FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Mäklaren »

18 år, han é 18 år. Ta dig i röven, Mackan!

Nej då men. Mackan ska så klart spela, men inte så oerhört mycket om han inte kommer igång snart. Åberg ska spela PP framöver. Allt annat är tjänstefel av den gamle.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jepe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Juniorer juniorer juniorer!!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jepe skrev:Juniorer juniorer juniorer!!!
Mera juniorer!

Undra hur de rutinerade gamlingarna som är borta nu tar det här, kanske känner att det finns stor konkurrens i laget?
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Tycker lite synd om Czczarnecki bara, har aldrig sett en så mentalt trasig människa i hela mitt liv.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Edin skrev:Tycker lite synd om Czczarnecki bara, har aldrig sett en så mentalt trasig människa i hela mitt liv.
Andre Jeglertz
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Tycker lite synd om Czczarnecki bara, har aldrig sett en så mentalt trasig människa i hela mitt liv.
Tycker DIF visade empati i slutet aif och gav dom 1p, en fin gest...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Jo gubbarna kämpade iaf idag vilket var uppfriskande att se. Är också nöjd med 2p dock blir det att träna på 5-6 spel då detta inte var vår starka sida idag.

Hoppas vi bryter trenden med varannan dag nu, för på lördag är jag på plats för första gången i år och jag tänker då inte ta en förlust mot nykomlingarna.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Tack. Tack Gustaf Wesslau som visar, låååångt mer än han med C:et på tröjan, hur man ska spela i Djurgårdströjan.

Ni säger "Fan va han fladdrar".. TRO FAN DET när alternativet är att låta bli och se hur våra backar blir plockade och fbk får fri lejd framför mål. Gustaf visar att det ska jävlarimig kämpas om pucken. Om Nilson hade Wesslaus kämpa-anda så hade han ensam gjort 10+ mål och 10+ assists så här långt. Det har han inte. So far.

Våra unga: Snälla, stanna i DIF tills ni fyller 21. Låt oss njuta av er iver, er offervilja och ert solida Järnkamin-hjärta. Claesson offrar sig som fan ingen gjort sen 90talet i DIFtröjan. Åberg berkar ha en magnet fastsatt i motståndarmålet.. Och de andra unga. FAN va kul att se er allesammans!!!

Tim Eriksson. Tack

Daniel Tjärnqvist. Tack

Fimpen. Tack

Otto. Tack

Fan. Tack alla. Typ.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vår klart bästa match för säsongen, tycker faktiskt HV matchen vart en liten bjudning från Håve's sida sett efter förutsättningarna.

Imponerande när vi har så många tunga pjäser borta...riktigt riktigt roligt att se Åberg lira. Wesslau gör en kanonmatch. D.Tjärnqvist är verkligen så bra som jag hade hoppats. brorsan såg också rätt vass ut idag; han åkte t.om skridskor stundtals.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

-daniel- skrev:Vår klart bästa match för säsongen, tycker faktiskt HV matchen vart en liten bjudning från Håve's sida sett efter förutsättningarna.

Imponerande när vi har så många tunga pjäser borta...riktigt riktigt roligt att se Åberg lira. Wesslau gör en kanonmatch. D.Tjärnqvist är verkligen så bra som jag hade hoppats. T.om brorsan såg rätt vass ut idag; han åkte t.om skridskor stundtals.
Du som verkar ha sett matchen. Vill du lätta på hjärtat och skriva lite kort (men lite längre än vad du gjorde nyss) om vad som var bra och mindre bra? och vilka som var bra och vilka som sög åsnedick?

Skål och kram broder!
Avgå Jocke.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

tomten skrev:
Daniel942 skrev:Så jävla dåligt agerande av Wesslau.
Tror det var självmål
Japp, var som jag trodde det var BOMBOM som styrde in deras andra mål.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

B.I.B.A skrev:
-daniel- skrev:Vår klart bästa match för säsongen, tycker faktiskt HV matchen vart en liten bjudning från Håve's sida sett efter förutsättningarna.

Imponerande när vi har så många tunga pjäser borta...riktigt riktigt roligt att se Åberg lira. Wesslau gör en kanonmatch. D.Tjärnqvist är verkligen så bra som jag hade hoppats. T.om brorsan såg rätt vass ut idag; han åkte t.om skridskor stundtals.
Du som verkar ha sett matchen. Vill du lätta på hjärtat och skriva lite kort (men lite längre än vad du gjorde nyss) om vad som var bra och mindre bra? och vilka som var bra och vilka som sög åsnedick?

Skål och kram broder!
Inställningsmässigt märks det verkligen att Djurgården hade gett sig fan på att göra en bättre match än senast, spelet generellt sett över hela banan klaffade bättre. Passningarna satt tämligen ofta på bladet, vi fick en del tryck i anfallszon. Det viktigaste var kanske att vi försvarsmässigt gör en galet mycket bättre match än tidigare; bra positionsspel från backarna, inte så många korkade beslut. Första perioden var något trevande men vi växte in i matchen varteftersom.

Pontus Åberg - vilken kille. Tyckte de flesta gör en godkänd insats faktiskt, även om jag fortfarande irriterar mig på seg skridskoåkning som Boumedienne ibland bidrar med. M.Tjärnqvist som jag sågat hej vilt senaste tiden steppade upp rejält i kväll.

Wesslau gör en hel del riktigt bra ingripanden. Usel sammanfattningen, men det skiter jag högaktningsfullt i. 2 pinnar känns skönt som fan.
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

tomten skrev:
tomten skrev:
Daniel942 skrev:Så jävla dåligt agerande av Wesslau.
Tror det var självmål
Japp, var som jag trodde det var BOMBOM som styrde in deras andra mål.
Alltid denna Josef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:ÅBERG. En sak är säker i alla fall, Pontus Åberg har tagit Mackans plats i förstalinan även om han kommer tillbaka.
Jag hoppas du menar Tjärnqvists...även om han gör en bättre match i dag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Alltså Canal Plus... först snackar man med Hyvönen efter matchen, man brukar väl prata med matchvinnaren?! Och sedan går man till Czarnecki och slår världsrekord i intervjutid på Canal Plus, segare än någonsin. Kort intervju med Hardy. Sedan ger Unger, Blomsten, Granqvist och Boork sin syn på FBK. Matchvinnaren och bäst på plan Pontus Åberg nämns inte på 20 minuters eftersnack... Eller att Djurgården vann i Karlstad med 10 st 90-talister. 95% FBK i eftersnacket. Brutalt dåligt. Inte ens höjdpunkter från matchen visade man så man fick se DIF-målen i repris.
Expert.
Skriv svar