Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ni som fnittrat så det nästan kommit kiss i byxan åt Solnas usla publiksiffror, ge oss några omgångar till bara med detta spelet så är vi strax där.
Jag menar i längden, vem faaan betalar för att se sånt här?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:Jag tippar följande scenario imorgon:

DIF går ut och fullständigt öser över Brynolf till en början och stänker in 2 baljor första 10 minuterna, med bud på flera. Sen går vi till pausvila och tänker "FAN VA BRA VI ÄR SOM GJORDE EN SCHYST FÖRSTAPERIOD!" och kommer ut som Herr Fikon Fridolin och tror det är konståknings SM. Således tappar man matchen fullständigt i 2:a och 3:e och får nöja sig med en hedersam 2-4 förlust.

"Vi öppnade ju i varje fall bättre" slutord från Micke ekar över Hovets tomma korridorer ända fram tills onsdag morgon.
Inga kommentarer i övrigt.
Eftersom laget är så jävla sönderläst var det ingen vidare spåtant i dig Daniel. Förväntat resultat enligt alla tyckare här inne. Hoppet fanns men innerst inne var det nog så här alla såg det. 2-4. Under förutsättning att Wesslau storspelat, vilket han gjorde, helt enligt planerna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Jag vill inte ens tänka tanken av hur det här hade kunnat sluta om vi inte hade haft Wesslan i målet. Herre min jävla skapare....
Berglund

Inlägg av Berglund »

+ till Kempe,Cehlin,Åberg,Norman och Wesslau.

Ett stort jävla minus för bom-bom ser han i nästa match så spyr jag, fy fan va dålig han är .

Kämpa nu Djurgården
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Äh, vi saknar 4 ordinarie spelare, klart det märks på något sätt.

+ till Åberg, Sillen, Kempe, Almtorp
- KLUBERTANZ (Våga skjut för fan, har nog inte sett ett enda slagskott från hans klubba so far), KLACKEN! (sämsta jävla insatsen på år och dar)
- till några som ni själva vet.

Tycker ändå att vi gör en bra första och tredje, kom igen nu, nästa match kanske vi lyckas med att göra en hel bra match? :wink:

Dock oerhört frustrerande att se Mackan och Mathias.. Vad exakt får dom uträttat? Nada.

Mer backskott, förfan, avlossa dom där kanonerna jag vet finns där på blå.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Jag undrar bara hur man tänker när Mattias Carlsson är den forwarden som fick mest istid av alla idag? 17:26 spelade han. Helt sjukt. Åberg spelade 9:46.
Expert.
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

skäms på er , för jag skäms.. Blir det någonsin bättre än så här?
Suck orkar jag ens posta detta ?

Djurgården lätt sammanfattat, 1 period , dumpa ner pucken i anfallzon..
Djurgården i andra perioden, dumpa ner pucken i anfallzon..
Djurgården i 3 perioden , dumpa ner pucken i anfallzon...

Det börjar bli tjatigt med det spelet nu.. Dom kör samma samma hela tiden , om dom ska dumpa ner , ska dom ju kunna se till att vara först på pucken med.. annars är de väl ingen mening? Då ger man ju det andra laget en chans till att komma upp..
Så här har det sett ut sedan början av säsongen , och varför ändrar inte hardy och johansson spelet ? Munnen går ju på tony men ger han nåt?

Dax att ändra på spelet och VÅRDA pucken mer ist för att bara skicka den ner i sargen..
Och få spelare med fart som mario att åka på dom , annars blir det ju bara stopp..

Alla andra lag kan ju läsa spelet så fort de gått en period.. måste lägga om .. växla i kedjor och hitta flowet.. För som de ser ut nu när man tittar på tv´n så står ju alla bara still och väntar på att nån ska ta pucken.. Om ingen tar den så blir det ju inget..
Men som sagt mario vill och de blir man ju glad för celin med.. Men vart är resten av laget ?
Detta håller inte ens för superallsvenskan ... Bara och inse..
Alltid oavsett .. Jo ja jo.. Alltid ja , men... Ja suck..
Ja kolla jag orkade skriva.. :S
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Avgå Widing.
DIF!
Användarvisningsbild
norrlandsgold

Inlägg av norrlandsgold »

Berglund skrev:+ till Kempe,Cehlin,Åberg,Norman och Wesslau.

Ett stort jävla minus för bom-bom ser han i nästa match så spyr jag, fy fan va dålig han är .

Kämpa nu Djurgården

Så sant..
Det finns bara ett mål.. Träffa det!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

diftobbe89 skrev:
Metal Machine skrev:Mattias Carlsson har verkligen varit en riktig katastrof såhär långt. Försäsongen inkluderad. Jag gick ner för att skriva av min ilska, men under tiden jag satt här hann ilskan övergå i allmänt vemod. Fyfan vad dåliga vi är i år...

Och nästa säsong tappar vi Kyle. Han kommer att ersättas med Oscar Eklund, som efter en bra säsong med 25 pinnar i Finland förväntas kunna lyfta vårt PP till oanade höjder. Nej, för tusan, det här håller inte. Avgå alla.

Bara bänka fanskapet, och ge istid till någon annan! Eller ne just det ja, vi sätter in spelarna i sämst form i PP m.m.. Fan sicka felbeslut du gör match efter match Hardy!!!
Vafalls?! Bänka Mattias Carlsson? Är du helt från vettet, pojk?! Herr Carlsson som har lovats en plats i solen av självaste Jan Järlefelt. Helt otänkbart!

Fast om jag hade fått bestämma........ skulle varken Almtorp eller Carlsson ha varit här från början. Den förstnämnda gör ju dock nytta på isen. Carlsson är fullständigt, horribelt, j-a värdelös.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:Ni som fnittrat så det nästan kommit kiss i byxan åt Solnas usla publiksiffror, ge oss några omgångar till bara med detta spelet så är vi strax där.
Jag menar i längden, vem faaan betalar för att se sånt här?
Det är egentligen helt otroligt. På den tiden som laget var respekterat och svårslaget hade vi låga publiksiffror. Efter fjolårets skitsäsong och med årets inledning kan man ju fråga sig vilka det egentligen är som går och tittar.

Kalla mig gärna medgångare, det skiter jag fullständigt i. Men hur fan kan man vara beredd att betala för detta skräp till ishockey som det nu bjuds på?
Har länge ogillat Järlan. Men nu är det dags å inse att hans fuskbyggande leder oss rakt ner i avgrunden. Dags att tänka om och tänka rätt. Avgå mr J!!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kentta skrev:Äh, vi saknar 4 ordinarie spelare, klart det märks på något sätt.

- KLUBERTANZ (Våga skjut för fan, har nog inte sett ett enda slagskott från hans klubba so far), KLACKEN! (sämsta jävla insatsen på år och dar)

Tycker ändå att vi gör en bra första och tredje, kom igen nu, nästa match kanske vi lyckas med att göra en hel bra match? :wink:

Dock oerhört frustrerande att se Mackan och Mathias.. Vad exakt får dom uträttat? Nada.

Du såg nåt jag inte såg.
Vi blir totalt tekniskt, taktiskt och fartmässigt utraderade av BIF i 55min, sedan tillåts vi irra runt lite i anfallszon....mest i hörnen då och där är vi grymma, Cehlin kan tex vända på samma yta 7-8 gånger utan att ramla omkull, det kallar iaf jag underhållning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv när jag tänker på mötet på torsdag, vilken jävla soppa alltså...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kentta skrev:Äh, vi saknar 4 ordinarie spelare, klart det märks på något sätt.

Du såg nåt jag inte såg.
Vi blir totalt tekniskt, taktiskt och fartmässigt utraderade av BIF i 55min, sedan tillåts vi irra runt lite i anfallszon....mest i hörnen då och där är vi grymma, Cehlin kan tex vända på samma yta 7-8 gånger utan att ramla omkull, det kallar iaf jag underhållning
I stort sett rätt. Dock måste jag faktiskt ge oss att vi var bättre i första 1-2 bytena i varje period, men med det kommer man inte långt.

Edin: På torsdag bryts trenden.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Alltså, förlorade vi med 5-0 mot Timrå eller nåt? För det låter så här..

Fan, vi var fyra man kort mot ett hungrigt och bra Brynäs, det var bra att vi höll emot i en period iaf..

*försöker vara lite positiv*
Skriv svar