FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Magnutz »

Var: Löfbergs Lila Arena 19:00

TV
Canal + Sport 1
Canal + Extra 4
CSport (Webben)

LIVERAPPORTERING
http://www.difhockey.se/liverapportering

Inbördes möten ifjol
FBK - Djurgårdens IF 1-2
Djurgårdens IF - FBK 1-3
Djurgårdens IF - FBK 2-4
FBK - Djurgårdens IF 3-4 (str)
Djurgårdens IF - FBK 5-1

Den sista matchen mot FBK blev en rolig tillställning där Djurgårdens IF krossade motståndet. Segern var extra rolig då vi hade en jubilar i laget, nämligen Nichlas Falk som fyllde 40!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Edin
Säsongskort: Ja

Re: FBK - Djurgårdens IF 29/9 2011

Inlägg av Edin »

Riktigt intressant möte, Elitseriens två formsvagaste lag (Timrå givetvis borträknat) i ett ångestmöte tidigt på säsongen där ena laget redan börjat panikvärva.

Hoppas hoppas att Printz och Honken är tillbaka, då kan vi nog fortsätta att köra varannan damernas och knipa tre pinnar här. Skulle vara riktigt trevligt att cementera FBK i botten.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

FBK har typ gjort 5 mål, de kommer naturligtvis göra lika många som de gjort på hela säsongen tidigare mot oss på en match.

Sahlin-effekten slår till, eller kanske Hyvönen-effekten.... Att vi torskar håller jag som 95% sannolikt. Mot Luleå gjorde de inte en sån dålig match faktiskt (av vad jag hört), ljusår bättre än vad vi presterat senaste tiden antar jag.

Nä, det blir ingen rolig torsdag. Ledsen för negativa poster men allt känns bedrövligt just nu.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Nu jävlar gäller det att trumma på från första hundradels sekund! Så sjukt dåligt som det har gått för fbk i inledningen så skulle det inte förvåna mig om de äntligen (Tack vara Mona) fick till det. Finns ju inget bättre lag att vända en negativ trend mot än just DIF!

Nu vill jag se den där grymma backbesättningen som det talats om. Jag vill se Åberg, Kempe och Tim få ordentligt med speltid! Jag vill se Nilson kliva fram som den ledare han ska vara, jag vill se aktiv coachning! JAG VILL SE DIF VINNA MED BRA SPEL!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:Var: Löfbergs Lila Arena 19:00

TV
Canal + Extra 4
CSport (Webben)
Visas även på Canal + Sport 1

För övrigt så.........ASSÅH JAHG SKHIIITER IIIIHH !
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Färjestad-Djurgården 7-2 (1-1,2-1,4-0)
(1p)
0-1 Patrick Cehlin (D Tjärnqvist)
1-1 Hyvönen
(2p)
2-1 Hyvönen
3-1 Hyvönen
3-2 Mario Kempe (T Eriksson)
(3p)
4-2 Wallin
5-2 Lundh
6-2 Nygren
7-2 Hyvönen

Skott: (14-5, 15-7, 20-4) 49-16
Utv FBK: 2x2 DIF 10x2

"Vi är med bra i första och andra trots att vi bara spelar i egen zon och i sarghörnen. I tredje drar vi på oss för mycket utvisningar och Färjestad utnyttjar det bra. På lördag mot Växjö kommer vi att vara med i samtliga perioder, vi är grymt revanchsugna efter att ha blivit serievåldtagna sedan omgång två."
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Konferens i Karlstad på torsdag, dessvärre med FBKare och givetvis är middagen förlagd till Kaffeladan. Kommer inte bli en rolig match att behöva se. Usch
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

jensa85 skrev:Färjestad-Djurgården 7-2 (1-1,2-1,4-0)
(1p)
0-1 Patrick Cehlin (D Tjärnqvist)
1-1 Hyvönen
(2p)
2-1 Hyvönen
3-1 Hyvönen
3-2 Mario Kempe (T Eriksson)
(3p)
4-2 Wallin
5-2 Lundh
6-2 Nygren
7-2 Hyvönen

Skott: (14-5, 15-7, 20-4) 49-16
Utv FBK: 2x2 DIF 10x2

"Vi är med bra i första och andra trots att vi bara spelar i egen zon och i sarghörnen. I tredje drar vi på oss för mycket utvisningar och Färjestad utnyttjar det bra. På lördag mot Växjö kommer vi att vara med i samtliga perioder, vi är grymt revanchsugna efter att ha blivit serievåldtagna sedan omgång två."
Hoppas du inte är lika bra som -daniel- på att förutse matcher..
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jepe skrev:Nu jävlar gäller det att trumma på från första hundradels sekund! Så sjukt dåligt som det har gått för fbk i inledningen så skulle det inte förvåna mig om de äntligen (Tack vara Mona) fick till det. Finns ju inget bättre lag att vända en negativ trend mot än just DIF!

Nu vill jag se den där grymma backbesättningen som det talats om. Jag vill se Åberg, Kempe och Tim få ordentligt med speltid! Jag vill se Nilson kliva fram som den ledare han ska vara, jag vill se aktiv coachning! JAG VILL SE DIF VINNA MED BRA SPEL!
Här ska det fanimej inte trummas något, här ska sjungas! ;)

Annars håller jag med dig. Mer istid till TimPontusMario.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Det är dags för säsongens första rejäla resultatgenomklappning. Ett FBK på väg uppåt leker hem tre poäng mot ett håglöst DIF.

6-0. (1-0, 2-0, 3-0)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Är nog tyvärr inne på samma linje som de övriga... FBK kommer till denna match fly förbannade på sin inledning i serien medan vi kommer med en "fan inte illa att ligga sexa, dumpa och cirkulera i hörnen verkar ju funka bra!". Så ja, allt under en 5måls förlust får ses som ett ok resultat! Please prove me wrong men detta kan nog bara sluta på ett sätt, överkörda!

Kanske är det som behövs dock, dvs nå rock-f***ing-bottom innan spelarna börjar ransaka sig själva lite och sätta hjärta i spelet samt inställningen!
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Orkar inte med en dålig match till, det känns som att det endast är inne på forumet man uppmärksammat hur dåligt DIF har spelat.

Har knappt hört någon gå ut och säga hur bedrövligt det sett ut eller tillstymmelse till vinnarmentalitet, dock möjligen Montén efter Brynäs. Kanske pga de 9 oförtjänta poängen eller möjligen att man vill hålla det inom laget.

Sitter hemma å är psykförbannad å så kommer alltid kommentaren:
"- Det var dåligt i början, sen spelade vi lite bättre, sen sämre igen. "

Hockey spelas i 60 minuter, tur att dom inte är golfproffs.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm19 skrev:Orkar inte med en dålig match till, det känns som att det endast är inne på forumet man uppmärksammat hur dåligt DIF har spelat.

Har knappt hört någon gå ut och säga hur bedrövligt det sett ut eller tillstymmelse till vinnarmentalitet, dock möjligen Montén efter Brynäs. Kanske pga de 9 oförtjänta poängen eller möjligen att man vill hålla det inom laget.

Men samtidigt så måste man ju fråga sig vilken nytta det gör att ledarna går ut och i media och toksågar dåliga insatser. Att vi här på forumet använder matchtrådar och andra forum som en kanal för att få ut vår ilska och besvikelse innebär ju inte att ledarna ska använda media för att förmedla hur dåliga lagets insatser är. Sådant ska skötas internt och det är jag helt säker på att det görs. Att spela ishockey är killarnas jobb och självklart finns det ingen på den här nivån som är nöjd med att förlora.

På vilket sätt tror du att laget hade spelat bättre av att Hardy hade stått och skrikit i intervjun efter matchen att laget spelar som "ett gäng överbetalda divor som pissar på DIF" (för att använda forum-terminologi)? Vill Montén eller någon annan ledare ta ett snack med laget eller ge någon en känga så gör man det i omklädningsrummet, inte i media bara för att bekräfta vad ett gäng forumanvändare tycker.
Användarvisningsbild
sthlm19

Inlägg av sthlm19 »

Edin skrev:
sthlm19 skrev:Orkar inte med en dålig match till, det känns som att det endast är inne på forumet man uppmärksammat hur dåligt DIF har spelat.

Men samtidigt så måste man ju fråga sig vilken nytta det gör att ledarna går ut och i media och toksågar dåliga insatser. Att vi här på forumet använder matchtrådar och andra forum som en kanal för att få ut vår ilska och besvikelse innebär ju inte att ledarna ska använda media för att förmedla hur dåliga lagets insatser är. Sådant ska skötas internt och det är jag helt säker på att det görs. Att spela ishockey är killarnas jobb och självklart finns det ingen på den här nivån som är nöjd med att förlora.

På vilket sätt tror du att laget hade spelat bättre av att Hardy hade stått och skrikit i intervjun efter matchen att laget spelar som "ett gäng överbetalda divor som pissar på DIF" (för att använda forum-terminologi)? Vill Montén eller någon annan ledare ta ett snack med laget eller ge någon en känga så gör man det i omklädningsrummet, inte i media bara för att bekräfta vad ett gäng forumanvändare tycker.
Det jag menar är inte att Hardy ska gå ut i media och skrika över hur dåliga sina spelare är utan snarare att jag inte ser någon som kliver fram. Det känns ju knappt som grabbarna är missnöjda över sitt spel, det syns knappast i båset heller om du frågar mig.

Om jag tar Wallin som exempel, så har han ofta gått ut efter matcher eller i perioder då laget spelat dåligt och visat sitt missnöje utan att det uppfattas som dåligt. Bla mot 5-1 förlusten (vinsten) i globen senast. Det måste finnas någon sorts glöd eller förhoppning på förbättring som jag har svårt att finna någonstans just nu.

Hockey spelas inför och för fans, eller "forumanvändare" om du så vill.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

sthlm19 skrev:
Edin skrev:

Det jag menar är inte att Hardy ska gå ut i media och skrika över hur dåliga sina spelare är utan snarare att jag inte ser någon som kliver fram. Det känns ju knappt som grabbarna är missnöjda över sitt spel, det syns knappast i båset heller om du frågar mig.

Om jag tar Wallin som exempel, så har han ofta gått ut efter matcher eller i perioder då laget spelat dåligt och visat sitt missnöje utan att det uppfattas som dåligt. Bla mot 5-1 förlusten (vinsten) i globen senast. Det måste finnas någon sorts glöd eller förhoppning på förbättring som jag har svårt att finna någonstans just nu.

Hockey spelas inför och för fans, eller "forumanvändare" om du så vill.
Jag ser inget fel i att spelare är missnöjda med spelet och uttrycker det i media, det jag menar är bara att intervjuer i C+ och på laghemsidor i regel är riktigt trötta och intetsägande, det är bara ett medium att häva ur sig klyschor i. Ta Wallin som exempel igen, han var väldigt missnöjd efter matchen mot Brynäs sist och gick ut hårt med att insatsen var dålig och att man "ska höja sig i nästa match", men trots det så var både han och hela FBK lika trötta i matchen mot Luleå.

Jag säger är bara att många verkar lägga någon sorts tyngd vid hur engagerade spelarna är i intervjuer och drar slutsatser därefter. Något som i mitt tycke är helt poänglöst.
Skriv svar