Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SirDIFalot »

Det som oroar mig mest egentligen är inte försvaret, tror vi hittar rätt i backparen snart, och mycket annat kommer lösa sig också. Det som oroar mig allra mest är att vi har lagt allt offensivt ansvar på Marcus Nilson och han ser inte ett dugg bättre ut än ifjol. Tyvärr. Dessutom med ett lagkaptenok över sig.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

jensa85 skrev:En liten snabbanalys av våra första sex matcher säsongen 2011/2012

HV71-Djurgården 1-2
Väldigt svårt att säga nått om denna matchen då HV i dåläget var ett lag i stor och väldigt "färsk" sorg. DIF gör hursomhelst en stabil bortamatch och vinner rättvist. Men frågetecken för motståndarna i dåläget som sagt.
DIF bättre men frågetecken för motståndet pga extraordinära omständigheter

Djurgården-Modo 1-4
En katastrofal hemmamatch mot ett ihopköpt Modo helt utan självförtroende. Modo kontrollerar matchen från start egentligen och vinner helt rättvist.
Modo klart bättre spelmässigt

Djurgården-AIK 4-2
Gnaget kör över DIF fullständigt i första, Wesslau räddar oss från ett stort underläge där. I andra gör Fasth sin sämsta period i karriären och DIF går helt orättvist upp till 3-1. Gustaf Wesslau räddar dock laget gång på gång och vi lyckas med stor tur och hjälp av Fasth vinna med 4-2.
AIK det bättre laget sett över 60 minuter

Luleå-Djurgården 5-2
Här är vi chanslösa från minut 1. Egentligen gör inte Luleå någon speciellt bra match men med deras "gnuggarhockey" kör de ändå över oss. Två tröstmål när Luleå slappnat av i slutet gör att siffrorna iaf känns mer smickrande än vad spelet var.
Luleå klart bättre

Timrå-Djurgården 4-5
En fin vänding i tredje perioden där vi avgör med 30 sek kvar räddar tre poäng mot ett fullständigt värdelöst Timrå. Att ens släppa fyra mål mot det laget är katastrof egentligen. Sett över hela matchen är DIF ändå liiite bättre laget och vinner rättvist.
DIF inte riktiga lika dåliga som Timrå

Djurgården-Brynäs 2-4
2-4 borde egentligen varit 0-6. FULLSTÄNDIGT överkörda av gävlelaget i 45 minuter av matchen. Måste vara världens mest rättvisa vändning någonsin i en ishockeymatch.
Brynäs ÖVERLÄGSNA Djurgården

Så efter att vi mött sex av elva lag så är det egentligen bara Timrå som varit sämre då det känns orättvist att bedöma HV efter den premiären. Solna och Modo är bättre än oss. Luleå mycket bättre och Brynäs fullständigt överlägsna oss.

Då har vi alltså kvar att möta: Färjestad, Linköping, Frölunda, Växjö, Skellefteå.
Fyra av dessa är väl mer eller mindre tippade på övre halvan. Är väl bara Växjö som jag ser att vi kaaaaanske ska kunna matcha spelmässigt. Även om Färjestad inlett uselt så ser jag absolut INGENTING som tyder på att vi ska kunna rubba dom på Torsdag.

Ska man gå efter detta så kommer det alltså stå mellan Djurgården, Växjö och Timrå nere i träsket. I nuläget känns detta fullt realistiskt. Blir nästan lite rädd när man går igenom matcherna och inser att vi inte mött något av LHC, SAIK, FBK eller Frölunda......

DIF har plockat 9 av 18 möjliga poäng där vi max förtjänat 3-4. Det är egentligen helt sjukt.

Vet att jag och många med mig är väldigt snabba att "kasta in handduken" tidigt på säsongerna. Men just nu är det verkligen sämre än på väldigt länge.

Oerhört luddigt inlägg, skyller allt på Djurgården.
En rättvis summering av denna säsong. Delar din analys om att vi just nu ser ut att landa på platserna 10-12.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad det stör mig att vi skrev två år med Mattias Carlsson. Han är jag redan efter sex matcher beredd att stämpla som en megaflopp. Speciellt med tanke på att han kom in istället för en spetsspelare.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag orkar inte ens vara negativ. Ni sköter det så bra.

Men jag måste säga att passionen för Djurgården har aldrig varit såhär låg under alla år jag följt laget.
Jag känner mig liksom urvattnad. Det finns inget att hämta.

Jag blev skogstokigt glad när DIF gjorde mål 05/06 för att jag vet att man slet som djur, kämpade för varje centimeter. Men jag kan inte glädjas åt ett mål som var rena turen om laget inte förtjänat det. Det är liksom inte samma grej.

Nånting säger mig att jag behöver en lång paus från Djurgården Hockey. Men någon slags envishet säger alltid emot, och det är min nyfikenhet. Snart dör den också ut.

Det märks på alla. Djurgårdsandan har på något sätt bara dött under loppet av två somrar. Från nedsövda drönare på läktaren till spelarna i båset. Det känns som Liemannen själv har andats ett rossligt andetag över hela Globenområdet.

Som sagt - det är som droger; det kommer till den punkt när det slutar vara roligt och bara blir smärtsamt.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-27 21:16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Det var i alla fall minst en person härinne som var väldig tveksam till SSK-värvningarna som "spetsvärvningar".
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

DIF_Soldier skrev:Om jag bara visste vad det var.
Vi skyller på Bombom, han sprider dålig energi över hela Stockholm! :|
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kentta skrev:
DIF_Soldier skrev:Om jag bara visste vad det var.
Vi skyller på Bombom, han sprider dålig energi över hela Stockholm! :|
Jag tror det också. Jag är inte den som jagar ensam syndabock i vanliga fall, men jag har en känsla av att laget är oerhört trött på honom. Kyles uppgivna gest mot honom när han släpper BIFaren till friläge idag säger mer än tusen ord.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:Det var i alla fall minst en person härinne som var väldig tveksam till SSK-värvningarna som "spetsvärvningar".
Dom flesta var väl det när dom kom. Men under sommaren hände något och alla på forumet vände och tippade Djurgården top 3 och annat. Av någon anledning.
Expert.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:Det var i alla fall minst en person härinne som var väldig tveksam till SSK-värvningarna som "spetsvärvningar".
Dom flesta var väl det när dom kom. Men under sommaren hände något och alla på forumet vände och tippade Djurgården top 3 och annat. Av någon anledning.
En del är positiva av naturen :). Ibland blir det rätt ibland fel. Nu kan visa sola sig i glansen och säga "Vad var det jag sa?". Vad man nu får ut av det.

Jag tycker laget spelar som en påse skit. Är samtidigt många matcher kvar. Kanske att förlora. Förhoppningsvis utvärderar ledning på alla plan situationen just nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

android skrev: Jag tycker laget spelar som en påse skit. Är samtidigt många matcher kvar. Kanske att förlora. Förhoppningsvis utvärderar ledning på alla plan situationen just nu.
Ja, det får man hoppas, att hela jäkla organisationen sätter sig ner och diskuterar hur situationen ser ut. För det är ju knappast bara vi supportrar som ser att spelet inte håller godkänd standard.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Måste bara flika in att M.Tjärnqvist måste BORT från första linan. Vem som helst är bättre på den positionen än Mathias....så jävla seg han är så man saknar ord. Tyckte det såg ut på försäsongen som hans viktnedgång hade påverkat speeden, men nu är han lika seg som sirap. Går så jävla segt att jag blir förbannad, och han drar ner hela förstalinan till oanade bottnar.

Sätt in Cehlin där istället, eller Kempe. Eller jultomten. Vem fan som helst är bättre.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Allt är bara sämst just nu. Katastrof både på plan och på läktaren, och vårt så kallade "intro" och hockeyligans pissgrej i början ska vi inte ens prata om. Känns som om glädjen sakta men säkert börjar försvinna från familjen och Globenområdet. Vad är det som händer? Orkar bara inte.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ska förresten bli härligt med rubrikerna i tidningarna på fredag när FBK har brutit sin trend mot oss (som flera varit inne på är vi jävligt tacksamma att bryta trender mot).

"Mona Sahlin effekten gav Färjestad sin första vinst på 5 matcher!".
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:Ska förresten bli härligt med rubrikerna i tidningarna på fredag när FBK har brutit sin trend mot oss (som flera varit inne på är vi jävligt tacksamma att bryta trender mot).

"Mona Sahlin effekten gav Färjestad sin första vinst på 5 matcher!".
Sorken Mona... häxan Mona... usch...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Nä, när alla är friska vill jag se den här uppställningen (känns lite random men det är just vad det är också).

Cehlin - Almtorp - Nilson
Jimmie - Norman - Kempe
Tim - Otto - Åberg
Brodin - Fimpen - Söder

D.Tjärnqvist - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Claesson - Holm

Extra spelare: Jultomten (M.Tjärnqvist bänkas tills han tagit av skridskoskydden och Boumedienne tills efter nyår).
Skriv svar