FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Metal Machine

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Metal Machine »

Fast vi visste väl att backsidan var bra men tunn? Ungefär som att i fotboll ha en grym startelva, men en ruskigt dålig bänk. För att detta skulle funka krävdes ju att Gustafsson och Holm skulle ta ett kliv fram. Holm har gjort det, inte Gustafsson. Min åsikt var att vi skulle ha kickat Lassen tidigare och istället värvat Lukas Kilström. Men det är ju lite sent nu...
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

jensa85 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
diftobbe89 skrev: Och självklart missar Printz även denna match,fan det är tungt att sakna honom.
Nu hänger de på Honken, annars kan det nog sluta 2 siffrigt.

Hahahaha....slutaaaa, jag kissar på mig när som helst....
Väljer dock Honken före Gustafsson, MINST sagt. Men utgår från att inte han får spela nått mer.
Gustafsson är med i truppen imorgon också. Får väl se om han får någon speltid, i så fall är det läge att visa mental styrka och studsa tillbaka. Så dålig som han var igår är han inte. MEN jag tror ändå inte att han är riktigt redo för Elitserien i år. Han har sett småstabbig ut i J20 och har tidigare år varit en spelare som blir bättre och bättre ju längre säsongen lider.

Är övertygad om att det blir förlust imorgon. FBK lär vara hyfsat taggade inför imorgon. Enda chansen är nog att vi har tätat till försvaret (hehe) och att vi får första målet. Då kanske det låser sig för Färjestad.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker det kändes jäkligt tråkigt att han fick den debuten han fick, hade ju antagligen kunnat sett helt annorlunda ut om han blev inkastad på bortaplan i ett lite svårare läge. Tror faktiskt det är enklare som ny spelare att komma in och inte riktigt ha någon press på sig att prestera.

Känns sådär att bli inslängd i hetluften på ett nästintill slutsålt Hovet på hemmaplan i ett läge där vi bara ska gå ut och vinna.

Sen irriterar det mig att man inte försöker matcha in en ny spelare tillsammans med någon mer rutinerad än Claesson. Den stora frågan är ju naturligtvis om Erik är så stark att han kan komma tillbaka och spela upp sig? Är övertygad - utan att ha sett honom mycket alls - att han kan betydligt bättre än vad gårdagen visade.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

-daniel- skrev: Sen irriterar det mig att man inte försöker matcha in en ny spelare tillsammans med någon mer rutinerad än Claesson.
Äh, dom är ju bästa pooolare, klart man antar att dom kommer gå in och dominera på backsidan..
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:
-daniel- skrev: Sen irriterar det mig att man inte försöker matcha in en ny spelare tillsammans med någon mer rutinerad än Claesson.
Äh, dom är ju bästa pooolare, klart man antar att dom kommer gå in och dominera på backsidan..
Fanns visserligen inte så mycket att välja på, Claessons styrka är väl i egen zon i alla fall och BomBom gynnar det faktiskt inte någon att spela med. Det skulle väl varit DT då men skulle han var dålig där också skulle vi inte haft något fungerande backpar.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
Kentta skrev:
Fanns visserligen inte så mycket att välja på, Claessons styrka är väl i egen zon i alla fall och BomBom gynnar det faktiskt inte någon att spela med. Det skulle väl varit DT då men skulle han var dålig där också skulle vi inte haft något fungerande backpar.
Fast det är väl vanligt vett att försöka låta en erfaren back stötta en nykomling? Han kanske inte alls hade varit så dålig om han fått spela med exempelvis DT.

Sen kunde Tjärnqvist med den speltiden han har dubblerat och spelat resten med Klubertanz.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Mäklaren skrev:
Jockmaniac skrev:Någon iallafall hyfsad skridskoåkare härinne som kan tänka sig att hjälpa till imorgon?

Det värsta är att jag är allvarlig!

Ringa Rompa? Saknar tiden vi hade Nordmark i båset...
Haha, det vore en fröjd att se Rompa på isen igen. En gammal favorit. Nordmark likaså. Han liksom hoppade in i Elitserien 44 år gammal och dominerade för sex-sju år sedan. Fantastiskt!
Så jävla underbart att se Nordmark glida in på Globen i sin potthjälm. En av de klaraste hockeyminnena är fortfarande när han smackade in ett slagskott från blå, och vi satt som förstenade nästan högst upp på läktare C. Samma min fick jag i ansiktet när Rompa under sin sästa säsong borta mot Södertälje drar upp en riktig smällkaramell rätt upp i krysset. Good old times!
100% DJURGÅRDSJ***L
Metal Machine

Fast Gustafsson och Claesson känner ju varandra - både privat och på isen. Alltså inte dumt tänkt alls. Det förbryllar mig att Gustafsson var SÅ dålig. Han blev ändå uttagen till juniorlandslaget senast och blev matchens lirare i en av matcherna där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Metal Machine skrev:Fast Gustafsson och Claesson känner ju varandra - både privat och på isen. Alltså inte dumt tänkt alls. Det förbryllar mig att Gustafsson var SÅ dålig. Han blev ändå uttagen till juniorlandslaget senast och blev matchens lirare i en av matcherna där.
En junis som gör en riktigt skakig debut. Tycker inte vi ska såga honom så hårt. Bara för att vi har varit bortskämda med junisar som kommer upp och i stort sett dominerar. Gustafsson visade lite mänsklig nervositet bara. Han kan bara bli bättre from now on!
Expert.
Metal Machine

SirDIFalot skrev:
Metal Machine skrev:Fast Gustafsson och Claesson känner ju varandra - både privat och på isen. Alltså inte dumt tänkt alls. Det förbryllar mig att Gustafsson var SÅ dålig. Han blev ändå uttagen till juniorlandslaget senast och blev matchens lirare i en av matcherna där.
En junis som gör en riktigt skakig debut. Tycker inte vi ska såga honom så hårt. Bara för att vi har varit bortskämda med junisar som kommer upp och i stort sett dominerar. Gustafsson visade lite mänsklig nervositet bara. Han kan bara bli bättre from now on!
Hoppas att du har rätt!
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

SirDIFalot skrev:
Håller verkligen med här!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Om FBKs och våra fans får säga sitt och får rätt så kommer båda lagen att gå ifrån den här matchen med 0 poäng och 5-6 mål i baken :wink:
Blir en spännande drabbning det här!
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Dags för den där patenterade våldtäkten imorgon. Tyvärr är det vi som blir receiver.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Salas skrev:Om FBKs och våra fans får säga sitt och får rätt så kommer båda lagen att gå ifrån den här matchen med 0 poäng och 5-6 mål i baken :wink:
Blir en spännande drabbning det här!
Haha kolla här hur det ser ut på Färjestads forum. Precis som Salas skriver så är det lika positiva kommentarer där som hos oss!

Ångestdrabbad match?
Mash

Inlägg av Mash »

För att förbereda mig säger jag torsk med två siffrigt. Wesslau gör ett mål med rensning när FBK har tagit ut målvakten sista minuten bara för att dom kunde.
Skriv svar