Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Släpps en del intressanta spelare där borta, tex:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9069
Keith Aucoin, har producerat väldigt bra på AHL nivå, men aldrig riktigt lyckats i NHL. Kanske vill ta ett år i Elitserien? Center dessutom.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9069
Keith Aucoin, har producerat väldigt bra på AHL nivå, men aldrig riktigt lyckats i NHL. Kanske vill ta ett år i Elitserien? Center dessutom.
Vartifrån vet du att Hedman är Djurgårdare?SirDIFalot skrev:Utgående kontrakt hos spelare med DIF-anknytning
Timmy Pettersson
Tror inte chanserna är stora att Timmy återvänder. Sett till hans ålder och att han faktiskt inte var SÅ bra som folk fått det att låta här.
Dennis Persson
Lite joker, kan hända?
Oscar Eklund
Ingen aning här faktiskt. Kan nog bli vad som helst från NHL, AHL, KHL, DIF, eller kvar i Finland eller någon annan ES-klubb.
Staffan Kronwall
Beror på hur det går i KHL och hur sugen han är på att vara kvar och tjäna deg. Tror AHL/NHL-spåret är över och det står mellan KHL och DIF.
Daniel Fernholm
Nej tack säger jag men visst kan det hända.
Patrik Lundh
Center som DIF inte vågade satsa på sist han var här. Chansen finns.
Nicklas Danielsson
Lär bli dyr och vill säkert stanna i Modo.
Henrik Eriksson
Här tror jag chansen är stor.
Fredrik Bremberg
Hänger på tränarsituationen kommande år.
Mikael Ahlén
Sett till hans poängskörd i AS ifjol så tror jag det är möjligt, samt om han tar ytterligare ett steg i år. Har mycket DIF-hjärta.
Andreas Engqvist
90% chans att han spelar i DIF nästa år? Well needed! Vår kommande förstacenter, har förhoppningsvis utvecklats lite under sina två år i Nordamerika.
Robert Nilsson
Alldeles bra för att vara med på listan kanske? Kan ändå hända kanske. Om man väljer att ta fart på nytt från ES.
Andreas Falk
Konstant länkad till DIF. Kändes som att Almtorp var andravalet. Så är dörren stängd för Falk nu?
Jocke Eriksson
För gammal? För dyr? Kan bli aktuell i år. Men hoppas att vi inte tar in ytterligare en center av "samma låga" klass. Ska det in någon ska det vara en rejäl förstärkning
Musse Håkansson
En av mina favoriter när jag var ung. Inte särskilt troligt längre va? Dessutom inte vidare bra på äldre dagar.
Anton Hedman
Många minns nog bara proppen på Honken. Men han är djurgårdare och har utgående kontrakt.
Har jag glömt någon?
Tycker att Oskar Eklund skulle vara en bra värvning. Gör sällan bort sig och är både bra defensivt som offensivt och utvecklades enormt under fjolåret. Känns som en ''mini timmy'' som kan bli mycket bättre. Engqvist, Falk och Danielsson skulle smaka mumma. Staffan Kronwall är jag väldigt skeptisk till.
Sen är den ekonomiska frågan och framförallt Vilka som ska ''ut'' ur truppen osv. Skulle inte värvat Patrik Lundh tillexempel för att peta John Norman/Eklund som center.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Snarare Kempe eller Timpa?Kentta skrev:Undrar om någon av Eklund/Ottosson får tacka för sig till nästa säsong?
Jag ser ett mönster...
Både da Costa och Regin verkar ha gjort bättre ifrån sig än Zibanejad i nattens match. Förstacenter Spezza spelade inte.
http://senators.nhl.com/club/boxscore.htm?id=2011010047
http://hockeysverige.se/article/1236107 ... -i-montral
Tror nog Zibbe får svårt att ta plats.
Engqvist spelade inte. Vore den ultimata förstärkningen till nästa säsong.
Engqvist spelade inte. Vore den ultimata förstärkningen till nästa säsong.
Linkan inte ens på bänken i gårdagens match. Järlan: Give him a call!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Japp, läser man lite allmänt om vad folk tror på olika forum så lutar det åt hemkost för Zibanejad. Tror som jag nämnt tidigare att det varit planen hela tiden... Nåväl, risken (för vår del) finns ju så klart att han imponerar enormt de återstående träningsmatcherna men tror faktiskt det är ganska så troligt han kommer hem.kaminor skrev:Både da Costa och Regin verkar ha gjort bättre ifrån sig än Zibanejad i nattens match. Förstacenter Spezza spelade inte.
Jag hoppas i sådana fall vi får se honom i centerrollen, framförallt för att det är där vi behöver en riktigt bra spelare och tror också helst Ottawa vill se honom i den rollen. Då har vi automatiskt den förstacentern vi alla saknat... Vad sägs om:
Ölvestad - Zibanejad - Nilson?
Eller:
Tjärnqvist - Zibanejad - Nilson?
Eller varför inte prova:
Kempe - Zibanejad - Nilson
- Lee Harvey Oswald
Här har Bitter-Hardy sista ordet tror jag bestämtMäklaren skrev:Linkan inte ens på bänken i gårdagens match. Järlan: Give him a call!
Linkan blir aktuell för DIF samma dag som Hardy försvinner, alt samma dag som Jimmy Åkesson skaffar sig en hyreskvart i Rinkeby/Tensta
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Japp, Zibbe given som förstecenter om han kommer tillbaka.
Linkan stannar nog vid en dröm.
Om inte Hardy helt plötsligt får en uppenbarelse.
Uppenbart att vi skulle uppvaktat Möller hårdare. Skaplig säsongsinledning av honom.
Linkan stannar nog vid en dröm.

Uppenbart att vi skulle uppvaktat Möller hårdare. Skaplig säsongsinledning av honom.
Senast redigerad av kaminor den 2011-09-25 10:39:36, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Hah, jo så är det helt klart.Lee Harvey Oswald skrev:Här har Bitter-Hardy sista ordet tror jag bestämtMäklaren skrev:Linkan inte ens på bänken i gårdagens match. Järlan: Give him a call!
Linkan blir aktuell för DIF samma dag som Hardy försvinner, alt samma dag som Jimmy Åkesson skaffar sig en hyreskvart i Rinkeby/Tensta
Men även om Hardy skulle acceptera Linkan så har jag väldigt svårt att se att vi i nuläget skulle kunna tänka oss att ta över hans kontrakt. Tror inte HV är intresserade att släppa honom till en konkurrent och fortsätta pynta en del av hans lön...
- Lee Harvey Oswald
Men hur funkar sånt egentligen?-daniel- skrev: Men även om Hardy skulle acceptera Linkan så har jag väldigt svårt att se att vi i nuläget skulle kunna tänka oss att ta över hans kontrakt. Tror inte HV är intresserade att släppa honom till en konkurrent och fortsätta pynta en del av hans lön...
Halva lönen från hv, halva från DIF?
Tja, DIF släppte ju Dick till fbk..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Varför tror du inte det? Frölunda gjorde ju på motsvarande sätt med Holmqvist. Varför skulle inte HV vilja spara pengar, slippa en spelare man inte använder, och slippa den eventuella osämja som verkar uppstå mest hela tiden. Tror nog att det skulle vara tänkbart att HV skulle betala, säg 1/4. Men nu har ju säsongen knappt börjat, och i så fall skulle det nog ske längre in i serien.-daniel- skrev:Men även om Hardy skulle acceptera Linkan så har jag väldigt svårt att se att vi i nuläget skulle kunna tänka oss att ta över hans kontrakt. Tror inte HV är intresserade att släppa honom till en konkurrent och fortsätta pynta en del av hans lön...
Tror snarare det faller på Hardy, än på att HV inte vill.
- -daniel-
Jag vet att samma deal väl gjordes med A.Holmqvist från Frölunda till oss också (kanske inte halva, men en del) men jag tror verkligen det skulle vara sista vägen för HV71. Det handlar ju om en så stor lönepost också i det här fallet...Lee Harvey Oswald skrev:Men hur funkar sånt egentligen?-daniel- skrev: Men även om Hardy skulle acceptera Linkan så har jag väldigt svårt att se att vi i nuläget skulle kunna tänka oss att ta över hans kontrakt. Tror inte HV är intresserade att släppa honom till en konkurrent och fortsätta pynta en del av hans lön...
Halva lönen från hv, halva från DIF?
Tja, DIF släppte ju Dick till fbk..
- -daniel-
Tror helt enkelt HV ser DIF som en för stor konkurrent, och hur kul skulle det vara för deras del om Linkan blomstrar igen i Djurgården och bidrar till att slå ut dem i ett eventuellt slutspel - och de fortfarande står för en del av pengarna?kaminor skrev:Varför tror du inte det? Frölunda gjorde ju på motsvarande sätt med Holmqvist. Varför skulle inte HV vilja spara pengar, slippa en spelare man inte använder, och slippa den eventuella osämja som verkar uppstå mest hela tiden. Tror nog att det skulle vara tänkbart att HV skulle betala, säg 1/4. Men nu har ju säsongen knappt börjat, och i så fall skulle det nog ske längre in i serien.-daniel- skrev:Men även om Hardy skulle acceptera Linkan så har jag väldigt svårt att se att vi i nuläget skulle kunna tänka oss att ta över hans kontrakt. Tror inte HV är intresserade att släppa honom till en konkurrent och fortsätta pynta en del av hans lön...
Tror snarare det faller på Hardy, än på att HV inte vill.
Tycker Linkan-fallet är så speciellt, handlar liksom inte om en dussinlirare.
EDIT:
Jag tror hursomhelst att vi helt klart kan glömma Linkan (speciellt den här säsongen).
Det som kommer hända är följande: antingen kommer Zibanejad hem eller så värvar vi Jocke Eriksson från LHC när hans korttidskontrakt går ut om några veckor.
-
Kan man verkligen vara så säker på att Mika kommer hem bara för att han inte tar plats direkt. Han kan ju bara vara en skada från NHL-spel och då lär han knappast vilja åka hem. Eller?
- -daniel-
Nä säker kan man väl inte va...men både Da Costa och kanske framförallt Regin ligger ju före Mika i pipen som det verkar se ut just nu. En av dessa tre kommer nog med 99.9% gå direkt in i truppen och kanske ytterligare en. Jag tror att Zibanejad just nu är rankad 3:a av dem vad det verkar.jensa öhling skrev:Kan man verkligen vara så säker på att Mika kommer hem bara för att han inte tar plats direkt. Han kan ju bara vara en skada från NHL-spel och då lär han knappast vilja åka hem. Eller?
Men visst, dyker någon skada upp så ökar ju chansen (risken för vår del) för Mika.