Säsongen 2011/2012
Re: Säsongen 2011/2012
Helt otroligt att vi ligger trea med tanke på spelet såhär långt. Vårat grymma försvarsspel (5 plus i aftonbladet) har ju inte imponerat direkt med flest insläppta mål. Dock har vi ju gjort mest mål också trots att det känns som att vi inte har några målskyttar och ingen kan göra mål. Konstig start med andra ord tycker jag.
I en något haltande tabell ligger vi före alla andra guldkandidater!(alla som nämdes innan säsongen iaf) Helt sjukt ju!
- Christopher J
Vi är också en guldkandidat så konstigt att vi ligger före de andra är det inte.mb81 skrev:I en något haltande tabell ligger vi före alla andra guldkandidater!(alla som nämdes innan säsongen iaf) Helt sjukt ju!
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Med det spel (eller snarare brist på spel) vi visat upp så borde vi ligga tvärsist. Kunde man dela ut minuspinnar hade vi nog samlat på oss några sådana också...Christopher J skrev:Vi är också en guldkandidat så konstigt att vi ligger före de andra är det inte.mb81 skrev:I en något haltande tabell ligger vi före alla andra guldkandidater!(alla som nämdes innan säsongen iaf) Helt sjukt ju!
Noll jämnhet. Haft enorm tur de matcher vi vunnit. Enkom vunnit på genomklappningar för motståndarna snarare än på eget bra grundspel.
Nä, bättre kan vi!
Jag sa alla andra guldkanditdater! Alltså menade jag att vi också är en! På nåt vis kan man väl säga att det är en styrka att vi klarar att ligga så bra till trots dåligt spel. Tänk hur det kommer gå när alla lyckas! Önsketänkande kanske...Christopher J skrev:Vi är också en guldkandidat så konstigt att vi ligger före de andra är det inte.mb81 skrev:I en något haltande tabell ligger vi före alla andra guldkandidater!(alla som nämdes innan säsongen iaf) Helt sjukt ju!
Trots allt gnäll på tex Mackan och jag tycker också han har sewtt loj ut så snittar han väl drygt en pinne/match! Det var väl mestdet som det gnälldes på förra säsongen. Att han inte producerade!
Vi har ju i alla fall 6 poäng att tacka de andra lagens målvakter. Varken Fasth eller Riddarn var ju speciellt vassa mot oss.
Alla experter har ju sagt att serien är jämnare i år än någonsin. Och faktiskt, några gånger redan har nog många blivit förvånade över vissa reslutat. Alla kan slå alla.
I längden håller jag dock modo som ett lag som kommer gå väldigt bra, tillsammans med "the usual suspects" som fbk, lhc, hv osv osv. Hiv känns dock inte fullt så farliga som vanligt -- inte minst beroende på det väldigt konstiga tränarvalet.
Vi känns tyvärr inte klockrena så här långt, vill fortfarande byta ut 2 forwards. Linkan får gärna ta TE's plats, och sen "Zibbe" som pricken över i:et. Då känns vi som ett oerhört komplett topplag.
I längden håller jag dock modo som ett lag som kommer gå väldigt bra, tillsammans med "the usual suspects" som fbk, lhc, hv osv osv. Hiv känns dock inte fullt så farliga som vanligt -- inte minst beroende på det väldigt konstiga tränarvalet.
Vi känns tyvärr inte klockrena så här långt, vill fortfarande byta ut 2 forwards. Linkan får gärna ta TE's plats, och sen "Zibbe" som pricken över i:et. Då känns vi som ett oerhört komplett topplag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- DIF_Soldier
Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
Säg den glädje som varar
Håller med, Tim är fruktansvärt underskattad. I år känns det som om han fått ut mer av sitt spel än så länge, han är en av få som kan bryta mönster. Är lite förvånad över att han inte får mer speltid faktiskt.DIF_Soldier skrev:Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
2014-04-07, vad hände?
Säsongen 2011/2012
Alla pratar om spelare som kan bryta igenom göra det oväntade. Tim, Brodin och nu även Holm och Åberg är ju dessa. Att Tim skulle vara på väg bort har jag svårt att se.DIF_Soldier skrev:Varför ska Tim petas när hans kedja alltid är den enda som lyckas skapa långa anfall?
Vem som ska petas är svårt i dagens läge då vi bland forwards ändå har en bra blandning av spelartyper i år. Särskilt då till och med Söder verkar ha höjt sig markant.
Född till sportchef.
- Christopher J
Tim borde få spela mer. Han har speeden och kan göra poäng om han får spela mycket(linköping). Han bryter mönstret som många säger. Tycker man ska testa honom i en 2:a kedja.
Det som är mest förbluffande är det faktum att Tim inte får spela powerplay. Alltså inte ens en sekund per match.
Har sagt det förut, Eriksson är mest kreativ i hela laget.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
+1Mäklaren skrev:Det som är mest förbluffande är det faktum att Tim inte får spela powerplay. Alltså inte ens en sekund per match.
Har varit en gåta för mig de senaste åren..
-
Titta SirDIFalot
Haglar positiva kommentarer om Tim och jag har inte ens skrivit än... Smaka på den du!
Eriksson är topp 5 på Elitseriens mest underskattade spelare. Som Mäklaren är inne på så är det skandal att han inte får lira PP. Speciellt när puckhandikappade lirare som Otto får göra det. Bra märkligt!
Se bara på passen han lägger fram till Norman mot Timrå exempelvis. Hade det varit Linkan, Foppa eller liknande, som gjort exakt samma pass, så hade det blivit klassat som världsmässig hockeymagi. När lilla Tim gör det så är det precis tyst! Varför är det så?
Värt att tänka på....

Eriksson är topp 5 på Elitseriens mest underskattade spelare. Som Mäklaren är inne på så är det skandal att han inte får lira PP. Speciellt när puckhandikappade lirare som Otto får göra det. Bra märkligt!
Se bara på passen han lägger fram till Norman mot Timrå exempelvis. Hade det varit Linkan, Foppa eller liknande, som gjort exakt samma pass, så hade det blivit klassat som världsmässig hockeymagi. När lilla Tim gör det så är det precis tyst! Varför är det så?
Värt att tänka på....
100% DJURGÅRDSJ***L