Sjöwall skrev:sensei skrev:DIF_Soldier skrev:Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
Jag tycker inte att han är så bra. Jag har nog aldrig förstått vad han har för roll i laget. Han kan hantera pucken, inget snack, men det känns som att det är mycket puckhantering och kreativitet men liten verkstad så att säga. Han tacklas inte. Han gör inte mycket poäng. Vad är hans roll?
Jag ger dig rätt i att just hans kedja med fimpen många gånger sätter press i offensiv zon i år, men det räcker inte för att jag ska ändra uppfattning så här långt.
Nu kommer Mäklaren att dumförklara dig!
Behövs inte Mäklaren för det
Nej men alla spelare i ett lag kan inte vara poängmaskiner (förhoppningen Mackan) och alla kan inte vara tacklare (läs Ölve). Det behövs också några spelare som är bra på att bara gå in och döda motståndarlagets försök till att etablera spel. Den rollen tyder jag det som att Tim, Fimpen och vem dom än kemperar ihop med (

) har idag enligt tränarna.
Jag är en av dom som tycker att Tim skulle göra sig bra i en mer framträdande roll men för det sagt så gör han inte bort sig i den roll han idag har blivit tilldelad.
Jämför du med lagets skyttekungar (Mackan och Tjärna) så har han en avsevärt mycket bättre +/-. Nu har det inte gått lång tid på säsongen men det var samma visa förra året. Då var det bara Krüger av "poängkungarna" som hade ett bättre +/-. Han är jäkligt användbar i BP med sin frenesi och gör för det mesta ett utomordentligt backchecking-jobb. Nu lyfter jag vad jag tycker han bidrar positivt med i försvaret men då ska man även observera att han och hans gelikar stjäl mycket energi från motståndarna genom att tugga i anfallszon. Det behöver inte alltid rendera i mål, även om det hade varit önskvärt, utan det tar energi och framförallt har det en förmåga att leda till PP, där Mackan sen kan försöka glänsa. Jag hade gärna sett statistik på vilka som ordnar flest PP till laget för jag kan tänka mig att Tim är i med i toppen där.
Jag tror att Tim får svårt att förlänga sitt kontrakt då alla inte delar min åsikt, dock vill jag hävda att det är att gå över ån för att hämta vatten. Visst vi har många juniorer som kommer uppåt. Nu tror jag dock inte att det är Tim dessa ska ersätta i första hand. Han är 29 år och har 467 matcher i ES, det finns en del rutin i den där lilla kroppen som är väldigt användbar...i vilken roll han än tilldelas.