Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev:Det svänger ungefär lika fort på NHL-forum som det gör här när det kommer till åsikter... Nu verkar 90% av det här forumet se Zibanejad som självskriven (nästintill) i Ottawas trupp kommande säsong:
http://hfboards.com/showthread.php?t=992551

Annat lät det för en vecka sedan.
Känns förbannat tungt att dom sitter och pratar om Mika.. VÅR Mika! (Känns det lite som i alla fall)
kaminor

Inlägg av kaminor »

Mats Waltin kanske kan komma och styra upp lite.
Ta med dig Broc Little och William Karlsson...

Edit: Hej då Mika. Nice to meet you.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

kaminor skrev:Mats Waltin kanske kan komma och styra upp lite.
Ta med dig Broc Little och William Karlsson...

Edit: Hej då Mika. Nice to meet you.
Skulle faktiskt vara väldigt bra värvningar alla tre, i alla fall till nästa säsong.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Edin skrev:Förmodligen så får vi väl se Montén som head coach igen, varmare i kläderna den här gången samtidigt som han själv funderar på att lämna DIF för att kunna ta mer ansvar, vill minnas att han pratade om det i 08 Hockey när han gästade.

Men personligen ser jag hellre Challe än Wikegård om det ska bli någon coach med DIF-anknytning. Challe gjorde ett bra jobb i Timrå där han lyckades ta dom till slutspel tre år i rad trots en ganska medioker trupp, första året undantaget, då hade dom ett bra lag men slutade också femma. Sedan fick han ju det grymt otacksamma jobbet att ta över Modo i fjol, inte ens Herb Brooks hade väl kunnat klämma ur något bättre ur det laget.

SirDIFAlot: Man kan ju knappast lasta Challe för att det gick sämre, det är ju bara att jämföra vilket lag han hade till förfogande 07/08 och 09/10.

http://www.eliteprospects.com/team.php?team=11

Nej Brooks hade verkligen inte lyckats med tanke på att han dog 2003
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Okej att man sågar Mackans spel såhär långt. Men poängproduktionen... kom igen. 5p på 6 matcher (varav ett matchvinnande mål i sista minuten) är klart godkänt. Om hans poängsnitt håller i sig kommer han att landa på fina 45p. Dåligt? Nja...
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Wayne Gretzky får gärna ersätta Mika så kan ha ta över efter Hardy på samma gång :)
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
sluggo

Inlägg av sluggo »

ajna, Tim som syndabock? Ni på forumet begriper nada! Bäst i hela ES i PP och BP om han får chansen av amöban Hardy och hans fega bodygard Montén. Men de överbetalda gubbsen går som vanligt före de riktiga lirarna
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

crike skrev:
sensei skrev:
Metal Machine skrev:...och Bombom kommer att befordras till första backparet. I vår kommer man att förlänga med honom eftersom Kyle kommer att vilja göra ett nytt försök i NHL. "Vi tror att Josef kommer att spela bättre den här säsongen när han i Kyles frånvaro kommer att få större förtroende", kommenterar Järlefeld kontraktsförlängningen.
Ser absolut inte Bombom som en syndabock nuläget, även om alla vet att han kan lite bättre. Som det ser ut nu så skulle jag lätt kunna förlänga även om det är svårt att sia om framtiden.

Mina syndabockar är snarare Tim, Carlsson och Otto så här långt. Dessa tre herrar borde få ytterst snålt med speltid tills de visar att de är villiga att betala priset igen. Carlsson visade dock några positiva tendenser nu senast i fiaskomatchen mot brynäs.
Alla har rätt till sina åsikter (i viss mån) och visst man ska inte hurra en spelare som inte förtjänar det men att du av tre syndabockar väljer att nominera Otto och Tim är mig helt oförstående. Otto är inte alls så bra som han var för några år sedan men var det seriöst någon av oss som hade den förväntningen inför den här säsongen?
Tim, ditt lilla korståg mot honom börjar bli lätt löjeväckande, har spelat klart enligt vad som förväntas av honom (om inte bättre) och kan på inget sätt anses som syndabock till den här knackiga inledningen. Om du vill hitta syndabockar leta då bland lagledningen och bland de spelare som ska vara ledande i det här laget. Bland forwards har vi ett lysande exempel i Mackan, ingen kan tycka att han är den ledargestalt som hans "C" säger att han ska vara, inte genom sitt agerande på isen och ej heller genom sin poängproduktion. Bland backarn är Bom-Bom det klarast lysande exemplet. Han är på väg att ha sämre +/- än förra året och är en direkt orsak till att vi har svängdörrar i försvaret genom sitt urusla defensiva arbete. Han är fan lättare att åka ifrån än en vägkon.

Jag skulle gärna nämna Ölve också men han har iaf goda intentioner.

Näe att skylla något på framförallt Tim (ja jag är pro Tim) är för mig helt oförstående men du får gärna specificera vad som gör honom till en syndabock i dagens läge.

Edit. Jag har bara så svårt att se vad en kille som spelar mindre än 10min per match i snitt kan ha gjort från sin position i fjärdekedjan som anses berättiga honom epitet "syndabock". Nu pratar vi inte om en situation utan DIFs säsongsinledning anno 11/12.
Crike, du har rätt i att det är ganska nedrigt att klanka ner på någon som spelar så pass lite.

Det är bara det att för mig är hockey så mycket mer än det vi alltid pratar om här inne; jag tycker att det är viktigt att spelare står upp för sina lagkompisar, skyddar sin målvakt när denne blir "attackerad" och går på mål och fullföljer istället för att svänga bort, osv.

Det är sådana detaljer som bidrar till att vi vinner den mentala matchen mot vår motståndare som jag ser det. De spelare jag har nämnt gör för sällan det här skitgörat -- som blir extra viktigt när inte spelet flyter.

Men det är helt sant att totalansvaret mer ligger på de mer välavlönade stjärnorna.
Senast redigerad av sensei den 2011-09-28 22:30:08, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

sluggo skrev:ajna, Tim som syndabock? Ni på forumet begriper nada! Bäst i hela ES i PP och BP om han får chansen av amöban Hardy och hans fega bodygard Montén. Men de överbetalda gubbsen går som vanligt före de riktiga lirarna
Okej, lugn nu. Sådär skulle inte ens Jockmaniac skriva.
Expert.
sluggo

Inlägg av sluggo »

stå upp för sitt lag? Finns väl inge skönare än att se en riktig lirare dra en snubbe, lägga en puck efter sargen och finta backar och målis upp till korvkiosken? Varför annars go for the team? Bästa feelingen är en fint och en dragning och att se en lirare lura en trög back. Vem kan göra det? vem vill ni se? Trög Nilsson eller kvick Eriksson?? Tjänar 400 papp eller 50 papp??
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

sluggo skrev:stå upp för sitt lag? Finns väl inge skönare än att se en riktig lirare dra en snubbe, lägga en puck efter sargen och finta backar och målis upp till korvkiosken? Varför annars go for the team? Bästa feelingen är en fint och en dragning och att se en lirare lura en trög back. Vem kan göra det? vem vill ni se? Trög Nilsson eller kvick Eriksson?? Tjänar 400 papp eller 50 papp??
Varför? Har? Du? Så? Jävla? Många? Frågor?

Förövrigt så var det längesen jag såg Tim finta en back och en målvakt upp till korvkiosken..
Användarvisningsbild
Svinarg

Inlägg av Svinarg »

Kentta skrev: Varför? Har? Du? Så? Jävla? Många? Frågor?
+1
Stockholm våra drömmars stad
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

SirDIFalot skrev:
sluggo skrev:ajna, Tim som syndabock? Ni på forumet begriper nada! Bäst i hela ES i PP och BP om han får chansen av amöban Hardy och hans fega bodygard Montén. Men de överbetalda gubbsen går som vanligt före de riktiga lirarna
Jag gillar sluggo :wink:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:
SirDIFalot skrev:
Jag gillar sluggo :wink:
Tim E - Fimpen - Kempe är den enda formationen som får godkänt hittills. Inget snack om saken. Mer istid! Sedan eventuellt godkänt till Cehlin, Norman, även Åberg med tanke på att han gjort 3 mål på minimal istid.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

När kommer Brodin tillbaka? Med honom och Ölvestad får vi tillbaka lite av den elakhet som vi saknar. Håller med sensei om att man inte får vara för mesig när man spelar hockey...
Låst