Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Zigomanis var ju petad under finalserien. Han gjorde dock en bra finalmatch. Men det jag minns av honom var att han ofta tappade puckar i anfallszon samt passade fel. Han hade dock en unik kvalitet. Han är/var en enorm tekare. Det är ett vapen som inte skall underskattas. Han var även hyfsad i defensiven och stod upp för sina lagkompisar (minns hans beef med Lance Ward).
Summa: Det är vettigt att ge honom en ny chans. Vi har ju centerbrist.
Den allmänna uppfattningen, och det som hintades från DIF, var väl att han kostade mer än han smakade.Highwind skrev:Zigomanis var ju petad under finalserien. Han gjorde dock en bra finalmatch. Men det jag minns av honom var att han ofta tappade puckar i anfallszon samt passade fel. Han hade dock en unik kvalitet. Han är/var en enorm tekare. Det är ett vapen som inte skall underskattas. Han var även hyfsad i defensiven och stod upp för sina lagkompisar (minns hans beef med Lance Ward).
Sen hade väl Zigomanski problem med en axel också? Det vägde gissningsvis tungt när det gällde Ziggys vara eller icke vara i DIF.AMMC skrev:Den allmänna uppfattningen, och det som hintades från DIF, var väl att han kostade mer än han smakade.Highwind skrev:Zigomanis var ju petad under finalserien. Han gjorde dock en bra finalmatch. Men det jag minns av honom var att han ofta tappade puckar i anfallszon samt passade fel. Han hade dock en unik kvalitet. Han är/var en enorm tekare. Det är ett vapen som inte skall underskattas. Han var även hyfsad i defensiven och stod upp för sina lagkompisar (minns hans beef med Lance Ward).
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Remy Lebeau
Sanning med modifikation. Zigomanis var skadad precis innan slutspelet och hann aldrig riktigt komma in i form. Var en skruv i ena axeln som krånglade under säsongen.Highwind skrev:Zigomanis var ju petad under finalserien. Han gjorde dock en bra finalmatch. Summa: Det är vettigt att ge honom en ny chans. Vi har ju centerbrist.
Hade han varit i matchform hade han platsat, utan tvekan.
Nobbade för övrigt Modo och KHL till förmån för DIF.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DIF behöver en spelskicklig center och Micke Nylander behöver en klubb......
Dogge
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
android skrev:Just så. Håller med om allting.Kall-El skrev:Inget ont om Jocke E. men känns det inte som att han är väldigt lik våra övriga centrar och dessutom ligger ungefär på deras nivå kvalitetsmässigt också?
Vet inte om lagbygget behöver ha ytterligen en "tredjecenter".
Det detta laget behöver är en spetscenter eller en spetsforward med offensiven som specialitet.
I övrigt, även om Bremberg kanske inte är så snabb så hade hans handleder varit magiska att leda ett PP för där är det inte viktigast att vara snabb på rören utan i tanken samt ha handleder nog att slå mackorna och detta vet vi alla att Bremberg har.
Vi har så många starka skridskoåkare och krigare redan, även om många inte visat detta ännu, det laget behöver är några spelare som kan dra nytta av dessa spelares slit...
Kunde inte ha skrivit det bättre själv.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Nja. En åldersstigen kloakråtta som dessutom halvt bröt nacken så sent som förra året? Jag har ingenting emot en mer rutinerad center, men Nylander... nja. Han lär väl vara ganska taggad på aih ifall han ska till Sverige också.jospi skrev:DIF behöver en spelskicklig center och Micke Nylander behöver en klubb......
Linkan, kom hem och ge oss en sista uppvisning! Med mycket speltid i PP så tror jag fortfarande att han har mycket att ge.
Om inte annat så hoppas jag på det av rent sentimentala skäl. Linkans briljans räddade oss mer eller mindre från kvalserien.
Om inte annat så hoppas jag på det av rent sentimentala skäl. Linkans briljans räddade oss mer eller mindre från kvalserien.
Ja det vore himla fint o få hem han så han kan avsluta karriären i rätt klubb. Men det kommer väl tyvärr aldrig hända med Hardy som tränare :(
Kanske är dumt att ta in en spelare som tränaren inte vill ha. Det känns viktigare att tränaren är nöjd med hela laget än att vi tar in en spelare som kanske levererar som tränaren kanske inte alls tycker passar i laget..
Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Har inget ont mot honom, men tycker det är dags nu.
Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Vill inte ha någon orutinerad som när säcken kom in och körde sengångarträningar och säckförsvar.
Född till sportchef.
Köp Wikegård!android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
Vill inte ha någon orutinerad som när säcken kom in och körde sengångarträningar och säckförsvar.
EDIT: Angående att Nylander är taggad på AIH, tyvärr är inte dem taggade på honom.
Kan vara någon att ta in och testa fysiskt för att se om han håller?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... l-nylander
Wikegård känns inte som en vinnare och en person som kan leda en grupp. Möjligtvis har han vidareutbildat sig på senaste tiden.Heaty skrev:Köp Wikegård!android skrev:Mycket möjligt. Frågan är bara vem som ska ta över?Heaty skrev:Jag både anser och tror att Hardy borde/kommer gå i pension efter den här säsongen och när hans kontrakt går ut. Har en känsla av att han vill luta sig tillbaks snart, och känns enligt mig som att hockeyn kommit ifatt honom lite. Han är inte lika banbrytande som han brukade vara.
EDIT: Angående att Nylander är taggad på AIH, tyvärr är inte dem taggade på honom.
Kan vara någon att ta in och testa fysiskt för att se om han håller?
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... l-nylander
Född till sportchef.
Jag vill ha in Wikegård i båset igen.
Jag vill inte ha in Challe Berglund (sorry!) som annars känns som en given kandidat.
Nylander, njääää. Känns inte hett.
Jag vill inte ha in Challe Berglund (sorry!) som annars känns som en given kandidat.
Nylander, njääää. Känns inte hett.