FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
- Lee Harvey Oswald
Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011
Om Cehlin bara hade lärt sig hantera klubba & puck samtidigt som han åker skridsko hade han blivit en bra hockeyspelare
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mycket riktigt.JohanPez skrev:Haha, var det Kempe som klippte zebran?
Fan va dålig Kyle ser ut...
Gillar att se hur junisarna tar för sig på isen.
Stefan Söders täckning av skott under box-play visar på stort hjärta.
Pontus Åberg hoppas man få se mycket mer av denna säsong.
Stefan Söders täckning av skott under box-play visar på stort hjärta.
Pontus Åberg hoppas man få se mycket mer av denna säsong.
- Datsyuk_13
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vårt powerplay-spel är så brutalt genomuselt att jag nästan avlider...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Hysteriskt dålig period, igen! Vi tar som vanligt dessa idiotiska 2or direkt i början av matcherna, vi åker slött och dumpar pucken utan att ens försöka jaga. Vi mäktar med TVÅ jävla skott på hela perioden och detta trots 3st Powerplay, WTF? Hur kass kan det bli, tragiskt värdelöst och patetiskt!
Enda lilla ljusglimten är Söder och Åberg som kämpar och Pontus är vår enda målfarliga lirare (han har väl haft båda våra skott på mål?), i övrigt är detta en av de sämsta perioder jag sett i mitt liv!
Enda lilla ljusglimten är Söder och Åberg som kämpar och Pontus är vår enda målfarliga lirare (han har väl haft båda våra skott på mål?), i övrigt är detta en av de sämsta perioder jag sett i mitt liv!
Ja, han tappar otroligt mycket puck match efter match. Har han inte väldigt lång klubba? Kanske dags att korta ner den till Nilsons längd?Lee Harvey Oswald skrev:Om Cehlin bara hade lärt sig hantera klubba & puck samtidigt som han åker skridsko hade han blivit en bra hockeyspelare
Alltså vafan?Capcash skrev:Hysteriskt dålig period, igen! Vi tar som vanligt dessa idiotiska 2or direkt i början av matcherna, vi åker slött och dumpar pucken utan att ens försöka jaga. Vi mäktar med TVÅ jävla skott på hela perioden och detta trots 3st Powerplay, WTF? Hur kass kan det bli, tragiskt värdelöst och patetiskt!
E jag den enda som tycker att det här var en fullt godkänd förstaperiod? Bra fart, mer fysiskt spel från våran sida... Det som inte funkar är väl PP:et, det får dom träna på.
Vinner inte Fbk idag så kan jag säga att dom har betydligt större kris än oss
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- Lee Harvey Oswald
Kan tyckas, ändå 2-3 klasser bättre än de senaste 5 matcherna.Capcash skrev:Hysteriskt dålig period, igen! Vi tar som vanligt dessa idiotiska 2or direkt i början av matcherna, vi åker slött och dumpar pucken utan att ens försöka jaga. Vi mäktar med TVÅ jävla skott på hela perioden och detta trots 3st Powerplay, WTF? Hur kass kan det bli, tragiskt värdelöst och patetiskt!
Idag åker iaf alla inblandade skridskor, det är en bra början.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kyle är nog sämst i laget just nu, herrejävlar vad han åker långsamt och slött.
Att det dröjde 15minuter innan första skottet på mål är skandal, speciellt när vi hade ett PP.. Tisdagsmatchen sitter kvar i benen, ser inte bra ut.
Att det dröjde 15minuter innan första skottet på mål är skandal, speciellt när vi hade ett PP.. Tisdagsmatchen sitter kvar i benen, ser inte bra ut.
Du överdriver, klart godkänt period. FBK får mycket press i början i och med de två utvisningarna. Annars så åker vi bra med skridskor och visar bättre vilja än tidigare. Det enda jag har synpunkter på är powerplayet.Capcash skrev:Hysteriskt dålig period, igen! Vi tar som vanligt dessa idiotiska 2or direkt i början av matcherna, vi åker slött och dumpar pucken utan att ens försöka jaga. Vi mäktar med TVÅ jävla skott på hela perioden och detta trots 3st Powerplay, WTF? Hur kass kan det bli, tragiskt värdelöst och patetiskt!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tycker att laget står upp jävligt bra. Kom igen, vi är en hel kedja tunnare.
Det som oroar mig är Josef Boumedienne. Alltså, han ser inte frisk ut. Skäggig och trött. Hur är det med killen egentligen? Långsam var han väl förra säsongen men denna.. herreminskapare. Han är jättelångsam.
Det som oroar mig är Josef Boumedienne. Alltså, han ser inte frisk ut. Skäggig och trött. Hur är det med killen egentligen? Långsam var han väl förra säsongen men denna.. herreminskapare. Han är jättelångsam.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Är det någon gång han ska spela så är det väl i alla fall i PP. Han är ju skicklig offensivt.Daniel942 skrev:Hur får Bom-Bom spela PP?
Förstår att vi har svårt att få igång första PP:et då vi saknar flera PP-pjäser som Nilson, Honken osv. Samt varit tillbakatrycka första 10 min och då är det inte lätt att få igång ett PP bara sådär. Blev bättre ju längre perioden ledd.
För övrigt, bra första intryck av Blomstrand!
Kämpa!
Expert.
Man kan ju inte ha så höga förväntningar med det manfall vi har.
Låter okej på radion i alla fall. De verkar åka skridskor och kämpa. Men PP är så klart uselt, och 2 skott på mål är ju kasst.
Låter ändå som att juniorerna gör det bra - det var den förhoppningen jag hade ikväll!
Åberg är grym. Järlan, ring Linkan?
Låter okej på radion i alla fall. De verkar åka skridskor och kämpa. Men PP är så klart uselt, och 2 skott på mål är ju kasst.
Låter ändå som att juniorerna gör det bra - det var den förhoppningen jag hade ikväll!
Åberg är grym. Järlan, ring Linkan?
Senast redigerad av kaminor den 2011-09-29 18:48:28, redigerad totalt 2 gång.