Mora IK - Djurgårdens IF, 16/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Emil svelander skrev:Man skäms just nu att vara Djurgårdare.
Detta lag smutskastar just nu den så otroligt underbara DIF-skölden.

Kanske lika bra vi skiter i att åka på bortamatcherna.
Jag nämde för några omgångar sedan att vi kommer gå till slutspel, men nu känns det längre bort än vad det gjorde ifjol.

Jag satt just och jämförde vår trupp ifjol mot för iår, jag kom fram till att fjolårets forwardsuppsättning är bra mycket vassare än den vi har nu.
Vi förlorade Thoresen som kämpade och krigade konstant, och gjorde dessutom en massa mål, vi förlorade Rudslätt som var ruskigt snabb och en bra målskytt, vi gjorde oss av med Per Eklund som var våran bäste målskytt med 17 mål. Säga vad man vill om Eklund men han gjorde ju mål, även om han var kass i övrigt så var han ändå en spelare som producerade. Moras likhet stavas Brendl.

Och istället fick vi fimpen, en lagspelare som totalt saknar målsinne, Dragan, som viserligen gjort en del bra saker men ser ofta väldigt loj ut, och Danielsson som var tänkt som en målskytt och har gjort 1 mål på 11 matcher. starkt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi är inte bättre än så här!

Jag menar kan man inte föra spelet hemma mot ett lag som SAIK, ja då har man allvarliga problem.

Det var lätt att dras med efter segrarna mot LHC & TIK & tro att det skulle radas upp 3poängare.
Men om vi försöker oss på att vara lite objektiva så var ju det 2 vinsterna ganska flytbetonade.
Puckarna studsade vår väg & alla i DIF "käkade puck"(täckte skott med ansiktet).
Det kommer att dyka upp en & annan sådan match till, men tyvär så lär det bli flera av den varan vi såg ikväll.

DIFs spelartrupp pallar inte för 3 matcher i veckan, svårare än så är det inte...

Innan seriestarten tippade Ingvar"Putte" Carlsson DIF som 2:a.
Vet han något som vi andra inte vet...?
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Hahahaha!

Såg nyss inslaget i hockeykväll, och måste bara snabbt få påpeka att våran alldeles egen ärkeclown Alexander Ribbenstrand var direkt ansvarig för två och ett halvt baklängesmål och i stort sett samtliga chanser som Mora skapade.

Notera gärna hans insats på 5-1 målet som platsar klockrent på samma blooperband som Japanen som gjorde det klassiska självmålet.
Senast redigerad av *Knirre den 2006-10-16 21:10:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Har just nu svårt att se det komiska i det hela:(
Användarvisningsbild
Zkar

Inlägg av Zkar »

*Knirre skrev:Hahahaha!

Såg nyss inslaget i hockeykväll, och måste bara snabbt få påpeka att våran alldeles egen ärkeclown Alexander Ribbenstrand var direkt ansvarig för två och ett halvt baklängesmål och i stort sett samtliga chanser som Mora skapade.

Notera gärna hans insats på 5-1 målet som platsar klockrent på samma blooperband som Japanen som gjorde det klassiskt självmålet.
4-1 var ändå den mest tragikomiska försvarsinsats jag sett.
DIF evigt trogen
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Jag nämde för några omgångar sedan att vi kommer gå till slutspel, men nu känns det längre bort än vad det gjorde ifjol.

Jag satt just och jämförde vår trupp ifjol mot för iår, jag kom fram till att fjolårets forwardsuppsättning är bra mycket vassare än den vi har nu.
Man skäms aldrig över att vara Djurgårdare, en Djurgårdare skäms aldrig över sitt lag hur det än går, annars är man ingen riktig Djurgårdare.

Tragisk match ikväll, aja vi får ta nya tag på torsdag, vi ses i globen Djurgårds-vänner:)
Användarvisningsbild
*Knirre

Inlägg av *Knirre »

Lee Harvey Oswald skrev:Har just nu svårt att se det komiska i det hela:(
Mmm., jag med egentligen.. men jag försöker med någon form av förnekelse..
Zkar skrev: 4-1 var ändå den mest tragikomiska försvarsinsats jag sett.
Ja, haha, det var också hockeykonst i den högre skolan!
#25 SuperMicke Johansson

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

:evil: :evil: :evil: :( Faaaaaaaaaan så dåligt detta var!

Vad beror allt på?
Litar man på tok för mycket på den sjukt bra försäsongen då DIF vann i parti och minut.
Hade faktiskt DIF som 4:a i mitt tips, det såg så jävla bra ut.
Vi skjuter ju inte ens mot mål på bortais..
Ska de va så jävla svårt!!!?

Jag är ruskigt besviken..
Hockeyallsvenskan nästa?
Kanske behövs för att vända trenden..

JAG VILL BARA DÖÖÖ
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

John älskar DIF! skrev:

Man skäms aldrig över att vara Djurgårdare, en Djurgårdare skäms aldrig över sitt lag hur det än går, annars är man ingen riktig Djurgårdare.

Tragisk match ikväll, aja vi får ta nya tag på torsdag, vi ses i globen Djurgårds-vänner:)
Det är klart att man får skämmas lite för sitt lag efter sådana här matcher.
Men på Torsdag får förhoppningsvis VF sota för detta nederlag.
Sjunger avgå Johnny...
TomyMörth

Se positivt! Inte negativt

Inlägg av TomyMörth »

Sluta att gnälla på DIF! Kom med något knstruktivt istället! Och säg inte att ni saknar den evigt negativa Joijje! Jag tycker att det är bra att man testar i DIF! Säcken & Challe vill ju ha igång Fredik Bremberg! Om inte Fredrik Bremberg levererar kommer dif inte att gå långt!

Däremot tycker jag att Tomas Johansson & Ronnie Pettersson har under presterat!

//#16 Tommy Mörth
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

#25 SuperMicke Johansson skrev::evil: :evil: :evil: :( Faaaaaaaaaan så dåligt detta var!

Vad beror allt på?
Litar man på tok för mycket på den sjukt bra försäsongen då DIF vann i parti och minut.
Hade faktiskt DIF som 4:a i mitt tips, det såg så jävla bra ut.
Vi skjuter ju inte ens mot mål på bortais..
Ska de va så jävla svårt!!!?

Jag är ruskigt besviken..
Hockeyallsvenskan nästa?
Kanske behövs för att vända trenden..

JAG VILL BARA DÖÖÖ

Finns inga som helst fördelar med att åka ur, Kolla på SAIK.
Det tog över 20 år innan dom var tillbaks, & nu är dom bara här på kort besök i 1-2 säsonger.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Detta kommer då inte locka folk till Globen.
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

Nyss hemkommen från Mora...jämn match och rättvis seger men absoult inte med 5-1...ställningen 2-1 pressar vi på som f-n och som så många ggr förr så sjabblas det på blå och typ 2 mot 0...3-1...sen ramlar det inte 2 billiga av bara farten...bedrövlig domare...tur att han var bedrövlig åt båda hållen....vår borta stat mot Mora måste vara i klass med Luleå borta?....bryt ihop och kom igen!!...forrrzzaaa DIF!
Hoogerbooger

Inlägg av Hoogerbooger »

FY FAAAAAN VAD KAAAST. "Stockholms stolthet" i allsvenskan. Det kan vi fan ha. Piiiiinsamt för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samtliga spelare, inklusive tränare, satta på mossa-och-mask-diet DIREKT!!!
Senast redigerad av Hoogerbooger den 2006-10-17 00:15:05, redigerad totalt 1 gånger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte säga att jag är förvånad över torsken, inte heller att tappet kommer i tredje perioden. Säcken sliter för hårt på vissa killar samtidigt som han envisas med att sätta flera juniorer i en fjärde kedja vilket gör att de får lite istid samtisdigt som det sliter ont på andra spelare.

Tror inte problematiken ligger så mycket i att vi har för många unga spelare. Tror snarast att problemet ligger i att vi har för få spelare i åldern 25-30. Antingen har vi unga spelare eller gubbar. Det funkar inte över 55 matcher att ha den åldersstrukturen. Det behövs även några spelare som är i sin "primetime" om man säger så.

Vad man kan göra för att försöka förbättra skulle väl vara att försöka skapa 4 jämna femmor och sedan låta de bästa spelarna få extra istid i PP och Boxplay. Denna utveckling skulle i alla fall jag välkomna. Sedan skall vi inte sticka under sotlen med att vi har tappat många målskyttar, tror jag räknade det till över 50 tappade elitmål om man jämför dagens trupp med den från förra säsongen. Tror som tusan att detta märks i målfabrikation och att då som Säcken och Co verkade tro att andra "bara skall kliva fram" är en mycket farlig väg att gå. Det är ju faktriskt inte säkert att andra kommer att kliva fram. Om det finns pengar över till att förstärka laget skulle det nog inte vara så dumt om vi kunde plocka hem en back till som skall kunna styra ett PP samt gärna en målskytt. Får vi detta kan det bli slutspel. Får vi det inte kan vi hamna i allt från slutspel till kvalserie.

Det finns dock två stora positiva trender och det är att vi verkar ha hittat en bra målis i Daniel Larsson samt att vi faktiskt är riktigt svårslagna hemma. Alltid något att bygga vidare på om ni frågar mig.
Skriv svar