Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
Re: Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
Jag redigerade mitt inlägg idag (alternativ 2), eftersom jag utgick från att vi skulle möta Luleå när jag läste tipset i början. Hoppas detta är ok?
Ibland är rättningen förbannat jävla seg men nu är den klar. Ber om ursäkt att den drog ut på tiden. Ställningen och frågorna uppdaterade!
Samma system även denna gång, innan vi testar ett nytt de två nästkommande. Efter det drar jag igång en omröstning bland de fyra alternativen ( tippa alla matcher, unika frågor, båda två, eller det systemet som testas från lördagens omgång)
Spelstopp som vanligt 18.59
-----
Kommentarer:
Verkar som Edins kaxighet är befogad. Han gör riktigt bra ifrån sig. Är riktigt besviken på 2010 års vinnare Snazzi.
Största förvåningen: Salas; damn boy!
Största kämpen: DIFvästertorp. Från sistaplacering till en helt klart acceptabel placering.
Största ´jag tippar grymt i matchtrådarna men får inte riktigt till det i tävlingen´: -daniel-
Samma system även denna gång, innan vi testar ett nytt de två nästkommande. Efter det drar jag igång en omröstning bland de fyra alternativen ( tippa alla matcher, unika frågor, båda två, eller det systemet som testas från lördagens omgång)
Spelstopp som vanligt 18.59
-----
Kommentarer:
Verkar som Edins kaxighet är befogad. Han gör riktigt bra ifrån sig. Är riktigt besviken på 2010 års vinnare Snazzi.
Största förvåningen: Salas; damn boy!
Största kämpen: DIFvästertorp. Från sistaplacering till en helt klart acceptabel placering.
Största ´jag tippar grymt i matchtrådarna men får inte riktigt till det i tävlingen´: -daniel-
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Bonusfrågan var ju riktigt knivig idag, måste man vara dead on eller får den som är närmast om ingen gissar rätt?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tror att svaren på den här frågan kan bli bättre.
2. Hur många utvisningar blir det i Djurgårdens match? ( Tillsammans får båda lagen)
A) 0-5
B) 5-10
C) Mer eller mindre
C) Kan det blir mindre än 0 utvisningar?
B) Borde inte det här vara 6-10 (eller 6-11)
Antar att det är försent att ändra något nu men tänkte bara kolla så jag inte har missuppfattat svaren totalt.
2. Hur många utvisningar blir det i Djurgårdens match? ( Tillsammans får båda lagen)
A) 0-5
B) 5-10
C) Mer eller mindre
Antar att det är försent att ändra något nu men tänkte bara kolla så jag inte har missuppfattat svaren totalt.
Antar att man får rätt för båda 2diffarn1 skrev:Jag tror att svaren på den här frågan kan bli bättre.
A) 0-5
B) 5-10
C) Mer eller mindre

Har en fråga till dig lilleman! Jag prickade rätt på bonusfrågan idag! (18 mål) OM detta gällde efter full tid? Jag antar att det gäller efter full tid eftersom att alla andra resultat är efter tre perioder? Kommer ju bli ett nittonde mål på straff nu i matchen FBK-DIF. (Kämpa DIF)
Antar att det är efter full tid, så ska det vara om man, som du säger, går efter att man tippar resultat efter full tid och inte förlängning osv.Sjöwall skrev:Har en fråga till dig lilleman! Jag prickade rätt på bonusfrågan idag! (18 mål) OM detta gällde efter full tid? Jag antar att det gäller efter full tid eftersom att alla andra resultat är efter tre perioder? Kommer ju bli ett nittonde mål på straff nu i matchen FBK-DIF. (Kämpa DIF)
lajjnus skrev:Antar att det är efter full tid, så ska det vara om man, som du säger, går efter att man tippar resultat efter full tid och inte förlängning osv.Sjöwall skrev:Har en fråga till dig lilleman! Jag prickade rätt på bonusfrågan idag! (18 mål) OM detta gällde efter full tid? Jag antar att det gäller efter full tid eftersom att alla andra resultat är efter tre perioder? Kommer ju bli ett nittonde mål på straff nu i matchen FBK-DIF. (Kämpa DIF)
Jo men exakt! Så borde det vara. Inte bara jag som tänker partiskt då

Vad gäller kring bonusfrågan lilleman?
"Hur många mål blir det tillsammans i alla matcher denna torsdag?" - tolkar jag som alla mål totalt sett, under ordinarie tid så väl som förlängning/straffar. För mig känns det som en självklarhet eftersom inget annat skrevs, men som tidigare skribenter påpekat så är det kanske enbart under ordinarie tid som gäller?
Vore ju inte helt fel med en bonus eftersom jag då går upp i serieledning
"Hur många mål blir det tillsammans i alla matcher denna torsdag?" - tolkar jag som alla mål totalt sett, under ordinarie tid så väl som förlängning/straffar. För mig känns det som en självklarhet eftersom inget annat skrevs, men som tidigare skribenter påpekat så är det kanske enbart under ordinarie tid som gäller?
Vore ju inte helt fel med en bonus eftersom jag då går upp i serieledning

- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag hade haft rätt på bonusen om det var efter full tid + straffar men känns så uppenbart som det bara kan bli att det är efter ordinarie tid när alla andra resultat enbart räknas efter ordinarie tid...
Det är nog hugget som stucket egentligen. Kan tolkas hur som helst. Dock borde det vara under ordinarie tid eftersom att alla andra resultat är efter ordniarie tid. Men vafan det är lilleman som bestämmer och jag rättar mig efter hans beslut 

Det är efter ordinarie tid.
Underbart!lilleman skrev:Det är efter ordinarie tid.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Fan, fan..
Var på färja utan kontakt med nätet.
Men, men får satsa på full pott nästa omgång i stället
Var på färja utan kontakt med nätet.

Ställningen och frågorna uppdaterade!