Ja, vi har ersatt skadade spelare. Men kan inte minnas att vi värvat med ändamålet att vända en trend, vilket var det jag skrev.AMMC skrev:Du skojar va?Mäklaren skrev:Hyvvönen till FBK. När hände det senast att DIF ens försökte lösa en dålig trend genom att förstärka truppen? Fan aldrig hänt alltså.
HannulaX2, Zigomanis, Andreas Holmqvist, Kristoffersson, Ryno.
Det har alltså hänt i princip varje säsong att vi tagit in tilltänkta förstärkningar under säsongen.
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller faktiskt med dig, med det spelarmaterial vi förfogar över skall åtminstone grundspelet sitta där efter en hel försäsong och 6 omgångar in i serien. Det är faktiskt jävligt illa.Kall-El skrev:Tror inte värvningar är rätt medicin för att lösa våra problem då jag har mycket svårt att se hur en eller två spelare skall kunna lyfta detta lag då det är grundspelet som är problemet.
Det har sett ut likadant snart i över en säsong och det kan helt enkelt inte fortsätta på detta sätt.
I läget vi befinner oss i nu behöver vi inte spelare enligt mig, utan snarast en ny tränare som kan styra upp ett fungerande grundspel, en plan B samt ett fungerande PP.
Ge mig en kanadensare nu!
- Lee Harvey Oswald
Kommer aldrig heller att hända, ny tränade alltså.
Tror man ser lite mer överskådligt på det hela, alltså inte hur spelet ser ut i omgång 6
En SM-Final, Ett fatalt CP-ingripande från Claesson ifrån en Semi-final är ändå ett godkänt facit.
Det är nog det man lutar sig mot när man nu lutar sig tillbaka och väntar på att "grejerna ska hamna på sitt rätta ställe" igen.
Tror ingen absolut ingen i DIF-ledningen kommer ifrågasätta Gandalf Grå
Blir dock intressant att se om DIF får falla fritt ett tag, vågar nån då...?
Tror man ser lite mer överskådligt på det hela, alltså inte hur spelet ser ut i omgång 6
En SM-Final, Ett fatalt CP-ingripande från Claesson ifrån en Semi-final är ändå ett godkänt facit.
Det är nog det man lutar sig mot när man nu lutar sig tillbaka och väntar på att "grejerna ska hamna på sitt rätta ställe" igen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- -daniel-
Nä det kommer naturligtvis inte hända ett skvatt på tränarfronten, tror inte ens det skulle hända om vi låg tvärsist efter 20 omgångar. Hardy är helig på DIF-kansliet.Lee Harvey Oswald skrev:Kommer aldrig heller att hända, ny tränade alltså.
Har det redan gått sex omgångar? Känns som att det var förra veckan vi mötte HV.Lee Harvey Oswald skrev:Kommer aldrig heller att hända, ny tränade alltså.
Som du skriver har ju Hardy ett hyfsat CV. I princip hela vårt lag med ledning och rubbet har ju ett hyfsat CV. Jag tror inte att en spelare själv kan få oss vända trenden. Visserligen kommer det in lite energi men detta måste spelarna i truppen själva uppnå.
Hardy spelar inget komplicerat spel. Han vill ju få spelarna att jobba hårt och få långa anfall.
Det som förundrar mig i år är varför vi inte forcheckar någonting. Är ofta en ensam spelare som jobbar. Ibland lyckas denna ensamvarg få fast en bonde, en råtta eller något annat i sarghörnet. Då står övriga vid blålinjen och glor, tittar på varandra och börjar sen åka allt vad dom har ner. Då har bonden, råttan eller någon annan fått hjälp av en annan bonde, råtta eller någon annan att få loss pucken. Bonden, råttan eller någon annan passar en pass så är tre av våra spelare helt väck.
Född till sportchef.
- -daniel-
Men det är ju just det där med att Hardy vill få spelarna att jobba hårt som inte märks...jag säger inte att spelarna såsar ute på isen men det är ju långtifrån alltid man känner att alla verkligen växlar upp och åtminstone försöker jobba så hårt de kan.
Jag återkommer till mitt favoritobjekt M.Tjärnqvist hela tiden, men tycker han är ett lysande exempel. Det ser ärligt talat inte ens ut som han försöker åka skridskor. Han är liksom nöjd att han är bra på sin kvadratmeter i boxen framför mål och that's it, sen behöver han ju inte slita så mycket annars. Sånt gör mig skogstokig.
Jag återkommer till mitt favoritobjekt M.Tjärnqvist hela tiden, men tycker han är ett lysande exempel. Det ser ärligt talat inte ens ut som han försöker åka skridskor. Han är liksom nöjd att han är bra på sin kvadratmeter i boxen framför mål och that's it, sen behöver han ju inte slita så mycket annars. Sånt gör mig skogstokig.
Ja, kanske.-daniel- skrev:Men det är ju just det där med att Hardy vill få spelarna att jobba hårt som inte märks...jag säger inte att spelarna såsar ute på isen men det är ju långtifrån alltid man känner att alla verkligen växlar upp och åtminstone försöker jobba så hårt de kan.
Jag tycker ändå att vi inte klickar i med varandra som är det största problemet. Det är dåligt med understöd hela tiden. Vid sargerna, i offensiva situationer och i defensiva situationer.
Jag tycker även att vi saknar spelare som kan vinna duellerna i sarghörnen, särskilt offensivt. Eftersom vi älskar att snurra i sarghörnen så är det bara en tidsfråga innan vi blir fasttryckta där.
För två år sedan kändes det som att vi ändå kunde gå vinnande ur dessa situationer i minst 50% av fallen vilket gjorde att vi alltid fick en andra chans till att göra mål.
Nu vinner vi kanske 2/10 situationer vilket gör att vi aldrig får något riktigt tryck. Spelare som Kruger, Engqvist, Josefson var riktigt vassa på detta. Vi har inte så många sådana spelare i truppen. Därför krävs det ännu mera understöd.
Kanske är det en spelide från tränarna att vi ska avvakta. Kanske vågar inte spelarna fylla på. Eller så är vi helt enkelt för dåliga för detta. Då bör vi inte sätta oss i dessa situationer.
Sen håller jag självklart med om att Tjärna trampar vatten precis som många andra spelare.
Född till sportchef.
- -daniel-
Bingo! Håller med fullt ut.android skrev:Ja, kanske.-daniel- skrev:Men det är ju just det där med att Hardy vill få spelarna att jobba hårt som inte märks...jag säger inte att spelarna såsar ute på isen men det är ju långtifrån alltid man känner att alla verkligen växlar upp och åtminstone försöker jobba så hårt de kan.
Jag tycker ändå att vi inte klickar i med varandra som är det största problemet. Det är dåligt med understöd hela tiden. Vid sargerna, i offensiva situationer och i defensiva situationer.
Jag tycker även att vi saknar spelare som kan vinna duellerna i sarghörnen, särskilt offensivt. Eftersom vi älskar att snurra i sarghörnen så är det bara en tidsfråga innan vi blir fasttryckta där.
Det är dock märkligt för enligt mig borde vi ha spelare som utan problem borde kunna vinna duellerna vid sargen. Känns snarast som vi har för mycket av denb varan och för få spelare med fina handleder.
Bara en fråga om att få dessa spelare att göra sitt jobb, och det är Hardys jävla uppgift, samt kanske minst lika viktigt, att dessa spelare sätts samman med någon spelare som kan hålla ihop en kedja eller leda en kedja offensivt. Tyvärr känns det snarast som det är där som vi saknar kompetensen.
Inget ont om Almtorp som hade varit en utmärkt ersättare till en spelare som Otto eller Fimpen, men absolut inte en klasscenter som man kan bygga en produktiv kedja kring.
Vi formligen skriver efter en Andreas Engqvist och även efter en forward som kan göra det litet oväntade i offensiven som Zibbe.
Bara en fråga om att få dessa spelare att göra sitt jobb, och det är Hardys jävla uppgift, samt kanske minst lika viktigt, att dessa spelare sätts samman med någon spelare som kan hålla ihop en kedja eller leda en kedja offensivt. Tyvärr känns det snarast som det är där som vi saknar kompetensen.
Inget ont om Almtorp som hade varit en utmärkt ersättare till en spelare som Otto eller Fimpen, men absolut inte en klasscenter som man kan bygga en produktiv kedja kring.
Vi formligen skriver efter en Andreas Engqvist och även efter en forward som kan göra det litet oväntade i offensiven som Zibbe.
Säsongen 2011/2012
Där snackar vi fan rock n roll!Kentta skrev:Om vi kunde få lira med fullt lag någon gång.. (+ Zibbe)
Åberg-Zibanejad-Nilson
Klubertanz-Tjärnqvist
Förutom då det faktum att Zibbe ses som forward då och detta med all rätt enligt mig.
Vi har ju en del grovjobbare. Samtidigt anser jag att det är skillnad på grovjobbare och bra sargspelare. Jag tycker te.x Norman (nu blev det ett jävligt dåligt exempel då han antagligen jobbar hårdast i laget) är en av våra bästa, om inte den bästa sargspelaren. Vågar gå in först, smidig, bra på att trycka fast pucken med fot/klubba och har även skaplig timing när han ska släppa ut den.Kall-El skrev:Det är dock märkligt för enligt mig borde vi ha spelare som utan problem borde kunna vinna duellerna vid sargen. Känns snarast som vi har för mycket av denb varan och för få spelare med fina handleder.
Många blir fasttryckta och släpper pucken direkt alternativt håller fast den i fem sekunder för att sedan släppa den till en motståndare.
Mackan var ju fenomenal på att kliva förbi en spelare vid sargen tidigare. Han visar det ibland fortfarande men inte alls i samma utsträckning. Poängterar bara igen att han började minst lika dåligt, om inte mycket sämre, för två år sedan.
Född till sportchef.
-
Jag tänkte göra en form av summering av Djurgårn hitintills.
Jag personligen, har nog aldrig sett ett mer nervösare(?) ojämnt Djurgården i hela mitt liv(Inte för att det är så långt, men you get my point). Vi hoppar upp och ner i spelet som en riktig studsboll, första perioden mot gnaget - absolut en av de sämsta perioderna jag någonsin skådat med mina Djurgårdsögon. Personligen tycker jag att det är en coach vinst, då vi lyckas vända totalt på steken och få gnaget(Fasth) ur balans, + till Hardy och co. De första 10 mot Brynäs, sista perioden mot Timrå etc. var mycket bra, och då är vi väldigt effektiva och spelar intensivt och målen kommer rättvist. Men såfort det blir powerplay/boxplay ska de bli så jävla stressigt och finns inget lugn i spelet iöht.
Men frågan är om tränarstaben någonsin har hört talas om BÄST FÖR DAGEN? Man ser gång på gång att Kempe - Fimpen - Tim E är absolut den mest hetlevrerade kedjan, som orkar hålla sig kvar i zon och skapa tryck, för detta är 3 riktigt starka spelare med puck(Känns som resterande i laget ger sig alldeles för lätt vid sarghörnen). Vad jag hört så är jag inte den enda som tycker detta.
Sen undrar jag varför man fortsätter ge BomBom chansen i varje match, om vi tycker att Linkan inte skulle hem pga sin dåliga defensiv och sitt slappa hemjobb, kolla då på BomBom. Maken till en sämre back var det längesen jag såg, vet att denna herre har en grym högstanivå, men just nu är det bara sorgligt att se på.
Jag fullkomligt älskar Ölvestads jobb på isen, i stridens hetta är det otroligt vackert att se på. Men nu känner jag igen han med alla sina onödiga 2:or, dock så kanske dessa uppstår pga slapp backchecking, det låter jag vara osagt.
Cehlin är grym, åker mycket skridskor ser ut att få ut mycket mer av sitt spel iår.
Ottosson tycker jag folk kritiserar alldeles för mycket, man är sällan van att se misstag från #9, tror det är därför han uppmärkas lite extra när han gör något fel helt enkelt. Otto har alltid varit den som producerar beroende på sin omgivning.
Av det jag sett utav Wesslau så var det väl de jag förväntade mig, dock ser jag ett helt annat lugnt i honom nu än sist.
Almtorp jobbar på stenhårt, bra i defensiven.
Mackan kommer vi aldrig se bänkad, helt plötsligt bara dyker han upp som gubben i lådan och pangar in slagskott eller en avgörande passning. 5 poäng hitintills, bra gjort.
Nej som så många andra har sagt, saknaden av Centrar är otroligt stor. Norman tycker jag dock är riktigt bra, men vi saknar Engqvist... Kanske en Linkan som kan ge oss ca 30 PP mål också
Jag personligen, har nog aldrig sett ett mer nervösare(?) ojämnt Djurgården i hela mitt liv(Inte för att det är så långt, men you get my point). Vi hoppar upp och ner i spelet som en riktig studsboll, första perioden mot gnaget - absolut en av de sämsta perioderna jag någonsin skådat med mina Djurgårdsögon. Personligen tycker jag att det är en coach vinst, då vi lyckas vända totalt på steken och få gnaget(Fasth) ur balans, + till Hardy och co. De första 10 mot Brynäs, sista perioden mot Timrå etc. var mycket bra, och då är vi väldigt effektiva och spelar intensivt och målen kommer rättvist. Men såfort det blir powerplay/boxplay ska de bli så jävla stressigt och finns inget lugn i spelet iöht.
Men frågan är om tränarstaben någonsin har hört talas om BÄST FÖR DAGEN? Man ser gång på gång att Kempe - Fimpen - Tim E är absolut den mest hetlevrerade kedjan, som orkar hålla sig kvar i zon och skapa tryck, för detta är 3 riktigt starka spelare med puck(Känns som resterande i laget ger sig alldeles för lätt vid sarghörnen). Vad jag hört så är jag inte den enda som tycker detta.
Sen undrar jag varför man fortsätter ge BomBom chansen i varje match, om vi tycker att Linkan inte skulle hem pga sin dåliga defensiv och sitt slappa hemjobb, kolla då på BomBom. Maken till en sämre back var det längesen jag såg, vet att denna herre har en grym högstanivå, men just nu är det bara sorgligt att se på.
Jag fullkomligt älskar Ölvestads jobb på isen, i stridens hetta är det otroligt vackert att se på. Men nu känner jag igen han med alla sina onödiga 2:or, dock så kanske dessa uppstår pga slapp backchecking, det låter jag vara osagt.
Cehlin är grym, åker mycket skridskor ser ut att få ut mycket mer av sitt spel iår.
Ottosson tycker jag folk kritiserar alldeles för mycket, man är sällan van att se misstag från #9, tror det är därför han uppmärkas lite extra när han gör något fel helt enkelt. Otto har alltid varit den som producerar beroende på sin omgivning.
Av det jag sett utav Wesslau så var det väl de jag förväntade mig, dock ser jag ett helt annat lugnt i honom nu än sist.
Almtorp jobbar på stenhårt, bra i defensiven.
Mackan kommer vi aldrig se bänkad, helt plötsligt bara dyker han upp som gubben i lådan och pangar in slagskott eller en avgörande passning. 5 poäng hitintills, bra gjort.
Nej som så många andra har sagt, saknaden av Centrar är otroligt stor. Norman tycker jag dock är riktigt bra, men vi saknar Engqvist... Kanske en Linkan som kan ge oss ca 30 PP mål också

Ska bli intressant att se hur säsongen tar sin vändning nu. Vi ligger oförskämt bra till i tabellen trots miserabelt spel då och då.
Scenario 1. Vi fortsätter spela dåligt. Ha uselt PP och slarva i egen zon. Det kommer till slut att straffa oss. Då kommer vi dala.
Scenario 2. Vi får igång vårat Powerplay spel och hittar rätt i backparen. Då kan vi bli en riktig maskin.
Mycket intressant.
Alternativ 3 är väl att dom andra lagen inte är bättre och vi fortsätter spela hyfsat och hamnar plats 4-6.
Ser man på hur det har sett ut tidigare säsonger så höjer sig DIF och många av spelarna (Nilson, Bombom, Holmqvist, Kyle etc) ju längre säsongen lider.
Scenario 1. Vi fortsätter spela dåligt. Ha uselt PP och slarva i egen zon. Det kommer till slut att straffa oss. Då kommer vi dala.
Scenario 2. Vi får igång vårat Powerplay spel och hittar rätt i backparen. Då kan vi bli en riktig maskin.
Mycket intressant.
Alternativ 3 är väl att dom andra lagen inte är bättre och vi fortsätter spela hyfsat och hamnar plats 4-6.
Ser man på hur det har sett ut tidigare säsonger så höjer sig DIF och många av spelarna (Nilson, Bombom, Holmqvist, Kyle etc) ju längre säsongen lider.
Född till sportchef.
-
Jag tycker vi såg en ganska tydlig skillnad i kvällens match mot Växjö från tidigare. Låt vara att det kanske var Växjö som var dåliga, men i dag fyllde backarna på oftare och höll på så sätt kvar trycket i anfallszonen. Så spelade vi även i de senare matcherna mot Luleå i vårens kvartsfinalserie, och så tycker jag att vi ska fortsätta att spela. Byta positioner, fylla på med backarna, o.s.v.