Säsongen 2011/2012
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Säsongen 2011/2012
Haha snacka om att ta upp något aktuellt här på forumet. När diskussionerna om Tim är som hetast härinne så kommer det upp en finfin artikeln om karln. En av de första jag sett här faktiskt!
Kul!
Kul!
100% DJURGÅRDSJ***L
Jag tror inte att Tim är den lättaste att intervjua. Dom gånger han har figurerat i DIF-tv har väl varit sisådär roliga att titta på.
Född till sportchef.
Han hatar rampljuset kan man säga, tror dock någon varit inne på forumet och sett två aktuella ämnen, Tim och tekningar hehe.android skrev:Jag tror inte att Tim är den lättaste att intervjua. Dom gånger han har figurerat i DIF-tv har väl varit sisådär roliga att titta på.
Är nog tyvärr (kanske bra för laget i vissa lägen) så att Tim hämmas av att han är väldigt ansvarsfull och är mer rädd att en utflykt i anfallszon ska rendera i ett baklängesmål än att han faktiskt kan göra en balja. Det är väl där Kempe inte är ännu på gott och ont. Men som sagt är nog inte många som skulle acceptera den roll som Tim och Fimpen har, även om Fimpens Djurgårdshjärta nog är större så är Tim väldigt lojal och det är DIF som gäller för hans del.
Apropå tekningar så ska det bli intressant att se hur pass vakna Cehlin och Carlsson är på Normans tekningar.. Tror att om dom är lite mer på hugget så skulle Norman vinna fler.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Vi saknar ett bra grundspel. Det nuvarande är synat och vår bluff känns riktigt pinsam.
Vårt "back-back" spel ger motståndarna tid att lägga sig på rätt sida om oss. Kladdandet med puck i försvarzon (misslyckad kreativitet) gör att vi blir seriens mest lättcheckade lag.
I och med att uppspelen tar sådan tid finns inga ytor för forwards och de blir stillastående.
De få gånger vi tar oss ned djupt i anfallszon saknas helt spelidé. Vi hamnar i hörnen och ser inte ut att ha förmågan att komma loss.
Det krävs att vi snabbt börjar spela rakare och enklare. Det där vårdandet av puck fungerade silversäsongen då vi på mållinjen snubblade in från en 5:e plats till en andra. Dags för DIF att vakna ur den hybrisen snarast.
Spelet är om möjligt ännu sämre i år än föregående och snacket om att vi skulle ha Sveriges bästa backar denna säsong är ju bara skrattretande.
Ser faktiskt ingen ljusning i detta mörker. Skulle väl vara att vi lyckats sno till oss oförtjänt många poäng.
VAKNA DIF!! Våga inse att ni är inne på helt fel spår.
Vårt "back-back" spel ger motståndarna tid att lägga sig på rätt sida om oss. Kladdandet med puck i försvarzon (misslyckad kreativitet) gör att vi blir seriens mest lättcheckade lag.
I och med att uppspelen tar sådan tid finns inga ytor för forwards och de blir stillastående.
De få gånger vi tar oss ned djupt i anfallszon saknas helt spelidé. Vi hamnar i hörnen och ser inte ut att ha förmågan att komma loss.
Det krävs att vi snabbt börjar spela rakare och enklare. Det där vårdandet av puck fungerade silversäsongen då vi på mållinjen snubblade in från en 5:e plats till en andra. Dags för DIF att vakna ur den hybrisen snarast.
Spelet är om möjligt ännu sämre i år än föregående och snacket om att vi skulle ha Sveriges bästa backar denna säsong är ju bara skrattretande.
Ser faktiskt ingen ljusning i detta mörker. Skulle väl vara att vi lyckats sno till oss oförtjänt många poäng.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Lee Harvey Oswald
Agree.BOMBOM BOUCHARD skrev:
En annan bra måttstock för att genomskåde en bluff är PP.
Kanske inte procenten alla gånger men spelet i det samma.
Nu spelar vi VÄLDIGT BRETT som experterna säger.
Högerback skyfflar till vänster, som vänd in mot sargen skyfflar mot mål,
med lite tur finns Tjärnqvist där och får den på sig & i mål.
Det kallar jag stil och finess det..!!!
Nej
DIF 2011/2012 Fuskbygge Version 2.0
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
"Men att spela VÄLDIGT BRETT med backarna var genialt när vi kom på det, det måste gå lura de andra lagen ytterligare fler säsonger" säger Hardy medan Monten och Micke nickar samstämmigt.Lee Harvey Oswald skrev:Agree.BOMBOM BOUCHARD skrev:
En annan bra måttstock för att genomskåde en bluff är PP.
Kanske inte procenten alla gånger men spelet i det samma.
Nu spelar vi VÄLDIGT BRETT som experterna säger.
Högerback skyfflar till vänster, som vänd in mot sargen skyfflar mot mål,
med lite tur finns Tjärnqvist där och får den på sig & i mål.
Det kallar jag stil och finess det..!!!
Nej
DIF 2011/2012 Fuskbygge Version 2.0
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Centerproblemet är lika enormt som ifjol, ifjol hade vi extremt bra forwards men saknade centrar, lösningen blev då att skaffa sämre forwards och "jämna ut" laguppställningen så ingen skulle vara en lysande stjärna, typ.
För övrigt har jag svårt att förstå det där med "hårt jobbande" spelare framför skicklighet. På vilket sätt skulle exempelvis Mattias Carlsson jobba mer än Widing eller Hannula?
För övrigt har jag svårt att förstå det där med "hårt jobbande" spelare framför skicklighet. På vilket sätt skulle exempelvis Mattias Carlsson jobba mer än Widing eller Hannula?
Expert.
- Lee Harvey Oswald
Det är bara en myt.SirDIFalot skrev:Centerproblemet är lika enormt som ifjol, ifjol hade vi extremt bra forwards men saknade centrar, lösningen blev då att skaffa sämre forwards och "jämna ut" laguppställningen så ingen skulle vara en lysande stjärna, typ.
Dessa till spelintellekt något begränsade spelare ger sken av att jobba mer eftersom man i princip bara kan åka runt och frusta och knuffas.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Precis. Bara för att en spelare är dålig på att göra mål så säger man att han jobbar hårt, men i själva verket jobbar han lika hårt som alla andra. Men visst finns det undantagsfall. Ölvestad exempelvis.Lee Harvey Oswald skrev:Det är bara en myt.SirDIFalot skrev:Centerproblemet är lika enormt som ifjol, ifjol hade vi extremt bra forwards men saknade centrar, lösningen blev då att skaffa sämre forwards och "jämna ut" laguppställningen så ingen skulle vara en lysande stjärna, typ.
Dessa till spelintellekt något begränsade spelare ger sken av att jobba mer eftersom man i princip bara kan åka runt och frusta och knuffas.
Expert.
-
Nej. Ölvestad har en spetsegenskap också (förutom arbetsinsatsen och offerviljan), nämligen skridskoåkningen. Carlsson är också snabb i och för sig, men han åker fel hela tiden och får därför inget gjort. Typ som Kempe...SirDIFalot skrev:Precis. Bara för att en spelare är dålig på att göra mål så säger man att han jobbar hårt, men i själva verket jobbar han lika hårt som alla andra. Men visst finns det undantagsfall. Ölvestad exempelvis.Lee Harvey Oswald skrev:Det är bara en myt.SirDIFalot skrev:Centerproblemet är lika enormt som ifjol, ifjol hade vi extremt bra forwards men saknade centrar, lösningen blev då att skaffa sämre forwards och "jämna ut" laguppställningen så ingen skulle vara en lysande stjärna, typ.
- DIF_Soldier
Säsongen 09/10 gjorde vi något effektivt i PP jag inte sett ännu. Spelade brett med backarna och lät ena backen glida in i mitten av banan, vända upp, för att sedan bli matad för direktskott.
Varför är det borta?
Varför är det borta?
Säg den glädje som varar
Det är många mysterier kring vårat PP, vad gör Nilson bakom mål? Exakt vilken nytta är det tänkt att han ska göra där? Dom hade lika gärna kunnat stoppa in mig...DIF_Soldier skrev:Säsongen 09/10 gjorde vi något effektivt i PP jag inte sett ännu. Spelade brett med backarna och lät ena backen glida in i mitten av banan, vända upp, för att sedan bli matad för direktskott.
Varför är det borta?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Lee Harvey Oswald
Metal Machine skrev: Nej. Ölvestad har en spetsegenskap också (förutom arbetsinsatsen och offerviljan), nämligen skridskoåkningen. Carlsson är också snabb i och för sig, men han åker fel hela tiden och får därför inget gjort. Typ som Kempe...
Ja det är det jag sagt hela tiden, folk med uselt lokalsinne ska inte hålla på med sport som utövas på öppna ytor.
Precis som folk med grov dyskalkyli ska ge faan i att inventera.
En liten snabbanalys av våra första sex matcher säsongen 2011/2012
HV71-Djurgården 1-2
Väldigt svårt att säga nått om denna matchen då HV i dåläget var ett lag i stor och väldigt "färsk" sorg. DIF gör hursomhelst en stabil bortamatch och vinner rättvist. Men frågetecken för motståndarna i dåläget som sagt.
DIF bättre men frågetecken för motståndet pga extraordinära omständigheter
Djurgården-Modo 1-4
En katastrofal hemmamatch mot ett ihopköpt Modo helt utan självförtroende. Modo kontrollerar matchen från start egentligen och vinner helt rättvist.
Modo klart bättre spelmässigt
Djurgården-AIK 4-2
Gnaget kör över DIF fullständigt i första, Wesslau räddar oss från ett stort underläge där. I andra gör Fasth sin sämsta period i karriären och DIF går helt orättvist upp till 3-1. Gustaf Wesslau räddar dock laget gång på gång och vi lyckas med stor tur och hjälp av Fasth vinna med 4-2.
AIK det bättre laget sett över 60 minuter
Luleå-Djurgården 5-2
Här är vi chanslösa från minut 1. Egentligen gör inte Luleå någon speciellt bra match men med deras "gnuggarhockey" kör de ändå över oss. Två tröstmål när Luleå slappnat av i slutet gör att siffrorna iaf känns mer smickrande än vad spelet var.
Luleå klart bättre
Timrå-Djurgården 4-5
En fin vänding i tredje perioden där vi avgör med 30 sek kvar räddar tre poäng mot ett fullständigt värdelöst Timrå. Att ens släppa fyra mål mot det laget är katastrof egentligen. Sett över hela matchen är DIF ändå liiite bättre laget och vinner rättvist.
DIF inte riktiga lika dåliga som Timrå
Djurgården-Brynäs 2-4
2-4 borde egentligen varit 0-6. FULLSTÄNDIGT överkörda av gävlelaget i 45 minuter av matchen. Måste vara världens mest rättvisa vändning någonsin i en ishockeymatch.
Brynäs ÖVERLÄGSNA Djurgården
Så efter att vi mött sex av elva lag så är det egentligen bara Timrå som varit sämre då det känns orättvist att bedöma HV efter den premiären. Solna och Modo är bättre än oss. Luleå mycket bättre och Brynäs fullständigt överlägsna oss.
Då har vi alltså kvar att möta: Färjestad, Linköping, Frölunda, Växjö, Skellefteå.
Fyra av dessa är väl mer eller mindre tippade på övre halvan. Är väl bara Växjö som jag ser att vi kaaaaanske ska kunna matcha spelmässigt. Även om Färjestad inlett uselt så ser jag absolut INGENTING som tyder på att vi ska kunna rubba dom på Torsdag.
Ska man gå efter detta så kommer det alltså stå mellan Djurgården, Växjö och Timrå nere i träsket. I nuläget känns detta fullt realistiskt. Blir nästan lite rädd när man går igenom matcherna och inser att vi inte mött något av LHC, SAIK, FBK eller Frölunda......
DIF har plockat 9 av 18 möjliga poäng där vi max förtjänat 3-4. Det är egentligen helt sjukt.
Vet att jag och många med mig är väldigt snabba att "kasta in handduken" tidigt på säsongerna. Men just nu är det verkligen sämre än på väldigt länge.
Oerhört luddigt inlägg, skyller allt på Djurgården.
HV71-Djurgården 1-2
Väldigt svårt att säga nått om denna matchen då HV i dåläget var ett lag i stor och väldigt "färsk" sorg. DIF gör hursomhelst en stabil bortamatch och vinner rättvist. Men frågetecken för motståndarna i dåläget som sagt.
DIF bättre men frågetecken för motståndet pga extraordinära omständigheter
Djurgården-Modo 1-4
En katastrofal hemmamatch mot ett ihopköpt Modo helt utan självförtroende. Modo kontrollerar matchen från start egentligen och vinner helt rättvist.
Modo klart bättre spelmässigt
Djurgården-AIK 4-2
Gnaget kör över DIF fullständigt i första, Wesslau räddar oss från ett stort underläge där. I andra gör Fasth sin sämsta period i karriären och DIF går helt orättvist upp till 3-1. Gustaf Wesslau räddar dock laget gång på gång och vi lyckas med stor tur och hjälp av Fasth vinna med 4-2.
AIK det bättre laget sett över 60 minuter
Luleå-Djurgården 5-2
Här är vi chanslösa från minut 1. Egentligen gör inte Luleå någon speciellt bra match men med deras "gnuggarhockey" kör de ändå över oss. Två tröstmål när Luleå slappnat av i slutet gör att siffrorna iaf känns mer smickrande än vad spelet var.
Luleå klart bättre
Timrå-Djurgården 4-5
En fin vänding i tredje perioden där vi avgör med 30 sek kvar räddar tre poäng mot ett fullständigt värdelöst Timrå. Att ens släppa fyra mål mot det laget är katastrof egentligen. Sett över hela matchen är DIF ändå liiite bättre laget och vinner rättvist.
DIF inte riktiga lika dåliga som Timrå
Djurgården-Brynäs 2-4
2-4 borde egentligen varit 0-6. FULLSTÄNDIGT överkörda av gävlelaget i 45 minuter av matchen. Måste vara världens mest rättvisa vändning någonsin i en ishockeymatch.
Brynäs ÖVERLÄGSNA Djurgården
Så efter att vi mött sex av elva lag så är det egentligen bara Timrå som varit sämre då det känns orättvist att bedöma HV efter den premiären. Solna och Modo är bättre än oss. Luleå mycket bättre och Brynäs fullständigt överlägsna oss.
Då har vi alltså kvar att möta: Färjestad, Linköping, Frölunda, Växjö, Skellefteå.
Fyra av dessa är väl mer eller mindre tippade på övre halvan. Är väl bara Växjö som jag ser att vi kaaaaanske ska kunna matcha spelmässigt. Även om Färjestad inlett uselt så ser jag absolut INGENTING som tyder på att vi ska kunna rubba dom på Torsdag.
Ska man gå efter detta så kommer det alltså stå mellan Djurgården, Växjö och Timrå nere i träsket. I nuläget känns detta fullt realistiskt. Blir nästan lite rädd när man går igenom matcherna och inser att vi inte mött något av LHC, SAIK, FBK eller Frölunda......
DIF har plockat 9 av 18 möjliga poäng där vi max förtjänat 3-4. Det är egentligen helt sjukt.
Vet att jag och många med mig är väldigt snabba att "kasta in handduken" tidigt på säsongerna. Men just nu är det verkligen sämre än på väldigt länge.
Oerhört luddigt inlägg, skyller allt på Djurgården.