Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av -daniel- »

Jag förstår att du är besviken, det är vi ju alla. Men tycker det här med värvningar är lite av ett lotteri ibland... Vi har ju 09/10 i färskt minne och hur bra var vårt stjärnspeckade forwardslag då, liksom?

Sen bör vi ge Carlsson mer än 6 matcher innan han sågas längs med fotknölarna, men visst. Är väl inte sådär värst mycket som talar för att han kommer börja ösa in mål. Almtorp tycker jag är en nyttig spelare, verkligen. Men han är ju som sagt ingen förstacenter i ett ES-lag som aspirerar på en topplacering.

Jag blir mest bedrövad över att se M.Tjärnqvist dock. Maken till segare skridskoåkare får man leta länge efter...helt sjukt han kan få speltid överhuvudtaget när det ser ut som det gjort senaste matcherna. Under all jävla kritik att han spelar i en förstalina.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Jag förstår att du är besviken, det är vi ju alla. Men tycker det här med värvningar är lite av ett lotteri ibland... Vi har ju 09/10 i färskt minne och hur bra var vårt stjärnspeckade forwardslag då, liksom?

Sen bör vi ge Carlsson mer än 6 matcher innan han sågas längs med fotknölarna, men visst. Är väl inte sådär värst mycket som talar för att han kommer börja ösa in mål. Almtorp tycker jag är en nyttig spelare, verkligen. Men han är ju som sagt ingen förstacenter i ett ES-lag som aspirerar på en topplacering.

Jag blir mest bedrövad över att se M.Tjärnqvist dock. Maken till segare skridskoåkare får man leta länge efter...helt sjukt han kan få speltid överhuvudtaget när det ser ut som det gjort senaste matcherna. Under all jävla kritik att han spelar i en förstalina.
Hardy måste våga sära på Mackan och Tjärnqvist. Vad är grejen med att spela dom tillsammans egentligen?

Tjärnqvist tror ju att han är en målskytt nu. Han är fortfarande främst en defensiv-spelare som är stark framför mål.

Cehlin har blivit för snabb. Får aldrig kontroll på pucken.

Kempe har ett bra skott som han knappt visar. Från dåliga positioner kan han skjuta stenhårt. I bra lägen lobbar han pucken. Stirrig?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

android skrev: Hardy måste våga sära på Mackan och Tjärnqvist. Vad är grejen med att spela dom tillsammans egentligen?

Tjärnqvist tror ju att han är en målskytt nu. Han är fortfarande främst en defensiv-spelare som är stark framför mål.
Håller med, in med friskt blod bredvid Nilson. Cehlin eller Kempe eller vem fan som helst, men inte Tjärnqvist. Jag orkar nästan inte se hans bedrövligt usla skridskoåkning en match till. Släng in honom i PP och i en 3:e eller 4:e lina. Låt han spela BP.

Jag tycker ändå att både Kempe & Cehlin verkligen har den där potentialen att ta ett stag till, tycker båda öppnat riktigt bra den här säsongen. Men vi måste få fart på våra gamla kossor, annars ser det riktigt tungt ut.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag gillar Almtorp. Hade gärna sett honom som ersättare till Otto när han lägger av. Eller dylikt. Men inte fan var han vad vi behövde nu. FÖRSTACENTER!! Gaaaah!
Expert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Hyvvönen till FBK. När hände det senast att DIF ens försökte lösa en dålig trend genom att förstärka truppen? Fan aldrig hänt alltså.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Ni som ska till Hovet på lördag mot Växjö(jag hoppas att det är några), bör nu inte gå dit för att stödja spelarna utan samtliga ska gå till WKB innan matchen. Snackas om att Nisse Ekman kommer dyka upp!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Skulle vara väldigt intressant att se hur ledningen tänker och tycker om situationen vi är i just nu..

"Njääeee, det löser sig nog."

Tycker mest synd om Janne Ednertz, han har gjort ett jävla jobb för att locka tillbaka publiken till Hovet, och så spelar laget så här.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Mäklaren skrev:Hyvvönen till FBK. När hände det senast att DIF ens försökte lösa en dålig trend genom att förstärka truppen? Fan aldrig hänt alltså.
Precis som med allt annat så är det väl en fråga om pengar. Men personligen tycker jag att värvningen av Hyvönen låter som ett dåligt skämt. Kunde dom inte fått en paketdeal om dom slängt in Radek Hamr och Marcel Jenni också?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Jockmaniac skrev:Ni som ska till Hovet på lördag mot Växjö(jag hoppas att det är några), bör nu inte gå dit för att stödja spelarna utan samtliga ska gå till WKB innan matchen. Snackas om att Nisse Ekman kommer dyka upp!
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... nfor-vaxjo
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Mäklaren skrev:Hyvvönen till FBK. När hände det senast att DIF ens försökte lösa en dålig trend genom att förstärka truppen? Fan aldrig hänt alltså.
Du skojar va?

HannulaX2, Zigomanis, Andreas Holmqvist, Kristoffersson, Ryno.

Det har alltså hänt i princip varje säsong att vi tagit in tilltänkta förstärkningar under säsongen.
Användarvisningsbild
Sudden

Inlägg av Sudden »

AMMC skrev:
Du skojar va?

Det har alltså hänt i princip varje säsong att vi tagit in tilltänkta förstärkningar under säsongen.
Åtminstonne Hannula X 2 å Zigomanis va väl ändå värvningar för att förstärka snarare än att ''lösa en dålig trend'' ?
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Sudden skrev:
AMMC skrev:
Du skojar va?

Åtminstonne Hannula X 2 å Zigomanis va väl ändå värvningar för att förstärka snarare än att ''lösa en dålig trend'' ?
Om ni med "dålig trend" menar typ att vi varit dåliga i ett par matcher i rad och därför ska värva en spelare för att ändra på det. Till skillnad från att värva för att förstärka laget. Då hoppas jag att vi absolut inte värvar på det sättet.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Tror inte värvningar är rätt medicin för att lösa våra problem då jag har mycket svårt att se hur en eller två spelare skall kunna lyfta detta lag då det är grundspelet som är problemet.

Det har sett ut likadant snart i över en säsong och det kan helt enkelt inte fortsätta på detta sätt.

I läget vi befinner oss i nu behöver vi inte spelare enligt mig, utan snarast en ny tränare som kan styra upp ett fungerande grundspel, en plan B samt ett fungerande PP.

Ge mig en kanadensare nu!
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

AMMC skrev:
Du skojar va?

hannula första gången var för att han behövde matchträning och att vi tappade massa junisar till JVM, andra gången var det för att ersätta en otillgänglig spelare i Ekman. Zigomanis var också som ersättare, då till M. tjärnqvist som vart långtidsskadad, så ingen av dessa två var ju för att lösa en dålig trend eller att förstärka (som i Hyvönens fall), utan snarare att ersätta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Om vi kunde få lira med fullt lag någon gång.. (+ Zibbe)

Åberg-Zibanejad-Nilson
Klubertanz-Tjärnqvist

Cehlin-Almtorp-Ölvestad
Printz-Holm

Eriksson-Ottosson-Kempe
Holmqvist-Claesson

Tjärnqvist-Eklund-Norman
Carlsson-Boumedienne

Wesslau
Sandberg
Skriv svar