Den missade jag.. stämmer det? Känns vemodigt i så fall. Att det ska behöva vara så. I vårt lag.DIF_Soldier skrev:Jag tror det också. Jag är inte den som jagar ensam syndabock i vanliga fall, men jag har en känsla av att laget är oerhört trött på honom. Kyles uppgivna gest mot honom när han släpper BIFaren till friläge idag säger mer än tusen ord.Kentta skrev:Vi skyller på Bombom, han sprider dålig energi över hela Stockholm!DIF_Soldier skrev:Om jag bara visste vad det var.
Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu såg jag inte den här sekvensen med Kyle & BomBom men jag har haft det på känn ända sedan förra säsongen att Boumedienne är en sådan spelare som suger energi av andra...tror han är rätt divig av sig. Finns någon slags "FAN VA' BRA JAG ÄR" aura runt honom som känns märklig när han match efter match gör skrala insatser. Noll självinsikt.
Sen är det här bara spekulationer men är det inte vad vi sysslar med på det här forumet annars också...?
Sen är det här bara spekulationer men är det inte vad vi sysslar med på det här forumet annars också...?
Ja, för Kyle gjorde ett så mycket bättre ingripande vid det friläget... Kyle ska INTE kritisera NÅGON annan än sig själv efter dagens match.Magnutz skrev:Den missade jag.. stämmer det? Känns vemodigt i så fall. Att det ska behöva vara så. I vårt lag.DIF_Soldier skrev:Jag tror det också. Jag är inte den som jagar ensam syndabock i vanliga fall, men jag har en känsla av att laget är oerhört trött på honom. Kyles uppgivna gest mot honom när han släpper BIFaren till friläge idag säger mer än tusen ord.Kentta skrev:Vi skyller på Bombom, han sprider dålig energi över hela Stockholm!DIF_Soldier skrev:Om jag bara visste vad det var.
Kyle har sin kille Caveman, kolla klippet. Josef fisglider efter sin och tar inte ett enda extra skär för att försöka ta honom. Du kan och ska INTE lasta Kyle för det målet. Kolla vid ca 1.30. Kyle har gubben till vänster, Bombom killen till höger. Kika hur Bombom bär sig åt.Caveman skrev:Ja, för Kyle gjorde ett så mycket bättre ingripande vid det friläget... Kyle ska INTE kritisera NÅGON annan än sig själv efter dagens match.Magnutz skrev:Den missade jag.. stämmer det? Känns vemodigt i så fall. Att det ska behöva vara så. I vårt lag.DIF_Soldier skrev:Jag tror det också. Jag är inte den som jagar ensam syndabock i vanliga fall, men jag har en känsla av att laget är oerhört trött på honom. Kyles uppgivna gest mot honom när han släpper BIFaren till friläge idag säger mer än tusen ord.Kentta skrev:Vi skyller på Bombom, han sprider dålig energi över hela Stockholm!DIF_Soldier skrev:Om jag bara visste vad det var.
http://www.elitserienplay.se/#/video.1185519051001
Jag brukar inte vara för att man sparkar tränare mitt under en pågående säsong men nu börjar jag tro att det är precis vad vi behöver. Vi behöver få in någon som rör om lite och som petar spelare som bara glider runt. Drömmen hade varit att få in Wikegård men det kanske inte är så aktuellt just nu dock. Nånting bara måste ske!
Kyle har sin kille Caveman, kolla klippet. Josef fisglider efter sin och tar inte ett enda extra skär för att försöka ta honom. Du kan och ska INTE lasta Kyle för det målet. Kolla vid ca 1.30. Kyle har gubben till vänster, Bombom killen till höger. Kika hur Bombom bär sig åt".
Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer vilket gör att han har en lång väg hem och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit. Sedan så lastar jag inte det målet endast på Kyle, men jag tycker att även han agerade fel själv + att han var riktigt kass hela matchen igenom, därför tycker jag att han inte ska vara kritisk mot någon annan än sig själv.
Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer vilket gör att han har en lång väg hem och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit. Sedan så lastar jag inte det målet endast på Kyle, men jag tycker att även han agerade fel själv + att han var riktigt kass hela matchen igenom, därför tycker jag att han inte ska vara kritisk mot någon annan än sig själv.
Senast redigerad av Caveman den 2011-09-27 23:40:55, redigerad totalt 1 gånger.
Kyle har sin kille och J.B. har sin. Att Kyle ser lite irriterad ut när J.B. inte tar hand om sin är helt förståeligt. Det ser inte snyggt ut. Sen är man så långsam på rören som Bombom varit de senaste gångerna jag sett honom så ska han nog inte ge sig iväg på så många offensiva äventyr. Men att han inte tar sin gubbe vid målet är helt klart jävligt irriterande. Det ser ju inte ut som om han försöker ens. (Vilket han kanske gör)Caveman skrev:Kyle har sin kille Caveman, kolla klippet. Josef fisglider efter sin och tar inte ett enda extra skär för att försöka ta honom. Du kan och ska INTE lasta Kyle för det målet. Kolla vid ca 1.30. Kyle har gubben till vänster, Bombom killen till höger. Kika hur Bombom bär sig åt".
Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit
EDIT: Jag vill att #78 spelar bra, det tror jag att alla här önskar. Han har inte börjat övertygande. Hoppas det vänder. Hoppas han inte spelar skadad.
"Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer vilket gör att han har en lång väg hem och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit. Sedan så lastar jag inte det målet endast på Kyle, men jag tycker att även han agerade fel själv + att han var riktigt kass hela matchen igenom, därför tycker jag att han inte ska vara kritisk mot någon annan än sig själv".Magnutz skrev:Kyle har sin kille och J.B. har sin. Att Kyle ser lite irriterad ut när J.B. inte tar hand om sin är helt förståeligt. Det ser inte snyggt ut. Sen är man så långsam på rören som Bombom varit de senaste gångerna jag sett honom så ska han nog inte ge sig iväg på så många offensiva äventyr. Men att han inte tar sin gubbe vid målet är helt klart jävligt irriterande. Det ser ju inte ut som om han försöker ens. (Vilket han kanske gör)Caveman skrev:Kyle har sin kille Caveman, kolla klippet. Josef fisglider efter sin och tar inte ett enda extra skär för att försöka ta honom. Du kan och ska INTE lasta Kyle för det målet. Kolla vid ca 1.30. Kyle har gubben till vänster, Bombom killen till höger. Kika hur Bombom bär sig åt".
Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit
EDIT: Jag vill att #78 spelar bra, det tror jag att alla här önskar. Han har inte börjat övertygande. Hoppas det vänder. Hoppas han inte spelar skadad.
Re: Re: Säsongen 2011/2012
Point taken.Caveman skrev:"Nu så var J.B uppe i anfallet när kontringen kommer vilket gör att han har en lång väg hem och där tycker inte JAG att Kyle agerar rätt, sedan så snubblar han till som vanligt (snubblade han 5 gånger i dagens match). Men nu så är det väldigt "inne" att ge J.B all jävla skit. Sedan så lastar jag inte det målet endast på Kyle, men jag tycker att även han agerade fel själv + att han var riktigt kass hela matchen igenom, därför tycker jag att han inte ska vara kritisk mot någon annan än sig själv".Magnutz skrev:Kyle har sin kille och J.B. har sin. Att Kyle ser lite irriterad ut när J.B. inte tar hand om sin är helt förståeligt. Det ser inte snyggt ut. Sen är man så långsam på rören som Bombom varit de senaste gångerna jag sett honom så ska han nog inte ge sig iväg på så många offensiva äventyr. Men att han inte tar sin gubbe vid målet är helt klart jävligt irriterande. Det ser ju inte ut som om han försöker ens. (Vilket han kanske gör)Caveman skrev:Kyle har sin kille Caveman, kolla klippet. Josef fisglider efter sin och tar inte ett enda extra skär för att försöka ta honom. Du kan och ska INTE lasta Kyle för det målet. Kolla vid ca 1.30. Kyle har gubben till vänster, Bombom killen till höger. Kika hur Bombom bär sig åt".
Kyle hade ingen bra dag på jobbet, men han spelade 30 minuter, vilket han inte heller ska göra. Att han inte orkade hela vägen var inte oväntat.Caveman skrev:Sedan så lastar jag inte det målet endast på Kyle, men jag tycker att även han agerade fel själv + att han var riktigt kass hela matchen igenom, därför tycker jag att han inte ska vara kritisk mot någon annan än sig själv".[/i]
Tjärnqvist är för övrigt en krigare. Över 31 minuter i dagens match, det är fan imponerande att han kan prestera på ett relativt hög nivå match efter match med den speltiden.
- SkönaDjurgårn
På det där klippet säger de att Brynässpelaren på det sista målet var HÅRT upphakad. Wtf, jag tyckte knappt någon nuddade honom?! Är jag blind?
Du är inte ensam om att vara blind isåfall... Förstår fortfarande inte vad han blåser för.. Inkompetent domarkår det finns i SverigeSkönaDjurgårn skrev:På det där klippet säger de att Brynässpelaren på det sista målet var HÅRT upphakad. Wtf, jag tyckte knappt någon nuddade honom?! Är jag blind?
- BaronVonDif
Dif är alltid ett dåligt höst lag, inför varje ny säsong hoppas man att det ska bli ändring på detta men ack nej. Dom år det gått ok under hösten har en sak gemensamt och det är pigga juniorer och då tänker jag främst på Kruger 2009-10 som öste in mål varje match i början på säsongen medans veteranerna snällt tittade på. I år är det Åberg och Cehlin som börjat piggast, just deras kedja är den som tycks ha spelglädje och vill kriga.
Otto,Mackan,Ölvestad,Bombom osv räknar dagar till slutspel och detta blir värre för varje säsong som går, nu är det ju inte lätt att prestera med ett sönderläst spelsystem men för min del kan man lika gärna starta säsongen med två hela junior femmor så kan gamla stötarna börja sin säsong i november eller när dom känner att dom vill kriga.
Otto,Mackan,Ölvestad,Bombom osv räknar dagar till slutspel och detta blir värre för varje säsong som går, nu är det ju inte lätt att prestera med ett sönderläst spelsystem men för min del kan man lika gärna starta säsongen med två hela junior femmor så kan gamla stötarna börja sin säsong i november eller när dom känner att dom vill kriga.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2011-09-28 08:05:29, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Mycke bra sagt .Otto,Mackan,Ölvestad,Bombom osv räknar dagar till slutspel och detta blir värre för varje säsong som går, nu är det ju inte lätt att prestera med ett sönderläst spelsystem men för min del kan mam lika gärna starta säsongen med två hela junior femmor så kan gamla stötarna börja sin säsong i november eller när dom känner att dom vill kriga.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Jag har funderat lite och kommit fram till en teori, vore intressant att höra om någon håller med eller om det anses vara rent blaj.
I många långa år var Djurgården Hockey en underdog, som slogs för sin elitserieexistens och med lite tur klarade sig till en kvartsfinalrunda. Ofta slogs vi dock med näbbar & klor, och klarade oss kvar i hockeyns finrum mycket enkom pga enskilda spelarprestationer. När sen vi lyckades slå ur underläge 09/10 och förvåna så gott som samtliga experter flyttade vi fans helt plötsligt fokus från att ha som primär mål att klara oss kvar i högsta serien till något slags krav att vinna guld. Det är ju högst naturligt att man siktar mot guld när vi var ett fitthår från att knipa den ädlaste valören så sent som för 2 säsonger sedan, men jag tror lite det är här dilemmat ligger. Spelarna, som ändå till viss del består av samma kärna, klarar helt enkelt inte av att spela under pressen att de bara måste gå ut och prestera.
Det har sålts säsongskort som smör smälter i solsken, och det är ett extremt drag kring Djurgården Hockey med allt vad det innebär. Men det blir helt enkelt en för stor mental börda att bära för de allra flesta i vårt lag, när vi kväll efter kväll bara skall gå ut och vinna. Spelarna tänker efter för mycket, och det hela får naturligtvis till följd att spelet går i baklås. Det handlar väl inte om att inte viljan finns där, att vi inte kämpar & sliter tillräckligt (även fast det är naturligt att man tar till den teorin när det kan se så tafatt ut som det stundtals görs) utan jag tror det är den gamla vanliga svenska tråkmentaliteten att inte kunna prestera under press.
Således verkar det redan nu som flera fick rätt i sina farhågor att experters guldtips bara minskade chanserna för oss att lyckas tämligen kapitalt.
Nu är det ju egentligen tvärlöjligt att redan nu såga lagets chanser och idrott kan ju svänga jävligt fort, men jag tror det psykologiska är något vi kommer få brottas med hela säsongen. Jag är också rädd att när vi (förhoppningsvis) får in en liten vinstsvit och lyckas bygga upp lite självförtroende infinner sig någon slags "FAN VAD VI ÄR BRA!"-känsla istället och vi börjar slarva rejält med detaljerna och åker ner i en djup svacka igen. Jag tror helt enkelt inte den mentala inställningen i den här Djurgårdstruppen är tillräckligt stark för att lyckas.
I många långa år var Djurgården Hockey en underdog, som slogs för sin elitserieexistens och med lite tur klarade sig till en kvartsfinalrunda. Ofta slogs vi dock med näbbar & klor, och klarade oss kvar i hockeyns finrum mycket enkom pga enskilda spelarprestationer. När sen vi lyckades slå ur underläge 09/10 och förvåna så gott som samtliga experter flyttade vi fans helt plötsligt fokus från att ha som primär mål att klara oss kvar i högsta serien till något slags krav att vinna guld. Det är ju högst naturligt att man siktar mot guld när vi var ett fitthår från att knipa den ädlaste valören så sent som för 2 säsonger sedan, men jag tror lite det är här dilemmat ligger. Spelarna, som ändå till viss del består av samma kärna, klarar helt enkelt inte av att spela under pressen att de bara måste gå ut och prestera.
Det har sålts säsongskort som smör smälter i solsken, och det är ett extremt drag kring Djurgården Hockey med allt vad det innebär. Men det blir helt enkelt en för stor mental börda att bära för de allra flesta i vårt lag, när vi kväll efter kväll bara skall gå ut och vinna. Spelarna tänker efter för mycket, och det hela får naturligtvis till följd att spelet går i baklås. Det handlar väl inte om att inte viljan finns där, att vi inte kämpar & sliter tillräckligt (även fast det är naturligt att man tar till den teorin när det kan se så tafatt ut som det stundtals görs) utan jag tror det är den gamla vanliga svenska tråkmentaliteten att inte kunna prestera under press.
Således verkar det redan nu som flera fick rätt i sina farhågor att experters guldtips bara minskade chanserna för oss att lyckas tämligen kapitalt.
Nu är det ju egentligen tvärlöjligt att redan nu såga lagets chanser och idrott kan ju svänga jävligt fort, men jag tror det psykologiska är något vi kommer få brottas med hela säsongen. Jag är också rädd att när vi (förhoppningsvis) får in en liten vinstsvit och lyckas bygga upp lite självförtroende infinner sig någon slags "FAN VAD VI ÄR BRA!"-känsla istället och vi börjar slarva rejält med detaljerna och åker ner i en djup svacka igen. Jag tror helt enkelt inte den mentala inställningen i den här Djurgårdstruppen är tillräckligt stark för att lyckas.