Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Va fan blev det bara en 2:a på den utvisningen? Var ju blodvite, eller har dom tagit bort den regeln?
Pinsamt, vi blir överkörda på planen och klacken har verkar ha somnat eller nåt...
det är ju för helvete begravningsstämning i klacken, helt sjukt att så många viker ner sig bara för att brynäs reducerar
Hade jag inte varit tokförkyld hade jag självklart varit på plats och bidragit..

Losing all hope was freedom.
Jaha, det var ju en royal våldtäkt asså.. fyfan vad kass vi spelat.. kan vara den sämsta period jag sett oss (minus Wesslau) göra på 3-4 år!
Som sagt, hade vi mött ett kompetent lag så hade matchen varit 2-5 nu... fyfan... skärpning!
Som sagt, hade vi mött ett kompetent lag så hade matchen varit 2-5 nu... fyfan... skärpning!

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Spelar för fan ingen roll 70% står med bomull i käften och en käpp i röven.zOscaR skrev:Va där och hjälp till själv...Raus skrev:Vafan håller klacken på med? pinsamt att bli överröstade av brynäsklacken på hemmaplan.
M. Tjärna
Ottosson
Carlsson
men framförallt Marcus Nilson, förtjänar en käftsmäll.
Spela inte gubbarna i powerplay gubbe! In med dom som vill spela hockey. Okej?
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Detta underbara lag, när man är säker på att botten är nådd så finns ALLTID ytterligare än Usel-växel att lägga i.
Finns bara en förklaring, Nilson måste ha smittat ner hela truppen med sina mördarbakterier som han ärvt från sin avkomma hemmavid.
Hela laget ser ut som man just avverkat en 7:e Suddenperiod, helt urbajsat och tvärslut.
Ett smärre under att det fortfarande står 2-1 på tavlan.
Men än finns tid att fullborda ännu en HemmaFest
Finns bara en förklaring, Nilson måste ha smittat ner hela truppen med sina mördarbakterier som han ärvt från sin avkomma hemmavid.
Hela laget ser ut som man just avverkat en 7:e Suddenperiod, helt urbajsat och tvärslut.
Ett smärre under att det fortfarande står 2-1 på tavlan.
Men än finns tid att fullborda ännu en HemmaFest
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ruskigt svag andra. Det känns hopplöst så fort Nilson och hans gäng är inne på isen. Som vanligt bra jobb och fart från Kempe-Fimpen-Tim hittills. Åberg har försvunnit lite sen sitt mål. Måste upp rejält nu i tredje annars blir det inga poäng.
För övrigt tycker jag Mattias Carlsson ser än sämre ut än tidigare, sjabblar med pucken så fort han har den och den fina skridskoåkningen och skottet ser vi inte mycket av.
För övrigt tycker jag Mattias Carlsson ser än sämre ut än tidigare, sjabblar med pucken så fort han har den och den fina skridskoåkningen och skottet ser vi inte mycket av.
Expert.
Mackan kämpar men åstadkommer inte så hemskt mycket. I alla fall inte i andra perioden.
Annars tycker jag Daniel Tjärnqvist träffar helt jävla mitt i prick. De slarvar i defensiven, tappar puckar lite överallt och misslyckas med att hålla kvar pucken i anfallszon.
Håller med den som skrev att vi måste låta de som vill lira hockey spela. De andra kan gå upp och hälsa på Jimpa och Brodin upp i logen. Förhoppning till 3e att de försöker få fart. Att de krigar. kom igen nu grabbar!
Nu smäller vi det ett par snabba mål. Please.
Annars tycker jag Daniel Tjärnqvist träffar helt jävla mitt i prick. De slarvar i defensiven, tappar puckar lite överallt och misslyckas med att hålla kvar pucken i anfallszon.
Håller med den som skrev att vi måste låta de som vill lira hockey spela. De andra kan gå upp och hälsa på Jimpa och Brodin upp i logen. Förhoppning till 3e att de försöker få fart. Att de krigar. kom igen nu grabbar!
Nu smäller vi det ett par snabba mål. Please.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Klacken somnar alltid efter 10-15 i första...Djurgårn skrev:Pinsamt, vi blir överkörda på planen och klacken har verkar ha somnat eller nåt...
Dags att börja bänka spelare som M.Tjärnqvist, Carlsson, Nilson och kanske Otto också då dem inte bidrar med nånting överhuvudtaget på isen. Ser ju förövrigt ut som att alla har slarvat med fysträningen!
- DIF_Soldier
Ibland ställer jag mig frågan - är det värt det? En säsong av underprestation kan jag ta, jag håller inga grudges... Men två?
Nåväl, det är ju ändå ganska junistäckt i laguppställningen, men på det sättet "förstakedjan" (sirapkedjan) spelar vill man ju bara hockeysjälvmord. Det kommer till en punkt där jag inte orkar mer.
Snubblande nära nu.
Nåväl, det är ju ändå ganska junistäckt i laguppställningen, men på det sättet "förstakedjan" (sirapkedjan) spelar vill man ju bara hockeysjälvmord. Det kommer till en punkt där jag inte orkar mer.
Snubblande nära nu.
Säg den glädje som varar
Första tecknet på insomnandet är när klacken börjar köra "hata AIK-ramsor" när vi möter lag från skogen.Metal Machine skrev:Klacken somnar alltid efter 10-15 i första...Djurgårn skrev:Pinsamt, vi blir överkörda på planen och klacken har verkar ha somnat eller nåt...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skillnaden på anfallsspel mellan DIF och Brynäs är att i Brynäs soker spelarna pass genom att åka nära och visa sig, i DIF så står man så långt bort ifrån varandra man kan, så när passen kommer så ska i allafall pucken förbi 2 Brynäsare vilket gör att man tappar den hela tiden.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- DIF_Soldier
Inför befogenhet för pistolhot mot de som håller käft i klacken. Då jävlar blir det fart! 

Säg den glädje som varar
Magnutz skrev:Första tecknet på insomnandet är när klacken börjar köra "hata AIK-ramsor" när vi möter lag från skogen.Metal Machine skrev:Klacken somnar alltid efter 10-15 i första...Djurgårn skrev:Pinsamt, vi blir överkörda på planen och klacken har verkar ha somnat eller nåt...
Ja, att vi match efter match sjunger om hur mycket vi hatar gnaget är ju bara löjligt. Det räcker väl för fan om vi sjunger de ramsorna när vi faktiskt möter packet från solna?