Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket format på frågorna ska jag använda?

Omröstningen slutade 2011-10-07 18:04:15

1. Tippa 1,X, 2 i alla matcher
9
24%
2. Unika frågor ( När kommer matchens första utvisning etc...)
8
22%
3. Välja mellan alternativ 1 ( 1,X,2) eller alternativ 2 ( Unika frågor) i varje omgång.
7
19%
4. Senaste systemet. Båda blandat.
13
35%

Antal röster: 37

Användarvisningsbild
carne
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden

Inlägg av carne »

Bara jag som har uppfattat bonusfrågan följande:
BONUSFRÅGA FÖR ALLA: Nämn en målskytt!
Att bonusfrågan ska ALLA svara på oavsett om man väljer alternativ ett eller två, men en målskytt i DIF-BIF. Och inte som någon annan, att svara på en målskytt bland alla matcher.
No Rules In The Animal Kingdom
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Jag tycker det är synd att tävlingskonceptet ändras. Blir roligare om en och samma sak gäller för alla. Men är så fallet så respekterar jag ändringen, men det känns som om att det kommer att bli väldigt rörigt och att lilleman själv kommer få lägga ner en jävla massa extra tid samt att småfel i rättningen lätt bör kunna uppstå av förståeliga skäl.
Tppiningstävlingen på forumet är väldigt rörig för övrigt, och jag tycker att detta bör åtgärdas. Detta är dock inte lillemans ansvar eftersom han inte har tillgång till att ändra forumets utformning, det är väl enbart Webmaster som har det?

Jag tycker att tippningstävlingen bör få sig en helt egen forumdel (under "Hemsidan och forumet"-trådsamlingen). Då hade en ny tråd kunnat skapas inför varje omgång, resultat hade varit lättare att finna, och trådarna hade inte blivit överdrivet stora utan fördelade omgång för omgång.

Så det vore utmärkt om det kunde åtgärdas, för att det hade underlättat det hela enormt, samt att man hade sluppit klicka in på "Djurgården Hockey"-delen var femte minut för att inse att någon enbart har tippat. Det är lite störande ibland om man besöker forumet stup i kvarten :wink:

Men cred till dig lilleman för att du försöker finna lösningar, men gör det inte besvärligare än vad det redan är. Alla kan inte vara nöjda.
Jag föredrar 1 X 2 systemet, men om fler föredrar systemet som du hade ifjol så bör det enbart väljas. Skapa en tråd med en omröstning kanske, så får en majoritet avgöra det hela.
lilleman

Inlägg av lilleman »

carne skrev:Bara jag som har uppfattat bonusfrågan följande:
BONUSFRÅGA FÖR ALLA: Nämn en målskytt!
Att bonusfrågan ska ALLA svara på oavsett om man väljer alternativ ett eller två, men en målskytt i DIF-BIF. Och inte som någon annan, att svara på en målskytt bland alla matcher.
Det stämmer! Enbart i DIF-Brynäs. Var otydlig där.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Nu fattar jag ingenting. I tävlingstråden så är det vissa som skriver svar på ett x antal frågor och några andra som tippar ett gäng matcher. Vad är det som gäller?

För övrigt så undrar jag var någonstans skrivs frågorna av lilleman? Hittar dom aldrig, utan får alltid kopiera frågorna från andra som har svarat.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

lajjnus skrev:Nu fattar jag ingenting. I tävlingstråden så är det vissa som skriver svar på ett x antal frågor och några andra som tippar ett gäng matcher. Vad är det som gäller?

För övrigt så undrar jag var någonstans skrivs frågorna av lilleman? Hittar dom aldrig, utan får alltid kopiera frågorna från andra som har svarat.
Frågorna editerar han in i förstainlägget, där finns instruktionerna. Du har två olika set av frågor att välja på.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Herregud, nästan så jag måste ändra mitt tips på FBK förlust i kvällens match. Nu har tydligen Czarnecki fått råd från självaste hockey-oraklet Mona Sahlin! Håll i hatten, motståndare.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... -ur-krisen

:|
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Herregud, nästan så jag måste ändra mitt tips på FBK förlust i kvällens match. Nu har tydligen Czarnecki fått råd från självaste hockey-oraklet Mona Sahlin! Håll i hatten, motståndare.

Är det någon som kan få ett sjunkande skepp på rätt köl så är det väl självaste Mona Sahlin? :lol:

Jag undrar om Mona tycker att Nicklas ska bänka Sjöström?
Senast redigerad av Edin den 2011-09-27 11:44:15, redigerad totalt 1 gånger.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:Herregud, nästan så jag måste ändra mitt tips på FBK förlust i kvällens match. Nu har tydligen Czarnecki fått råd från självaste hockey-oraklet Mona Sahlin! Håll i hatten, motståndare.

Är det någon som kan få ett sjunkande skepp på rätt köl så är det väl självaste Mona Sahlin? :lol:

Jag undrar om Mona tycker att Nicklas ska bänka Sjöström?
Ja, allt för kollektivet liksom.

Ingen individ är ensam stark, att med sin styrka självmant bära bark
Tillsammans vi kriga - svarta, blåa, gula och vita
Kollektivet är vår trygghet
Individualismen dess hot
Tillsammans nu vi råda bot
Mot fattigdom, svält och misär
Se nu borgare och lär

HEJA. HEJA. HEJA. :|
Användarvisningsbild
Rallarn

Inlägg av Rallarn »

Löfbergs Lila Arena byter namn till Toblerone Arena!
Mash

Inlägg av Mash »

Lilleman, hur gjorde du med Tjärnqvist debatten? Visst var han på Claessons puck och styrde upp den 8)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Happ, där gick min tippning om publiksiffran åt helvete.. Rätt bra att ha sålt så mycket på några dagar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Oj vad det hjälper mig i den här tävlingen att jag kan redigera mina inlägg när som helst utan att det står "redigerat 19:56" typ. Dessutom redigera era andra deltagares inlägg! Utan att det syns. Fantastiskt bra.
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

SirDIFalot skrev:Oj vad det hjälper mig i den här tävlingen att jag kan redigera mina inlägg när som helst utan att det står "redigerat 19:56" typ. Dessutom redigera era andra deltagares inlägg! Utan att det syns. Fantastiskt bra.
Power to the Mods :)
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
lilleman

Inlägg av lilleman »

Mash skrev:Lilleman, hur gjorde du med Tjärnqvist debatten? Visst var han på Claessons puck och styrde upp den 8)
Tjärnqvist gjorde INGET mål i derbyt :lol:
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Lite illa att man inte får redigera sina inlägg fram till spelstopp faktiskt. Nu finns ju t.ex. facit på en av frågorna som en annan tippade i går i tron om att jag inte skulle hinna det i dag... Nåja, något ska man väl ha för att man har is i magen. Eller?
Senast redigerad av Metal Machine den 2011-09-27 18:40:36, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar