Det är nog större kamp därborta i och med att truppen består av sjukt många spelare som vid varje match fått slåss för sin plats och den blivande NHL-truppen blir bara mindre och mindre ju närmare säsongen man kommer. Jag vet inte, men jag inbillar mig att de har betydligt mer att spela för.-daniel- skrev: Fast det är väl ändå lika stor skillnad att spela hockey under försäsongen där borta jämfört med riktiga säsongen, som det är här hemma...
DIF i Media
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: DIF i Media
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SirDIFalot skrev:Det är nog större kamp därborta i och med att truppen består av sjukt många spelare som vid varje match fått slåss för sin plats och den blivande NHL-truppen blir bara mindre och mindre ju närmare säsongen man kommer. Jag vet inte, men jag inbillar mig att de har betydligt mer att spela för.-daniel- skrev: Fast det är väl ändå lika stor skillnad att spela hockey under försäsongen där borta jämfört med riktiga säsongen, som det är här hemma...
Du kan ha rätt, men jag har ändå lite svårt att se att de gamla storstjärnorna där borta verkligen ger allt på försäsongen. Således borde det vara betydligt enklare för young guns att glänsa.
Men jag har som sagt ingen aning om hur en försäsongsmatch ser ut i NHL....
Jag börjar tröttna rejält på Wennerholm, han anser att Ölvestad bör kunna ha fått samma straff som James Wisniewski. (Dvs om Shanahan hade suttit i svenska DN)
Är det nån i DIF som trampat honom på tårarna, eller har han nån annan anledning att dra upp DIF i allt han kan hitta något negativt? Samt klämma in nått positivt om ajk också?
I övrigt så tycker jag att Shanahans sätt att förklara och visa är riktigt intressant.
Är det nån i DIF som trampat honom på tårarna, eller har han nån annan anledning att dra upp DIF i allt han kan hitta något negativt? Samt klämma in nått positivt om ajk också?
I övrigt så tycker jag att Shanahans sätt att förklara och visa är riktigt intressant.
2014-04-07, vad hände?
Ja det var verkligen intressant, och något som borde komma hit också. Man ska stå för sina handlingar och beslut. Hade inte sett det som negativt om DN hade gått ut på ett sådant sätt och förklarat exakt hur dom tänkt. Mycket trevligt det där.
Angående Wennerholms blogg. Jag håller med honom på ett sätt, och endast ett sätt. Resultatet blev en hjärnskakning och det är allvarliga saker. En avstängning är helt befogad när det blir sådana skador. Men visst 8 matcher i en 82 matchliga jämför med 3 matcher i en 55 matchliga. Det är väl ungefär jämnbördigt?
Angående Wennerholms blogg. Jag håller med honom på ett sätt, och endast ett sätt. Resultatet blev en hjärnskakning och det är allvarliga saker. En avstängning är helt befogad när det blir sådana skador. Men visst 8 matcher i en 82 matchliga jämför med 3 matcher i en 55 matchliga. Det är väl ungefär jämnbördigt?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vet inte om någon var lika uppmärksam vad gäller Daniel Brodins längd och vikt men i matchprogrammet i tisdags såg jag att Brodin nu är 183 cm lång (81 kg) medan han förra säsongen var 186 cm (81 kg). Har alltid tyckt det vart kul med vikten och längd vad gäller hockey spelare, speciellt dem som tacklas.
Nån som vet om det var ett feltryck eller om dem helt enkelt fått in rätt siffror? Jag har haft han i tankarna lite under tidigare säsonger och då sett att han väger alldeles för lite (min åsikt) med tanke på hans spelstil men nu känns det som han är närmre sin optimala vikt.
PS. Ledsen för ett kanske rörigt inlägg och om frågan passar bättre i en annan tråd är det bara att flytta.
Nån som vet om det var ett feltryck eller om dem helt enkelt fått in rätt siffror? Jag har haft han i tankarna lite under tidigare säsonger och då sett att han väger alldeles för lite (min åsikt) med tanke på hans spelstil men nu känns det som han är närmre sin optimala vikt.
PS. Ledsen för ett kanske rörigt inlägg och om frågan passar bättre i en annan tråd är det bara att flytta.
Han är ju 186 cm enligt hemsidan iaf:Struten skrev:Vet inte om någon var lika uppmärksam vad gäller Daniel Brodins längd och vikt men i matchprogrammet i tisdags såg jag att Brodin nu är 183 cm lång (81 kg) medan han förra säsongen var 186 cm (81 kg). Har alltid tyckt det vart kul med vikten och längd vad gäller hockey spelare, speciellt dem som tacklas.
http://difhockey.se/truppen
Känns som feltryck i programmet.
Intressant att Anrell står och pratar en massa strunt på Aftonbladets WebbTV: "... inte bara armbåge... han tar en massa skär och hoppar in tacklingen". På filmmaterialet taget så man ser tacklingen med Jimmies rygg mot kameran ser det ut som att han hoppar men från tagningen från sidan ser man ju att det inte handlar om något hopp. Dessutom är det väl mer än önskvärt tydligt att jimmie inte tar mer än ett enda skär de sista metrarna innan tacklingen sätts in. Vafan pratar Anrell om?! Har han mulnat igen i hjärnan fullständigt?
Klippet
Klippet
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ja jag säger ju det, A********* "journalister har totalt spårat ut mot DIF. Jag undrar som sagt om nån har klivit nån på tårna? Står också i nån artikel ang Jimmies tackling att den var "fult bakifrån"
Djurgårdens Jimmie Ölvestad tacklar Luleås Mattias Persson fult bakifrån. Persson får hjärnskakning och Ölvestad döms senare till tre matchers avstängning och 15 000 kronor i böter.
2014-04-07, vad hände?
- Daniel942
http://www.facebook.com/canalplus.hockey?sk=wall
Rösta på Ölvestads bild genom att like:a den, just nu leder en skoterraggare från norr över honom - det kan vi väl inte tillåta?
Rösta på Ölvestads bild genom att like:a den, just nu leder en skoterraggare från norr över honom - det kan vi väl inte tillåta?
DIF!
Har jag heeeelt fel om jag säger att den head-to-head redan är avgjort och Jimmie vann? Denna vecka är det väl Fasth mot Jämtin?
Rätta mig gärna om jag har fel.
2014-04-07, vad hände?
Har också för mig att Ölvestad vs. MoDo-bonde var förra veckans drabbning. Och efter hockeyderbyt där tävlingen stängde har jag för mig att Jimmie ledde.Jepe skrev:Har jag heeeelt fel om jag säger att den head-to-head redan är avgjort och Jimmie vann? Denna vecka är det väl Fasth mot Jämtin?
Eller har jag fel?
Losing all hope was freedom.
- Daniel942
Står inget iaf på deras facebooksida, men kan nog stämma ändå... Hmm, dålig info.Raus skrev:Har också för mig att Ölvestad vs. MoDo-bonde var förra veckans drabbning. Och efter hockeyderbyt där tävlingen stängde har jag för mig att Jimmie ledde.Jepe skrev:Har jag heeeelt fel om jag säger att den head-to-head redan är avgjort och Jimmie vann? Denna vecka är det väl Fasth mot Jämtin?
Eller har jag fel?
DIF!
-
Anrell är totalt slut i huvet. Kanske har han åkt på en propp av Ölvestad? Det skulle förklara en hel del i så fall.
Kanske har postats någon annan stans. Intervju med Åberg:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3711409.ab
Intressant att även han funderade på att byta klubb.
Hans kroppspråk. Det är en enorm skillnad jämfört med J20. Petad till J18 VM men får spela J20 VM i vinter?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3711409.ab
Intressant att även han funderade på att byta klubb.
Hans kroppspråk. Det är en enorm skillnad jämfört med J20. Petad till J18 VM men får spela J20 VM i vinter?
Född till sportchef.
-
Med facit i hand kanske det var bra att Krüger och Sörensen stack då. Även om jag tror att Åberg hade gått före Krüger ändå. Hoppas att han kan fortsätta att kämpa på som han har gjort hittills. Då tror jag att det kommer att bli ruskigt bra. Talangen har han i alla fall.