Säsongen 2011/2012

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 2011/2012

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jockmaniac skrev:Titta SirDIFalot :wink: Haglar positiva kommentarer om Tim och jag har inte ens skrivit än... Smaka på den du!

Eriksson är topp 5 på Elitseriens mest underskattade spelare. Som Mäklaren är inne på så är det skandal att han inte får lira PP. Speciellt när puckhandikappade lirare som Otto får göra det. Bra märkligt!

Se bara på passen han lägger fram till Norman mot Timrå exempelvis. Hade det varit Linkan, Foppa eller liknande, som gjort exakt samma pass, så hade det blivit klassat som världsmässig hockeymagi. När lilla Tim gör det så är det precis tyst! Varför är det så?

Värt att tänka på....
Nähä, jag skrev att Tim lade Gretzkypassningar två matcher i rad! And I´m not a fan boy. :P
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Hur går det för Brodin egentligen? Vad för skada har han och när är han tillbaka?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Tycker att det är väldigt skönt att vi inte behöver vara oroliga för att Norman kommer försvinna till NHL iaf, vi har haft ett lite för stort tapp de senaste åren och behöver kontinuiteten.

Varför han inte försvinner? I NHL är man allergiska mot att en center har en tekningsstatistik på 28,57%. för min del får han ju gärna komma upp på 50% iaf.
Som någon annan skrev någon stans, han kan gärna få sköta allt centerjobb förutom tekningarna för dom har han uppenbarligen inte riktigt koll på i dagsläget.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Ja-ke den andre skrev:Hur går det för Brodin egentligen? Vad för skada har han och när är han tillbaka?
Brodin har problem med ena axeln men man vet inte vilken typ av skada han dragit på sig och således är det svårt att förutse när han kan vara tillbaka på isen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

Frasse skrev:
Ja-ke den andre skrev:Hur går det för Brodin egentligen? Vad för skada har han och när är han tillbaka?
Brodin har problem med ena axeln men man vet inte vilken typ av skada han dragit på sig och således är det svårt att förutse när han kan vara tillbaka på isen.
Fan vad jag skulle gå över lik för att få vara Frasse.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev:Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
Jag tycker inte att han är så bra. Jag har nog aldrig förstått vad han har för roll i laget. Han kan hantera pucken, inget snack, men det känns som att det är mycket puckhantering och kreativitet men liten verkstad så att säga. Han tacklas inte. Han gör inte mycket poäng. Vad är hans roll?

Jag ger dig rätt i att just hans kedja med fimpen många gånger sätter press i offensiv zon i år, men det räcker inte för att jag ska ändra uppfattning så här långt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

sensei skrev:
DIF_Soldier skrev:Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
Jag tycker inte att han är så bra. Jag har nog aldrig förstått vad han har för roll i laget. Han kan hantera pucken, inget snack, men det känns som att det är mycket puckhantering och kreativitet men liten verkstad så att säga. Han tacklas inte. Han gör inte mycket poäng. Vad är hans roll?

Jag ger dig rätt i att just hans kedja med fimpen många gånger sätter press i offensiv zon i år, men det räcker inte för att jag ska ändra uppfattning så här långt.

Nu kommer Mäklaren att dumförklara dig!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Sjöwall skrev:
sensei skrev:

Nu kommer Mäklaren att dumförklara dig!
Behövs inte Mäklaren för det :wink:

Nej men alla spelare i ett lag kan inte vara poängmaskiner (förhoppningen Mackan) och alla kan inte vara tacklare (läs Ölve). Det behövs också några spelare som är bra på att bara gå in och döda motståndarlagets försök till att etablera spel. Den rollen tyder jag det som att Tim, Fimpen och vem dom än kemperar ihop med ( 8) ) har idag enligt tränarna.

Jag är en av dom som tycker att Tim skulle göra sig bra i en mer framträdande roll men för det sagt så gör han inte bort sig i den roll han idag har blivit tilldelad.

Jämför du med lagets skyttekungar (Mackan och Tjärna) så har han en avsevärt mycket bättre +/-. Nu har det inte gått lång tid på säsongen men det var samma visa förra året. Då var det bara Krüger av "poängkungarna" som hade ett bättre +/-. Han är jäkligt användbar i BP med sin frenesi och gör för det mesta ett utomordentligt backchecking-jobb. Nu lyfter jag vad jag tycker han bidrar positivt med i försvaret men då ska man även observera att han och hans gelikar stjäl mycket energi från motståndarna genom att tugga i anfallszon. Det behöver inte alltid rendera i mål, även om det hade varit önskvärt, utan det tar energi och framförallt har det en förmåga att leda till PP, där Mackan sen kan försöka glänsa. Jag hade gärna sett statistik på vilka som ordnar flest PP till laget för jag kan tänka mig att Tim är i med i toppen där.

Jag tror att Tim får svårt att förlänga sitt kontrakt då alla inte delar min åsikt, dock vill jag hävda att det är att gå över ån för att hämta vatten. Visst vi har många juniorer som kommer uppåt. Nu tror jag dock inte att det är Tim dessa ska ersätta i första hand. Han är 29 år och har 467 matcher i ES, det finns en del rutin i den där lilla kroppen som är väldigt användbar...i vilken roll han än tilldelas.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Säsongen 2011/2012

Inlägg av seppuko »

sensei skrev:

Håller med dig om tacklingarna, dock. Senaste matchen drog han in ett par proppar. Satt lite förvånad, men samtidigt glad. Det räcker ju inte att vara lite kvick och avig, kan man hålla fast pucken och ta igen efter tackling vinner man igen puckar oftare, något Tim visade i senaste matchen. Men kan även hålla med om att det är oklart vilken roll han har. Men han är en matchvinnartyp, han kan göra det där extra som behövs. Gäller bara att alltid plocka fram det när han får chansen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Att ens ha en negativ åsikt om Tim E är lite knepigt, tycker jag, eftersom killen inte får spela speciellt mycket. Ge honom tid i PP och lite ökat ansvar så får vi se hur han håller. Jag tror han är en diamant i vardande.

Så, låt oss höra ropen skalla, mer speltid åt Tim!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag tycker också Tim är nyttig, men han har en tendens av att försvinna från matcherna ganska ofta. Däremot gör han ett hästjobb i att hålla pucken i anfallszon och orsaka PP's för vår del.

Tycker nog också han borde få chansen i Powerplay faktiskt, att han har ett utmärkt spelsinne har vi ju sett prov på gång på gång, så varför inte låta honom pröva sina vingar?
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

-daniel- skrev:Jag tycker också Tim är nyttig, men han har en tendens av att försvinna från matcherna ganska ofta. Däremot gör han ett hästjobb i att hålla pucken i anfallszon och orsaka PP's för vår del.

Tycker nog också han borde få chansen i Powerplay faktiskt, att han har ett utmärkt spelsinne har vi ju sett prov på gång på gång, så varför inte låta honom pröva sina vingar?
För att vi har dyrare spelare som "måste" spela PP.

Så har det tyvärr ofta funkar i realiteten.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

AMMC skrev:
-daniel- skrev:Jag tycker också Tim är nyttig, men han har en tendens av att försvinna från matcherna ganska ofta. Däremot gör han ett hästjobb i att hålla pucken i anfallszon och orsaka PP's för vår del.

För att vi har dyrare spelare som "måste" spela PP.

Så har det tyvärr ofta funkar i realiteten.
Mm jag tycker iofs ofta det är tämligen rätt, alltså man vill ju så klart få igång mål & poängproduktionen på de spelarna som skall vara ledande... men ibland när matcher går i stå och vårt PP uppenbarligen inte fungerar tycker jag det är tjänstefel att inte vaska om och testa nya varianter. Vilket jag faktiskt tror de allra flesta håller med om.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag skulle generellt vilja se ett rörligare PP. Tim är rörlig så varför inte. Dock tror jag att han inte ens får spela PP på träning.
Född till sportchef.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Jag skulle generellt vilja se ett rörligare PP. Tim är rörlig så varför inte. Dock tror jag att han inte ens får spela PP på träning.
Para ihop honom med de där dyra killarna då. ;)

Tim skulle ju garanterat få boxen att röra på sig och då öppnas ju vägar in för våra class players... som inte presterar i PP.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar