade fått stryk om vi hade haft honom med i laget så som han lirade sist. Då hade hela laget sett annorlunda ut och vi hade säkert haft lika lite fart som vi haft de senaste matcherna. Jag vet inte hur mycket jag vill ha tillbaks honom.. Känns ju lite sådär kan jag tycka för en Marcus Nilson i form är grym.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.